Aihe: Pelkäätkö kummituksia tai musiikillisia haamuja?
1 2
megatherium
11.08.2006 20:34:03 (muokattu 12.08.2006 17:25:47)
Hieno dramattinen efekti löytyy Schubetin melodraaman D 644 Die Zaubrharfen, Taika-harpun, I-nätöken finalista kuin kaikutehona taika-metsässä vuorten seinästä kantautuvien ja sinne eksynyttä Idaa opastavien ja sieltä pakenemaan kehottavien ritarien ja aseenkantajien Ida-huudahdusten kontrapunktina eri äänien vstatessa kaiun tapaan toisileen musiikin yltyessä yhä voimalisempaan pauhuun toisin kuin kyseistä efektiä muistutavassa esim. Bachin Mateuspassion alkukuorossa kaksoiskuoroineen, joka nyhkysentimentaalisuudessaan ei paljon lämmitä taikka tee ainakaan minua juuri hullua hurskaammaksi. Ja täytyykin todeta, että kehumaani othelloonkin vertattuna Schubertin alfonso ja estrella-ooppera on melodioiltaan satumaista musikkia ja taikaharppukin voimakkaammin dramaattisesti maustttu suurine melodisine ideoineen ja kaarroksineen kuin dtraamallie tapahtumisen vivahteiden seuraamiseen keskittyvä othello.
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
sellisti
11.08.2006 22:48:10
Hidasta mega vähän vauhtia niin ei mee teksti noin poskelleen.

Ai Bach on nyyhkysentimentaalisuutta mutta Schubert ei..? :)
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)