Aihe: Legendaarisimmat huulet
1 2 3 4
jussiohman
27.01.2006 08:50:49
Frank Zapasta liikkui legenda että hän olisi syönyt paskaa lavalla. Johon Zappa -"lähimpänä paskan syöntiä olin Holiday Innin aamiaisella `-73".

Hauskin Zapan kommentti oli Ed Sullivan Showssa:

Sullivan: "So, you got a long hair, does that make you a girl"
Zappa: "So, you got a wooden leg, does that make you a table"
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä
Leikari
27.01.2006 09:05:10
Jaahan. Elinikä loppuu nauhojen vaihtoon. Niin yksinkertaistako se olikin?
Harmi.

Gibsonin elinikä loppuu siihen kun nauhat on kuluneet - varsinaista Harley Benton -tasoa!
Soitetaan jamia!
D Guerrero
27.01.2006 13:41:56
tämä on tapahtunut mm. tiktakille...kuulemma.
32788
27.01.2006 16:00:50

Niin mikä?
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
VÄKIPÄÄ
28.01.2006 01:27:21

Repesin aivan täysin! Tuli melkein paskat housuun... Niin siis mikä?
Mitä *ittua se mulle kuuluu mitä mä teen?
J_Mikkonen
28.01.2006 11:20:10
Repesin aivan täysin! Tuli melkein paskat housuun... Niin siis mikä?

Tuo Gibsonin lifetime warranty-juttu tietysti.
Kauniisti soi blues.
Cimble
29.01.2006 12:11:07 (muokattu 29.01.2006 12:12:09)
Sinfoniaorkesteri oli maakuntakiertueella, ja harjoituksissa kapellimestari huusi konserttimestarille: "Otas 'A' siitä flyygelistä!" Jälleen virkaintoinen vahtimestari saapasteli motkottamaan kovaan ääneen, että "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!"

Tuo A flyygelistä-juttu löytyy myös Topi Sorsakoskesta kertovasta kirjasta. Siinä tapaus sattui Topin ja hänen veljensä bändille joskus jossain koululla esiintyessä.

Aaltosen Remuhan on aika persoona, joka ei aina välttämättä ymmärrä kaikkea vaikkapa tekniikasta. Hurriganes oli joskus studiossa ja äänittäjä kysyi on/off-periaatteella toimivasta dolbysta, että käytetäänkö sitä. Remu mietti vähän aikaa ja vastasi sitten tietävän oloisena että laita pikkuisen...
Jannipaali
29.01.2006 12:57:08
Sinfoniaorkesteri oli maakuntakiertueella, ja harjoituksissa kapellimestari huusi konserttimestarille: "Otas 'A' siitä flyygelistä!"...

Myöhästyit hieman, edellisellä sivulla oli tämä.
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
D Guerrero
29.01.2006 14:55:51
Ehkä hauskin kuulemani tosijuttu (tosin ikävä kyllä en muista kenestä oli kysymys), oli se kun joku suomalainen (klassinen?) muusikko oli Ruotsissa konserttimatkalla. Vähän ennen konserttipaikalle lähtöä muusikko kävi hotellihuoneensa vessassa vääntämässä hirveät rieskat, ja huomasi sen jälkeen vessaa vetäessään ettei pönttö toiminutkaan. Muusikkoa ei kiehtonut ajatus tulla konsertin jälkeen takaisin paskanhajuiseen hotellihuoneeseen, joten hän lähti kiireessä etsimään apua. Käytävällä hän törmäsi iäkkäämpään naissiivoojaan. Muusikkomme svenska oli pahemman kerran ruosteessa, eikä hän siinä hopussa osannut muuta hokea kuin "Kom! Kom! Titta!" Siivoojatäti seurasi ihmeissään omituisentuntuista asiakasta hotellihuoneen vessaan, jossa muusikko osoitti sormellaan pönttöön ja sen järkyttävänhajuiseen sisältöön. Toistaen fraasin "Titta! Titta!" hän veti vessan. Ja kuinka ollakaan, se toimi.

niin tämä...
rockrules
30.01.2006 16:42:57
Joskus Samuli Edelmannin kiertueella oli bändin pojat käyneet etukäteen katsomassa keikkapaikaksi tarkoitettua liikuntahallia. Olivat siinä vähän taputelleet käsiä yhteen ja tuumineet, että "aika paha akustiikka..!" Vahtimestari oli kiirehtinyt huomauttamaan, että "kyllä se siitä iltaan mennessä paranee kun saadaan tuuletettua näiden painikisojen jäljiltä..."

Ovatko Pulttibois:in Rampe ja Naukkis soittaneet Edelmannin bändissä???
Chemo
30.01.2006 17:52:30

Remu mietti vähän aikaa ja vastasi sitten tietävän oloisena että laita pikkuisen...

Mä kuulin ton jutun ekalla kerralla niin että kommentti oli "paa snadisti" ;-)
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
sellisti
30.01.2006 19:37:32
Ovatko Pulttibois:in Rampe ja Naukkis soittaneet Edelmannin bändissä???

En tiedä. Noin olen jutun kuullut, en ole sitä itse keksinyt.
Musiikki ei ole se mikä soi. Musiikki on sitä miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi. -Leif Segerstam
Gulo
30.01.2006 19:39:28
Mä kuulin ton jutun ekalla kerralla niin että kommentti oli "paa snadisti" ;-)

No tämähän muutti tarinan ihan erilaiseksi. Kiitos korjauksesta.
I am the bringer of seed, I will bring eternity - I am what this world needs, I am CHAOS BREED!
eLead
31.01.2006 13:56:53
Hurriganes oli joskus studiossa ja äänittäjä kysyi on/off-periaatteella toimivasta dolbysta, että käytetäänkö sitä. Remu mietti vähän aikaa ja vastasi sitten tietävän oloisena että laita pikkuisen...

Tästä on myös se variaatio, että panoroinnista kysyttäessä Remu vastaa "paa kympille".
Positivistinen pessimismi: Tänään on loppuelämäni paras päivä!
Perzzza
31.01.2006 15:56:30
Tästä on myös se variaatio, että panoroinnista kysyttäessä Remu vastaa "paa kympille".

Mutta meilläpä meneekin yhteentoista!
hoja
31.01.2006 19:31:24

Tämmösen oon kuullu: Hurriganes oli tekemässä soundcheckiä ja Remun mielestä laulua tuli nostaa. Miksaaja nostikin aluksi mutta laski sen kesken soiton. Remu komensi taas laulua pintaan ja sama juttu: kesken biisin miksaaja räpeltää laulun alas. Remu kiehahti, marssii miksaajan luo, nostaa laulun ja sanoo: "ja sä pidät näppis irti namiskoista. Pidät sitte kätes koko keikan ajan näin" nostaen kätensä taivasta kohti. Legendan mukaan näin sitten tapahtuikin.
K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
sellisti
31.01.2006 22:28:38 (muokattu 31.01.2006 22:29:03)
Keikkajärjestäjien kanssa on saanut vastailla välillä aika mielenkiintoisiin kysymyksiin.

Sain opiskeluaikana keikkapyynnön soittamaan pianolla taustamusiikkia johonkin väitöskaronkkaan. Sovittiin siinä sitten etukäteen puhelimitse käytännön jutuista järjestäjän kanssa, ja kun tuli palkasta kyse niin kysyin, että sopiiko 600 mk. Toisessa päässä oli vähän aikaa hiljaista, ja sitten järjestäjä kysyi, että "mitäs jos mä tarjoisin viittäsataa, kato kun ei tää oo niin vakava tilaisuus, että kyllä täällä saa soittaa vääriäkin ääniä." Tuon jälkeen olin minä puolestani vähän aikaa hiljaa, ja sanoin sitten, että no käy kai se, jos se siitä on kiinni. Olis pitänyt jatkaa vielä, että "kyllä niitä vääriä ääniä sitten tuleekin sen satasen edestä".

Itse keikka oli lopulta yhtä painajaista, kun känniset juhlavieraat kävivät yksi vuorollaan toivomassa yhtä sun toista. "Soita Beatlesia, Soita Rolling Stonesia, hei älä nyt koko ajan tota tylsää klassista". Ja juhlaisännän kanssa oli sovittu nimenomaan kevyestä klassisesta. Paras oli loppuillasta kun itse juhlakalu tuli ympäripäissään sökeltämään, että "hei kai shä pyshtyt vetämään ton Great Balls of Fire shilleen niinku shiinä yheshä leffasha..?" Olis pitänyt siis laulaa myös ja soittaa pianoa jaloilla. Kun hiukan ärtyneen piikikkäästi totesin että "eipä tuo nyt irtoa ihan näin extempore, eikä tän muutenkaan pitänyt mikään toivekonsertti olla", niin siitä sai sitten kuulla vittuilua koko loppuillan. Onneksi sankarin emäntä oli aika häpeissään ja maksoi hyvin hövelisti käteisellä keikan loputtua. Olis varmaan sen ylimääräisen satkunkin vielä pulittanut, jos olisin vähän valittanut olosuhteista. Se oli viimeinen taustamusiikkikeikkani.
Musiikki ei ole se mikä soi. Musiikki on sitä miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi. -Leif Segerstam
wavelength
01.02.2006 00:58:01

Sain opiskeluaikana keikkapyynnön --

Tämän takia on olemassa niitä pleksikoppeja.
En tiedä mistä puhun.
aarghto
01.02.2006 09:19:31

Hauskin Zapan kommentti oli Ed Sullivan Showssa:

Sullivan: "So, you got a long hair, does that make you a girl"
Zappa: "So, you got a wooden leg, does that make you a table"

Ei juma! ota lussa +
päteminen ja ruikutus. mind the gap.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)