Aivokalvo 14.10.2003 09:21:01 | |
---|
Mikä olisi kelvollinen Rotary-pedaali synakäyttöön urkusaundeille? Mieluiten sais olla kans aika halpa. Entäpä mikä on samaan käyttöön hyvä säröpedaali? Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
maza 14.10.2003 11:04:53 | |
---|
Hyvää ja halpaa kun ei ole, niin esitellään nyt muutama. Paras lienee Hughes & Kettner rotosphere, jossa on putkietunen samassa purkissa ja soundaa ainakin meikäläisen korvaan saamarin hyvältä. Toinen kohtuullisen hyvä ratkaisu on kaivaa esim. ebay.de:stä käytetty Dynacord CLS-222. (mutta ei uudempi ja huonompi CLS-223) Purkkeja liikkuu aika paljon ja halvalla ja itse Leslie-efu soundaa oikein hyvältä, mutta hyvänkuuloista säröä (joka meikäläiselle on ainakin kaikki kaikessa) tuosta ei kyllä heru. Kaveriksi siis erillinen putkietunen. |
Leikari 14.10.2003 11:42:05 (muokattu 16.10.2003 10:35:16) | |
---|
(mutta ei uudempi ja huonompi CLS-223) . - turhaa "pelottelua" - cls -223 kehuttiin Keyboard -lehdessä pystyyn joskus 90-luvun alussa laitteen tultua myyntiin - oli joku vertailu (periaatteessa minulla on ko. juttu tallessa jossain autotallin perällä) - omani ostin muutama vuosi sitten käytettynä - maksoin 1100,- FIM. Muistipaikkoja on muutama & tietokoneella (jos sounddiver käytössä) voi editoida 30 parametriä (jos tietää mitä haluaa) - säätöjä siis löytyy. - soundi on mielestäni hyvä & pedali toimii varsin uskottavasti. Eihän se mikään oikea lepa ole, mutta kelvollinen laite & riittävän uskottava. En ole myöskään verrannut rinnakkain oikeaan. - 222 ja 223:n välillä soundiero on ilmeisesti sen verran nyansseista kiinni, että on makuasia & muut tekijät (kuten kaiuttimet) vaikutus on todennäköisesti suurempi ainakin livekäytössä - tuskinpa moni levymiksauksestakaan pystyy noita erottamaan. edit: tuo minun laitteeni onkin dls... - - |
BaariMikko 15.10.2003 19:44:52 | |
---|
Täällä on ollut aika paljon kysymyksiä liittyen kitarapedaaleiden käyttöön kiippareiden kanssa. Olisiko FAQ paikallaan? Saattaisin itsekin voida väsätä, tosin nyt on aikas kiire vielä pari viikkoa. Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse. Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla
huolellinen. Kaljakori viritetään A:han.
Jos viritystouhu menee liian pitkälle,
ollaan jo AA:ssa. |
Kannattaa tsekata myös Hughes&Kettnerin Rotosphere mkII. Hintaa en muista, mutta löytyy fazerilta ainakin. Saa myös väännettyä asiallista putkisäröä |
karlos 17.10.2003 11:05:02 | |
---|
Itse käytin aikanaan Korg G4:sta, joka oli ihan suht jees peli, mutta jää selvästi jälkeen esim. Nord Electron Leslie-mallinnuksesta. Parhaan saundin saa tietysti aidolla vehkeellä. Käytän itse Motion Soundin Pro-3T -vahvistinta, jossa on pyörivä pilli ja putkisäröä saa tarvittaessa. Painoakin on vain kymmenisen kiloa. Jos soitat enemmänkin nimenomaan urkua (ja rahat riittävät) niin suosittelen! |