sade, ei tänään lyö vasten ikkunaa, se lyö suoraan kasvoilleni, enkä mistään suojaa saa, ennen oli ennen, kerran laulu kulki niin, minä muistan, kerran painoin sen sydämmeeni kii` nyt on lätäköihin verenpuna painunut, näen, mitä näen, olen siihen turtunut, jos eilen, olin luonasi, ketä kuunteletkin nyt, minä sanoissas en kauaa viipynyt en ole täällä, minä olen, mutt`en jää, kiinni siihen aikaan, ei oo menetettävää, kaiken mitä halusin, sen sain ja huomaan nyt, miten aika onkaan vasta kääntynyt kasvot, ilmeettömät näyttävät valokuvalta, joissa toinen on kuin patsas, vailla hetkeä vangittua, niin kuin tyhjyys käsitteenä meille paljon merkitsee, se ei puhu, eikä vanno, eikä merkityksiä tee, nyt on karikoihin aallot lyöneet viimein niin, että murtunut on pinta, josta ennen otin kii` jos eilen olin luonasi, ja kuuntelet vasta nyt, älä mieti, miks`en vastaamaan pystynyt en ole täällä, minä olen, mutt`en jää, kiinni siihen aikaan, ei oo menetettävää, kaiken mitä halusin, sen sain ja huomaan nyt, miten aika onkaan vasta kääntynyt en ole täällä, minä olen, mutt`en jää, kiinni siihen aikaan, mikä sai sen elämään, kaiken, mitä halusin, sen sain ja huomaan nyt miten aika onkaan vastaan kääntynyt ..nyt on lätäköihin, verenpuna painunut, ketä suuteletkin nyt.. on kadonnut Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
(Jännä mikä mielikuva minulle tuli tästä. Mies soittaa kitaraa ja nainen laulaa jossain Portugalin pikkukaupungin kujilla, kahvilassa tai espanjassa. (en ole käynyt kummassakaan). Kuuntelin kappaleenne ja seurasin sanatarkasti musiikin ja sanojen liikettä. Kaikki sanat sopeutuvat hyvin musiikkiin (sen mitä minä nyt ymmärrän), vaikka kun ensin katsoin sanoja, näytti vaikealta sävellettävältä.) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Tazkalle: lainaan tuossa yllä omaa tekstiäni. Niin tunnelmat tulivat siitä kun kuuntelin kappaleen. Mutta se lienee hyvän sanoituksen merkki, jos vie moniin tunnelmiin. Ainakin runouden puolella, hyvä jos teksti saa useita mielikuvia liikkeelle. No lauluteksteissä, lienee tarina tärkeämpi ja ymmärrettävyys. Siinä onkin itselläni vielä oppimista. |