Aihe: Absoluuttinen nollapiste
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Jucciz
29.05.2025 04:53:16
Exhausted: Mahlanjuoksuttaja täyttää kyllä hyvin kestävän levyn merkit: ekalla kuuntelulla se oli suorastaan huono mutta parani joka kuuntelulla ja on tosiaan nyt yksi suosikeista. On myös vaikea nostaa mitään biisejä esiin, vahvuus on kokonaisuudessa

Ittelle se oli heti alussa hyvä ja on sitä edelleen.
Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan.
-Humanoid
Jonubets
07.07.2025 14:36:41 (muokattu 07.07.2025 14:38:21)
Nollapisteen livekunto todistettu lauantaina Joensuun Ilovaarissa ja olihan kyllä hieno ilta. Muutama sana aiheesta alla näin jälkifiilistelyn merkeissä.

Tajusin tämän orkesterin ainutlaatuisen hienouden sen verran myöhään, että nämä comeback-keikat ovat ensimmäinen kerta kun keikalle lähtö tuli ajankohtaiseksi. Siispä Ilovaari-lippu hankittiin hyvissä ajoin, koska kyseinen tapahtuma oli ajankohdaltaan sopivin (sijainniltaan ei niinkään - Vaasa-Joensuu on varsin reipas siirtymä suoritettavaksi). Kesän ensimmäisen Nollapiste-keikan settilista oli varsin lupauksia herättävä, jopa täysin uutta materiaalia tarjoiltiin kahden kappaleen verran. Linkin takana Krapin Pajan keikan 27.6. settilista: https://absoluuttinennollapiste.fi/keikat/setit_2025.html#27_6_2025

Uudella materiaalilla aloitettiin myös Ilovaarissa. Uudet kappaleet "Rohkeus" ja "Kaatumisen jäljet" eivät jääneet kertaheitolla korvamadoksi, mutta kuulostivat kyllä ns. ehdalta tavaralta joten odotukset syksymmällä ilmestyvää uutta levyä kohtaan kasvoivat entisestään. Näiden jälkeen alkoikin sadella klassikkobiisiä toisensa perään, "Silti", "Savu meihin", "Rarmos Ybrehtar".... Settilista oli muistini mukaan 10. biisiin asti identtinen Krapin Pajan keikan kanssa, jonka jälkeen bändi lopetti iloittelun biisikaksikkoon "Ja jos"-"Suvannossa ylpeä ilme V".

Bändillä vaikutti olevan aidosti hauskaa ja keikka oli kaiken kaikkiaan hyväntuulinen. Soitto kulki tiukasti, Liimatta veteli useita laulumelodioita studioversioihin nähden poikkeavasti (kuitenkin melko maltillisin muutoksin) ja biiseissä kuultiin myös nokkahuilua sekä toista puhallinta jolla "Ja josin" introulinat suoritettiin - mikä lienee kyseinen soitin nimeltään? Rytmiryhmä skulasi upeasti ja vaihtoivat keikan aikana useita spontaaneja hymyjä, milloin mistäkin erityisen onnistuneesta/epäonnistuneesta fillistä johtuen. Lääkkölä on kyllä kuningas sekä kitaran että koskettimien varressa, kaivoipa mies myös vanhan punaisen Charvelinsa esille yhden biisin ajaksi.

Yleisöä kerääntyi keikan alettua varsin runsaasti. Taakse vilkuilu jäi sattuneesta syystä melko vähälle, mutta ilmeisesti väkeä oli tuossa pienellä katsomoalueella kutakuinkin niin paljon kuin vain mahtuu. Soundipuolikin oli kunnossa, tosin kaikkein tarkin kultakorvaisuus oli allekirjoittaneeltakin karissut muutaman urheilujuoman myötä. Välispiikeistä jäi parhaiten mieleen Liimatan vastaus yleisöstä huudettuun "Vittu että on hyvä keikka!!" -toteamukseen: Älä arvioi keikkaa ennen kuin se on loppunut. Vaikka nyt on mukavaa, niin lopussa voi jo olla ikävää.

Noh, eipä ollut ikävää lopussakaan. Ei varmaan pitäisi olla pelkästään ylitsevuotavan positiivinen livekeikkaa arvioidessa, mutta olipa kyllä mahtava kokemus josta jäi mielettömät vibat varmasti vielä pitkäksi aikaa. Toivottavasti tuleva levy poikii edes jonkin pituisen kiertueen, niin pääsisi uudelleen samoihin tiloihin. Kerrassaan upea yhtye, jossa soittaa upeita miehiä. Ja kauniita!
Zed
07.07.2025 15:02:58 (muokattu 09.07.2025 11:08:22)

Jonubets: ...sekä toista puhallinta jolla "Ja josin" introulinat suoritettiin - mikä lienee kyseinen soitin nimeltään?

Ainakin lempinimeltään se on kauhuputki. Sitä kuultiin levyversiollakin. Pari biisiä Krapin Pajalta näytti ilmestyneen Youtubeen:

Sivulla jatkuu: https://www.youtube.com/watch?v=4ZJas3dQqeU
Ja jos: https://www.youtube.com/watch?v=EYNtTEIv280

E: Pannaans vielä tällainen löytö: https://www.youtube.com/watch?v=-cjzjy8iUnM

Ihan kiinnostava ja asiantunteva podcast Nollapisteestä ja sen uudelleenaktivoitumisesta.
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" | "Ajatukseni ulottuu vain seuraavaan liitoskohtaan"
Funkånaut
25.07.2025 15:51:17

Tänään sitten ihastelemaan, kuinka bändin soitto rullaa. Odotan riemukasta iltaa.
Äiti oli muusikko, ja isä basisti.
lifer
26.07.2025 10:25:43

Oli kyllä hieno keikka Tampereella eilen. Itsekin olen myöhäisherännäinen absolutisti. Enemmän on tullut luettua Liimattaa kuin kuunneltua. Aika harvoin on tullut oltua näin hurmoksellisella keikalla. Hauska temppu oli Krutsinin juoksukierros tamburiinin kanssa koko keikkapaikka kiertäen. Ainutlaatuinen orkesteri, jonka vetovoima on jotain tosi jännää.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Funkånaut
26.07.2025 11:52:59

Baaistin kammellinen viulubasso oli kyllä melko hupaisan näköinen ilmestys. Osaako joku kertoa siitä, minkä merkkinen yms

Tamburiinikierros oli kyllä 5/5.
Äiti oli muusikko, ja isä basisti.
Vessajono
26.07.2025 17:32:16
Aivan törkeen kova veto. Jos vähääkään mietitte, että pitäiskö mennä kattomaan niin menkää: tarkempaan analyysiin en just nyt pysty enkä kykene, mutta mä oon nähnyt tämän porukan luokkaa 20 kertaa ja tää oli ihan ylivoimasesti paras keikka mitä oon niiltä nähnyt.
Hamsteri Kukkonen: Harvoin kukaan tässä maassa on näin oikeassa näin tiiviisti.
Exhausted
Sunnuntaina 11:31:50 (muokattu sunnuntaina 11:44:05)

Oli kova keikka vaikka aina settilistaan tietty jää aina toivottavaa. Lääkkölän soittoa olen ihastellut levyltä mutta olihan se livenä vielä upeampaa!
lifer
Tiistaina 13:36:09

Funkånaut: Baaistin kammellinen viulubasso oli kyllä melko hupaisan näköinen ilmestys. Osaako joku kertoa siitä, minkä merkkinen yms

Tamburiinikierros oli kyllä 5/5.

https://www.soundi.fi/keikat/vakeva … IBFmRa6k_aem_G4E3XjJwjB1Ir4bis0nt7g

Eikö tuo basso Höfneriltä vähän näyttäisi.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Jucciz
Tiistaina 17:37:00
lifer: https://www.soundi.fi/keikat/vakeva … IBFmRa6k_aem_G4E3XjJwjB1Ir4bis0nt7g

Eikö tuo basso Höfneriltä vähän näyttäisi.

Ainakin siinä on Höfnereistä tuttu lapa ja siitä lukee Höfner. Voi toki olla jokin muukin. Bigsby lienee jälkiasennettu.
Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan.
-Humanoid
Gaines
Tiistaina 19:31:05
Hieno keikka oli Jytäkesägogo:n päälavallakin lauantaina. Ekan kerran pääsin todistamaan livenä ja kyllä maistui!
Sydän lyö ja parta kasvaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)