Brother Michael 25.10.2006 20:49:20 (muokattu 26.10.2006 11:24:15) | |
---|
Noniin, otsikon mukaisesti, mitkä ovat parhaat, ylistävimmät tai muuten vaan mukavimmat kehut, jotka olette soittoanne koskien saaneet. Ihan tosissaan annetut siis, sukulaisten "säoottosihyväheioikeesti" ei lasketa. Itselläni kaksi on ylitse muiden. Toinen oli musiikinopettajani suusta, kun olin soitellut rumpuja ehkä n. vuoden verran aktiivisesti ja yhden musiikin tunnin jälkeen hän totesi hyvin lämpimästi, että "olet sä kyllä helvetisti kehittyny, hyvin se tuntuu menevän." Lämmitti mieltä oikein paljon. Toistaiseksi mieluisin onkin sitten erään pitkän linjan ammattimuusikon suusta tullut lyhyt ja ytimekäs kommentti erään koulun bändikatselmuksen jälkeen. "Sulla on hyvä tatsi tohon soittamiseen". Erityisesti kehu lämmitti sen takia, että tämä kaveri on eräänlainen esikuva, vaikka kitaristi hän onkin. Siksi toisekseen hän on myös rock-äijiä, joten oikealla linjalla vissiin ollaan. Mitenkäs teillä, onko kenties levyarvio ollut erityisen ylistävä tai onko esim. musiikinopettaja kehunut parhaaksi oppilaaksi ? Kertokaa toki, ei lähimuistista tullut mieleen vastaavaa topikkiakaan. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
MV 25.10.2006 20:57:10 | |
---|
"Sullon hieno kitara" "Mun suunnitelma oli juoda niin paljon viinaa kuin mahdollista ja panna mahdollisimman montaa muiaa. No miksei äiääkin." -Kukkakeppi big brotheriin yrittämisestä |
reino 25.10.2006 21:04:10 | |
---|
"sun juttus toimii, mä tarjoon sulle kaljan" Olin kerran muutama vuos takaperin jossain baarissa jamittelemassa. Tuosta oli myös konkreettista hyötyä; sain oluen. Vitut, sano Vatanen |
sellisti 25.10.2006 21:06:43 | |
---|
Enemmän oikeastaan on lämmittäneet sellaiset pienetkin mutta oikealla hetkellä ja osuvilla sanoilla lausutut kehut kuin sellaiset superylistävät ylisanat, ei sillä että niitä jälkimmäisiäkään nyt ihan solkenaan tulisi mutta ylipäätään. Esim. erään ison, pitkään odotetun ja paljon jännitetyn esiintymisen jälkeen opettajan ensimmäiset sanat "soitit paremmin kuin koskaan tota biisiä" ylpeän ilmeen kera tuntui paljon paremmalta kuin sellaiset lehtikirjoitukset, joissa kriitikon on pitänyt keksiä mukavaa sanottavaa virkansa puolesta. Toinen lämmin muisto on se kun soitin aikanaan musiikkiopistomme tekemälle CD:lle erään elossa olevan säveltäjän kappaleen, ja myöhemmin tämä säveltäjä lähetti opiston rehtorille kirjeen, jossa pyysi välittämään kiitokset minulle hyvästä soitosta. Se tuntui mukavalta. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
-Cale 25.10.2006 21:12:18 | |
---|
Heh, kerran yksi isäpuoleni kaveri sanoi kun soitin hänelle kitaralla että jos olisit nainen niin suutelisin sinua... Kaippa tuo kehu sitten oli :) |
Anri8000 25.10.2006 21:27:45 | |
---|
Soittelen rumpuja silloin tällöin puolituttujen hääkeikoilla,ja erään keikan jälkeen eräs häävieraana ollut äijä tuli sanomaan että mulla on tosi hyvä chippi...Mitäpä siihen sitten sanomaan...Kehu myös kaikki muut soittajat,mutta basistille ei sanonut sanaakaan...:D Maailman maku myrkyllinen mutta syötävä on ihmisen. |
Matjardo 25.10.2006 21:45:45 | |
---|
Hmm, on mulla pari.. Joskus ala-asteella jo, kun olin ehkä vuoden soittanut rumpuja, ja kerinnyt vetää joulu -ja näissä muissa koulujuhlissa rumpuja, niin musiikin opettajani sitten totesin vallan vilpittömin silmin katsoen, "hitto, sähän oot kehittynyt ihan älyttömästi! Jos jatkat tota vauhtia, susta kuullaan vielä.". On jäänyt mieleen todella hyvin, oli nääs se opettaja itsekin rumpali, ja ihan ammattilainen sellanen... Ja toinen oli se, kun isoveikan bändi reenaili tuolla autotallissamme(taisin olla ehkä 12v silloin). No kerran sitten menin sinne kuuntelemaan heidän reenejä. Rumpali sitten huikkasi ja pyysi mua settinsä taakse. Vedettiin joku niiden biisi (osasin silloin kaikki heidän biisinsä ulkoa kun joka päivä kuulin seinän takaa kun reenailivat). Hyvinhän se meni, ja sen jälkeen sain kaikilta bändin jätkilta hurjasti "ei juma, jätkä vasta ton ikäne ja voisit jo tuurata meiän vakirumpalia!" kommentteja :).. Lämmitti mieltä silloin, ja jumalavita kun sain taas atomipommin räjähdyksen verran lisää energiaa ja intoa reenata. Kummasti aina tuo lisää intoa reenata kun kuulee tuollaista palautetta. Two beers or not two beers? |
carlos 25.10.2006 22:01:16 | |
---|
Hauska lukea näin positiivista ketjua! :) Parhaat kehut ovat kyllä aina tulleet sellonsoiton opettajaltani. Hänen tyyliinsä kun ei liika kehuminen kuulu. On ollut myös niitä kertoja, jolloin omasta mielestäni soitin hyvin, mutta opettaja ihmettelee, miksen ole harjoitellut... Yleensäkin mieluisimmat kehut tulevat ammattimuusikoilta tai kavereilta, jotka uskaltavat olla myös kehumatta! Exoskeletal junction at the railroad delayed |
Booligan 25.10.2006 22:06:37 | |
---|
"Sähän kuulostat ihan Steve Vailta" Kyllä hymyilytti ja hymyilyttää vieläkin =) nuotteja säästämättä |
Väinämöinen 25.10.2006 22:17:54 | |
---|
"On sulla lahjoja." Se oli sitten mukava kuulla. Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
sartzan 26.10.2006 00:24:42 | |
---|
Edesmenneen bändimme yhdellä harvoista keikoista eräs innoissaan keikkaa seurannut yleisön edustaja (lapsi, n. 5 v ehkä) pillahti itkuun kun lopetettiin soittaminen. Hymy saatiin takaisin lapsosen huulille sitten vain encorella.:) "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Räbbänä 26.10.2006 00:45:34 (muokattu 26.10.2006 00:46:36) | |
---|
Kuulemma näytin ynkältä ja soittokin oli kuin suoraan "God Lesson" videosta. :/ No pittää kai sekin kehuna ottaa. Edit: Kyllä sitä kehuja tullut jonkin verran muttei mittään kauhean ylitse muiden nousevia. "Hattu pois päästä!" |
Jzzka 26.10.2006 07:37:39 | |
---|
Paras olisi (ei ole vielä koskaan tapahtunut): "Te olitte ihan perkeleen hyviä! Voiks mä auttaa teitä vaikka roudaamisessa?" Tuon jälkeen vois lopettaa noi musahommat ja ruveta kattelemaan jotain muuta... Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS |
Dutteri 26.10.2006 09:00:52 (muokattu 27.10.2006 10:35:58) | |
---|
"noni, toihan meni hyvin". Henkilön suusta, joka on itse ihan ihme virtuoosi sekä kitaran, että basson varressa. Kehu laukaistiin mahdollisimman tympääntyneellä äänellä, mutta siitä teki hienon se, että tämä tyyppi ei oikeastaan koskaan kehu mitään. Se on lähisukua ja kakarasta asti kommentoinu ja joskus neuvonu... Harvoin mitään mukavaa, mutta sen kehut on muodostunu jollain tavalla merkittäviksi. Ring my bell |
Päärynä 26.10.2006 09:07:42 | |
---|
"Mulla on kotona vaimo ja kaks lasta. Ei aluksi meinannu päästää katsomaan keikkaa, mutta kun soitatin sille teidän biisejä niin heltyi lupa jopa alkoholin nauttimiseen." Tuo on kyllä jäänyt mieleen erityisen positiivisena juttuna. |
StJerky 26.10.2006 10:28:19 | |
---|
Harvoin on kehuttu... Kerran jouduttiin soittamaan ylimääräinen setti, kun joku bändi oli perunut. Oltiin ehditty juoda itsemme ns. känniin. Kaikki kehui, että oli teidän paras keikka ikinä. Toisen kerran leslie hajosi ja sitä korjatessa basisti aloitti ihme instrumentaalijamin johon rumpalin kanssa yhdyttiin. Siinä ei ollut päätä eikä häntää, mutta taas tuli kehuja. Eli meidän normisoitto on ihan perseestä. Vain kun joku menee pieleen, niin sitten kehutaan. |
Teijo K. 26.10.2006 10:45:50 | |
---|
Paras olisi (ei ole vielä koskaan tapahtunut): "Te olitte ihan perkeleen hyviä! Voiks mä auttaa teitä vaikka roudaamisessa?" Tuon jälkeen vois lopettaa noi musahommat ja ruveta kattelemaan jotain muuta... Toi on muuten ihan kauheeta kun raflakeikan jälkeen känniset tulee tarjoamaan roudausapua. Ajatus on kaunis ja lämmin, mutta en minä oikeasti saata antaa kalliita laitteita jonkun hoipertelijan käsiin. Melkein joka keikalla joku tullut tarjoutumaan. Paras kehu oli tuossa kun kuuntelin tätä meidän uusinta demoa, niin avovaimoni joka on yleensä todella kriittinen tokaisi, että "teidän pitää kyllä mennä ihan oikeasti keikalle, tuossa on kulttibändin ainekset kasassa" |
Toi on muuten ihan kauheeta kun raflakeikan jälkeen känniset tulee tarjoamaan roudausapua. Ajatus on kaunis ja lämmin, mutta en minä oikeasti saata antaa kalliita laitteita jonkun hoipertelijan käsiin. Melkein joka keikalla joku tullut tarjoutumaan. Juuri näin. Ja ei ne kuitenkaan tiedä miten ne kamat parhaiten pakataan autoon silleen että ne ei kaadu/heilu matkalla. Parhaista kehuista... muutama vuosi sitten soitin bassoa yhden suomessa asuvan amerikkalaisen biisintekijä/kitaristin bändissä. No, tehtiin muutaman biisin CD-sinkku ja tää kitaristi pakkasi muutaman CD:n laukkuun mukaan kun lähti käymään kotipuolessa Ohiossa. Oli sitten soittanut biisejä tutuille muusikkokavereilleen ja joku oli kysynyt "onko tuo basisti musta, soitto kuulostaa vähän siltä?". Kun kuulin tuon jutun kaverin tultua takaisin Suomeen niin kyllä tällaisen pohjolassa asuvan kalpeanaaman mieltä lämmitti, varsinkin kun oon jo vuosikymmeniä diggaillut sellaisia soittajia kuten Chuck Rainey, Jerry Jemmott ja Willie Weeks. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Fortune 26.10.2006 11:27:00 | |
---|
Paras kehu oli tuossa kun kuuntelin tätä meidän uusinta demoa, niin avovaimoni joka on yleensä todella kriittinen tokaisi, että "teidän pitää kyllä mennä ihan oikeasti keikalle, tuossa on kulttibändin ainekset kasassa" Minulle paras kehu on ollut superkriittisen kauniimman puoliskon kommentti viimeisimmästä demostamme: "Laitoin sen mp3-soittimeeni!" Lämmitti noin puoli vuotta ainakin :) Edellisestä orkesterista kommentit olivat sarjaa: "Miksi teette tämmöistä, kun tässä ei ole mitään paloa eikä ideaa?" Ja se perhana oli vielä oikeassa :)
Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa... |
Listen 26.10.2006 11:31:04 | |
---|
Enpä oo aiemmin kehumisia miettinytkään. Ei-tuttujen suusta: "Tulen katsomaan tätä teidän bändiä, kun sun (koskettimien) soitossa on munaa." Välikäden kautta kuultu: "Se on liian lahjakas tähän bändiin." (Kertooko sitten minun vai yhtyeen tasosta, vai lausujan musiikkimausta.) Miksaaja ilman ironiaa: "Loistava meininki. Jätkät uskaltaa (vuonna 1983) soittaa Smoke on the waterin." :) |