Vaikken vielä vanhus olekaan, vasta piirua vaille 22 vuotta, täytyy minun olla onnellinen siitä, että hoidin musiikilliset nuoruuden hölmöilyni ensin kitaran kanssa, ja vasta myöhemmin ryhdyin soittamaan nykyistä pääinstrumenttiani, rumpusettiä. Minun ei ole ruvennut missään vaiheessa tekemään mieli soittaa yksinomaan progemetallia tai muuta vastaavaa -- ehkä juuri siksi, että villi nuoruuteni meni moista musiikkia kuunnellessa ja jumaloidessa. Iän karttuminen antoi ainakin minulle lisää avarakatseisuutta ja ajattelukykyä. Pastilli? |
Schnowotski 06.05.2005 20:02:36 | |
---|
Joskus toivoo, että olisi luottanut enemmän kykyihinsä: ei ole koskaan viittinyt harjoitella mitään vaikeampaa kun on vain ajatellut ettei osaa ollenkaan, niin ei niitä nyt ainakaan osaa. Ja sama meno jatkuu. Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä. Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
maelstrom 08.05.2005 21:15:59 | |
---|
Joskus toivoo, että olisi luottanut enemmän kykyihinsä: ei ole koskaan viittinyt harjoitella mitään vaikeampaa kun on vain ajatellut ettei osaa ollenkaan, niin ei niitä nyt ainakaan osaa. Ja sama meno jatkuu. Tämän allekirjoitan omalta osaltani. Uho kuuluu nuoruuteen samalla tavalla kuin ensimmäiset kännit ja vanhempien uhmaaminenkin. Vasta kun oman kärsivällisyyden lisääntymisen myötä kertynyt itseluottamus alkoi lisääntyä, alkoi tapahtua kehitystä ja monta vuotta musiikkiharrastus oli jämähtänyttä, kun tuntui, että ei kehittynyt lainkaan ja oli jämähtänyt alkeisiin. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
Epämuusikko 09.05.2005 10:08:53 | |
---|
Vois ainakin tuota kasvamista/kypsymistä soittajana miettiä siten, että ajatus omasta soittotoiminnasta vaikkapa tunteiden välittämisen välineenä kirkastuisi (?). Samalla tajuaa olla soittamatta niitä asioita mitkä eivät tilanteeseen sovi, vaikka olisivat minkälaisen treenin takana. Eli kypsyys = muusikkoitumisuus? Sen tiedän (huom! itseluottamusta ilmassa!), että nuorempana asiat tuntuivat helpommalta. Tuossa aikaisemmin joku teistä sen erittäin hyvin kiteytti. Joku viisas jatkaa.... Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
sikanaama 09.05.2005 16:29:19 | |
---|
Niin, aina vain ymmärtää paremmin olevansa huonompi kuin joku toinen. Its only Rock´n´Roll, that's why I hate it. |
scribbling 10.05.2005 16:41:25 | |
---|
Se on vaan jännä juttu sekin, että kun on vaikka sen 15 vuotta tulkuttanut omia näkemyksiään niin vasta sitten alkaa joku kuuntelemaan, ja oikein uskomaankin, kun on kasvattanut kaljamahan. :) |
Paijukainen 10.05.2005 20:19:37 | |
---|
Niin, aina vain ymmärtää paremmin olevansa huonompi kuin joku toinen. Ja koskaan ei tarpeeksi mitä tilanne vaatisi. toisaalta jos tiedät enemmän etkä voi koskaan käyttää sitä enempää missään, turhautuminen? jotenkin kokee antoisammaksi olotilaksi jos pääsee soittamaan aina itseään pidemmällä olevien kanssa. eikä tuo ole koskaan rasite. että häiritsisi. Olet. Ajatteletko? |
Joonas 10.05.2005 20:32:38 | |
---|
Soittaminen ja musiikki ylipäätään on kyllä paskimpia asioita, joita mulle on elämässä tapahtunut. Miettikääpä kuinka paljon helpompaa olisi, jos kykenisi normaaleihin ihmissuhteisiin, voisi hankkia duunin, josta saa rahaa yms. Ja lisäksi mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän on niitä nuoria lahjakkaita muusikoita, jotka pieksee meikäläisen 10-0 vaikka munniharpulla, ja jumalauta että vituttaa. Kyllä on kypsää hommaa. Ihmisenä en sitten olekaan kasvanut lukioaikojen jälkeen, mikä johtuu siitä, että mulla on edelleen sama tyttöystävä. Miettikääpä sitä (Helpotan: mä oon varma, että mies aikuistuu vain saadakseen hyvettä, mutta jos sitä saa "automaattisesti", ni ei tarvii kasvaa ihmisenä ollenkaan). Se on vissi se. Perkele. J. Kirjoittaja on 20-vuotias musiikkialan opiskelija. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
tanjuli 10.05.2005 20:37:10 | |
---|
Helpotan: mä oon varma, että mies aikuistuu vain saadakseen hyvettä, mutta jos sitä saa "automaattisesti", ni ei tarvii kasvaa ihmisenä ollenkaan. Perkele. J. Kirjoittaja on 20-vuotias musiikkialan opiskelija. Kärjistän: useimmat eivät aikuistu edes saadakseen hyvettä. aikuistuminen tässä yhteydessä jotain muuta kuin aikuisen väliaikaista näyttelemistä. perkele. T. Kirjoittaja on 24-vuotias musiikkialan opiskelija. [i hear voices but at least they're on tune] |
Joonas 10.05.2005 20:42:11 | |
---|
Kärjistän: useimmat eivät aikuistu edes saadakseen hyvettä. Aikuistuminen tässä yhteydessä jotain muuta kuin aikuisen väliaikaista näyttelemistä. Perkele. T. Kirjoittaja on 24-vuotias musiikkialan opiskelija. Täähän tarkottaa, että me "miehet" emme aikuistu koskaan... J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Pande 10.05.2005 20:51:15 | |
---|
Täähän tarkottaa, että me "miehet" emme aikuistu koskaan... J. Ootas kun pikku-Joonas huutaa isiä sinappikakkavaipoissaan ~:) When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
tanjuli 10.05.2005 20:55:23 | |
---|
Täähän tarkottaa, että me "miehet" emme aikuistu koskaan... J. toivon mukaan on olemassa poikkeuksia. on olemassa hyvää ja huonoa aikuistumista, semmoiseen hyvästi aikuistuneeseen olisi mukava joskus törmätä. [i hear voices but at least they're on tune] |
tanjuli 10.05.2005 20:55:46 (muokattu 10.05.2005 20:55:50) | |
---|
Ootas kun pikku-Joonas huutaa isiä sinappikakkavaipoissaan ~:) jotkut eivät silloinkaan. [i hear voices but at least they're on tune] |
Joonas 10.05.2005 21:02:47 (muokattu 10.05.2005 21:03:53) | |
---|
Kamoon. En tietenkään anna mun lapselle nimeä Joonas. Hölmö. Kukaan ei sitten tietäs, että kumpaa huudetaan, mua baarista vai poikaa hiekkalaatikolta. EDIT: toisaalta nään tässä kyllä mahdollisuuden... ("ai, mä luulin, että sä tarkotit tota poikaa...") :) Pitäsköhän lopettaa tää oftopiccaus ja läpän heitto puolivakavassa threadissa... Voisin osoittaa kasvua ihmisenä sillä, etten enää jatka... J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Krice 11.05.2005 01:50:12 | |
---|
että mulla on edelleen sama tyttöystävä. Miettikääpä sitä (Helpotan: mä oon varma, että mies aikuistuu vain saadakseen hyvettä, mutta jos sitä saa "automaattisesti", ni ei tarvii kasvaa ihmisenä ollenkaan). En ole koskaan kuullut, että siitä käytetään termiä hyve. Oikeastaan ärsyttävä sana tuossa yhteydessä. Minusta ne jotka saa "hyvettä" tulee hitaammiksi tiluttajina, ja samoin jos saa niin kung fu heikkenee. |
Lennu 11.05.2005 03:53:05 | |
---|
mä tiedän monia 16- vuotiaita, jotka on kypsempiä kun tietyt 27- vuotiaat jne. He he. No täytyy olla todella "tietyt", koska yleisesti ottaen parikymppinenkin on vielä lapsi ja todella _nuori_, monessa suhteessa. Mä en tiedä yhtään kypsää 16-vuotiasta. "miksi Pepe Ahlqvist soittaa bluesia?" "koska se syntyi yksin kotonaan 14-vuotiaana". |
etnopoju 11.05.2005 10:29:27 | |
---|
He he. No täytyy olla todella "tietyt", koska yleisesti ottaen parikymppinenkin on vielä lapsi ja todella _nuori_, monessa suhteessa. Mä en tiedä yhtään kypsää 16-vuotiasta. no, jos jollakin kaverilla on päihdeongelma eikä osaa pitää itsestään huolta 27 vuotiaana ja joku toinen on 16 vee asuu kotona ja osaa ajatella omilla aivoillaan, niin pidän 16 vuotiasta kypsempänä kuin 27. ei se finnien määrä sitä kypsyyttä kato... |
Paijukainen 11.06.2005 00:32:07 | |
---|
no, jos jollakin kaverilla on päihdeongelma eikä osaa pitää itsestään huolta 27 vuotiaana ja joku toinen on 16 vee asuu kotona ja osaa ajatella omilla aivoillaan, niin pidän 16 vuotiasta kypsempänä kuin 27. ei se finnien määrä sitä kypsyyttä kato... ..aihe josta ei näköjään päästä yli eikä ympäri koskaan. On ennakkoluuloisia ihmisiä, ja sitten taas ei. Ja he voivat tapella tuosta keskenään maailman tappiin. Kunnes kaikki ovat itse kokeneet. Kun mikään ei riitä. |
sellisti 11.06.2005 00:44:56 | |
---|
Soittaminen ja musiikki ylipäätään on kyllä paskimpia asioita, joita mulle on elämässä tapahtunut. Miettikääpä kuinka paljon helpompaa olisi, jos kykenisi normaaleihin ihmissuhteisiin, voisi hankkia duunin, josta saa rahaa yms. Mä en oikein näe miten musiikki tekisi nuo mahdottomiksi. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Herra Rapu 11.06.2005 01:02:23 | |
---|
Mä oon kyllä kasvanu soittajana. Nopeutta on tullu lisää paljon vuosien varrella. |