Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 5 6256 257 258 259 260
rheinone
08.03.2009 16:42:15
ivelak:

Sellainen pieni huomio tuli ennen keikkaa tehtyä että bändi näyttäisi luottavan ainakin miksauspöydän osalta 80-luvun tekniikkaan. Sen verran vintagelta näytti peli. Sivukorvalla kuuntelin äänimiehen selittävän että pöydän kunnostus oli maksanut reippaanlaisesti, mutta soundin takia se haluttiin käyttöön. Sen verran tietämätön olen näistä että mitään merkkiä/mallia ei ole tiedossa. Kuvan kyllä otin.

No miksei se kuva oo jo Omakuvissa?
WarMachine
11.03.2009 12:26:10
Uutta AC/DC:ta kuului viime viikonlopun seudussa omituisissa tilanteissa. R'n'R Train soi ku nelonen (?) mainosti uutta mallitytön etsintäkilpailua. Ja Anything Goes kuului jossain vastaavassa yhteydessä, nyt en vain muista missä. Minä en muista aiemmin törmänneeni DC:n biiseihin vastaavissa konteksteissa. (Pakko keksiä joku synonyymi sanalle "yhteydessä")

Kirjassa Maximum R'n'R Malcolm kertoo mielipiteensä artisteista, tai pitäisikö sanoa "artisteista", jotka pyytävät lupaa käyttää AC/DC-biisiä samplena jossakin toisessa yhteydessä (taas). M:n kanta oli että tehkää pe**ele itse biisinne älkääkä kyselkö muiden tekemien hittien perään. Suoranaisesti kyse ei tietenkään ole samasta asiasta mutta onko IsoM muuttanut kantaansa näin kun tuo lamakin painaa päälle. Silloin pitää takoa kun rauta on kuumaa, vai mitä miettiin Malcolm.

Tästä tuleekin mieleen tapaus, joka on varmasti sattunut monen muunkin kohdalle mutta kerrottakoon se nyt tässä siitä huolimatta. Istuimme hihtopummiyhteisömme keittiössä joskus tuossa vuosituhannen alkuvuosina, joimme kahvia, tai saattoi joku juoda myös Pastista tai Table- alueen punaviiniä, ja levysoitin soitti LZ:n Kashmiria. Yks kaveri pöllähti siihen keittiöön, kuunteli hetken mikä on meininki ja loihe lausumaan:"Ai, tää on tää Puff Daddyn biisi."
Syntyikö kasikytluvulla muita kovia bändejä ku Faith No More?
Drumjamo
11.03.2009 17:32:34
WarMachine: Uutta AC/DC:ta kuului viime viikonlopun seudussa omituisissa tilanteissa. R'n'R Train soi ku nelonen (?) mainosti uutta mallitytön etsintäkilpailua. Ja Anything Goes kuului jossain vastaavassa yhteydessä, nyt en vain muista missä. Minä en muista aiemmin törmänneeni DC:n biiseihin vastaavissa konteksteissa. (Pakko keksiä joku synonyymi sanalle "yhteydessä")

Missikisoissa iltapukukierroksella soi Hells Bells ja You Shook Me All Night Long.
Röh röh. Ja laukauksia.
Velli
11.03.2009 21:30:35
Blizzard Brothers teki 2003 coverin Thunderstruckista. Se on kamala.
ivelak
11.03.2009 21:46:29
rheinone: No miksei se kuva oo jo Omakuvissa?

http://muusikoiden.net/dyn/users/55872.jpg

Tossahan toi. Eipä tullut kuvasta kummonen, mutta näkee että on siinä pöydässä ainakin kivat napitukset etulaidassa. :)

Kaupantekijäisiksi pari kuvaa iloisista sedistä domen lavalla:

http://muusikoiden.net/dyn/users/55873.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/55874.jpg
IPPPP
15.03.2009 20:09:52
kamukameli1: Selvä onko AC/DC:llä muita biisejä mitä on julkaistu vaan singlenä eikä millään albumilla?

Jotain biisejä on kanssa julkaistu vaan Australiassa, esim. alkuperäisiltä High Voltage ja T.N.T levyillä olevia kipaleita, kuten School Days (Chuck Berry-cover) ja Love Song. Itse oon nää kaks albumia löytänyt ahkeralla levymessuilla käymisellä. Muita harvinaisuuksia on myös Bonfire-boksilla.

Asiaan, Ac/Dc on itselle se kovin bändi kautta aikojen, olen taas diggaillut vanhaa kamaa kun sain liput keikalle, ja Black Icekin on pyörinyt aktiivisesti soittimessa, vaikka se onkin ylipitkä. Ite bändin löysin 8-vuotiaana kun eno ja serkut katseli Stiff Upper Lip-dvd:tä mökillä, vaikka omistinkin jo 3 levyä en niitä vielä ollut oikein kuunnellut. No, ite innostuin täysillä, rupesin heti opettelemaan duckwalkia ja lattialla kierimistä. Viikon sisällä omistin jo seitsemän levyä, ja se olikin sitten menoa..Tällä hetkellä on kaikki levyt, myös vanhat aussipainokset, cd:nä ja muutama vinyyli, neljä dvd:tä ja lukemattomat määrät fanikamaa. Kesällä menossa tietenkin katsomaan stadikalle. Nytkin soi What's next to the moon?.
IPPPP
15.03.2009 20:11:53
WarMachine: Uutta AC/DC:ta kuului viime viikonlopun seudussa omituisissa tilanteissa. R'n'R Train soi ku nelonen (?) mainosti uutta mallitytön etsintäkilpailua. Ja Anything Goes kuului jossain vastaavassa yhteydessä, nyt en vain muista missä.

Anything Goes on maikkarin formulamainoksessa ;)
Tightbutloose
15.03.2009 22:19:15
IPPPP: Ite bändin löysin 8-vuotiaana kun eno ja serkut katseli Stiff Upper Lip-dvd:tä mökillä, vaikka omistinkin jo 3 levyä en niitä vielä ollut oikein kuunnellut. No, ite innostuin täysillä, rupesin heti opettelemaan duckwalkia ja lattialla kierimistä. Viikon sisällä omistin jo seitsemän levyä, ja se olikin sitten menoa..Tällä hetkellä on kaikki levyt, myös vanhat aussipainokset, cd:nä ja muutama vinyyli, neljä dvd:tä ja lukemattomat määrät fanikamaa. Kesällä menossa tietenkin katsomaan stadikalle. Nytkin soi What's next to the moon?.

hehe, tästä tuli mieleen miten ite tutustuin bändiin. Nimittäin äitini (jep!) lainasi Live-kasetin kirjastosta kun olin kolmannella luokalla ala-asteella ja jotenkin aloin vaan kuuntelemaan sitä. Olin jo hyvin nuorena alkanut kuuntelemaan rock musiikkia, ekalla luokalla mm. hurriganesia jne. En nyt kovin hyvin muista, mutta varmaankin aluksi se rääkyminen kuulosti aika hirveeltä, mut melodiat vaan tarttu niin kovaan, että lauluunkin tottui. Muistaakseni Who Made Who oli se mistä pidin eniten, ja sitten kaikista muistakin... en kyllä vieläkään ymmärrä miten äiti sen oli mennyt lainaamaan :D mutta onneksi lainas!
kuule, koe ja nää.
itsy
16.03.2009 17:11:10
Jaksaa muuten aina hämätä kun Fly On The Wallin masiinaan lykkään että miten laulu on jossain ihan kateissa, ei korvalla löydä nimibiisin ekasta säkeistöstä oikein mistään. Parin biisin jälkeen jo siihen tottuu mutta silti. Loistolätty kyllä, ainoastaan tuo äänenlaatu voisi olla jotain aivan muuta.
A little bit of the "AIL PI PÄK" - Axl Rose
sellisti
17.03.2009 19:26:24
Izzy: Jaksaa muuten aina hämätä kun Fly On The Wallin masiinaan lykkään että miten laulu on jossain ihan kateissa, ei korvalla löydä nimibiisin ekasta säkeistöstä oikein mistään. Parin biisin jälkeen jo siihen tottuu mutta silti. Loistolätty kyllä, ainoastaan tuo äänenlaatu voisi olla jotain aivan muuta.

Joo, siinä on ihan ihmeellinen soundi kyllä... sääli, koska tosi hyvä levy olisi se.
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen)
Jarkko G.
27.03.2009 09:50:28
http://acdcrocks.com/us/home/

Anything Goes musiikkivideo katsottavissa.
Live tunnelma on kiva, mutta kappale ei ole levyn parhaimmistoa.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Gaines
27.03.2009 10:18:16
Izzy: Jaksaa muuten aina hämätä kun Fly On The Wallin masiinaan lykkään että miten laulu on jossain ihan kateissa, ei korvalla löydä nimibiisin ekasta säkeistöstä oikein mistään. Parin biisin jälkeen jo siihen tottuu mutta silti. Loistolätty kyllä, ainoastaan tuo äänenlaatu voisi olla jotain aivan muuta.

Jep jep, tästä otinki esimerkin tuossa huono äänenlaatu topikissa, mistä liene ämpäristä mikittäneet näitä biisejä, soundit on kyllä huonot.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Velli
27.03.2009 12:26:51
rheinone: Oolrait! Tää nyt on sitä ameriikan meininkiä. Onhan toi kuiteski selkeesti parempi piisi ku joku Who Made Who, joka oli ikäänkuin samaa osastoa.

Äläs nyt, mun mielestä ainakin Who Made Who on saakelin hyvä biisi. Poppiahan se on (kuten Anything Goeskin), mutta hyvää poppia! Anything Goes on omasta mielestäni Black Ice:n paras biisi, mutta kyllä Who Made Who mulle paremmin kolahtaa.
Jokapaikanapina
27.03.2009 18:51:09
Mylviipä toi yleisö kovaa tossa videossa. Liian kovaa.
musicgenres
29.03.2009 10:25:19
Kysyisin AC/DC:n aiemmista Suomen keikoista, etenkin vuoden 2001 stadionin keikasta: eli te paikalla olleet, osaatteko kuvailla tunnelmaa joka vallitsi keikalla? Oliko suomalainen yleisö täysillä mukana keikalla, jos vertaatte muiden maiden yleisöön (jos ette ole olleet muualla keikoilla niin verratkaa vaikka youtube-videoihin)?? Entä olivatko suomalaiset humalassa...?
rheinone
29.03.2009 15:03:33
musicgenres: Kysyisin AC/DC:n aiemmista Suomen keikoista, etenkin vuoden 2001 stadionin keikasta: eli te paikalla olleet, osaatteko kuvailla tunnelmaa joka vallitsi keikalla?

Kunnon auringopaiste, kuuma kesäpäivä. Olisko ollu sunnunnutai, en muista, mutta leppoinen sunnuntaifiilis anyway.

Oliko suomalainen yleisö täysillä mukana keikalla, jos vertaatte muiden maiden yleisöön (jos ette ole olleet muualla keikoilla niin verratkaa vaikka youtube-videoihin)??

Oli jengi hyvin mukana, muttei yhtä hyvin kuin jonkun Maidenin keikoilla, joilla suomalaisen yleisön keski-ikä on vähintään 10 vuotta pienempi. Jengin innostuneisuuden tasoon vaikutti taatusti myös se että AC/DC oli vastikään vetänyt keikan Stadissa, joten suurelle osalle yleisöstä "SUL rundi oli jo kertaalleen nähty" ja tämä veto vanhan toistoa.

Entä olivatko suomalaiset humalassa...?

Ei. Stadikalla ei kaljanmyynti skulannu alkuunkaan. Oisinko ite yhden juonu, vaikka olisin useammankin halunnut ottaa.
Gaines
29.03.2009 17:18:18
Juu, samat muistot on. Hyvin homma toimi, mutta itsekin olin Hartwallin keikalla joten ihan huikeata kliimaksia ei tullut. Erittäin hyvät muistot kuitenkin.

Keikan jälkeen jäi mieleen se uskovainen, joka julisti kaikkien olevan kadotuksessa jotka tulivat stadionilta. Ei siltä ainakaan rohkeutta puuttunut...
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Tightbutloose
29.03.2009 22:18:54 (muokattu 29.03.2009 22:32:59)
Itelle jäi mieleen aika vaisu yleisö. Niin vaisu siis, että se jäi mieleen ;) varmaankin sitten noista edellämainituista syistä, ja keikalla oli varmaan enemmän sellasia jotka ei fanittanut niin tosissaan.

Mäkin muistan hämärästi ton uskovaisen, hehe
Olin itse siinä aidan luona, niin edessä kuin normi lipulla oli mahdollista, ja aika lähellä sitä juoksuramppia. Siinä lähellä hääri joku 50v elämää nähnyt naisihminen jolla seiso silmät päässä ja massaa oli sen verran, ettei huvittanu jäädä alle. oli siis siirryttävä vähä huonommalle paikalle, mut hyvin näki silti ja ramppi oli lähellä.
kuule, koe ja nää.
Mika Kangas
02.04.2009 00:51:47
musicgenres: Kysyisin AC/DC:n aiemmista Suomen keikoista, etenkin vuoden 2001 stadionin keikasta: eli te paikalla olleet, osaatteko kuvailla tunnelmaa joka vallitsi keikalla? Oliko suomalainen yleisö täysillä mukana keikalla, jos vertaatte muiden maiden yleisöön (jos ette ole olleet muualla keikoilla niin verratkaa vaikka youtube-videoihin)?? Entä olivatko suomalaiset humalassa...?

Kuuntelen tässä juuri bootlegversiota jäähallista vuodelta 88 missä ite olin paikalla,aika hitaasti syttyvää jengiä me kyllä ollaan :).Jailbreak pisti näköjään jo vähän vauhtia.Tai siis ääntä.

Toinen keikka missä olen ollut oli Hartwalilla 00.Jouduin kärsimään bisneskatsomossa koska sain yllättäen lipun systeriltä.En suosittele tota katsomoa ja kokemusta kenellekään.Istutaan kuin paskat housuissa.Tosin kaljapaikat siellä oli siistimmät.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)