Aihe: Sotajumala
1 2 3 4 5 6
timohakkinen
28.01.2015 21:48:52
Tiäks, mä veikkaan ettei meidän ajatukset oikeasti ole edes kovin kaukana toisistaan. Yhden asian kun painottaa toisin tai tulkitsee eri kulmasta, niin asiat näyttää jo ihan erilaisilta. Ja ihan vilpittömästi, ei mun ole tarkoitus väitellä, vittuilla tai tyrmätä sun mielipiteitä. Saati väittää et mä olen mukamas aina oikeassa. Vaan koska musabisneksessä asiat ovat jo pitkään olleet auki, niin mun mielestä ainoa tapa päästä eteenpäin on kokeilla asioita, kuunnella, pohtia ja käydä keskusteluja joissa haastetaan omia näkemyksiä.

Eli toivottavasti tämä keskustelu on antoisaa ja lähinnä mä haluan avata taustoja ja syitä miks tehtiin kuten tehtiin.

Fantasmic: Eikös sitä kepillä kuitenkin ole jo kokeiltu jos toiminta on jo todettu kannattamattomaksi? Omat varmasti haluaa tuosta pois mutta yritystoimintaan tuota noilla panostuksilla on aika heikkoa verrata.
Jos meidän toiminta olis todettu kannattamattomaksi, niin olisit täysin oikeassa, mutta mun mielestä näin ei ole. Kolme täyspitkää levyä joista jokainen on myynyt itsensä plussalle ja vienyt bändiä eteenpäin, jokaisen levyn tiimoilta on keikkailtu enemmän kuin ennen ja kuulijajoukko on kasvanut koko ajan. Yksikään lafka ei ole pudottanut meitä rosteristaan kannattamattomana.

Taloudellisesti meille on tärkeintä, että homma ei mene tappiolla ja toki pienimuotoinen voitto on sellainen tulevaisuutta mahdollistava tekijä. Ei siis pyöritetä bändiä liiketoiminnan ehdoilla, mutta kun meillä nyt yritys on bändin rahaliikenteen hoitamiseen, niin toki tavoitteena on, ettei tule takkiin.

Fantasmic: Ja sitten päätettiin ilmoittaa se asia näin: "jos jengi ei ole valmis maksamaan". Levy-yhtiötkään ei olleet ilmeisesti joten miksi enää roikkumaan löysässä hirressä ja "testaamaan" jos se homma ei ole kertakaikkisen toiminut ennenkään?
Ei tässä löysässä hirressä roikuttu, sillä homma nimenomaan on toiminut aina varsin hyvin. Ja ollaan siitä tosi kiitollisia. Me rajattiin itse mahdolliset levy-yhtiöt kahteen, joiden kanssa oltais voitu lähteä yhteistyöhön, mutta samalla pidettiin koko ajan rinnalla vaihtoehtona myös tehdä itse. Mä olen vuodesta 2007 sanonut, ettei me välttämättä tarvita levy-yhtiötä, vaan kaiken pystyy tekemään itse, koska ollaan marginaalimusiikkia, eikä tavoite ole tehdä soittamisesta ammattia.

Media tarttui yllättäen sensaatiohakuisimpaan otsikointiin, mut meidän painotus oli vähän toisenlainen. Totta, sanottiin että voi jäädä viimeiseksi, mutta ei sitä tarkoitettu uhkauksena vaan ihan realiteettina. Paljon puhutaan miten musabisnes muuttuu, lafkat ryöstää bändejä, fanit haluaa tukea suoraan artisteja jne. Noh, me annettiin levy täysin vapaasti nautittavaksi ja arvostetaan jokaista joka siitä maksaa, koska näin mahdollistaa levytykset jatkossakin. Tähän asti tää bändi on tuottanut aina siihen sijoittaneille tahoille vähän voittoakin, mut ei sokeasti luotettu siihen et näin on myös vuonna 2015, vaan haluttiin kokeilla ja kannustaa ihmisiä kertomalla et oikeasti voi vaikuttaa asioihin. :)

Fantasmic: Tämä on vain mun mielipide ja todellakin mie siis edelleen toivon että kyseinen orkesteri jatkaisi matkaansa mutta ketäänhän ei voi pakottaa... Rehellisintähän se olisi vain laittaa pillit pussiin jos homma on noin vaikeaa? Jos ei levy-yhtiöitä nappaa, bändiläisiä ei nappaa, eikä niitä vähäisiä faneja nappaa niin summasummarum? Lopettaa tyylillä ja jatkaa jossain toisessa pumpussa eri menestyksellä.
Jos tästä ei oikeasti nautittais, niin ei me tätä levyäkään oltais enää tehdy. Edes lafkalle. Pari kertaa viimeisen neljän vuoden aikana lopettaminen kävi jo lähellä, eikä johtunut yhtään rahasta tai siitä, ettei ollut levytyssopimusta (sellainen oli nimiä vaille valmis erään isomman lafkan kanssa - jälkikäteen pakko sanoa, että onneksi jäi tapahtumatta yhteisestä päätöksestä). Se johtui nimenomaan motivaation puuttesta ja se selittää pitkän tauonkin. Kun soittaminen ei kiinnostanut, biisejä ei meinannut tulla ja ne jotka tuli olivat paskaa, niin ei hirveästi napannut. Lopulta yhteinen sävel sekä motivaatio löytyi ja tehtiin mielestämme levy, joka ansaitsi julkaisun. Meitä siis yhä nappaa ja jatketaan niin pitkään kun fiilis pysyy samana. Taloudelliset asiat ei tähän päätökseen varsinaisesti vaikuta, mutta sen verran pakko palata siihen liiketoiminnan pyörittämiseen, ettei mekään niin tyhmiä olla, että tehtäisiin studiossa levyjä jotka eivät kiinnostaisi ketään. Hyviä biisejä voi soitella treeniksellä ja niitä voi demottaa omaksi iloksi, mutta ammattimaisten levystysten tekeminen vaatii meidän mielestä meidän tapauksessa sen verran maksavia faneja, että kulut saa katettua (studiot, kannet, prässäykset jne.). Bändillä ei ole tarkoitus tienata, mutta ei meillä nyt huvikseenkaan ole tällaisia levyjä varaa tehdä.

Jos meidän ura loppuu tähän levyyn, niin mielestämme lopetamme sen nimenomaan tyylillä. Juuri tästä syystä emme halunneet tehdä joukkorahoitusta. Meillä oli rahoitus levylle kunnossa ja studio varattu. Halusimme tehdä levyn joka tapauksessa ja jos se olisi viimeinen asia jonka teimme, niin halusimme sen nimenomaan olevan täysillä tehty levy.

Ja kiitos onnitteluista! :)
Jeszse
28.01.2015 21:59:42
Kieltämättä jätkillä on kyllä rehellisesti hyvä meininki omilla ehdoilla.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
cldron
28.01.2015 22:25:11
Fantasmic: Pikkuisen haiskahtaa Mäenpään Jarskalle... jne jne jne

Anteeksi, mutta millä ihmeen logiikalla sä saat tuosta bändin toiminnasta a) kiristystä/itkemistä b) Vedettyä minkääntasoisen yhtäläisyysmerkin Jari Mäenpään rahankeruufarssiin c) Kannattamatonta ja happamalla naamalla sävellettyä touhua, jonka vuoksi olisi kannattanut laittaa pillit pussiin jo ajat sitten sen sijaan että syyllistyttäisiin kohtiin a ja b.

Koitin pähkäillä, mutten oikein keksi muita selityksiä kuin että olet joko trolli, kärsit jonkin asteisesta kongitiivisesta häiriöstä tai sit joku Sotajumalista on pannu sun muijaa..

Mutta joo, yhdyn kyllä täysin edelliseen kirjoittajaan. Ja peukkuja bändille!
OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ!
Krice
29.01.2015 18:08:49

Koko levyn lataaminen youtubeen/nettiin on minusta hyvä idea, koska sillä saa vain näkyvyyttä lisää ja toisekseen jos sitä ei tee itse niin joku apina sen lataa kuitenkin youtubeen. Levyn myynti menee varmasti niin, että tarpeeksi kiinnostuneet ostaa levyn, eikä siihen voi oikein muuten vaikuttaa. Minulle tuli sen verran nostalgiset Slayer-fiilikset tästä yhtyeestä, että taitaa lähteä levy tilaukseen!
janezki_
29.01.2015 21:19:07 (muokattu 29.01.2015 21:44:09)
cldron: joku Sotajumalista on pannu

Tuskin kukaan heistä paistinpannu tai muukaan pannu on.

yhdyn kyllä täysin edelliseen kirjoittajaan.

Tää kuuluu flaksi-ketjuun.

Kjeh kjeh, sääh sääh. Prönts.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
jusbb
30.01.2015 09:46:25

janezki_: Tuskin kukaan heistä paistinpannu tai muukaan pannu on.

Tää kuuluu flaksi-ketjuun.

Kjeh kjeh, sääh sääh. Prönts.

Painoin tulostusta.
cldron
02.02.2015 07:52:00
janezki_: Kjeh kjeh, sääh sääh. Prönts.

Niin mä vähä aattelinki
OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ!
Vekkuli1981
02.02.2015 11:34:09
Mun mielestä tää on kaikin tavoin hatun noston arvoinen toimintatapa. Itse en lukenut alkujaankaan tossa mitään "itkemistä", mutta noi vastineet oli siitä huolimatta erittäin hyviä, avaten asiaa paremmin.

Ei muuta kuin onnee ja menestystä.
http://www.caughtinthebetween.com/ www.disentertainment.com
Påskägg
01.03.2015 14:22:38
Keikka oli kyllä hyvä. Uudet biisitkin jaksoi ihan mukavasti kuunnella. Livebändi on Sotajumala.
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
kuunsuru
01.03.2015 19:19:14
Påskägg: Keikka oli kyllä hyvä. Uudet biisitkin jaksoi ihan mukavasti kuunnella. Livebändi on Sotajumala.

Olihan se ihan kivaa mättöä livenä kyllä Henkassa. Ja mukavia jamppoja - mitä nyt pari sanaa vaihtoi ohimennen pienesti silleen pikkuisen.
Syntisen mehevää ja hurlumhei! End Time Design
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)