Aihe: Paras musikaalielokuva valittu
1
Bonham
06.09.2006 14:00:34
TS:

Kulttuuri
Laulavat sadepisarat on paras musikaalielokuva
Laulavat sadepisarat on nimetty kaikkien aikojen parhaaksi musikaalifilmiksi. Valinnan teki elokuva-alan jenkkiläinen kattojärjestö American Film Institute. Äänestykseen otti osaa yli 500 elokuvatekijää, säveltäjää, muusikkoa, kriitikkoa ja historioitsijaa. Laulavat sadepisarat kertoo kolmiodraamasta, joka tapahtuu Hollywoodissa äänielokuvan syntyaikaan 1920-luvun lopulla. Musikaali muistetaan varsinkin legendaarisesta tanssikohtauksestaan sateisella kadulla. Musikaalifilmien kärkiviisikkoon yltivät äänestyksessä myös West Side Story, Ihmemaa Oz, The Sound of Music - laulava Trappin perhe ja Cabaret.

Julkaistu 6.9.2006 13:22:00

Täytyy sanoa, että tää genre on mulle ehkä vastenmielisin elokuvan laji.. tuotakin listaa lukiessa alkaa ellottamaan:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
aikavaikea
06.09.2006 14:08:19
Täytyy sanoa, että tää genre on mulle ehkä vastenmielisin elokuvan laji.. tuotakin listaa lukiessa alkaa ellottamaan:)

Tuosta listasta Ihmemaa Oz kyllä kelpaa mulle, muista saan lähinnä samat reaktiot kuin Bonhamkin. Pari muutakin musikaalin kenttään uppoavaa leffaa kelpaa mulle kyllä vallan mainiosti, eli "Dancer in the dark" ja "The Wall". Nuo nyt ei sitä perinteisintä musikaalityyppiä olekaan, mutta kai mä ne saan siihen kategoriaan laittaa. Saanhan?
Koska diggaan itseäni, on suuri voima sisässäni. Olen itseeni mielistynyt, enkä vielä itseeni oo pettynyt.
Juugeli
06.09.2006 14:10:35
Tuosta listasta Ihmemaa Oz kyllä kelpaa mulle, muista saan lähinnä samat reaktiot kuin Bonhamkin. Pari muutakin musikaalin kenttään uppoavaa leffaa kelpaa mulle kyllä vallan mainiosti, eli "Dancer in the dark" ja "The Wall". Nuo nyt ei sitä perinteisintä musikaalityyppiä olekaan, mutta kai mä ne saan siihen kategoriaan laittaa. Saanhan?

Saat saat, kun minäkin nimeän musikaalisuosikeikseni ainakin nämä: Corpse Bride, Nightmare Before Christmas, South Park: Bigger, Longer & Uncut, Meaning of Life ja Happiness of the Katakuris.
Throw one at me if you want, hash head. I've got all five senses and I slept last night, that puts me six up on the lot of you.
carnation
06.09.2006 14:11:18

Saat. Mutta Ihmemaa Oz on tosiaan sellaista technicolorin ilotulitusta, että järki lähtee. Onhan se edelleen hieno elokuva, sanokaa mitä sanotte. Jotain Sound of Musicia tottui katselemaan ala-asteelta saakka, joten mitään inhoreaktioita mulla ei sen suhteen ole vaikka onhan se vähän "sellainen". Dancer in the Dark on paras musikaali. Genre on muuten minulle melko etäinen noita paria hyvää teosta lukuunottamatta.
wrshredder
06.09.2006 14:13:22
Fiddler on the roof on paras!
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Lähikauppias
06.09.2006 14:16:33

Laulavat sadepisarat on paras musikaalielokuva

No ei yllätä kyllä yhtään. On nimittäin ihan selkeästi yksi lempparileffoistani, aivan mahtava! Siinä Gene Kellyn kuuluisassa katutanssikohtauksessa menee aina kylmät väreet. Muuten musikaalileffat ei vois kyllä vähempää kiinnostaa, paitsi että Dancer In The Dark on kyllä varsin jees. Niin, ja Cherbourgin sateenvarjot on hieno myös.
www.johnnysuperhero.net
Rock over London, rock on Chicago.
jPekka
06.09.2006 21:25:07

Musikaalielokuvista puhuttaessa pitää tietysti muistaa, että nykyään lajityyppiä tehdään hyvin, hyvin paljon Mumbaissa, Intiassa. Ja ainakin paikka paikoin jälki on kerrassaan hienoa. Ainakin "Taal" ja Suomessakin teattereissa piipahtanut "Lagaan" kannattaa ehdottomasti tarkistaa. Molempien musiikista vastaa A.R. Rahman.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Mook
06.09.2006 23:46:09
Pääasia on, ettei Maija Poppanen voittanut. Meinaan, että lapsena oli sen takia pakko laulaa muutaman kerran liikaa, että zim-zimenii, zim-zimenii. Sitten vielä kysytään, että mistä johtuu väkivalta.
Mies, joka inhoaa lapsia ja pieniä koiria, ei voi olla läpeensä paha.
sellisti
06.09.2006 23:52:29 (muokattu 06.09.2006 23:54:24)
Sound of Musicia tuli tosiaan yläasteen musatunneilla katottua sen verran useasti, että siihen meni jo maku. Mutta vasta myöhemmällä iällä oon tykästynyt My Fair Lady -musikaaliin, joka on hemmetin hauska, viihdyttävä ja sisältää hienoa musiikkia, ihan klassikoitakin. Pääosan esittäjät ovat mainioita, etenkin kyyninen professori Higgins. Pesee mielestäni Sound of Musicin kevyesti.

E. South Park: Bigger, Longer & Uncut

Tämä tietysti on omassa lajissaan ylittämätön...

"Shut your fucking face, unclefucker"
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
carnation
07.09.2006 11:08:45
E. South Park: Bigger, Longer & Uncut

Tämä tietysti on omassa lajissaan ylittämätön...

"Shut your fucking face, unclefucker"

Mulla on iskenyt kaikkiin South Parkeihin kyllästyminen, puhuttiin sitten elokuvasta tai televisiosarjasta. Team America: World Policekin aiheutti vain haukotuksia. Ei jaksa enää naurattaa pätkän vertaa Parkerin ja Stonen jutut. Tarttuvia biisejä noissa kyllä on, mutta mutta... maku vain mennyt totaalisesti.
ozz3
07.09.2006 11:19:52
Missä ovat maninnat seuraavista...

The Rocky Horror Picture Show?
Blues Brothers?
Moulin Rogue?
Cannibal The Musical?
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
balzary
07.09.2006 13:29:41

Milos Formanin ohjaama Hair on melkeinpä ainoa musikaalileffa mikä on mulle kolahtanut. Se kolahtikin kovaa, eikä vähintään huimien bassokuvioiden ansiosta.
Soundi lähtee oliiviöljystä.
waskikaarme
07.09.2006 15:26:26
Harvoin jaksan kommentoida jos ei ole asiaan mitään lisättävää, mutta pakko antaa isot plus-äänet täältäkin tuolle Hairille ja Rocky Horror Picture showlle. Näistä ei pidot juurikaan parane. No ehkä alkupalaksi vielä tuo Painajainen ennen joulua
Skull: The existance of flamethrowers says that someone, somewhere, at sometime said "I need to set that thing on fire, but it's too far away."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)