Aihe: Jaakko uuteen uskoon
1
Muuki
24.08.2005 23:16:23
Noniin, tässä kaipailis sähkäri (isoa) puhdistusta. Kohteena pääasiassa otelauta.

Kysymys kuuluu: uskallanko minä ottaa rauhallisesti kaikki kielet veks ja ruveta tuunaamaan otelautaa? Pelottaa, että esim. kaulan jännite löystyy, virittäminen muuttuu helvetiksi jne. En uskalla kaularautaan koskea itse. Tuo kaipaa aivan jumalattomasti puhdistusta sehän on selvä.. Kyseessä Jackson JS-30, ikää oisko kolme neljä vuotta ainakin.

Ja mahtaisiko olla muita konsteja? Huoltoon en ole lähdössä viemään. Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vinkeistä ym ym.
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
sähkö
25.08.2005 00:02:10

No jos kaula vaatii puhdistusta, niin ei siinä mihinkaan kaularautaan tarvitse koskea! Kaikki kielet vain pois ja kaula puhtaaksi ja uudet kielet tilalle.

On tullut jokusen kertaa kielet vaihdettua viimeisen 18 vuoden aikana siten, että kaikki kielet pois ja pieni kaulan putsaus ja uudet kielet tilalle. Tuo on ihan höpö höpö juttua, että kaula jotenkin kärsisi siitä!

Kaulan puhdistuksessa kannattaa muistaa, että ei mielellään silikoni pohjaisia puhdistus aineita. Jotkut vetää sitruunaöljyllä jotkut rypsiöljyllä, jotkut putaalla kostealla rätillä ja jotkut ei putsaa kaulaa ikinä. Itse suosittelen kosteaa rättiä ja mikrokuituliinaa.
Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10!
Muuki
25.08.2005 00:14:35
Juu selekis, en minä tuosta kaulan puhdistuksesta niinkään tietoa tarvitse. Muttakun niitä kaulanlöystymis -huhuja on kuultu moneen otteeseen.
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)