Aihe: Akustisen kitaran osto edessä
1 2
Papillon10
07.10.2004 18:44:32

Kerro sitten kuinka ostohanke etenee ja mihin tulokseen tulit =)

Toki. :)

Auton perkeleestä koitui nyt vaan sellaiset maksut, että kitara joutunee odottamaan kuukauden verran.
Jake24-25
07.10.2004 19:51:29
Olen soitellut sähkökitaraa useita vuosia, mutta nyt tekisi mieli ostaa myös akustinen. Tietoni akustisista ovat erittäin rajalliset, joten kaipasin vähän vinkkejä.. Ilmeisesti Yamahalla on suhteellisen hyviä perus akustisia(?). Mitä muita merkkejä, tai malleja suosittelisitte?

En oikeastaan itsekkään ole vielä selvillä tahdonko nylon vai teräskielisen. Mikä noiden suurin ero edes on?

Rahaa olisi käytössä n.300-400€. Saako tuolla hinnalla ylipäätänsä kelpo soitinta?

Nöyrimmät kiitokset niille, jotka uhraavat aikaansa neuvoihinsa.

Ainakin Ibanezilta löytyy tuohon 300 €-400 € hintaluokkaan sopivia teräskielisiä. Artwood-sarjan AW40 maksaa muistaakseni 340 € Soitin-Huttusella, mutta uskon sen olevan tingittävissä ainakin kolmeensataan. Artwood-sarjan akustiset ovat omien kokemusteni perusteella hyviä soittaa ja soundi niissä on hintaansa nähden vähintäänkin hyvä - ellei peräti erinomainen. Myös Yamahalta löytyy budjettiisi sopivia hyviä kitaroita, mutta omat kokemukseni Ibanezin Artwood-sarjasta on positiivisemmat kuin Yamahan malleista. F-Music ainakin myy Yamahaa. Myös Takaminen halvemman hintaluokan mallit kannattaa tsekata DLX-musicissä.

Laitoin tähän saman kirjoituksen (hieman muunneltuna) kuin olin laittanut toiseen akustisia kitaroita käsittelevään ketjuun. Molemmissa nimittäin kysyjän vaatimukset - lähinnä hintahaarukka - ovat pitkälti samoja.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Mikael
08.10.2004 10:53:17

Jep, eiköhän seuraava tehtävä olekkin sitten käydä vähän kokeilemassa noita eri soittimia. Asun Helsingissä, olisko vielä vinkata missä kannattaisi käydä?

Yamahaa myydään ilmeisesti ainakin musiikki fazerilla, ja noita Alvarezeja musamaailmassa. Mites noi mainitsemasi Fenderin ja Washburnin dreadnough -mallit?

Mä suosittelen käymään myös Kitarapajalla ja Huttusella tarkistamassa käytettyjen tarjonnan.
www.kitarapaja.com
www.soitin-huttunen.com
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)