Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5124 125 126 127 128196 197 198 199 200
phiit
29.01.2016 11:46:40
bedlam: Mulla tuli enemmän 6 Degreesin kakkoslevy tästä ykkös-CD:stä tyylillisesti mieleen.

Olen kuunnellut nyt vasta ton ekan CD:n kertaalleen, mutta täytyy kyllä suuresti ihmetellä että mitä bändin sävellyskynälle on tapahtunut edellisen levyn jälkeen. Tarttuvien melodioiden puute, yritys olla hevi ja Rudessin pilipalitiluttelut ovat olleet viimeisten levyjen suurin ongelma minulle ja tämä levy korjaa kaikki osa-alueet aika täydellisesti. Alkulevyllä melkein jokainen raita esittelee uuden tarttuvan teeman, Rudess on käytännössä melkein koko levyn joko taka-alalla tai sitten pianosaundissa ja heviä on vain ripauksena sopivasti siellä täällä.

Miinuksena liiallinen pituus ja että semmosia levyn lopetukselta tuntuvia "kliimakseja" on enemmän kuin Kuninkaan Paluussa.

Dorkaa kommentoida yhtään mitään kun on kuunnellut puolet levystä kerran, mutta tän perusteella tämä on ittelle helposti musiikillisesti parasta mitä bändi on tehnyt sitten Six Degrees -levyn. Pelottaa vaan kuunnella sitä kakkoslevyä, jos siellä on Rudessin pelleilyä ja hevirankistelua niin menee fiilikset pilalle.

Edellistä levyä kuuntelin kahdesti ja päätin että nyt saa bändin tuotokset minun osaltani jäädä, mutta onneksi tuli tsekattua.

Ei tuu mitään hevitouhuja :) kyllä tää pysyy hienosti kasassa ja nyt on sellanen reilun 2h mittanen tekele joka täytyy käsitellä kokonaisuutena.

Toivois että julkaisevat jonku live videon tästä missä ois myös jonnimoinen leffa tukemassa tarinaa.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
tommijk
29.01.2016 11:51:56
bedlam: Pelottaa vaan kuunnella sitä kakkoslevyä, jos siellä on Rudessin pelleilyä ja hevirankistelua niin menee fiilikset pilalle

Älä huoli, ei se niin paljoa poikkea.

Onhan tämä kyllä aikamoinen paketti. Paljon sulateltavaa, mutta todella vahvat positiiviset fiilikset levystä on jo nyt. Parasta sitten SFAMin? Ehkäpä. Biisit on täynnä todella vahvoja melodioita, ja bändi kuulostaa tuoreelta.
Vessajono
29.01.2016 12:05:43
phiit: Ei tuu mitään hevitouhuja :) kyllä tää pysyy hienosti kasassa ja nyt on sellanen reilun 2h mittanen tekele joka täytyy käsitellä kokonaisuutena.

Mä ehdin kuuntelemaan kerran läpi ja tuntuu että ihan ei kantanut loppuun asti. Ts. mielenkiinto vähän rupes sakkaamaan jossain kakkoslevyn ekalla neljänneksellä. Eipä silti, se nyt on suunnilleen jokasen progebändin jokasen tuplalevyn helmasynti.

Mieleenpainuvinta tällä hetkellä koko levyllä Three Daysin loppukolistelut. Aika, no, erilaista. Mut ei tästä nyt kyllä vieläkään oikein niin paljoa oo otetta saanu että mitään järkevää osais sanoa, katotaan kahen viikon päästä.
Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta.
Randomizer
29.01.2016 12:22:40
Pakko myöntää että yllättävän raikkaalta kuulostaa vuoden 2016 Dream Theater.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
bedlam
29.01.2016 13:08:19 (muokattu 29.01.2016 13:17:52)

Oli tuo kakkoslevy kuitenkin sen verran enempi tyyliltään sitä nyky-DT:tä, että piti alkaa siivoomaan parin biisin jälkeen :D Lopussa onneksi oli Our New World, joka sai kipuamaan alakertaan kuuntelemaan. Hyvä poppiveto! Mutta joo, erittäin positiivinen yllätys oli silti tämä lätty.

E: tarttuvin yksittäinen osio oli kyllä A Life Left Behindin alku, joka oli silkkaa Yesiä, mutta silti ihan hiton vetävä. Harmi että se oli vain muusta biisistä irtonainen intro-osio.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Ianuarius
29.01.2016 13:26:32 (muokattu 29.01.2016 13:32:04)

bedlam: E: tarttuvin yksittäinen osio oli kyllä A Life Left Behindin alku, joka oli silkkaa Yesiä, mutta silti ihan hiton vetävä. Harmi että se oli vain muusta biisistä irtonainen intro-osio.

Kai olet kuunnellut tuon Rudess/Morgenstein Projectin läpi? :) Se on kyllä just tuommosta koko levy.

Muille sanoisin, että jos haluatte vain parhaat palat levyiltä, niin kuunelkaa:
- Dystopian Overture
- The Gift of Music
- The Answer
- When Your Time Has Come
- A Life Left Behind
- 2285 Entr'acte
- Moment of Betrayal
- Our New World
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Sergei Fallinen
29.01.2016 13:27:36
Onhan tuo kakkoslevy aivan erilainen kuin ensimmäinen. Ekalla oli muutamia hyviä kohtia ja ennen kaikkea vähän yritystä tehdä jotain uutta. Toisen levyn heitin jo roskiin. Eka on liian pitkä ja paikoitellen junnaavan tylsä, mutta siltikin paras levy bändiltä pitkään aikaan. Toka taas on paskin levy (ei ainoastaan tämän bändin levyistä) sitten Octavariumin.
Vessajono
29.01.2016 13:43:00
Sergei Fallinen: Toka taas on paskin levy (ei ainoastaan tämän bändin levyistä) sitten Octavariumin.

Ei se ny Black Cloudsia pese paskuudessa mitenkään päin.
phiit
29.01.2016 13:44:49
Vessajono: Ei se ny Black Cloudsia pese paskuudessa mitenkään päin.

Tuo on kyllä DT historian huonoin levy ei voi minkään, Octavariumhan taas on loistava paria hutia lukuunottamatta.
Vessajono
29.01.2016 13:46:22
phiit: Tuo on kyllä DT historian huonoin levy ei voi minkään, Octavariumhan taas on loistava paria hutia lukuunottamatta.

No tiiä häntä. Aika huumorimusaa sekin on Root of All Eviliä, Sacrificed Sonsia ja nimibiisiä lukuunottamatta.
Sergei Fallinen
29.01.2016 13:50:38
phiit: Tuo on kyllä DT historian huonoin levy ei voi minkään, Octavariumhan taas on loistava paria hutia lukuunottamatta.

Paria 10-30 minuutin hutia lukuunottamatta se on silti aika paska.
bedlam
29.01.2016 14:00:29

Vessajono: No tiiä häntä. Aika huumorimusaa sekin on Root of All Eviliä, Sacrificed Sonsia ja nimibiisiä lukuunottamatta.

Minusta se nimibiisi on pahinta huumorimusaa tuolla levyllä. Sacrified Sons oli muistaakseni ihan jees kyllä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
phiit
29.01.2016 14:03:38 (muokattu 29.01.2016 14:03:54)
Imekää!.. Octavarium biisi on loistava ;)

(mutta mä oon vaan jääny tällaseks)
Saunatakki
29.01.2016 14:05:06
phiit: , Octavariumhan taas on loistava paria hutia lukuunottamatta.

Samaa mieltä. "The Answer Lies Within" ja "I Walk Beside You" tulee yleensä skipattua, mutta muuten levy on ylitsevuotavaa parhautta.
Vessajono
29.01.2016 14:07:22
bedlam: Minusta se nimibiisi on pahinta huumorimusaa tuolla levyllä. Sacrified Sons oli muistaakseni ihan jees kyllä.

Ei, kyllä Never Enough ja I Walk Beside You on kaikista pahimpia. Jos haluan kuunnella Musea, kuuntelen Musea ja jos haluan kuunnella U2:ta...eiku itse asiassa ei, mä en edes halua kuunnella U2:ta.
ÄrGee
29.01.2016 14:11:42 (muokattu 29.01.2016 14:12:19)
Sergei Fallinen: Joo, muutaman kerran nyt kuunnellut ja joka kuuntelukerralla muuttunut vain huonommaksi.

http://i.imgur.com/W4Yb2o3.png

:)
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Shredator
29.01.2016 14:21:39

bedlam: Minusta se nimibiisi on pahinta huumorimusaa tuolla levyllä. Sacrified Sons oli muistaakseni ihan jees kyllä.

Ai? Mun mielestä se on just huonoin biisi koska politics...Opettelin koko levyn soittamaankin mutta tämän skippaan nykyään. Ei vaan jaksa sitä ulinaa.

Mutta mutta, onhan tämä uusi jotain erilaista ja aivan mahtavaa. Menee kyllä aikaa kun pureskelee tätä kaikkea.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
tommijk
29.01.2016 14:22:53 (muokattu 29.01.2016 14:23:54)
Octavarium on tyypillinen portnoy kauden levy. Joka biisisä on joku ihmeellinen tyyli leikittely taustalla, "pantera-biisi", "muse-biisi", "u2-biisi". Joku never enough saattaa olla bändin huonoin biisi ikinä. Vaikka tykkään portnoyn soitosta enemmän kuin manginin, niin tuntuu että bändin sävellystyö on vapautunut herran lähdön jälkeen ekspontiaalisesti. Mm. uusi levy on osoitus siitä.
tommijk
29.01.2016 17:21:32
Joku muukin näköjään tykkää:

http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=16599
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)