Niin sitä kyselisin että mitä nämä Bossin "oudot" pedaalit kuten DF-2 Super feedbacker & distortion, enhanger jne. ovat? Ei näistä ainakaan bossin jokseenkin virallisilta (??) http://www.bossus.com sivuilta mitään tietoa löytynyt. Itse kaverilta ostin halvalla tuon DF-2:n ja vielä vähän ihmetetyttää että mihin sitä voisi hyvin käyttää edes. Kertokaapa jos tiedätte. "Tyhmä saa olla muttei basisti" |
Kimble 05.10.2003 17:22:58 | |
---|
MYYDÄÄN: Hughes&Kettnerin Edition Silver. Katso tori. |
hemmo 05.10.2003 18:32:05 | |
---|
Toi DF-2 on muuten ihan tavallinen vähän kireähkö perussärö, jonka erikoisuutena on tuo feedbacker-toiminto, jonka saa päälle painamalla pedaalin alas ja pitämällä siellä. Laite on sen verran arvaamaton tuossa fB-modessa, jonka pitäisi toimia siten, että soiva ääni jää soimaan, mutta lopputulos on melkoista arpomista. Mielestäni juuri tuo fb-toiminto on laitteen suola. Pedaalihan tekee uutta musiikkia ihan itse. Siihen harva pystyy. Säröä beibi! |
jPekka 05.10.2003 18:47:07 | |
---|
enhanger Itse hommasin itselleni uudestaan EH-2 Enhancerin tuossa taannoin vuosia sitten myymäni tilalle. Alkuaanhan pedaali tuli markkinoille 80-luvun lopulla erilaisten Aural Exciterien ja muiden diskantinkirkastajien vanavedessä. Idea oli parannella harmonista yläsävelsarjaa heleämmäksi - etenkin jos Enhanceria edeltävä pedaalipatteri oli diskanttia syönyt. Huomasin vain jossain vaiheessa, että kun Mix-säätimen kääntää INV-puolelle suunnilleen ääriasentoon, vehkeestä saa sellaisen mukavan imitaation monien länsiafrikkalaisten kitaristien harrastamasta heleästä soundista. Sen kummempaa iloa pedaalista ei minulle ole ollut, mutta tuohon tarkoitukseen se on perin oiva peli. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Kalm 05.10.2003 20:00:04 | |
---|
Toi DF-2 on muuten ihan tavallinen vähän kireähkö perussärö... Bossarean mukaan "It is basically a DS-1 with the option of holding down the footswitch for endless sustain". Onko käytännön kokemuksia miten lähelle DS-1:n soundia tuolla DF:llä pääsee? Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
hemmo 05.10.2003 21:02:55 | |
---|
Onko käytännön kokemuksia miten lähelle DS-1:n soundia tuolla DF:llä pääsee? Joo, aika lähelle. En ole kyllä mitään tarkkoja vertailutestejä tehnyt. Ehkä DS-1:ssä on hitusen enemmän bassoa ja laajempi skaala (siis boostista säröön). Säröä beibi! |
Kalm 05.10.2003 21:23:14 (muokattu 05.10.2003 21:23:40) | |
---|
Joo, aika lähelle. En ole kyllä mitään tarkkoja vertailutestejä tehnyt. Ehkä DS-1:ssä on hitusen enemmän bassoa ja laajempi skaala (siis boostista säröön). Ilmeisesti noissa on tosiaan aika samat kytkennät kun näytti joku tehneen fiidbäkkeriinsä "keeley" DS-1 modinkin. (Hyvä että tuli tämäkin puheeksi kun meinasin jo käydä vaihtamassa tarpeettomana lojuneen japsi DF-2:n taiwanin DS:ään) Robert Keeley electronics pedaalivirityksiä: http://www.robertkeeley.com/product.php?id=18 Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
_Petri_ 05.10.2003 21:34:29 | |
---|
Onko käytännön kokemuksia miten lähelle DS-1:n soundia tuolla DF:llä pääsee? Olen testaillut noita aika paljon rinnakkain ja tullut siihen tulokseen, että DF-2:n särö on "löysempi" ja pehmeämpi. DS-1 soi astetta tiukemmin ja säröä löytyy nupit kaakossa enemmän. |