Aihe: vinkkiä kehiin! mistä ostaa sello aivan tosi tarkoituksella!
1
vinkumiina
19.04.2006 20:55:04
elikkä olen siinä pisteessä sellistin uralla että konsan sellot ei minulle enää riitä. siis laadukasta selloa haetaan lähestulkoon ammattimaiseen sävyyn. ogelma: mistä voi alkaa haeskella? nettiosotteita? soitinrakentajia? mitä suosittelette? no joo kyllähän se opettajanikin minua kernaasti opastaa varmaan mutta silti. omakohtaisia kokemuksia hyvistä sello ostoksista..?
ajattelin olla tämän vuosisadan maria callas.
sellisti
19.04.2006 21:33:31 (muokattu 19.04.2006 22:26:37)
Oppilaitoksessasi lienee jonkinlainen myydään/ostetaan -ilmoitustaulu..? Jos näin ei ole, niin kysele ensin sellistikollegoiltasi onko jollain tietoa. Hyvät sellot kulkevat joskus paremmin viidakkorummun kuin soitinkauppojen välityksellä. Näin sain aikanaan omankin vanhan selloni kaupaksi ja löysin nykyisen.

http://www.google.com/search?source … amp;q=%22myyd%C3%A4%C3%A4n+sello%22

Tiedä vaikka tuolta linkistäkin jotain löytyisi.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
sellisti
19.04.2006 21:46:55 (muokattu 19.04.2006 22:26:20)
..........näin.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
vinkumiina
25.04.2006 13:50:29
kiitosta vain...
ajattelin olla tämän vuosisadan maria callas.
carlos
07.05.2006 20:54:36 (muokattu 07.05.2006 20:58:00)
Itellä alkoi noin vuosi sitten juuri vastaava projekti; hieman paremman sellon ostaminen. En nyt oo ihan varma, minkä hintaluokan selloa haet, mutta mulla oli haitarina semmonen 3000-7000 €.

Aloitin ihan sillee, että kyselin lähistön sellonopettajilta, josko he tietäisivät vapailla markkinoilla olevista selloista. Paria unkarilaista pääsinkin koesoittamaan. Yllättävän vähän niitä ainakin täällä päin (Etelä-Pohjanmaa) oli liikkeellä..
No tän jälkeen otin yhteyttä erääseen vanhaan pulttipariini, joka nyt opiskelee Turussa sellonsoittoa. Hänellä oli myös pari selloa, joita testailin. Samalla reissulla kävin Soitin-Laineella testaamassa heidän tarjontansa. Joukossa oli pari puolalaista, saksalainen ja kiinalaisia. Helppoa oli sanoa, että tästä en pidä. Sen sijaan paremmuusjärjestys oli aina vaikeaa tehdä. Hiljalleen kuitenkin minulle muodostui kuva siitä, mitä haluan selloltani.
Soitin myös vanhalle soitonopettajalleni, joka kävi tarkastamassa Grobelin tarjonnan Tampereella.
Edelleen metsästys jatkui; tällä kertaa kävin Vetelissä soitinrakentaja Jussi Laasasen luona. Siellä soittelin about 10 kpl kiinalaisia&saksalaisia. 2 niistä selloista miellytti erittäin paljon, molemmat olivatkin minulla viikon koesoitossa. Olin jo ajatellut, että ottaisin niistä toisen...
Sitten kuitenkin muistin monen tyypin kehuneen Vainion liikettä Helsingissä. Ajattelin, että tämä hankinta on sen verran arvokas, että on parempi käydä ainakin testaamassa Vainion tarjonta. Seuraavana perjantaina astelinkin sitten Vainiolle selloja kokeilemaan. Siellä oli juuri joku käynyt testaamassa läjän saman hintaluokan selloja, joten rivistä sai vaan napata selloa toisen perään. Taisin koesoittaa noin 15 selloa, jonka jälkeen vasta pyysin tietoa valmistusmaasta, hinnasta ja taustasta. Tämä oli erittäin tärkeää, sillä kyllä tuollaiset psykologiset jutut vaikuttavat siihen, millaisena saundin kuulee..
Yksi selloista tuntui ensituntumalta parhaimmalta; pidemmän hinkkauksen jälkeen 4 muuta tuntuivat yhtä hyviltä. Pyysin kuitenkin testiin sitä selloa, joka teki parhaimman vaikutelman ensi nuoteilta.
Viikon sillä soitettuani olin melko varma, että tämän haluan. Menin takaisin Vainiolle ja testailin taas muitakin selloja. Nyt pystyin jo karsimaan repertoaarista kaikki muut 3 selloa lukuun ottamatta. Sitten alkoi hienosäätö; testailin eri selloja erilaisilla kielillä ja talloilla. Säätämisen jälkeen olin tehnyt päätökseni; päätin ostaa sen sellon, joka minulla oli ollut testissäkin. Sitten vain kerroin, mitä muutoksia siihen pitää tehdä, ja kävin viikon päästä hakemassa testin jälkeen sellon kotio. Olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseeni, vaikka aluksi sanapari "kiinalainen sello" kuulostikin korvissani lähinnä riitasoinnulta.

eli Vinkki nro 1: Ole kärsivällinen! Hyvät sellot tuskin kävelevät luoksesi. Itsellä meni tuohon selloprojektiin aikaa noin 4 kuukautta. Toki tähän vaikutti sekin, että matkustelut Helsinkiin (tein Vainiolle yhteensä 4 matkaa; meno-paluu junalla täältä Helsinkiin kestää yhteensä 8 tuntia) ja Turkuun ottivat aikansa. Olihan siinä koulukin ohella hoidettavana..

EDIT: Ja sitte Vainion liikkeestä. Kaikenlaisia juttuja siitäkin olen kuullut. Kyllähän minua ärsytti heidän ylimielisyytensä, mutta muuten palvelivat minua ainakin varsin mallikkaasti.
Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)