32788 10.09.2006 16:44:00 | |
---|
Ei mutta. Mieti ihan järjellä. Kumpi pitää paremmin. A) Tunget vanhaan reikään täytettä, ihan sama mitä, kunhan saat tarpeeksi tiukasti tungettua niin aine pitää ruuvin paikallaan. Tulitikut nyt vaan on käytännöllisin vaihtoehto, sillä se on tarpeeksi kovaa, halpaa ja puuta. B) Poraat vaikka 6mm reiän kitaraan porakoneella joka saattaa lipsahtaa missä vaiheessa vaan, ja tunget kitaraan puutapin ja liimaa. Eli puutappi on erillistä ainetta, ja koko hihnatappi saattaa lähteä irti jos liimaus pettää. |
ruma-tero 10.09.2006 18:48:35 (muokattu 10.09.2006 21:22:40) | |
---|
Emminä mitään mieti. . Ei mutta. Mieti ihan järjellä. Kumpi pitää paremmin. A) Tunget vanhaan reikään täytettä, ihan sama mitä, kunhan saat tarpeeksi tiukasti tungettua niin aine pitää ruuvin paikallaan. Tulitikut nyt vaan on käytännöllisin vaihtoehto, sillä se on tarpeeksi kovaa, halpaa ja puuta. Jos se pitää niin se pitää. En minä sitä kiistä. B) Poraat vaikka 6mm reiän kitaraan porakoneella joka saattaa lipsahtaa missä vaiheessa vaan, ja tunget kitaraan puutapin ja liimaa. Eli puutappi on erillistä ainetta, ja koko hihnatappi saattaa lähteä irti jos liimaus pettää. Olen minä niitä reikiä porannutkin (en kylläkään kitaroihin, mutta nythän sen tiedän ettei kannatakaan;)) muutaman tuhat... Eikä pidä mennä porailemaan yhtään minnekkään jos kovin lipsuu. Edittiä sen verran että jos porataan hyvä reikä, ja siihen liimataan nafti, ehkä peräti itse tehty tulppa jos niitä ei kerran kaupasta saa, ja kun syiden suuntakin on sama kuin ympärillä niin se puutappi ei ole missään nimessä "erillistä ainetta" vaan ihan yhtä puuta ympäristön kanssa. Ja se ruuvi pysyy siinä just yhtä hyvin kuin uudessa rungossa. Miten se tappi nyt yhtä äkkiä olisi erillistä kun vaikkapa kaulakin varsin usein liimataan kiinni ja se on ihan kuin yhtä puuta rungon kanssa. Jos sen poraamisen kanssa turataan ja tehdään väljä reikä niin se on kokonaan eri asia.
Paras olis tietysti jos tekis kokonaan uuden rungon... mutta taitaa mennä pahasti modauksen puolelle...;) Jokohan tämä riittäs, ainakin minun puolesta; olikin viikonlopuksi ihan kivaa viihdettä. Ei ole vissiin varsinaisia projekteja menoillaan, kun porukoilla on viitseliäisyyttä tämmöseen vänkäämiseen... mä nyt intän ihan vittumaisuuttani. Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
ruma-tero 10.09.2006 18:49:49 | |
---|
Ainakin netissä liikkuu juttua.. ;) Toki kyllä kaikenlaisia virityksiä jopa tehtaan jäljiltä on joskus nähnyt.. Metrolippuja ja sellasia. Mitä niillä on paikattu? Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
Kumiankka 10.09.2006 21:05:37 | |
---|
Joku löysä kierre mitä korjasin viimeksi, tungin tiukasti pumpulia ja liimaa reikään, selluloosakuitua tuo on ja tuntui pitävän hyvin |
ruma-tero 10.09.2006 21:17:21 (muokattu 10.09.2006 21:23:15) | |
---|
Turasin itte taas turhan viestin kun editoin tuota edellistä. Pitäis vissii selvin päin touhuta...;) Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
fox 10.09.2006 21:47:44 | |
---|
Mitä niillä on paikattu? Minkä itse oon nähny eli varmasti tiedän, on yhessä pulttikaulasessa kitarassa neck-tilttiä moisella säädetty.. Joku metrolippu se oli.. 8) Eli varsinaisesti ei oo paikattu, vaan tilkitty.. Yhden itämaan-kitaran potikkakoloon oli jääny nenäliina. Tuossa on nuo tuon sortin kokemusperäiset havainnot.. |
Joku löysä kierre mitä korjasin viimeksi, tungin tiukasti pumpulia ja liimaa reikään, selluloosakuitua tuo on ja tuntui pitävän hyvin Ja puuta voi koittaa "kovettaa" myös juoksevalla (ei geelimäisellä siis) pikaliimallakin. |
sartzan 11.09.2006 00:58:51 | |
---|
start OffTopic Yhden itämaan-kitaran potikkakoloon oli jääny nenäliina. Kerran eräässä entisessä työpaikassani kun jonkun tietokoneen kotelo avattiin vikaa selviteltäessä, löytyi sieltä mytystä Marimekon muovipussi. Pussin päätyminen koneen sisuksiin jäi täydeksi mysteeriksi. end OffTopick "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Fonisoul_ 11.09.2006 18:19:35 | |
---|
Itseasiassa meikäläisellä on siellä välissä lasikuitua. Hakkaa puutikut saundissa mennen tullen! (Nimittäin isä paikkasi jotain puhki ruostunutta lokasuojaa samaan aikaan kuin pohdiin miten hihnatapin reikää pienentäisin. Apu oli lähellä.) Soul with a capital "S"... |