Aihe: Rotation Speaker
1
Aivokalvo
14.10.2003 09:21:01
Mikä olisi kelvollinen Rotary-pedaali synakäyttöön urkusaundeille? Mieluiten sais olla kans aika halpa. Entäpä mikä on samaan käyttöön hyvä säröpedaali?
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
maza
14.10.2003 11:04:53

Hyvää ja halpaa kun ei ole, niin esitellään nyt muutama. Paras lienee Hughes & Kettner rotosphere, jossa on putkietunen samassa purkissa ja soundaa ainakin meikäläisen korvaan saamarin hyvältä.

Toinen kohtuullisen hyvä ratkaisu on kaivaa esim. ebay.de:stä käytetty Dynacord CLS-222. (mutta ei uudempi ja huonompi CLS-223) Purkkeja liikkuu aika paljon ja halvalla ja itse Leslie-efu soundaa oikein hyvältä, mutta hyvänkuuloista säröä (joka meikäläiselle on ainakin kaikki kaikessa) tuosta ei kyllä heru. Kaveriksi siis erillinen putkietunen.
Leikari
14.10.2003 11:42:05 (muokattu 16.10.2003 10:35:16)
(mutta ei uudempi ja huonompi CLS-223) .

- turhaa "pelottelua"
- cls -223 kehuttiin Keyboard -lehdessä pystyyn joskus 90-luvun alussa laitteen tultua myyntiin - oli joku vertailu (periaatteessa minulla on ko. juttu tallessa jossain autotallin perällä)
- omani ostin muutama vuosi sitten käytettynä - maksoin 1100,- FIM. Muistipaikkoja on muutama & tietokoneella (jos sounddiver käytössä) voi editoida 30 parametriä (jos tietää mitä haluaa) - säätöjä siis löytyy.
- soundi on mielestäni hyvä & pedali toimii varsin uskottavasti. Eihän se mikään oikea lepa ole, mutta kelvollinen laite & riittävän uskottava. En ole myöskään verrannut rinnakkain oikeaan.
- 222 ja 223:n välillä soundiero on ilmeisesti sen verran nyansseista kiinni, että on makuasia & muut tekijät (kuten kaiuttimet) vaikutus on todennäköisesti suurempi ainakin livekäytössä - tuskinpa moni levymiksauksestakaan pystyy noita erottamaan.

edit: tuo minun laitteeni onkin dls... - -
MiHM
16.10.2003 15:57:00
Kannattaa tsekata myös Hughes&Kettnerin Rotosphere mkII.
Hintaa en muista, mutta löytyy fazerilta ainakin. Saa myös väännettyä asiallista putkisäröä
karlos
17.10.2003 11:05:02
Itse käytin aikanaan Korg G4:sta, joka oli ihan suht jees peli, mutta jää selvästi jälkeen esim. Nord Electron Leslie-mallinnuksesta.

Parhaan saundin saa tietysti aidolla vehkeellä. Käytän itse Motion Soundin Pro-3T -vahvistinta, jossa on pyörivä pilli ja putkisäröä saa tarvittaessa. Painoakin on vain kymmenisen kiloa. Jos soitat enemmänkin nimenomaan urkua (ja rahat riittävät) niin suosittelen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)