Hei, Hommailinpa tuossa X-Station 25 ja olisi tarkoitus saada FL Studio 8 kautta ohjailtua sitä. Pystyn kyllä syntikalla soittamaan FL:ssä plugareita, mutta pitäisi saada juuri siten, että pianorollissa oleva melodia ohjaa X-Stationin kautta äänet. FL:n Midi-asetuksissa outputissa on XStation ja porttina yksi (1), Inputissa Xstation joka on active tilassa. Silti en onnistu ohjailemaan FL:ssä ko. synaa. Kertoisitteko vähän neuvoja kuinka tuo synan ohjailu tapahtuu? |
Eeh.. Eikös tuo X-Station oo itessään controlleri ja interface? Meinaan vaan, että miksi sun pitää saada ohjailtua tota X-Stationia FL:lla, kun homman pitäs toimia just päinvastoin? Mä oon itekin aika noviisi tällä puolella ja FL:a oon käyttäny viimeeks joskus kolme vuotta sitten enemmän, mutta tulinpahan puhumaan tyhmiä, kun alkoi kiinnostaa, että mitä hyötyä tavottelet tolla? Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
Eeh.. Eikös tuo X-Station oo itessään controlleri ja interface? Meinaan vaan, että miksi sun pitää saada ohjailtua tota X-Stationia FL:lla, kun homman pitäs toimia just päinvastoin? X-Stationhan on itsessään myös syntikka, eli tarkoitus olisi ilmeisesti ohjata tätä X-Stationin syntikkaosuutta. En kyseistä laitetta (enkä Fruity Loopsiakaan) tarkemmin tunne, mutta pikaisen X-Station-manuaalin lueskelun (sivu 36) perusteella vika saattaisi olla siinä, että laite on "Template"-tilassa eikä "KS Synth" -tilassa? Tila vaihtuu "Play"-näppäimellä. Tai ehkä Fruity Loopsista melodia lähtee eri midikanavalla kuin X-Stationin "Global Midi Channel" (manuaalin sivu 27)? Niiden pitäisi olla siis samat. |