Aihe: Bossin "oudot" pedaalit?
1
Läpistö
05.10.2003 17:12:17

Niin sitä kyselisin että mitä nämä Bossin "oudot" pedaalit kuten DF-2 Super feedbacker & distortion, enhanger jne. ovat? Ei näistä ainakaan bossin jokseenkin virallisilta (??) http://www.bossus.com sivuilta mitään tietoa löytynyt. Itse kaverilta ostin halvalla tuon DF-2:n ja vielä vähän ihmetetyttää että mihin sitä voisi hyvin käyttää edes. Kertokaapa jos tiedätte.
"Tyhmä saa olla muttei basisti"
Kimble
05.10.2003 17:22:58
http://www.bossarea.com/

Tuolta löytyy jotain
MYYDÄÄN: Hughes&Kettnerin Edition Silver. Katso tori.
hemmo
05.10.2003 18:32:05

Toi DF-2 on muuten ihan tavallinen vähän kireähkö perussärö, jonka erikoisuutena on tuo feedbacker-toiminto, jonka saa päälle painamalla pedaalin alas ja pitämällä siellä.

Laite on sen verran arvaamaton tuossa fB-modessa, jonka pitäisi toimia siten, että soiva ääni jää soimaan, mutta lopputulos on melkoista arpomista.

Mielestäni juuri tuo fb-toiminto on laitteen suola. Pedaalihan tekee uutta musiikkia ihan itse. Siihen harva pystyy.
Säröä beibi!
jPekka
05.10.2003 18:47:07

enhanger

Itse hommasin itselleni uudestaan EH-2 Enhancerin tuossa taannoin vuosia sitten myymäni tilalle.

Alkuaanhan pedaali tuli markkinoille 80-luvun lopulla erilaisten Aural Exciterien ja muiden diskantinkirkastajien vanavedessä. Idea oli parannella harmonista yläsävelsarjaa heleämmäksi - etenkin jos Enhanceria edeltävä pedaalipatteri oli diskanttia syönyt.

Huomasin vain jossain vaiheessa, että kun Mix-säätimen kääntää INV-puolelle suunnilleen ääriasentoon, vehkeestä saa sellaisen mukavan imitaation monien länsiafrikkalaisten kitaristien harrastamasta heleästä soundista. Sen kummempaa iloa pedaalista ei minulle ole ollut, mutta tuohon tarkoitukseen se on perin oiva peli.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Kalm
05.10.2003 20:00:04
Toi DF-2 on muuten ihan tavallinen vähän kireähkö perussärö...

Bossarean mukaan "It is basically a DS-1 with the option of holding down the footswitch for endless sustain".

Onko käytännön kokemuksia miten lähelle DS-1:n soundia tuolla DF:llä pääsee?
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
hemmo
05.10.2003 21:02:55

Joo, aika lähelle. En ole kyllä mitään tarkkoja vertailutestejä tehnyt. Ehkä DS-1:ssä on hitusen enemmän bassoa ja laajempi skaala (siis boostista säröön).
Säröä beibi!
_Petri_
05.10.2003 21:34:29

Olen testaillut noita aika paljon rinnakkain ja tullut siihen tulokseen, että DF-2:n särö on "löysempi" ja pehmeämpi. DS-1 soi astetta tiukemmin ja säröä löytyy nupit kaakossa enemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)