Taksin katolla vilkkuu Yön ainoa valopilkku Tuhto topattu moottorivene odottaa Minä menen Esiin tunkevat aatokset sameat Valhetta vatvovat karkeat sanat Paksu lompakko Helppo on lempeä pyytää Kerjääjää Alla silmien himerrys hyytää Valoviikatteet taloja niittää Käsi hamuaa lautturin viittaa En osaa elämää syyttää, en kiittää Se jääköön, en piittaa Kohdusta hautaan Ui uuttera lautta Tuhannen kapakan kautta Ainaski vissiin näin on. Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua. |
Taksin katolla vilkkuu Yön ainoa valopilkku Tuhto topattu mutteriveneen odottaa Minä menen Esiin tunkevat aatokset sameat Valhetta vatvovat karkeat sanat Paksu lompakko Helppo on lempeä pyytää Kerjääjää Hallasilmien himerrys hyytää Valoviikatteet taloja niittää Käsi hamuaa lautturin viittaa En osaa elämää syyttää, en kiittää Se jääköön, en piittaa Kohdusta hautaan Ui uuttera lautta Tuhannen kapakan kautta "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 |
Näistä yksikään ei ole ihan sama versio kuin Nurmion laulu, mutta idea selkiintynee kuitenkin. OI MUTSI, MUTSI, 1 Oi mutsi mutsi, stikkaa eldis lamppuus. Mä kohta delaan jengist veks. Valkoisen sprigin mulle jostain slumppaat. Kalsaan skrubuun mut kohta slepataan. Trad. sanat Toinen nimi: "Sakilaistytön valitus" (Tunnetaan nykyään Tuomari Nurmion versiona) Laulu levytetty: Laulutallenteita -osastoon ....................................................... OI MUTSI, MUTSI, 2 Mutsi, mutsi, stikkaa eldis lamppuun. Mä kohta, kohta kolaan täältä vek. Kai valkoisen frikin sä mulle slumppaat? Kun kalsaan kavariin mut forataan. Trad. sanat Toinen nimi: "Sakilaistytön valitus" ....................................................... OI MUTSI, MUTSI, 3 Oi mutsi, mutsi, tokkaa lamppuun eldis. Kohta, kohta mä skolaan vek. Valkoisen frigin kai slumppaat mulle, kun galsaan skrabariin mut slebataan. Trad. sanat Toinen nimi: "Sakilaistytön valitus" ....................................................... OI MUTSI, MUTSI 4 Mutsi, mutsi, stikkaa eldis lamppuun. Sillä kohta, kohta kolaan vek. Valkosen strigaasin slumppaathan, kun mut stikataan / slepataa kalsaan gravarii(n). Trad. sanat Pyydämme kohteliaimmin osoittamaan valituskonttorillemme tarpeelliset valituksenne! |
Nurmion laulamana teksti menee näin: Oi mutsi mutsi, stikkaa lamppuun eldis. Mä kohta, kohta delaan jengist vek. Valkoisen sprigin kai mulle jostain slumppaat, kun kalsaan skrubuun mut kohta flepataan. (Kyllä kai se on että "flepataan"? Niin muistan jostain ainakin myös lukeneeni.) Kokki tänne äkkiä!Keitossani on mies! |
(Kyllä kai se on että "flepataan"? Niin muistan jostain ainakin myös lukeneeni.) Muistelisin, että olisi "slebataan" tai "slepataan". Ei ole Paunion slangisanakirjaa käsillä, joten en voi tarkistaa. "Flepata" (tai kuuluisiko stadinkielen tapauksessa infinitiivin olla "flepaa"? 8-) kuulostaa ihan oudolta. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Muistelisin, että olisi "slebataan" tai "slepataan". Ei ole Paunion slangisanakirjaa käsillä, joten en voi tarkistaa. "Flepata" (tai kuuluisiko stadinkielen tapauksessa infinitiivin olla "flepaa"? 8-) kuulostaa ihan oudolta. "Slepataan", ehdottomasti. Mitä toi "flepata" tarkottaa? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |