Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suomen MAD
1 2
Jop1
17.08.2006 19:38:44 (muokattu 17.08.2006 19:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaus wikipediasta
 
Suomen MAD oli yhdysvaltalaiseen MAD-lehteen suurelta osin perustunut, kotimaisella aineistolla väritetty huumorilehti. Ensimmäinen Suomen MAD julkaistiin huhtikuussa 1970 nimellä Suomalainen MAD. Suomalaisia MADeja julkaistiin 30 kpl, 1970 - 9 kpl, 1971 - 12 kpl ja 1972 - 9 kpl. Vuonna 1971 julkaistiin myös kaksi pokkaria (Tyypillisesti MAD ja Don Martin keittää sopan).
 
Suomalainen MAD lopetettiin vuonna 1972, mutta vuodesta 1982 lähtien Kustannus Oy Semic ja myöhemmin vuodesta 1998 lähtien Egmont-kustannus julkaisivat MAD:ia uudestaan Suomessa nimellä Suomen MAD. Lehden päätoimittajana ja kustantajana toimi vuodesta 1982 lähtien Marjaana Tulosmaa ja 1980- sekä 1990-luvuilla näkyvimpänä toimittajana lehden sivuilla esiintyi The Metsänen. Ensimmäinen spesiaali ilmestyi vuonna 1984 ja oli nimeltään Kino-MAD.
 
Suomen MADin viimeinen numero ilmestyi 9.11.2005. Lehtiä julkaistiin yhteensä 245 kappaletta.

 
Onkos kellään kaapin pohjalla pölyttymässä näitä vanhoja kunnon MADeja. Itse olen ostanut 2 uutta erikois numeroa ja kolmannen tulen ostamaa jahka se kerkeää kauppoihin. Sitten ostin vikko sitten antikvariaatista 4 erikois numero MADia( Väkivaltainen MAD, Viisivuotiserikoisjuhlasörsseli, MAD urheilee ja Eläin mad) Sekä Vuoden 1993 Nro 1 MADin jonka välissä oli hieno tilaajalahja. Uusissa MADeissa on se puute ettei niisä ole ollenkaan Don Martinia (Rauhaa hänen sielulleen). Siis Pitemmittä puheitta: KAIKKI M.NETIN MADISTIT TÄNNE!
 
Elämästä ei voi selvitä hengissä!
wavelength
17.08.2006 19:45:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MADit ovat mainioita.
Valokaari
17.08.2006 19:47:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyyllähän näitä löytyy. Melkein kaikki Suomen Madit, loppupään numeroista puuttuu joitakin koska niiden taso oli jo niin laskenut. Lisäksi löytyy myös joitakin 70-luvun Suomalaisia Madeja.
 
Olen harkinnut että olisikohan siisti sellainen tatska, missä olisi Alfred E. Neumannin naama ja alla teksti "What, me worry?"
 
Rok rok.
Nazareth
17.08.2006 19:48:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MAD-lautapeliä oon pelannu joskus, muuten en oo ko. aiheeseen tutustunu.
 
"Every dollar you suck away for taxes, is another dollar to suck the Axis." - Walt Disney's Spirit of '43 IMIK #27 AKKK#6
Jani The Rock
17.08.2006 19:59:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mulla tais jossain vaiheessa olla suurinpiirtein kaikki Madit mitä Suomessa oli ilmestynyt. Paikotellen ihan hiton hyvä lehti, mutta sitten sen lukeminen jäi vähemmälle kun Pahkasikahuumori otti ylivalla nuoresta mielestäni.
 
Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA!
ekikoo
17.08.2006 20:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin joskus aktiivisesti kirjastossa lukemassa uusimman Suomen MADin, lähinnä leffaparodiat, A Mad Look At... sekä Maunot tsekkasin. Mutta kun leffaparodioiden taso alkoi selvästi laskemaan, jätin sen aktiviteetin sikseen...
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Jarkko G.
17.08.2006 20:33:18 (muokattu 17.08.2006 20:33:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muutaman vuoden tilasin MADia (joskus 91-93).
Kaipa ne on jossain vanhuksien kellarissa.
 
Viimeisimmät numerot olivat kyllä surullista luettavaa.
 
Kaverilla oli MAD-kortit, niillä pelattiin oikeinkin paljon vielä kaljanotto iässäkin.
 
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
salmivaara
17.08.2006 21:20:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikonaan elämää suurempi juttu, valitettavasti jossain välissä laatu laski ehkä turhankin dramaattisesti.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
KTULU
17.08.2006 21:32:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku 20-30 kappaletta omistan. On loistavia!
 
Vihaan warettajia ja kotipolttajia.
Guderian
17.08.2006 22:00:56 (muokattu 17.08.2006 22:19:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Penskana tuli naapurin luona luettua monen vuoden ajan kaikki numerot. Näin vanhemmiten oon tosi hyvilläni ollut että kuuluin aina Mad-jengiin enkä ajautunut Myrkky-jengiin koskaan :-D 2000-luvun Madeja olenkin selaillut vain ohimennen, vaikea sanoa tasosta nyt mitään...mutta olihan se mielettömän kova silloin aikoinaan! Sergio Aragones, Al Jaffee ja tietysti timanttina tammenlehvissä, Don Martin, olivat niin huippuja että ei paremmasta väliä. Don Martinin pokkareita olenkin metsästänyt divareista jo jonkun aikaa, valitettavan harvassa tosin tuntuu olevan. Aivan mahtavan mieletöntä läppää! Zooonk, kaplfoot!
 
edit: Niin, jos nyt jollain olis myytävänä näitä http://www.geocities.com/donmartinweb/finnish.htm niin pikaviestiä vain!
 
Ja muistakaa tää kans: http://www.povonline.com/National%20Gorilla%20Suit%20Day.htm
 
"Ich hab' ein Herz aus Stahl..."
sellisti
17.08.2006 23:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään kaapin pohjalla pölyttymässä näitä vanhoja kunnon MADeja.
 
Onhan niitä, nimenomaan pölyttymässä. Pitäs vissiin joskus ottaa uusintakierrokselle. Tuli nuorempana ostettua useamminkin, kun se oli silloin niin hauskaa huumoria. Ja kaipa se olis vieläkin. Olihan siellä huteja joukossa, mutta parhaat ihan helmiä. Mitäs niitä piirtäjiä oli, Aragones, Porges... täytyypä tosiaan ottaa uusintalukuun, rupes ihan kiinnostamaan.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Chrissie
18.08.2006 00:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin yksi kultaiselta 80-luvulta löytyy, mutta missä lienee nyt sitten pölyttyy.. sitä en minä tiedä. Täytyisikin käynnistää operaatio.
 
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road
M-Q
18.08.2006 00:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli MAD aika pitkäänki. En nyt muista mistä asti, mutta siihen asti, kunnes sen ilmestyminen loppu. Loistolehti oli kyllä.
 
hanuristi
18.08.2006 01:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla oli MAD-kortit, niillä pelattiin oikeinkin paljon vielä kaljanotto iässäkin.
 
Kortit löytyy meikäläisen kaapista kyllä vielä.
 
Taka(na)si.
Juugeli
18.08.2006 06:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyllystä löytyy pari numeroa 90-luvun alusta ja ehkä parisenkymmentä numeroa 90-00-lukujen vaihteesta. Toisinaan vitsit liian ilmiselviä, toisinaan nerokkaita. Nerokkuudesta tulee nyt ekana esimerkkinä mieleen Tomb Raider-fanin päiväkirja.
 
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
-J
18.08.2006 09:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo onhan noita nippu jossain kaapin pohjalla ja jopa muutama numero vanhoja Don Martineja (ehkä).
 
Mutta kaikista suurimman löydön tein pari vuotta sitten, kun erään paikalliskirjaston poistohyllyssä huomasin vanhoja Pahkasikoja aimo nivaskan olevan myynnissä. Maksoivat 50snt/kpl ja onneksi sain raavittua taskunpohjiltani viitisentoista euroa tätä once in the lifetime hetkeä varten :)
 
Tulink' mää vai onk tää hoitoainetta?
vernie
18.08.2006 09:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno lehti. Tilailin MADia joskus muutaman vuoden, ja ostelin innokkaasti divareista vanhempia irtonumeroita. Olen jo jonkin aikaa yrittänyt etsiä kokoelmaani porukoiden luota, mutta eipä tunnu löytyvän enää mistään. Eikä kukaan edes tunnusta hävittäneensä. Sääh, MADit olisivat täydellistä ajantappoviihdettä vaikkapa treenikämpälle. Suosikkejani olivat Don Martinit ja Sergio Aragonesit.
 
Kuuntele uutta Jamrodia! | M.A.C.H.O. #8 | kalamies#34 >-)))>
JohnJ
18.08.2006 10:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kortit löytyy meikäläisen kaapista kyllä vielä.
 
Mulla on/oli se lautapeli. Ideahan oli ns. antimonopolimainen, eli päästä eroon kaikista rahoista. Kyllä vitutti kun yllätyskortissa luki "nosta pankista 1000 markkaa, heti". Ruuduista löytyi sitten kaikkia hölmöjä tehtäviä.
 
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Tuomas
18.08.2006 11:11:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on/oli se lautapeli. Ideahan oli ns. antimonopolimainen, eli päästä eroon kaikista rahoista. Kyllä vitutti kun yllätyskortissa luki "nosta pankista 1000 markkaa, heti". Ruuduista löytyi sitten kaikkia hölmöjä tehtäviä.
 
Me tehtiin lisää yllätyskorttejakin siihen. Loistokas peli. Ikävää, että se on hukkunut jonnekin :(
 
Itsehän ratsaan säännöllisesti divarit 80-luvun MAD-spesiaaleista. Jestas mitä tavaraa.
 
Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 14.8.2006 / Fiktiivisiä keskusteluja. Viimeksi päivitetty 11.7.2006
Jarkko G.
18.08.2006 12:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. Mitäs niitä piirtäjiä oli, Aragones, Porges... täytyypä tosiaan ottaa uusintalukuun, rupes ihan kiinnostamaan.
 
Dom Martin, Mort Drucker, Al Jaffee.
Duck Edwing laittoi aina jokaiseen teokseensa oman tavaramerkkinsä, eli ankan.
 
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «