Aihe: Ihmeen hyvä Maya akustinen ja Takamine.
1
Timo JM
28.12.2005 15:20:30

Ilmeisesti kenelläkään ei ollut tähän mitään kommentoitavaa?
...siis mun mielestä.
starsailor
28.12.2005 15:27:53 (muokattu 28.12.2005 15:28:14)
Mulla on sellainen vanha "western" Maya jonka ostin 70-luvun puolessa välissä neljällä sadalla isorobalta käytettynä. (Halpa merkki mutta 400 mk ei ollut tuolloin ihan vähän käytetystä.) Osaakos kukaan sanoa onko vika mun korvissa/sormissa, vai oliko noissa "Maijoissa" joskus hyviäkin kappaleita?

Kitaroiden hinnat oli joskus aikaisemmin aika paljon suuremmat kuin nykyään ja nykyrahassa saa paljon paremman kitaran samalla rahalla kuin ennen. Rahan arvo on laskenut ja kitaroiden laatu/hintasuhde parantunut. En usko että olet tehnyt mitään huippulöytöä, mutta varmaan ihan hyvästä kitarasta on kyse, jos on pysynyt soittokunnossa tuosta asti. Akustiset vanhetessaan yleensä soivat paljon paremmin useastin syystä, mutta jos tuota vertaisi vaikka Martinin halvimpaa kokopuiseen kitaraan D-15 malliin (hinta nykyisin jossain 800euron paikkeilla), niin epäilen että Martin kuulostaa paremmalta. Riippuu vähän mihin sitä vertaa. Kyllä varmaan Maya voittaa uuden 200euron Yamahan jne. mutta ei tuolla tietääkseni mitään vintage tai keräilyarvoa vielä ole ja tuskimpa koskaan tulee olemaankaan.
Timo JM
29.12.2005 10:17:34

Akustiset vanhetessaan yleensä soivat paljon paremmin useastin syystä, mutta jos tuota vertaisi vaikka Martinin halvimpaa kokopuiseen kitaraan D-15 malliin niin epäilen että Martin kuulostaa paremmalta. Riippuu vähän mihin sitä vertaa.

Toki toki, mutta hieman yllättävää on se, että olen todennut Mayan monasti istuvan rokkibiisin miksaukseen tuota toista akustistani Takaminea paremmin.
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)