Aihe: Sähkömandoliini
1
Elektrofidlaaja
28.10.2005 20:24:08

Jes, eli tässä syksyllä aloitin koulussa (siis peruskoulun 9. lk) rakentamaan sähkömandoliinia, ihan näin spontaanisti, ilman mitään erityisempää taustatietoa tai -osaamista. Tulossa olisi nauhaton, tuplakielinen, firebird-mallinen sähkömandoliini.. Näillä näkymin. Eli jos olisi jotain neuvoa, esim. mikkien, kaulanrakennuksen yms. suhteen tarjolla, niin tänne vaan tulemaan. Kiitos.
Elektrofidlaaja
29.10.2005 00:09:06

Nauhaton. Opettaja sano, että nauhojen laitto voi tuottaa ongelmia. On nyt viulistina tottunut ilman nauhoja soittamaan ja muutenkin sama viritys, niin ei pitäisi toivottavasti ehkä välttämättä tuottaa liikaa ongelmaa.
Puavali
29.10.2005 09:01:19
Nauhaton. Opettaja sano, että nauhojen laitto voi tuottaa ongelmia...

Opettaja ei vain osaa. Jogo voisi kertoa kitaranrakentamisestaan, kun opettaja ei antanut laittaa otelautaa kopan/lankun päälle asti. Vituiks män se soitin. Opettajat ovat tyhmiä. Semmoiset terveiset voit kertoa minulta!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
efunkelist
29.10.2005 11:11:54 (muokattu 29.10.2005 19:58:53)

No meinaakko laittaa nylonkielet ja piezomikin vai miten tuo elektroniikka toteutetaan? Teräskielet ja passiivinen mikki?

EDIT: Nevermind... mulla oli mielessä ukulele koko ajan mutta kysehän oli mandoliinista...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)