Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassoa tytölle..
1 2
WnbPunk
21.08.2010 21:05:05 (muokattu 21.08.2010 21:05:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt eräs tuttavani haluaisi aloittaa basson soiton ja kyseli minulta apua..
Kriteereinä olivat suhteellisen tyttömäinen ulkoasu mahdollisimman halpa hinta (kuitenkin mahd. laadukas..) ja kaula joka sopii pienisormiselle ihmiselle.. Saundimaailma mielellään mahd. monipuolinen. Iskelmästä-Grungeen..
Itselle nuo kriteerit tulivat aivan ylitsepääsemättömiksi.. En minä rokkarina löydä tuommosta..
 
Jeesatkaa, Kiitos!
 
Onko näin?
RamoQ
21.08.2010 21:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhytskaalainen? Minkäslaisia nuo Epin SG bassot olikaan... Ei ole kokemusta kun Gibsonin versiota aiheesta.. Hintakaan ei ole paha..? Ulkoasun tyttömäisyydestä en kyllä tidä..
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
WnbPunk
21.08.2010 21:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Lyhytskaalainen?
 
Ei välttämättä mutta voisihan sekin olla vaihtoehto..
 
Onko näin?
leksi-B
21.08.2010 21:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Lyhytskaalainen? Minkäslaisia nuo Epin SG bassot olikaan... Ei ole kokemusta kun Gibsonin versiota aiheesta.. Hintakaan ei ole paha..? Ulkoasun tyttömäisyydestä en kyllä tidä..
 
Juurikin tytöillä olen SG -mallisia bassoja nähnyt.
 
Squierin Jazzari? Halpa ja kohtuu laadukaskin hintaan nähden. Saa myös tyttömäisissä väreissä ja soveltuu mainiosti tuohon musiikkityyliin.
 
"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
BassoSisko
21.08.2010 21:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Eli nyt eräs tuttavani haluaisi aloittaa basson soiton ja kyseli minulta apua..
Kriteereinä olivat suhteellisen tyttömäinen ulkoasu mahdollisimman halpa hinta (kuitenkin mahd. laadukas..) ja kaula joka sopii pienisormiselle ihmiselle.. Saundimaailma mielellään mahd. monipuolinen. Iskelmästä-Grungeen..
Itselle nuo kriteerit tulivat aivan ylitsepääsemättömiksi.. En minä rokkarina löydä tuommosta..
 
Jeesatkaa, Kiitos!

 
Squierin presari, sellainen kuin mulla on omissa kuvissa (siihen voi vaikka liimata tarroja tai maalata jotain, arvo ei laske sen takia). Se on halpa ja myynnissä.
Kyllä ne sormet tottuu seilaamaan sitä nauhojen väliä ja vahvistuvat ajan kanssa, sitä on turha pelätä.
Soittaja vie ja basso möyryää. Siis mikä vain basso sopii tyyliin kuin tyyliin, etenkin lyylin käsissä. ;)
 
Quu
22.08.2010 00:14:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzari? Eikös siinä ole Presaria kapeampi kaula? Voisi soveltua pienisormiselle paremmin. Ja kun vielä se Squierin Vintage Modified on ehkä upein basso mitä olen taas vähään aikaan nähnyt niin sehän on siinä. :)
Pitäisi kyllä Jassolla taittua iskelmät ja grunget.
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
jPekka
22.08.2010 18:20:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

F-musiikki toi ainakin jonkin aikaa Daisy Rock -merkkisiä soittimia, jotka on ikään kuin suunniteltu nimenomaan naismuusikoille: http://www.daisyrock.com/products/basses/?lefty=1
 
Kitaroita testattiin Riffissä, ja (mies)testaaja piti niitä muistaakseni aivan mainioina hinta/laatusuhteeltaan.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Antti K.
22.08.2010 18:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsi tommonen Squier Musicmaster -basso.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=442859
 
On lyhytskaalanen, ja soundi on paree kuin Epin SG:ssä.
RamoQ
22.08.2010 19:39:43 (muokattu 22.08.2010 19:44:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: F-musiikki toi ainakin jonkin aikaa Daisy Rock -merkkisiä soittimia, jotka on ikään kuin suunniteltu nimenomaan naismuusikoille: http://www.daisyrock.com/products/basses/?lefty=1
 
Kitaroita testattiin Riffissä, ja (mies)testaaja piti niitä muistaakseni aivan mainioina hinta/laatusuhteeltaan.

 
Paria tuollaista olen koittanut ja kivalta lelultahan nuo tuntui...
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
sartzan
22.08.2010 20:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Paria tuollaista olen koittanut ja kivalta lelultahan nuo tuntui...
 
Itse en ole Daisy Rockeja kokeillut, joten en osaa sanoa kuin että näin "naismuusikon" silmään leluilta ainakin näyttää... Mutta keskustelun aloittajan kehoittaisin klassisesti viemään tuttavansa musakauppaan katsomaan ja kokeilemaan. Kun se "suht tyttömäinen ulkoasu" saattaa soitinta miettivälle tarkoittaa jotain muutakin kuin Daisy Rock -tyyppistä melkö äärimmäisyyksiin menevää... Ja pienisormisuuskaan ei vielä kerro siitä mikä soitin käpälässä oikeasti tuntuu hyvältä. Kaikki pieniräpyläisetkään eivät välttämättä pidä aivan ohuen ohuesta kaulasta tai lyhyestä skaalasta. Parhaiten osviittaa aloittajan konkreettisista toiveista saa kauppakäynnillä.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
WnbPunk
22.08.2010 20:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Etsi tommonen Squier Musicmaster -basso.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=442859
 
On lyhytskaalanen, ja soundi on paree kuin Epin SG:ssä.

 
Mistäs tämä on kotoisin? Kaveri kuulemma diggaili tästä mutta itse kun en ole koittanut niin paha sanoa mittään...
 
Onko näin?
RamoQ
22.08.2010 20:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sartzan: Itse en ole Daisy Rockeja kokeillut, joten en osaa sanoa kuin että näin "naismuusikon" silmään leluilta ainakin näyttää...
 
Kyllä ne on soittotuntumaltaan varmaan on naismuusikoiden sormiin sopivia, mutta tuota meinasinkin että leluiltahan nuo näyttää..
Jossain 80-lukulaisessa purkkapoppiyhtyeessä olis voinut vielä toimia..
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Commoni
22.08.2010 20:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sartzan: Ja pienisormisuuskaan ei vielä kerro siitä mikä soitin käpälässä oikeasti tuntuu hyvältä. Kaikki pieniräpyläisetkään eivät välttämättä pidä aivan ohuen ohuesta kaulasta tai lyhyestä skaalasta. .
 
Jepp, omalla soitonopellaniki on suhteellisen pienet nakit, mutta silti normiskaalasella vetelee. Ja jos tommosia pinkkejä beissejä haluaa, nii Ibaneziltaha löytyy.
Esim. http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr300mpk.htm
 
Keep you're hands off my radio 'cause you can't control my Rock n'Roll!
sartzan
23.08.2010 07:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Kyllä ne on soittotuntumaltaan varmaan on naismuusikoiden sormiin sopivia, mutta tuota meinasinkin että leluiltahan nuo näyttää..
Jossain 80-lukulaisessa purkkapoppiyhtyeessä olis voinut vielä toimia..

 
Naismuusikoitakin on niin monenlaisilla käsillä ja mieltymyksillä varustettuja kuten miespuolisiakin soittajia, ettei varauksetta pysty yleistämään ja suosittelemaan. Joidenkin käpälään varmasti istuvat justiinsa, mutta joidenkin ei. Näppien pituudesta itellä on muun muassa sellaisia huomioita, että olen kuullut varsin tyytyväistä kommenttia soittotuntumasta pesismaila-luokan kaulasta naisimmeiseltä, jolla on erittäin pieni käsi. Oma räpylänihän puolestaan on mallia leipälapio sukupuolesta huolimatta, ja ohuet kaulat eivät tunnu mukavalta kädessä. Ja useimmat naiset soittanevat kuitenkin ihan niillä tavallisilla soittimilla, eikä eriyisohuilla/-kapeilla/-lyhyillä. Jos musakauppaan lähtee kokeilemaan, kannattaa aloittajan tuttavan kopata rohkeasti vaan kokeiluun soitinta soittimen perään, siellä ei ole miesten- ja naistenosastoa erikseen, vaan lähtökohtaisesti soitin, mikä tuntuu hyvältä, on hyvä. Sitten kun soitin on löytynyt ja soittoharrastuksen aloittaa, kannattaa pyrkiä alusta lähtien hyvään soittoasentoon, vaikka ei varsinaisesti soittotunteja ottaisikaan. Huonolla asennolla kaikki soittimet tuntuu varmasti kolholta kädessä.
 
Noita Daisy Rockeja katsoessa tulee mieleen kyllä, että jos joskus tekis sellaisen 80-luku purkkapoppipastissivideon, niin nuo soittimet ois siihen kuin nenä päähän.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
JTS
24.08.2010 09:43:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhytskaalaiseen lähtisin. Taisi torilla olla parikin Epiphonen Sg- mallista bassoa kaupan.
 
Toisaalta onhan se nättiä kun pieni nainen vääntää hiessä presarin tyyppisellä mörssärillä.
 
www.myspace.com/youcantkeepmedownhc
J.Nikkanen
24.08.2010 09:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin aikoinaan lyhytskaalaisen kotiin kun on tuota musisoivaa jälkikasvua, siltikin tyttö soittaa ennemmin Iban soundgearilla (34") kuin tuolla Samickin 3/4 Corsairilla. (30")
 
Ibanez on myyntikiellossa, Samickista vois kuulemma vaikka luopua.
 
Molemmat hyvissä säädöissä ja helppoja soittaa.
öl m
24.08.2010 18:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikea peli vaan alusta lähtien sukupuolesta ja näppien koosta riippumatta (ellei kyseessä ole _erikoisen_ pienikäsinen tapaus). Hyvin nuo naiset tuolla kentällä näyttää normikokoisilla soittimilla taaplaavan siinä missä miehetkin.
 
http://www.mikseri.net/user/kasmra
WnbPunk
24.08.2010 18:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: Oikea peli vaan alusta lähtien sukupuolesta ja näppien koosta riippumatta (ellei kyseessä ole _erikoisen_ pienikäsinen tapaus). Hyvin nuo naiset tuolla kentällä näyttää normikokoisilla soittimilla taaplaavan siinä missä miehetkin.
 
Juu tämähän yksi probleemoista ehkäpä onkin? Hänellä on oikeasti tosi pienet sormet ja normiakustisellakaan ei pysty täysin ongelmitta soittamaan. Eli en tietenkään muuten kyselisi täällä jos ihan mikä vaan kävisi... :P Paitsi että hänen bassokokemuksensa rajoittuvat omaan armottomaan isoskaalaiseen hevibassoonni ja presariin... Eli luultavasti ehkä tuo Squierin Jtsari saattaisi mennä.. pitääpä käyttää kierroksella tuolla Jyväskylän musaliikkeissä. :)
 
Onko näin?
ninokoo
24.08.2010 22:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunderbird kannattanee tarkastaa myöskin. Siinä on todella ohut kaula ja monipuolinen soundimaailma. Epiphonen versioon toki tehtävä se perinteinen hihnatapin siirto kaulaliitoksen taakse. Ja soittoasento kannattaa testata ennen ostamista seisaaltaan.
 
Itse siis omistin vähän aikaa Thunderbirdin (ison G:n valmistama) ja kaula siinä oli niin kapea että minulla kipeytyi käsi soittaessa sitä. Minulla on melko pitkät sormet ja päättelin asian johtuvan siitä, koska presarilla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Eikä kyllä Jatsarillakaan. Pienikätiselle TB voisi olla mainio vaihtoehto.
 
(TB, niin kuin Thunderbird, ei tuberkuloosi)
 
Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams
hollstro
24.08.2010 22:28:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ninokoo: Thunderbird kannattanee tarkastaa myöskin. Siinä on todella ohut kaula ja monipuolinen soundimaailma. Epiphonen versioon toki tehtävä se perinteinen hihnatapin siirto kaulaliitoksen taakse. Ja soittoasento kannattaa testata ennen ostamista seisaaltaan.
 
Itse siis omistin vähän aikaa Thunderbirdin (ison G:n valmistama) ja kaula siinä oli niin kapea että minulla kipeytyi käsi soittaessa sitä. Minulla on melko pitkät sormet ja päättelin asian johtuvan siitä, koska presarilla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Eikä kyllä Jatsarillakaan. Pienikätiselle TB voisi olla mainio vaihtoehto.
 
(TB, niin kuin Thunderbird, ei tuberkuloosi)

 
Thunderbirdin egonomia on erikoinen. Kaula on todella kaukana vasemmalla. Jos on lyhyehkö soittaja niin ei kannata vaivautua. Lisäksi t-Birdi istuu myös sylissä samalla tavoin kaula kaukana, joten treenaaminen sillä 1. bassona on aika hankalaa. Ergonomiaan kannatta tutustua ennen kuin hankkii.
 
Tästä se sun käden kipeytyminenkin todennäköisesti johtuu.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «