Aihe: Mötley Crüe "Saints of Los Angeles"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Gritsen
29.05.2023 11:53:01
https://youtu.be/wZvuujnJfj0

Olisi vaikea kuvitella, että tämä olisi studiomuusikon soittama raita. Taimi ja tatsi ovat kohtalaisia, mutta kielet jäävät hyvin paljon soimaan päällekkäin. Shout at the Devilinkin bassoraita, joka ei Youtubesta tällä hetkellä löydy, on aikamoista räpellystä myös senkin ajan studiostandardeilla. Uskon täysin, että Nikki on soittanut levyillä ihan itse.

Dr. Feelgoodilla on hyvin paljon yhdistelty sähkö- ja synabassoa, mutta se on täysin biisi- ja sektiokohtainen taiteellinen valinta ollut takuulla.
sirdickyj
29.05.2023 14:59:51
Gritsen: https://youtu.be/wZvuujnJfj0

Olisi vaikea kuvitella, että tämä olisi studiomuusikon soittama raita. Taimi ja tatsi ovat kohtalaisia, mutta kielet jäävät hyvin paljon soimaan päällekkäin. Shout at the Devilinkin bassoraita, joka ei Youtubesta tällä hetkellä löydy, on aikamoista räpellystä myös senkin ajan studiostandardeilla. Uskon täysin, että Nikki on soittanut levyillä ihan itse.

Dr. Feelgoodilla on hyvin paljon yhdistelty sähkö- ja synabassoa, mutta se on täysin biisi- ja sektiokohtainen taiteellinen valinta ollut takuulla.

Mitäh????

Toihan on ihan hemmetin hyvin soitettu raita, ja hyvin voi olla studiomuusikon soittama.

Mikään ei jää soimaan päällekkäin eikä ole mitään räpellystä.

Jos toi on Nikki Sixxin soittama, niin hän on hyvä basisti asiassaan.
Tympee Huttunen
29.05.2023 15:19:11
Minustaki tuo kuulosti hyvältä bassoraidalta.

Tästä voi tosin sanoa ettei ole kyllä Nikki soitellut :) :
https://www.youtube.com/watch?v=il8msfFGyvg
HaloOfFlies
29.05.2023 15:37:58

Bob Rock tuossa Chris Jerichon haastattelussa sanoi, että Dr. Feelgoodin sessioissa Nikkin basso-osuuksia piti editoida aika kovalla kädellä ja suunnilleen kädestä pitäen opettaa miten ne kuviot menevät.

Muutama vuosi sitten kun tekivät Dirtin tiimoilta yhteistyötä Rock sanoi ällistyneensä miten hyvä basisti Nikkistä oli tullut. Mies oli viiden vuoden ajan ottanut bassotunteja ennen noita The Dirt-sessioita ja opetellut esim. soittamaan ilman plektraa.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
sirdickyj
29.05.2023 16:12:24 (muokattu 29.05.2023 17:40:48)
HaloOfFlies: Bob Rock tuossa Chris Jerichon haastattelussa sanoi, että Dr. Feelgoodin sessioissa Nikkin basso-osuuksia piti editoida aika kovalla kädellä ja suunnilleen kädestä pitäen opettaa miten ne kuviot menevät.

Muutama vuosi sitten kun tekivät Dirtin tiimoilta yhteistyötä Rock sanoi ällistyneensä miten hyvä basisti Nikkistä oli tullut. Mies oli viiden vuoden ajan ottanut bassotunteja ennen noita The Dirt-sessioita ja opetellut esim. soittamaan ilman plektraa.

Toisaalta Corabi sanoi Dirt:issä kuinka oli hämmästynyt siitä, kuinka tiukka bändi oli hänen mennessään treeneihin. Siis tiukka rock-trio.

Samoin New Tattoon tekemisestä kertovassa dokkarissa Nikki Sixx soittelee studiossa bassoa, ja hyvin rullaa. Siis sellaista suoraviivaista soittoa se on, vähän niinkuin bassolla soitettaisiin kitaraa, mutta sellasiqhan noi isolated-trackitkin on. Ja toimii tohon musaan erinomaisesti.

Toi Kickstart ei oikein edes kuulosta bassolta. Ihan kun ois syna, tai basso joka on laitettu gridiin.
Tympee Huttunen
29.05.2023 16:43:24
sirdickyj:

Toi Kickstart ei oikein edes kuulosta bassolta. Ihan kun ois syna, tai basso joka on laitettu gridiin.

Jep, syna ihan varmasti.
sirdickyj
29.05.2023 17:40:14
Minusta tämä on hyvää soittoa;

https://www.youtube.com/watch?v=OZFAwHWr4z4

Näyttäis siltä että ihan itse tossa soittelee, tuskin feikattu. Aika noloa olis feikata dokkariin, vaikka kaikkihan noilta spedeiltä onnistuu.

Kyllä sen vaan näkee, soittaako joku itse vai ei, lopulta.
vieras.virallinen
30.05.2023 19:39:56

sirdickyj: Mitäh????

Toihan on ihan hemmetin hyvin soitettu raita, ja hyvin voi olla studiomuusikon soittama.

Mikään ei jää soimaan päällekkäin eikä ole mitään räpellystä.

Jos toi on Nikki Sixxin soittama, niin hän on hyvä basisti asiassaan.

Joo kyllä toi on helvetin hyvin vedetty ja vaatii ihan pätevän soittajan kuitenkin noinkin tasainen tatsi. Eli ihan hyvin mahdollista että ulkopuolinen studiosoittaja kehissä ja pyydetty soittaan vähän rokimmin ettei ihan mene suorittamiseksi. Koska jos on Nikin soittama niin hyvin on rullannut. Mutta epäilen vahvasti ettei kuitenkaan ehkä ole ite vetänyt.
Kuolematon kunnes kuolen.
bedlam
31.05.2023 13:34:58

Synabasso on kai ihan Bob Rockin vakijuttuja, olihan Metallican mustallakin sellainen normiraidan ohessa.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
jassi
05.06.2023 14:26:24
Näissä Corabin aikaissa treenipätkissä Nikki vetelee kyllä ihan tarpeeksi tanakkaa rokkibassottelua. Muutenki bändi hyvässä tikissä. Tommy pätkyttelee tosi innostuneella energialla. https://www.youtube.com/watch?v=aNM … p;t=200s&ab_channel=ZachGarrett
sirdickyj
06.06.2023 08:34:17
jassi: Näissä Corabin aikaissa treenipätkissä Nikki vetelee kyllä ihan tarpeeksi tanakkaa rokkibassottelua. Muutenki bändi hyvässä tikissä. Tommy pätkyttelee tosi innostuneella energialla. https://www.youtube.com/watch?v=aNM … p;t=200s&ab_channel=ZachGarrett

Niin ja toikin levy on Bob Rockin tuottama. Vähän hassulta kuulostaa että olis kauheen yllättynyt joskus 2020 nikki sixxin soittotaidosta.
dajackal
10.06.2023 19:22:09
Kävikö kukaan todistamassa livekuntoa? Kriitikoiden mukaan se ei kummoinen ollut, eikä asia oikeastaan hämmästytä pätkääkään, mutta ajattelin kysellä mielipiteitä.
sellisti
11.06.2023 00:51:59 (muokattu 11.06.2023 00:53:16)
dajackal: Kävikö kukaan todistamassa livekuntoa? Kriitikoiden mukaan se ei kummoinen ollut, eikä asia oikeastaan hämmästytä pätkääkään, mutta ajattelin kysellä mielipiteitä.

Tuli käytyä. Ite kuulin ekaa kertaa livenä bändiä joka on kuitenkin kuulunut omiin suosikkeihin jo sieltä 30 vuoden takaa, joten keikka oli mulle pääasiassa jonkinlaista nostalgiatrippiä. Mutta noita livekritiikkejä jo ~10 vuoden ajan lukeneena odotin kyllä paljon pahempaa kuin mitä lopulta oli tarjolla. Väkisin ne kilometrit toki näkyy ja kuuluu - olihan se Vincen vokalisointi aika väsynyttä ja joutu skippaamaan tekstistä sanan sieltä toisen täältä ihan vaan pysyäkseen muun bändin vauhdissa, mutta kuulosti se nyt sentään vielä itseltään ja oli ihan riittävän vireessä. Bändi soitti mun mielestä edelleen ihan tiukasti yhteen ja kuulosti hyvältä. Vähän harmitti Mick Marsin poissaolo; John5 on oikein pätevä keppimies ja toimitti riffittelyn ihan maukkaasti, mutta se tilusooloilu ei mun mielestä ihan istunut bändin tyyliin. Ei se Mars mikään virtuoosisankari koskaan ole ollut vaan enemmänkin persoonallinen riffittelijä ja tärkeä osa bändin soundia. Mutta ei korvaajan varmaan ollut tarkoituskaan olla ihan kopio yksyhteen.

En oo lukenut muita arvioita kuin HS:n, se nainen ei kyllä tykännyt yhtään mistään ja vähäpukeiset tanssijatkin aiheuttivat mielipahaa. :D Ei kuitenkaan muistanut mainita että he osallistuivat myös taustalauluun. No, ei tuo nyt itelläkään ihan objektiivisesti arvioituna musiikilliselta vaikuttavuudeltaan aivan kärkisijoille mennyt nähdyissä ja kuulluissa keikoissa - esim. seuraavaksi samalla lavalla esiintynyt Def Leppard pyyhki jenkkikollegoillaan niiltä osin kyllä aika lailla pöytää. Mutta kuten todettu, odotukset oli paljon matalammalla ja päällimmäisenä on kuitenkin hyvä fiilis siitä että ehti nähdä tämänkin dinosauruksen livenä ennen kuin lopettavat. Ei se niin kelvoton keikka ollut että olis sitä iloa pilannut. :) Settilista oli toivottua hittikimaraa, ja hauska oli potpuri bändin vuosien varrella levyttämistä cover-biiseistä.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Flash
13.06.2023 08:18:17

dajackal: Kävikö kukaan todistamassa livekuntoa? Kriitikoiden mukaan se ei kummoinen ollut, eikä asia oikeastaan hämmästytä pätkääkään, mutta ajattelin kysellä mielipiteitä.

Oli ihan yhtä hyvä/huono kuin aina ennenkin. Todennäköisesti parempi kuin "final tourilla" (jota en itse nähnyt paikanpäällä). Jutut Mötiköiden huonoudesta / taustanauhojen käytöstä alkaa olla jo sellaista pakollista hokemaa, josta ei kenenkään enää ole sovelista poiketa mitenkään. Parempi fiilis mulla jäi Mötiköistä kuin Def Leppardista, joka on sitten liiankin siloiteltua virkamiesrokkia vailla mitään vaaran tunnetta (ja taustanauhat on heillä ihan samalla tavalla käytössä, mutta siitä ei jostain syystä huudella).
Live Music Is Better!
sirdickyj
13.06.2023 14:11:10
Flash: Oli ihan yhtä hyvä/huono kuin aina ennenkin. Todennäköisesti parempi kuin "final tourilla" (jota en itse nähnyt paikanpäällä). Jutut Mötiköiden huonoudesta / taustanauhojen käytöstä alkaa olla jo sellaista pakollista hokemaa, josta ei kenenkään enää ole sovelista poiketa mitenkään. Parempi fiilis mulla jäi Mötiköistä kuin Def Leppardista, joka on sitten liiankin siloiteltua virkamiesrokkia vailla mitään vaaran tunnetta (ja taustanauhat on heillä ihan samalla tavalla käytössä, mutta siitä ei jostain syystä huudella).

Varmaan ei huudella siksi, että oletus on että ne taustanauhat ei korvaa kenenkään lavallaolijan soittoa. Mötleyn kanssahan on jotenkin keksitty sellanen oletus että siellä ei soitele ne soittajat vaan soittoa/laulua tulee narulta/ kovalevyltä.

Kitaravalli on ollut esim.aina sellainen, että siellä on varmasti apuja kovalevyltä mukana. Ja mitä se haittaa? Jos sillee kuulostaa paremmalta niin hyvä.
phiit
13.06.2023 14:22:18
Flash: Oli ihan yhtä hyvä/huono kuin aina ennenkin. Todennäköisesti parempi kuin "final tourilla" (jota en itse nähnyt paikanpäällä). Jutut Mötiköiden huonoudesta / taustanauhojen käytöstä alkaa olla jo sellaista pakollista hokemaa, josta ei kenenkään enää ole sovelista poiketa mitenkään. Parempi fiilis mulla jäi Mötiköistä kuin Def Leppardista, joka on sitten liiankin siloiteltua virkamiesrokkia vailla mitään vaaran tunnetta (ja taustanauhat on heillä ihan samalla tavalla käytössä, mutta siitä ei jostain syystä huudella).

2015 oli aivan paska, tavaraa tuli nauhalta enemmmänkuin laki sallii, Alice Cooper pesi mötikät mennentullen lämppärinä
sirdickyj
13.06.2023 15:26:29
phiit: 2015 oli aivan paska, tavaraa tuli nauhalta enemmmänkuin laki sallii, Alice Cooper pesi mötikät mennentullen lämppärinä

Mun mielestä se Cooper oli ihan skeida.
phiit
13.06.2023 15:28:53 (muokattu 13.06.2023 15:29:51)
sirdickyj: Mun mielestä se Cooper oli ihan skeida.

ne on sentään oikea livebändi
sirdickyj
13.06.2023 15:55:33
phiit: ne on sentään oikea livebändi

Varmasti niin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)