Aihe: Keikkapalkkio?
1 2 3
ope16
16.01.2007 02:01:11
Hääkeikkoja ja hautajaissoittoja 1oo-15o e , jos riittää 1-2 biisiä ja tietenkin ruoat päälle. (juomiin ei ole hirveesti voinut koskea, kun autollahan sitä keikkaillaan.) Tätä tasoa olen pitänyt Itä-Suomessa, täällä etelämmässä täytyy taksaa nostaa, jos joku pyytää soittamaan. Puhallinorkestereiden kanssa soitan yleensä ilmaiseksi, sillä pidän sitä harrastuksena - hauskaa puuhaa! Ja olen ammattilainen.
Kolmen vartin soitosta täytyisi saada 300 e. Kun menet paikalle, niin toisaalta on ihan sama soittaa saman tien enemmän, mutta helposti pyytäisin tuon verran.
sellisti
16.01.2007 22:40:13 (muokattu 16.01.2007 22:41:54)
nimenomaan nuo musiikkioppilaitokset, jotka toisesta suupielestään kertovat liitton eduista ja paasaavat, ettei pidä liian halvalla tehdä keikkaa jottei vaan alan yleinen palkkataso laske

Mistähän liitosta ja "liiton eduista" sä nyt puhut? Mä ihmettelisin vähän jos musiikkioppilaitokset olisivat kovin huolissaan Muusikkojen liiton taksoista ja minimeistä, koska opettajat aika yleisesti kuuluvat kuitenkin OAJ:hin, jolla taas ei mitään "liiton keikkataksoja" ole, tai jos on niin enpä ole koskaan kuullut.

Carlosin mainitsema 40€ tuntuu pieneltä, mutta eipä sitä toisaalta itsekään (markka-aikaan) kehdannut opiskelijana kovin paljon yli 250-300 mk pyytää lyhyestä keikasta. Olis varmaan pitänyt. Ja onhan siitä ajasta jo inflaatiotakin tapahtunut, joten sellanen parikymppiä lisää tuohon ei olis kohtuuton vaatimus. Ja aina kannattaa jättää tinkimisen varaa, jos saa palkkapyynnön esittää..! :)
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Miuq
21.01.2007 01:57:11 (muokattu 21.01.2007 01:58:09)
Mistähän liitosta ja "liiton eduista" sä nyt puhut? Mä ihmettelisin vähän jos musiikkioppilaitokset olisivat kovin huolissaan Muusikkojen liiton taksoista ja minimeistä, koska opettajat aika yleisesti kuuluvat kuitenkin OAJ:hin, jolla taas ei mitään "liiton keikkataksoja" ole, tai jos on niin enpä ole koskaan kuullut.

Melko suuri osa näistä pedagogeista on myöskin muusikkoja, olisihan se aika outoa jos näin ei olisi? Mistä kohtalaisen luontevasti seuraa myös se, että monet ovat muusikkojen liiton jäseniä. Mutta se nyt ei ole edes olennaista tässä asiassa - ne laitokset kouluttavat ihmisiä suurelta osin nimenomaan tuonne kentälle, joten kyllä ainakin ammatillisiin opintoihin täytyy ehdottomasti kuulua myös alan ammattijärjestöistä kertominen siinä missä esim tekijänoikeusasioistakin. Kuitenkin, juuri nämä samat konservatoriot etc, jotka jakavat tuota tietoa opiskelijoilleen, ovat kovin herkästi tarjoamassa melkoisen alihinnoiteltuja keikkoja - tiedä häntä sitten johtuuko välistävedosta vai siitä ettei oikein uskota omaan asiaan.
Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)