Aihe: Suhinanpoisto-ohjelma
1
Clayrooster
30.09.2005 12:55:36 (muokattu 30.09.2005 12:56:22)
Tehtiin tossa treenikämpällä pientä demon tynkää ja minä sain hommakseni miksata sen.
Pientä suhinaa biiseihin kuitenkin jäi ja ne olisi mukava saada mahdollisimman pieniksi. Ei tule yhtään ohjelmaa mieleen, jolla saisi kätevästi tehtyä moisen homman.

Pistän pari biisiä näytettä, että kuulette suhinan laadun:

http://www.viapori.fi/~perttu.kurtt … lithuria-gardens_of_decomposion.mp3

http://www.viapori.fi/~perttu.kurtt … ria/lithuria-cryptic_perversion.mp3

Suositelkaa ja sanokaa mitä pitää tehdä.
Don´t worry, be brutal
jPekka
30.09.2005 22:21:45

Mp3-versioiden kohina ei minua kyllä häirinnyt lainkaan - oikeastaan kuulin sitä vain toisen biisin alussa, ennen sen toisen kitaran mukaantuloa.

Kuten sanottu, valmiista miksauksesta kohinan poistamisen yrittäminen tuottaa yleensä vain huonoa jälkeä. Paljon parempaa tulosta saa poistamalla kohinaa erillisistä soitinraidoista, ennen miksausta.

(Ja tietysti kaikkein parasta silloin, jos sitä kohinaa ei alunperinkään äänitä. Mutta senhän kaikki toki tiesivätkin... 8-)

Nyttemmin erilaisia kohinanpoistoplugareita ja toimintoja on kiitettävän monissa ohjelmissa, ja osa on jopa aika hyviä. Itse olen käyttänyt Adobe Auditionin (1.5) kohinanpoistotoimintoja, mielestäni varsin hyvin tuloksin.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
Santtu_123
02.10.2005 11:55:56 (muokattu 03.10.2005 17:24:46)

pyllyäkö näitä täällä pitää kun kysyjää ei näy eikä kuulu.
t-termiitti
02.10.2005 12:54:35

Unohtu vielä sellainen erityistapaus mainita, että jos humina tai häiriöääni on tarkasti tietyllä frekvenssillä (esim. verkkovirta 50 hetrsiä) niin sen saa jo helpommin pois - notch filtereillä tai muilla. Kannattaa muutenkin kohdistaa se kohinan poisto juuri niille ongelmallisille alueille... Tämäkin on tietysti itsestäänselvyys, mutta tulipahan mainittua nyt sekin.
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
Clayrooster
14.10.2005 01:06:11
pyllyäkö näitä täällä pitää kun kysyjää ei näy eikä kuulu.

Jaa? Kyllä minä näitä luen. Kiitoksia vain.
Don´t worry, be brutal
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)