(Laitoin tämän kysymyksen aiemmin toiseen ketjuun, mutta se taisi jäädä huomaamatta.) Mulla on sellainen vanha "western" Maya jonka ostin 70-luvun puolessa välissä neljällä sadalla isorobalta käytettynä. (Halpa merkki mutta 400 mk ei ollut tuolloin ihan vähän käytetystä.) Kun olen joskus vuosien varrella testaillut skittoja eri liikkeissä ja jonkun kaverin ostoksia, niin ton oman skitan arvostus on alkanut kummasti nousta. Osaakos kukaan sanoa onko vika mun korvissa/sormissa, vai oliko noissa "Maijoissa" joskus hyviäkin kappaleita? Mulla on myös sellainen seetripuukantinen soololovella varustettu Takamine jonka soundista pidän tosi paljon. Onko muilla kokemuksia sellaisesta? Molemmat skitat ovat laadukkaan tuntuisia - Takamine tietysti enemmän. ...siis mun mielestä. |
Mulla on sellainen vanha "western" Maya jonka ostin 70-luvun puolessa välissä neljällä sadalla isorobalta käytettynä. (Halpa merkki mutta 400 mk ei ollut tuolloin ihan vähän käytetystä.) Osaakos kukaan sanoa onko vika mun korvissa/sormissa, vai oliko noissa "Maijoissa" joskus hyviäkin kappaleita? Kitaroiden hinnat oli joskus aikaisemmin aika paljon suuremmat kuin nykyään ja nykyrahassa saa paljon paremman kitaran samalla rahalla kuin ennen. Rahan arvo on laskenut ja kitaroiden laatu/hintasuhde parantunut. En usko että olet tehnyt mitään huippulöytöä, mutta varmaan ihan hyvästä kitarasta on kyse, jos on pysynyt soittokunnossa tuosta asti. Akustiset vanhetessaan yleensä soivat paljon paremmin useastin syystä, mutta jos tuota vertaisi vaikka Martinin halvimpaa kokopuiseen kitaraan D-15 malliin (hinta nykyisin jossain 800euron paikkeilla), niin epäilen että Martin kuulostaa paremmalta. Riippuu vähän mihin sitä vertaa. Kyllä varmaan Maya voittaa uuden 200euron Yamahan jne. mutta ei tuolla tietääkseni mitään vintage tai keräilyarvoa vielä ole ja tuskimpa koskaan tulee olemaankaan. |
Akustiset vanhetessaan yleensä soivat paljon paremmin useastin syystä, mutta jos tuota vertaisi vaikka Martinin halvimpaa kokopuiseen kitaraan D-15 malliin niin epäilen että Martin kuulostaa paremmalta. Riippuu vähän mihin sitä vertaa. Toki toki, mutta hieman yllättävää on se, että olen todennut Mayan monasti istuvan rokkibiisin miksaukseen tuota toista akustistani Takaminea paremmin. ...siis mun mielestä. |