Seba 31.10.2022 08:10:38 | |
---|
Pärjäähän sitä satkun tai parin budjetillakin jos ainoa tarkoitus on kuulua läpi, mutta ei se hyvältä kuulosta :) |
Kefiiri 31.10.2022 08:36:36 (muokattu 31.10.2022 08:36:47) | |
---|
Ei, mutta sitähän ei kysyttykään :D Ja joskus treenatessa oikeasti riittää että kuulee soittaako oikeita säveliä oikeaan aikaan. Toki mukavampaa jos sen voi tehdä hyvällä soundilla. En ole musiikin asiantuntija. |
2randpo 31.10.2022 10:12:30 | |
---|
Kefiiri: Ei, mutta sitähän ei kysyttykään :D Ja joskus treenatessa oikeasti riittää että kuulee soittaako oikeita säveliä oikeaan aikaan. Toki mukavampaa jos sen voi tehdä hyvällä soundilla. Näin varmasti, mutta kiitos kuitenkin vinkistä. Jouduin itse skippaamaan basisti-pestin loppukesästä kun ei vaan jaksanut päivätyön ja kestävyysjuoksun oheen tällä hetkellä enää lisää ohjelmaa ottaa. Tai sit olis menny aikataulut uusiks. Kamat olis pitänyt hommata nopeasti jne, niin ton piivein näyttäis tosiaan saavan edukkaasti ja noita näkyy olevan tarjollakin. Eli akuuttiin tarpeeseen toikin vois olla ok., tosin tuskin kelpais mullekaan pidemmän päälle. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
juici 01.11.2022 15:33:11 (muokattu 01.11.2022 15:33:29) | |
---|
Mulla on kaikki bassovahvarit olleet Peaveyitä (Fender BXR200 on ainoa poikkeus ja sekin lähti äkkiä kiertoon), eka oli TNT150. Se oli mulla käytössä kahdeksan ekaa soittovuotta ja toimitti tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Että ei kannata ylenkatsoa vaikka muut sedät täällä muuta selittelöö. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
2randpo 01.11.2022 17:59:35 | |
---|
juici: Mulla on kaikki bassovahvarit olleet Peaveyitä (Fender BXR200 on ainoa poikkeus ja sekin lähti äkkiä kiertoon), eka oli TNT150. Se oli mulla käytössä kahdeksan ekaa soittovuotta ja toimitti tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Että ei kannata ylenkatsoa vaikka muut sedät täällä muuta selittelöö. Joo, ei oo tosiaan itsellä kokemusta Piiveistä bassokamojen osalta. Laulukamat/pieni PA oli pitkään ja ne oli ainakin todella kestävät ja hyväsoundiset. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
Itselläkin on ollut Peavey 20w combo jo 15 vuotta kotisoittelussa. Eka treenikämppävahvari oli TNT115 150w ja siihen piti elementti vaihtaa mutta muuten asiallinen peli. Kun puhti loppui siitä isommassa treenikämpässä niin ostin Peavey MAX 700 nupin ja kaduttaa vieläkin että myin sen pois. Luonnollisempaa saundia saa hakea. Tilalle tuli Ampegin joku uutta sarjaa kiinalainen ja sitä en jaksanut paria viikkoa kauempaa. Sen jälkeen tulikin sitten Tech21 Landmark 600 joka on kyllä magee. |
Seba 03.11.2022 00:02:32 | |
---|
juici: Mulla on kaikki bassovahvarit olleet Peaveyitä (Fender BXR200 on ainoa poikkeus ja sekin lähti äkkiä kiertoon), eka oli TNT150. Se oli mulla käytössä kahdeksan ekaa soittovuotta ja toimitti tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Että ei kannata ylenkatsoa vaikka muut sedät täällä muuta selittelöö. Sehän on ihan makuasia mistä tykkää. En oo peneyltä kokeillut muita kuin TNT:tä ja TKO:ta ja pitää kyllä rehellisesti myöntää että ne oli ihan järkyttävän skeidan kuuloisia vehkeitä omaan makuun. Hyvällä kaapilla jopa behringerin ultrabass mikälie oli niihin verrattuna jo mahtavan saundinen ja rantiksen läpi vedetty paljon parjattu warren profet 5.1 kuulosti itseasiassa ihan helvetin hyvältä. Esim. Hartken HA3500 edukas nuppi on omaan korvaan yksi parhaimman kuuloisia laitteita (luonnollisesti hyvän kaapin kanssa) ja omiin makuhermoihin nojaten soittaisin moisella mielihyvin jos nyt tarttis jotain budjettisettiä alkaa kasailemaan. |
hemmo 03.11.2022 19:44:17 | |
---|
kojones: Jos siitä ääni tulee läpi niin käämihän on ehjä ja moitteeton, mutta magneetit on voinu menettää voimakkuuttaan, joten eiku vaan uudelleen magnetisoimaan. Tartte edes mikkiä välttämättä irroittaa jos tekijä tietää mitä tekee. Jumantsuigula! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Missä tämmyisen voi tehä? Mä olen tässä vähän... funtsaillu |
hemmo 03.11.2022 19:51:52 | |
---|
Mun himabassonsoitto koki mullistuksen, kun hommasin musahuoneen aktiivipönttöjen etuasteeksi vanhan palaneen mikserin tilalle Numarkin M101 dj-morjeksen. Kokeilin huvikseni bassoa ja piuhaa Numarkin mic inputtiin, ja voi veljet, että on sitten hyvä ja täyteläinen soundi, mutta sopivan hiljaa, että voi levyjen mukana soitella. Siis Jammun pienet aktiivipöntöt 2 kpl + subbari. Mä olen tässä vähän... funtsaillu |
Kefiiri 03.11.2022 22:12:08 | |
---|
hemmo: Jumantsuigula! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Missä tämmyisen voi tehä? Ilmeisesti kotonakin, hommaa vaan karsean tehokkaan neodyymimagneetin jolla sitten hosuu rituaalinomaisessa järjestyksessä mikkiin päin. En ole musiikin asiantuntija. |
hemmo 03.11.2022 22:23:12 | |
---|
Kefiiri: Ilmeisesti kotonakin, hommaa vaan karsean tehokkaan neodyymimagneetin jolla sitten hosuu rituaalinomaisessa järjestyksessä mikkiin päin. Kuullottaa ihan jallu*päissä tehdyiltä voodoo-menoilta. Jah lives! Mä olen tässä vähän... funtsaillu |
Räbbänä 03.11.2022 22:54:22 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
ituvirtanen 03.11.2022 23:29:36 | |
---|
Uretaanipinta, joka näyttääkin urealta. Meksikaani laukulla vajaa 2k, sukka lienee kaupan päälle. Vaatteet pitää hankkia erikseen. Samalla rahalla saa hienommankin instrumentin mutta jos pitää olla tuollainen, siitä vain. Soittaja on kyllä ihan metka. |
kojones 04.11.2022 11:47:02 (muokattu 04.11.2022 12:01:19) | |
---|
hemmo: Jumantsuigula! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Missä tämmyisen voi tehä? Luulis snadista löytyvän edes yksi mikkipaavo joka tajuaa asian päälle. Harakka Guitars ehkä olikohan, juu oli |
kojones 04.11.2022 11:48:00 | |
---|
Kefiiri: Ilmeisesti kotonakin, hommaa vaan karsean tehokkaan neodyymimagneetin jolla sitten hosuu rituaalinomaisessa järjestyksessä mikkiin päin. Ja siis tämä, mutta toki syytä hoitaa vuot orkkissuuntiin jne |
Kefiiri 04.11.2022 11:50:40 (muokattu 04.11.2022 11:50:57) | |
---|
Tunaroinnin vaara on turhan suuri vaikka temppu periaatteessa lienee tehtävissä. Tuskin hirmu kallis operaatio ammattilaisella teetettynäkään. Jotain spesiaalityökaluja kai magneetin lisäksi kuitenkin tarvitaan? En ole musiikin asiantuntija. |
Hannu A 07.11.2022 19:10:22 | |
---|
ituvirtanen: Uretaanipinta, joka näyttääkin urealta. Meksikaani laukulla vajaa 2k, sukka lienee kaupan päälle. Vaatteet pitää hankkia erikseen. Samalla rahalla saa hienommankin instrumentin mutta jos pitää olla tuollainen, siitä vain. Soittaja on kyllä ihan metka. Noi tuplahumpparit olis ihan kiinnostava testata, muuten menis bassosta kaikki vaihtoon. Talla kelpais, mutta kullittamattomana. "If you don't feel it, don't play it"
- James Jamerson |
Hannu A 07.11.2022 19:11:47 | |
---|
Niin muuten. Kulleista tuli mieleen. Flea -signature Fendereihin vois laittaa tennissukan messiin. Ostaisin "If you don't feel it, don't play it"
- James Jamerson |
hemmo 07.11.2022 22:13:00 | |
---|
juici: Mulla on kaikki bassovahvarit olleet Peaveyitä (Fender BXR200 on ainoa poikkeus ja sekin lähti äkkiä kiertoon), eka oli TNT150. Se oli mulla käytössä kahdeksan ekaa soittovuotta ja toimitti tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Että ei kannata ylenkatsoa vaikka muut sedät täällä muuta selittelöö. Miun eka "kunnon" bassovahvain oli Peavey (Perney) combo 300. Voi että se oli kolho vätkytin. Paino noin 36 kg ja 1 kahva päällä. En kaipaa. Mä olen tässä vähän... funtsaillu |
Antti K. 07.11.2022 22:35:12 | |
---|
hemmo: Miun eka "kunnon" bassovahvain oli Peavey (Perney) combo 300. Voi että se oli kolho vätkytin. Paino noin 36 kg ja 1 kahva päällä. En kaipaa. Humbuugie-bändillä, missä soitin kasarilla, oli myös tällainen. Kolho on oikeinkin hyvä adjektiivi kuvaamaan sitä. Vaihdettiin minun aloitteestani Piivi Centurion -nuppiin ja musarin 1x15-kaappiin. Parani vähän. Sitä saa mitä tulee! |