tsantaniemi 04.02.2009 17:10:58 | |
---|
päivää Mistähän löytäis jaksot 10-15? Ikuinen tulevaisuuden lupaus. |
adretlan 08.02.2009 01:42:08 | |
---|
Tuossa pilottijaksossa oli kyllä kaikista mielenkiintoisin kitaristi - Jarmo Saaro. On kyllä jätkä löytänyt oman juttunsa. Varsinkin se soolo-osuus oli pakko kuunnella pari kertaa putkeen! Lisää tommosia, eikä mitään Eugenes Trick Baggejä todella huonosti soitettuna. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Olen jumala. |
T-Stag 08.02.2009 14:02:45 (muokattu 08.02.2009 14:03:04) | |
---|
|
Jankku 08.02.2009 18:56:41 | |
---|
Hell is where the heart is! |
BigPapa 08.02.2009 19:02:19 | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Apricot 08.02.2009 21:31:12 | |
---|
|
Apricot 08.02.2009 21:36:00 | |
---|
Tästä bändistä molemmat vieraaks... http://www.youtube.com/watch?v=kAgE8C3HqiU Kannatetaan. Kukahan oli tuossa rumpalina, kun ei naama näkynyt oikein kunnolla? Soitosta ja setistä tulee mieleen jotain veikkauksia, mutta ei kehtaa sanoa. |
sandelius 08.02.2009 21:50:05 | |
---|
|
BigPapa 08.02.2009 22:00:30 | |
---|
Kannatetaan. Kukahan oli tuossa rumpalina, kun ei naama näkynyt oikein kunnolla? Soitosta ja setistä tulee mieleen jotain veikkauksia, mutta ei kehtaa sanoa. Voishan se olla vaikka Rauteva? Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
Here in heaven |
kimurantti1 08.02.2009 22:38:35 (muokattu 09.02.2009 01:11:00) | |
---|
Mua kiinnostaisi myös kovasti nähdä Peter Lerche Kitaraklubin vieraana. Musta Lerche todellakin toisi uutta Kitaraklubiin, koska hän on lähestynyt kitaransoittoa sellaisilta kanteilta, joita suuri osa tämän maan kovimpina pidetyistä kitaristeista ei ole varmaan ajatellutkaan. Yhdellä Lerchen klinikalla ollut, ja oli kyllä hyvä klinikka. Voisi selittää enemmänkin siitä Intian reissustaan ja niistä vaikutteista. Noi Lerchen jälkeen heitetyt blueslinkit puolestaan on vähän sellaista, noh, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siis mun mielestäni. Vaikka bluesista kovasti diggailen, mutta ainakaan tuossa pätkässä ei ole mitään, mitä ei olisi monet muut tehneet paremmin. Vaikkei kitaransoitossa olekaan kyse mistään kilpailusta tai siitä, että kuka on ketäkin parempi, mutta tuo oli juuri sellaista sisäsiistiä "vedetään vähän bluesrokkia" -meininkiä, josta mulle ei jäänyt päähän niin mitään. En ota kantaa noihin soittajiin mitenkään yleisesti kun en ole yhtään tutustunut, puhun vaan tuosta nimenomaisesta pätkästä. Pepe Ahlqvist on kyllä kova tyyppi. E: Näin toiseen kertaan katsottuna, ehkä tuo pätkä vaikuttaa niin väsyneeltä siksi, koska bändin soitossa ei ole mitään dynamiikkaa. Melkein kuusi minuuttia 12 tahdin blueskiertoa tasaisena putkena ilman mitään himmailuja tai pienintäkään yllätystä kyllä puuduttaa. Jos bändi olisi esimerkiksi himmannut melkein kokonaan kitarasoolon alussa ja siitä lähtenyt kasvattamaan, niin veto olisi voinut olla edes vähän mielenkiintoisempi. |
antnis 09.02.2009 02:35:35 | |
---|
Mua kiinnostaisi myös kovasti nähdä Peter Lerche Kitaraklubin vieraana. Musta Lerche todellakin toisi uutta Kitaraklubiin, koska hän on lähestynyt kitaransoittoa sellaisilta kanteilta, joita suuri osa tämän maan kovimpina pidetyistä kitaristeista ei ole varmaan ajatellutkaan. Yhdellä Lerchen klinikalla ollut, ja oli kyllä hyvä klinikka. Voisi selittää enemmänkin siitä Intian reissustaan ja niistä vaikutteista. Noi Lerchen jälkeen heitetyt blueslinkit puolestaan on vähän sellaista, noh, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siis mun mielestäni. Vaikka bluesista kovasti diggailen, mutta ainakaan tuossa pätkässä ei ole mitään, mitä ei olisi monet muut tehneet paremmin. Vaikkei kitaransoitossa olekaan kyse mistään kilpailusta tai siitä, että kuka on ketäkin parempi, mutta tuo oli juuri sellaista sisäsiistiä "vedetään vähän bluesrokkia" -meininkiä, josta mulle ei jäänyt päähän niin mitään. En ota kantaa noihin soittajiin mitenkään yleisesti kun en ole yhtään tutustunut, puhun vaan tuosta nimenomaisesta pätkästä. Pepe Ahlqvist on kyllä kova tyyppi. E: Näin toiseen kertaan katsottuna, ehkä tuo pätkä vaikuttaa niin väsyneeltä siksi, koska bändin soitossa ei ole mitään dynamiikkaa. Melkein kuusi minuuttia 12 tahdin blueskiertoa tasaisena putkena ilman mitään himmailuja tai pienintäkään yllätystä kyllä puuduttaa. Jos bändi olisi esimerkiksi himmannut melkein kokonaan kitarasoolon alussa ja siitä lähtenyt kasvattamaan, niin veto olisi voinut olla edes vähän mielenkiintoisempi. Samaa mieltä, sellaista valkoisen miehen jyystöähän nuo. Toisessa threadissa puhuin geneerisestä tilutuksesta ala ynkka niin pitää kyllä sanoa että blyyssipuolella sitä näkee vähintään yhtä useasti...juntta mikä juntta. Ja olen myös aika blues-fanaatikko, pitää vain löytää ne "oikeat" artistit joita kuunnella. |
BigPapa 09.02.2009 08:14:42 (muokattu 09.02.2009 08:53:57) | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
Here in heaven |
juikkipuikki 09.02.2009 09:43:40 | |
---|
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
antnis 09.02.2009 10:58:45 | |
---|
Ai jumankekka :) Tuo kyl vieraaks, koko ajan heittää huulta soitossaan. Haluun oppii soittaa tohon tapaan. Juniori onkin huippukova. Oli jo Mighty Flyersin aikaan, kävivät Turussa keikallakin joskus 80-luvun puolivälissä. |
Apricot 09.02.2009 11:07:58 | |
---|
Noi Lerchen jälkeen heitetyt blueslinkit puolestaan on vähän sellaista, noh, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siis mun mielestäni. Vaikka bluesista kovasti diggailen, mutta ainakaan tuossa pätkässä ei ole mitään, mitä ei olisi monet muut tehneet paremmin. Tuollaisten yksittäisten pätkien perusteella tuleekin helposti sellainen olo, jos ei tunne soittajia laajemmin. Esim. Ykä sattuu olemaan omia tuttuja, ollaan soitettukin joskus kimpassa, ja ensimmäinen ajatus on että Ykä on sellainen bluesia erittäin laajasti ja syvällisesti tunteva nallekarhumainen isähahmo, ainakin mulle:) Ja tuossa soolossa näkyy ikäänkuin yksi puoli siitä mitä Ykä tekee. Eli taustatekijät kyllä vaikuttavat suhtautumiseen suuresti. Ei sillä, että tuo soolo olisi ollut mitenkään parasta Ykältä, mutta silti. Lerchestä sama kommentti, että tietyllä tavalla tuo Youtube-pätkä kertoo soittajasta aika paljonkin, mutta ainoastaan jos tuntee Lerchen tuotantoa laajemmin. Muuten ei ehkä tiedä että mitä siinä pitäisi kuunnella. Vähintä mitä voi tehdä, on kuunnella tarkasti se koko juttu mitä joku soittaa. Joskus asiat löytyy pintaa syvemmältä, joskus joku yksityiskohta soitossa on sellainen täky joka tempaa mukaansa. Esim. Lerchellä on muutama ihan oma juttu, joita en ole hirveästi kuullut kenenkään toisen soittavan, sen lisäksi että ko. soittajan kokonaiskonsepti on hyvin uniikki. Toisissa tapauksissa kokonaishahmo ratkaisee; jos ei tunnista sitä kokonaiskonseptia ja suhteuta yksityiskohtia niihin kehyksiin, niin missaa koko jutun. Lerchen kohdalla on vaara sortua molempiin. Kerran suutuin yhdelle kaverille, kun puhuttiin suomalaisista kitaristeista ja kaveri otti esiin Björnisen. Mä otin esiin Lerchen ja kysyin että ootko kuullu Lercheä. Kaveri vastasi että "no, se on yksi monista". Mun mielestäni juttu on juuri toisinpäin, Lerche on niin uniikki tapaus että siitä ei kerta kaikkiaan voi sanoa tuolla tavalla. Tai jos sanoo, niin ei tunne soittajan tuotantoa alkuunkaan:) |
BigPapa 10.02.2009 22:30:34 (muokattu 10.02.2009 22:40:57) | |
---|
Kämäräänen oon ihan kova ja helvatan moni muu ketä on ollu tuolla kitaraklybissä....paitti Jartse.....se oli niin heikko, että varmaan jo poikkitaiteelisessa mielessä onkin ihan helvetin kova...;) Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
Here in heaven |
Terry Pantheras 11.02.2009 10:26:37 | |
---|
Kämäräänen oon ihan kova ja helvatan moni muu ketä on ollu tuolla kitaraklybissä....paitti Jartse.....se oli niin heikko, että varmaan jo poikkitaiteelisessa mielessä onkin ihan helvetin kova...;) Heh... Jartsen viihdearvo oli tosiaankin melkoinen, mutta myötähäpeää pukkasi liikaa päälle, että camp-huumorista olisi voinut juurikaan nautiskella... Olenpas julma... Höpsis töppöseen! |
Lancelot 12.02.2009 10:44:46 | |
---|
Eniten tos Jartse -jaksossa mua häiritsi herran käsittämättömän paska saundi. |
Novice 12.02.2009 12:20:55 | |
---|
Eniten tos Jartse -jaksossa mua häiritsi herran käsittämättömän paska soitto. Korjasin virheen. |