Aihe: Rautavaartan jälkisibeliaaninen sinfonia
1 2
megatherium
09.06.2004 17:08:58 (muokattu 09.06.2004 17:09:54)
Megatherium: Schubertin neroutta en mene kiistämään, mutta pyrkimyksesi nostaa ko. äijä lähes joka keskustelussa esiin saattaa kääntyä itseään vastaan jossain vaiheessa... ;)

Miksi minua huomauttelet asiasta, kun en häntä esille nostanut vaan Hörhö. Saavatko muut puhua Schubertista, niin paljon kuin haluavat ilman että minä' saan puuttua keskusteluun? Juuri tämän Schubert-kielteisyyden vuoksi olen jättänyt muutamia juttuja jo kirjoittamatta ja päätin etten hiisku hänestä sanaakaan tässä foorumissa, mutta jonkun muun provosoimana lähdin mukaan väittelyyn. Enkä sen kummemmin nosta, mutta kuuntelen kumminkin päivät pitkät hänen sellaista musiikkiaan, mitä missään muualla ei voi kuunnella.
Musiikki on ylevämpää kuin kaikki viisaus, politiikka ja filosofia
megatherium
09.06.2004 17:18:51
Ensinnäkin oma väitteesi siitä, että Schubert on maailman rakastetuin laulusäveltäjä, ei millään lailla rajannut aluetta vain klassiseen musiikkiin. Toisekseen en ymmärrä ollenkaan tuota jälkimmäistä väitettä. Totta kai erotan italialaisen barokin tuhdista saksalaisesta romantiikasta, mutta eihän se ollut ollenkaan asian ydin. Tarkoitukseni oli mainita kyseiseltä listalta vain kaksi esimerkkiä säveltäjistä, joita en itse pidä mitenkään "raskaina". Tämä puolestaan on MAKUASIA, joita sinun itsesi tuntuu olevan vaikeaa hyväksyä, sikäli kun ne eroavat omista näkemyksistäsi.

Ehei, ei ollenkaan, sillä KAIKILLA säveltäjillä on enemmän taikka vähemmän raskaita ja suorastaan kevyitä teoksia tuotannossaan, riippuen monista seikoista, säveltäjän tuotteliaisuudesta aina hänen säveltäjäluonteeeseensa saakka, sekä hänen suosimistaan musiikinmuodoista. Eikä raskaus ole suinkaan millään muotoa joku hyve tai tavoiteltava ominaisuus musiikissa, pikemminkin päinvastoin.
Musiikki on ylevämpää kuin kaikki viisaus, politiikka ja filosofia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)