J.C 12.07.2008 00:39:43 | |
---|
William S. Burroughsin Alastonta Lounasta. Hämmentävä, mutta loistava kirja. "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
author 12.07.2008 01:54:04 | |
---|
Olen maailman paras aloittamaan kirjan lukemisen, mutta huonoin päättämään sen. En vain malta olla aloittamatta uusia kirjoja vaikka vanhatkin ovat kesken. Nyttenkin on menossa varmaan nelisen kirjaa, ja tuntuu ettei mikään niistä etene kun tulee jokaista luettua vähän kerrallaan. "These go to eleven." |
kk80 12.07.2008 13:06:45 | |
---|
Olen maailman paras aloittamaan kirjan lukemisen, mutta huonoin päättämään sen. En vain malta olla aloittamatta uusia kirjoja vaikka vanhatkin ovat kesken. Nyttenkin on menossa varmaan nelisen kirjaa, ja tuntuu ettei mikään niistä etene kun tulee jokaista luettua vähän kerrallaan. Sama vika. Pitäisi oppia keskittymään yhteen kirjaan kerrallaan. Mielenkiintoisten kirjojen määrä on kääntäen verrannollinen käytössä olevan ajan määrään. Kirjaston laina-ajatkin ovat liian lyhyitä. Vuonna 1984 innoittama lainasin lisää Orwellia. Eläinten vallankumousta odotellessa luvussa on Puilla paljailla Pariisissa ja Lontoossa. Näppärää kerrontaa... Aukkoja sivistyksessä pyrin paikkaamaan Toinen Maailmansota -tietokirjalla ( http://www.hutikuti.net/index.php?o … ;task=view&id=300&Itemid=29). Toista maailmansotaa käsitellään runsaasti populaarikulttuurissa mutta silti omat tiedot ovat todella hataralla pohjalla. Syitä ja seurauksia jos pystyisi tuon luettua vähän paremmin hahmottamaan. Jos aihe kiinnostaa niin suosittelen. Näyttävä kirja ja raskas aihe on selostettu mielenkiintoisella tavalla. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Sergei Fallinen 12.07.2008 15:25:02 | |
---|
Olen maailman paras aloittamaan kirjan lukemisen, mutta huonoin päättämään sen. En vain malta olla aloittamatta uusia kirjoja vaikka vanhatkin ovat kesken. Nyttenkin on menossa varmaan nelisen kirjaa, ja tuntuu ettei mikään niistä etene kun tulee jokaista luettua vähän kerrallaan. Sama juttu. Aina alottaa jonkun ja jos son kiinnostava lukee reilut 50 sivua putkeen mutta sen jälkeen pitää taukoa ja jatkaminen on aina niin väkinäistä. Tällä hetkellä menossa Yann Martel - Piin Elämä, ja lukuisia muita joita en ole taas lukenut niin pitkään aikaan että en taida niihin palatakaan. |
Linda 12.07.2008 17:26:51 | |
---|
Tällä hetkellä kesken: Charles Bukowski: You get so alone at times that it just makes sense Lonely Planetin The Australian Phrasebook Jostain syystä minäkään en osaa keskittyä yhteen opukseen kerrallaan. |
NHR 12.07.2008 18:04:53 | |
---|
Jostain syystä minäkään en osaa keskittyä yhteen opukseen kerrallaan. Mä taas en osaa keskittyy moneen kirjaan kerrallaan, ellei ne sitte oo jotain kertakaikkiaan täysin erilaisia opuksia keskenään. Jäähän niitä toki aina joskus kesken multakin, mut semmonen keskenjääny teos jää sitte yleensä kokonaan lukematta loppuun. "It's really something other than else!" |
Jop1 13.07.2008 13:57:44 | |
---|
Vuonna 1984 innoittama lainasin lisää Orwellia. Eläinten vallankumousta odotellessa luvussa on Puilla paljailla Pariisissa ja Lontoossa. Näppärää kerrontaa... Juuri itsekkin tuota Eläinten vallankumousta ajatelin aloittaa, mutta se on lainassa lähi kirjastosta ja lähikuntien kirjastoista. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
Chrissie 14.07.2008 13:01:10 | |
---|
Tässä on nyt viime aikoina tullut luettua niin Pikku Prinssi, Perhonen Lasikuvussa kuin joitain sarjakuviakin. Eilen sitten ryhdyin vihoviimeiseen koitokseen Harry Potterin kanssa ja nappasin hyllystä silmien alle Kuoleman Varjelukset. Saas nähdä miten loppuu. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |
rrruby 14.07.2008 14:00:56 (muokattu 14.07.2008 14:03:13) | |
---|
George Orwell- Eläinten vallankumous Vielä ei ole mielipidettä kirjasta, kun vasta alkumetreillä ollaan, mutta odotuksia löytyy. Harry Potterit tekisi kyllä mieli lukea, nyt kun aikaakin on. Omistan useammankin Potterin, mutta en vaan ole saanut aloitettua. Jospa tänään. Aurinko on keltainen kirahvi |
laite 15.07.2008 09:38:45 | |
---|
George Orwell- Eläinten vallankumous Vielä ei ole mielipidettä kirjasta, kun vasta alkumetreillä ollaan, mutta odotuksia löytyy. Ite lukaisin kans tämän äskettäin kertaistumalta läpi. Ihan hieno aihe, mutta kovin heppoinen satu siihen oli ympärille väsätty. Ei meikäläiseen ainaakaan oikein uponnut "klassikkomaineen" veroisesti. Hervantalaisten keskellä yksisilmäinen on kuningas. |
päänahka 15.07.2008 13:34:37 | |
---|
P. C. Jersild - Jälkeen vedenpaisumuksen. Luin joskus teininä, ja oli muistaakseni masentavin kirja ikinä. Suosittelin kaverille vähän aikaa sitten, ja kyllä se tykkäsi ja vahvisti myös tuon masentavuuspuolen. Pitää nyt lukea itse uudelleen. Up and down, that's how energy stays alive. |
arancia 16.07.2008 18:05:19 | |
---|
Olen tässä lähiaikoina lukenut muutaman kirjan. Steven Hall - Haiteksti Tämä oli aivan mieletön kirja. Tarina veti mukaansa heti ensimmäisistä sivuista lähtien ja tarina kutoutui mukavasti eri tasoisiksi tarinoiksi. Loistavaa viihdettä ja mukavaa pohdintaa. Erinomaisesti kirjoitettu kirja. Kaarina Davids - Rankka Kutsumus: sairaanhoitajan päiväkirja Tämän luin silkasta mielenkiinnosta, samaa alaa kuin opiskelen. Ei mikään lukuelämys, ja päällimmäinen ajatus kirjan jälkeen oli, että sinä päivänä kun ajattelen kaikkia ongelmia yhtä kyynistyneesti, vaihdan itsekin alaa. Samat ongelmat olen tosin hoitotyössä nähnyt jo tähänkin mennessä. Paulo Coelho - Portobellon noita Ehdottomasti yksi parhaista Coelhon kirjoista. Suosikkini Alkemistin, 11 minuutin ja Piedrajoen rannalla istuin ja itkin rinnalla. Seuraavaksi ajattelin lukaista Pikkunaisia ja Pienen runotytön. Molemmat kirjat olen lukenut joskus nuorempana. |
zernobyl 16.07.2008 18:10:16 | |
---|
Steinbeckin Vihan hedelmät oli kyllä melkoisen loistava. Mummulan kirjahyllystä tarttui tänään mukaan Alberto Moravian Keskipäivän aave, joka siis seuraavaksi luettavana. |
Sipilä 18.07.2008 01:21:41 | |
---|
Seppo Heikinheimo: Mätämunan muistelmat. Aivan loistava kirjanen jonka jokaisen tulisi lukea. Nikolai Rimski-Korsakov: Principles Of Orchestration |
David Sklansky - Pokerin teoria. opus mikä tulee luettua säännöllisin väliajoin läpi muutenkin tulee luettua enää vain pokeri kirjallisuutta. en o tosin koskaan kovin ahkerasti mitään lukenut, joten ehkä se selittää miksi luen pelkästään niitä http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
arancia 18.07.2008 23:26:04 (muokattu 18.07.2008 23:26:30) | |
---|
Kirjakaupan alennusmyynnistä tarttui tänään matkaan Anja Snellmanin Rakkauden maanosat. Luin siitä yhdellä istumalla jo puolet. Kerrassaan vaikuttava tarina ja mielettömän kauniisti kirjoitettu. Kertoo karkeasti sanottuna siitä, miten jokaisella suhteella on erilaiset vaiheet, maanosat, ja miten eri "maanosat" poikkeavat toisistaan. |
jPekka 21.07.2008 18:58:38 | |
---|
Seppo Heikinheimo: Mätämunan muistelmat. Aivan loistava kirjanen jonka jokaisen tulisi lukea. Hmmm, kieltämättä jonkinlainen kiinnostava trippi (ainakin jossakin määrin) häiriytyneen persoonan minäkuvaan. SH oli kaukainen sukulainen, mutta en ollut koskaan livenä tekemisissä. Veljensä kanssa kylläkin. Parhaillaan luvussa Sean Stewartin "Galveston". "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
NHR 21.07.2008 19:08:32 | |
---|
Rupesin taas tylsyydenpuuskassa Linnan Tuntematonta lukeen, ties monennettako kertaa jo. Jotenki jännää on kyllä se, että vaikka oon kirjan lukenu varmaan ziljoona kertaa ja molemmat leffatki kattonu vähintään piljoonasti, ni SILTI tuntuu edelleen toi teksti jotenki yllättävän tuoreelta. Sitä luulis jo osaavansa kaiken ulkoo, vaan aina sieltä jotain uutta tuntuu kuitenki löytyvän. Niinku hyvissä kirjoissa varmaan yleensäkki... "It's really something other than else!" |
päänahka 22.07.2008 17:04:43 | |
---|
Rupesin taas tylsyydenpuuskassa Linnan Tuntematonta lukeen, ties monennettako kertaa jo. Jotenki jännää on kyllä se, että vaikka oon kirjan lukenu varmaan ziljoona kertaa ja molemmat leffatki kattonu vähintään piljoonasti, ni SILTI tuntuu edelleen toi teksti jotenki yllättävän tuoreelta. Sitä luulis jo osaavansa kaiken ulkoo, vaan aina sieltä jotain uutta tuntuu kuitenki löytyvän. Niinku hyvissä kirjoissa varmaan yleensäkki... Heh, ite oon vaikka kuinka monesti alottanut, mutta kertaakaan en ole jaksanut alkua pidemmälle. Ehkä sitten joskus. Piti nyt jättää tuo Jersild syrjään ja aloittaa Simmonsin Hyperion, kun tuli tuolla maailmanloppukeskustelussa puheeksi. Satuin olemaan muijan kanssa kirjastossa ja siinä scifihyllyllä mietin että mikähän se kirja oli. Tyttö sattui etsimään juuri jotain Simmonsia ja nappasi viereisen kirjan, josta sitten huomasin että heh juum. Up and down, that's how energy stays alive. |
NHR 22.07.2008 18:00:52 | |
---|
Heh, ite oon vaikka kuinka monesti alottanut, mutta kertaakaan en ole jaksanut alkua pidemmälle. Ehkä sitten joskus. Eihän KAIKKI tietysti voi samoista kirjoista tykätä, mikä on ainaki musta ihan OK. "Vakosametti sopii sulle, ei mulle." ;) "It's really something other than else!" |