Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson RRXMG Rhoads
1 2 3 4 5
lavaamo
17.01.2012 23:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Törkeää tässä on se, että aina ehdotellaan torilta Ibanez RG5xx:ää lähes minkä tahansa tilalle. Ja sattumalta just kyseisellä käyttäjällä on torilla sellainen myynnissä.
 
Jaa, ei minulla ainakaan ole. Muutenkin noita 5xx ja x5xx sarjan RGeistä on kyllä valinnanavaraa torilla, eli ei tarvi ehdottajan keppiä ostaa. Ja mistäkö tämä johtuu? RG 1570 nyt sattuu olemaan viimevuosiin saakka halvin ja paras vaihtoehto sellaisille jotka hankkivat ensimmäisen kunnollisen floikkakeppinsä. Näin oli myös minulle, ja se oli toiseksi viimeinen keppi minkä ostin uutena.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
vvaltsu
17.01.2012 23:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ei jaksa enää edes naurattaa nää Kricen ulinat. Mun puolesta koko jätkän sais bannata pois, kun mihinkään asiaan ei ole muuta sanottavaa kuin mutua, perusteluita ja kokemuksia vailla. Ja vaikka nämä mielipiteet ovat vailla minkäännäköistä pohjaa, niin mies silti pitää niitä absoluuttisen todellisina.
 
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
audioAXS
19.02.2012 19:05:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä sais ostettua RRXMG:hen sopivan kotelon. Itse en ole löytänyt mistään.
 
lavaamo
19.02.2012 19:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallguitar: Mistä sais ostettua RRXMG:hen sopivan kotelon. Itse en ole löytänyt mistään.
 
http://www.thomann.de/fi/jackson_multifit_case_universalkoffer.htm
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
tender.insanity
01.06.2016 13:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos nämä nyt mistään kotoisin? Värivaihtoehdot miellyttää silmää ja floikan mahdollinen huono vireen pitävyys ei haittaa koska floikkaa juurikaan koskaan käytä.
 
Metalkallo
01.06.2016 15:11:14 (muokattu 01.06.2016 15:13:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Onkos nämä nyt mistään kotoisin? Värivaihtoehdot miellyttää silmää ja floikan mahdollinen huono vireen pitävyys ei haittaa koska floikkaa juurikaan koskaan käytä.
 
Näistähän on tuo RRXT malli myös jossa kiinteä talla.
 
Itselläni ei ole kokemusta näistä mg ja rt malleista, mutta näissähän tuo runkopuu on lehmusta(basswood) joka ei tietenkään sano että olisi huono, vain erilainen. Yleensähän jacksonin vee ja puoli vee kepukoissa käytetään leppää(alder) joka löytyy hieman kalliimmista pro malleista joita itse mieluummin katselisin, mutta toki ne on vähän kalliimpia.
 
Täältä löytyy RRXMG vertailua muihin rhoads malleihin by zedder.
https://muusikoiden.net/artikkelit/1876
 
Täältä löytyy hevimiehen RRT Pro mallista juttua:
https://muusikoiden.net/artikkelit/1981
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
tender.insanity
02.06.2016 10:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Näistähän on tuo RRXT malli myös jossa kiinteä talla.
 
Joo, sinänsä ei floikka haittaa yhtään. Vire pysyy hyvin kun on lukot.
 
zedder
02.06.2016 12:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Joo, sinänsä ei floikka haittaa yhtään. Vire pysyy hyvin kun on lukot.
 
Vire pysyy tosiaankin myös FR Special tallan kanssa niin kauan kun sinkkivalutallapaloissa ei ole kielen mentäviä uria. Sitten kun on muutaman kerran kiristänyt kielenlukitusruuvit "ylikireälle" alkaa ongelmia ilmenemään: Kielet luiskahtavat pois "ruuvipenkeistä" kun ne ovat kuopissa eivätkä siististi kahden tasaisen pinnan välissä..
 
OFR:n ja Schallerin tallapalojen kanssa ei ole tuollaista ongelmaa, sillä vaikka pultteja kiristelisikin vähän liikaa, niin ne pienet kuutiot antavat ennemmin myöten kuin teräksinen tallapalarunko. Ja uudet kuutiot eivät maksa juuri mitään..
--
Noista nyky-RRXMG:eitä en juurikaan pysty arvioimaan sen enempää, omani (2 kpl) kun on tehty Intiassa ja tällähetkellä uutena myytävät Indonesiassa. Mielestäni kuitenkin näiden indonesialaisten lapojen muoto on jotenkin väärä verrattuna siihen miltä Jacksonien lavat yleensä näyttävät..
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
tender.insanity
02.06.2016 12:24:24 (muokattu 02.06.2016 12:25:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder:
Noista nyky-RRXMG:eitä en juurikaan pysty arvioimaan sen enempää, omani (2 kpl) kun on tehty Intiassa ja tällähetkellä uutena myytävät Indonesiassa. Mielestäni kuitenkin näiden indonesialaisten lapojen muoto on jotenkin väärä verrattuna siihen miltä Jacksonien lavat yleensä näyttävät..

 
Mulla on kaksi indonesian Ibanezia. Toinen semmoinen muutaman satasen ja toinen semmoinen tonnin vehje. Ne on kyllä oikein hyviä niin työnjäljeltään ja soitettavuudeltaan. Indonesian Squier kävi myös kääntymässä mutta se oli täysi paska kaikilta osa-alueiltaan. Jacksoneista ei sitten mitään hajua. Koskaan edes soittanut Jacksonilla :D
 
Metalkallo
02.06.2016 13:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Jacksoneista ei sitten mitään hajua. Koskaan edes soittanut Jacksonilla :D
 
No sit kantsii joskus kokeilla vaikka musaliikkeessä. :) Ihan hyviä soittimia ovat, monesti jopa ne halvemmat.
 
Jos hankit halvemman luokan Jacksonin niin kantsii hankkia vaan suoraan kiinteätallainen malli niin ei tartte kärvistellä floikka ongelmien kanssa vaikka olisikin blokattu.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
tender.insanity
02.06.2016 13:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: No sit kantsii joskus kokeilla vaikka musaliikkeessä. :) Ihan hyviä soittimia ovat, monesti jopa ne halvemmat.
 
Jos hankit halvemman luokan Jacksonin niin kantsii hankkia vaan suoraan kiinteätallainen malli niin ei tartte kärvistellä floikka ongelmien kanssa vaikka olisikin blokattu.

 
Ei ole musaliikkeitä täällä tuppukylässä.
 
Tuossa katselin yhtä nettikauppaa missä oli uusi RRXT pienellä damagella sakarassa myytävänä about 200e hintaan. Laitoin kyselyä.
 
audioAXS
02.06.2016 23:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tällänen ollu nyt useamman vuoden ja tyytyväinen oon ollut :D Floikan tosin korvasin Schallerin Lockmeisterilla n. vuosi sitten, kun alkoi olemaan Special vähän huonossa hapessa jo. Kaulan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja hyvä niin.
 
"Voima korvaa vaseliinin"
zedder
03.06.2016 08:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

audioAXS: Mulla on tällänen ollu nyt useamman vuoden ja tyytyväinen oon ollut :D Floikan tosin korvasin Schallerin Lockmeisterilla n. vuosi sitten, kun alkoi olemaan Special vähän huonossa hapessa jo. Kaulan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja hyvä niin.
 
Itse vaihdoin toiseen räksämgeeheni OFR:n ja toiseen oikein kulllatun Schaller Lockmeisterin.
 
Jos halvalla haluaa päästä ja pelkkä toiminnallisuuden parannus riittää, niin kannattaa hankkia pelkkä Schallerin tallapalasetti. Thomannilla hinta näyttäisi olevan 66 €.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
tender.insanity
03.06.2016 12:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt löytyi mint kuntoinen valkoinen RRXMG hintaan 400e. Onko sopiva hinta? Tämmöinen siis
http://www.thomann.de/fi/jackson_rr … rhoads_sw_bp.htm?ref=search_prv_2_1
 
zedder
03.06.2016 14:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: No nyt löytyi mint kuntoinen valkoinen RRXMG hintaan 400e. Onko sopiva hinta? Tämmöinen siis
http://www.thomann.de/fi/jackson_rr … rhoads_sw_bp.htm?ref=search_prv_2_1

 
Hinta on mielestäni aikas edullinen, ainakin jos kyse on tosiaankin uudesta ja priimakuntoisesta.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
tender.insanity
03.06.2016 14:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Hinta on mielestäni aikas edullinen, ainakin jos kyse on tosiaankin uudesta ja priimakuntoisesta.
 
Jeps. Taisin paiskata pikaviestiä sulle kanssa kyselyn merkeissä.
 
Mutta joo, taitaapi olla nyt niinku kaupat tuosta tehty. Jännityksellä odotellaan!
 
Metalkallo
03.06.2016 21:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa taitaa olla hinta noussut, kun eikös alussa noita x- sarjalaisia saanut about 500e:lla?
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
tender.insanity
06.06.2016 19:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs muuten, kun RRXMG:ssä on tuo Floyd Rose Special. Lueskelin jostain, että OFR istuu suoraan siihen tilalle. Ja vielä pitemmälle lueskelin, että Ibanezin Edge ja Lo-Pro Edge taas istuu suoraan OFR:n tilalle. Voisikohan tästä jopa kuvitella, että noi Ibanezin floikat istuisi FR Specialin paikalle mukisematta?
 
Semmoinen on tuolla kaapissa ylimääräisenä nääs.
 
Noh, kunhan tuon Jacksonin ekaksi itselleni ensi viikolla saan..
 
tender.insanity
13.06.2016 11:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, tänään näköjään saapuukin oma vempele. Kivaa, jee!
 
Metalkallo
13.06.2016 11:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Jahas, tänään näköjään saapuukin oma vempele. Kivaa, jee!
 
Kerrohan heti sit omia tunnelmia kun oot tetsaillut. :)
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «