blaekie 14.07.2014 11:14:44 | |
---|
Entäs jos sellainen keskiverto cityräppäri on muuten vaan juntti, ja kuuntelee oman genrensä musiikkia, onko silloin kyseessä junttimusiikki ? Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Påskägg 15.07.2014 02:35:33 | |
---|
Isot Tauskin LP:t käteen joka ukolle. Siinä miehessä tiivistyy kyllä tämän skenen toinen puoli harvinaisen täydelliseti. Musa aivan täydellisen yhdentekevää pilipalia, artisti itse tunnettu juomatavoistaan ja ex-vaimoista, jotka saa kyytiä. Keikkapaikatkin on keskikokoisten kaupunkien lähiöräkälöitä tai sitten jonkun Mäntyharjun kokoisen paikan kovin "yökerho". Kerran kesässä mahdollisesti radalle.com-tapahtuma tai joku suomipop-festari. Kuva kertoo enemmän kuin: http://static.iltalehti.fi/viihde/tauskijuttu2001MH_503_vi.jpgINTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
https://soundcloud.com/kovat-arvot |
phiit 15.07.2014 06:32:38 | |
---|
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Yallup 15.07.2014 09:01:04 | |
---|
Reetu lienee junttimusan ikoni - TII-TAA-NIK "Tosta se taitaa lähteä.." |
Demo Harrison 15.07.2014 09:58:59 | |
---|
"Junttimusiikkia ja niin totta", tuttua sanoitusta varioidakseni. Ja sopisko tähän myös toinenkin lainaus: "Mainostaulujen taakse jää tuo pieni kaistale maata joka ei houkuttele hölmöjä luokseen". Jos junttimusalla tarkoitetaan näitä kansansuosikkeja tyyliin popedat, eput, yöt jne, niin en minä käyttänyt energiaani juurikaan noiden dissaamiseen, ennemminkin satunnaiseen tykkäilyyn kyllä. Nuo tauskit, tuksut ja Matti Nykäsen musiikillinen työ taitavat olla liian obskyyria hommaa jopa soittolistakanaville tyyliin Radiosuomipop jne? Että voisko näin pilke silmäkulmassa sanoa että "alt.iskelmää" tai "indiehumppaa"? En oo tosin tietääkseni kuullut tahtiakaan Tauskia ja Tuksua, että kunhan hölisen. Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta... |
velipesonen 17.07.2014 08:02:42 | |
---|
Demo Harrison: Ja sopisko tähän myös toinenkin lainaus: "Mainostaulujen taakse jää tuo pieni kaistale maata joka ei houkuttele hölmöjä luokseen". Röyhkä on juntti. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
Yallup: Reetu lienee junttimusan ikoni - TII-TAA-NIK Plussat tälle! "Harva meistä on rauuutaaaaa, niin moni vaipua saaaaaaaaa..." www.mikeya.net |
NHR 18.07.2014 17:41:10 | |
---|
Kake Randelinin biisien sanoituksissa on myös jotain sellaista "niin hiton huonoja, että oikeastaan jo ihan hiton hyviä" -meininkiä. Esim. kappaleen Hei vaan heilani suloinen rivit: Nyt se alkaa kerran me tavattiin Sinappia kravattiin Aika hiljaiseksi kyllä vetää... "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
Prophet 18.07.2014 17:57:31 | |
---|
Mihin kategoriaan kuuluu Freukkarit? |
NHR 18.07.2014 18:07:09 (muokattu 18.07.2014 18:09:39) | |
---|
Prophet: Mihin kategoriaan kuuluu Freukkarit? Sanoitustensa puolesta ainakin sellaista melko nokkelaa-pokkelaa juopottelukantria, tai jotain. Siis ainakin minun mielestäni, mutta kaipa sen joku toinen voisi kuitenkin junttimusaksikin niputtaa... E: Kirjoitusvirheen korjaus. Enkä ole edes juovuksissa tänään, mutta tästä näppiksestä en sitten kyllä tiedä mennä mitään sanomaan... "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
Andy Six 18.07.2014 18:09:30 | |
---|
NHR: Sanoitustensa puolesta ainakin sellaista melko nokkelaa-pokkelaa juoputtelukantria, tai jotain. Siis ainakin minun mielestäni, mutta kaipa sen joku toinen voisi kuitenkin junttimusaksikin niputtaa... Kantrihan nyt on junttimusiikin kruunaamaton kuningas,Punaniskojen folkkia.... |
jyrivaan 19.07.2014 12:58:20 | |
---|
NHR: Kake Randelinin biisien sanoituksissa on myös jotain sellaista "niin hiton huonoja, että oikeastaan jo ihan hiton hyviä" -meininkiä. Esim. kappaleen Hei vaan heilani suloinen rivit:
Aika hiljaiseksi kyllä vetää... Puhumattakaan Nasta pimu-kappaleesta. "Nasta pimu, juoksen veteen" "Niukat rahatkin saat mun" ja sitä rataa. |
velipesonen 20.07.2014 14:00:27 | |
---|
Kake Randelin oli mielenkiintoinen Pekka Laineen tv-sarjassa. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
nottamus 20.07.2014 14:30:28 | |
---|
Andy Six: Kantrihan nyt on junttimusiikin kruunaamaton kuningas,Punaniskojen folkkia.... ei kaikki kantri todellakaan - alt.country on genren täysi antiteesi varsinkin sanoitusten puolesta. Ne on fiksuu sakkii. every dog has its day |
Epämuusikko 20.07.2014 22:25:28 (muokattu 20.07.2014 22:26:18) | |
---|
Torniossa oli lauantaina tuommoista http://twincityfestivals.com/aikataulu/ ja Kemissä oli samana päivänä autotuunareita ja niiden musamakuhan tiedetään. Sääliksi käy ihmislasta välillä. e: Paitsi että Abba on kova ja The Visitor on sen toisintajana mitä mainioin. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Danko 20.07.2014 22:33:35 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
velipesonen 21.07.2014 05:54:12 | |
---|
En ole soittajana törmännyt missään niin mukavaan, avoimeen ja ennakkoluulottomaan meininkiin kuin joissain auto- ja prätkäharrastajien bileissä, kooltaan pikku illanvietosta tuhansien kävijöiden ulkoilmafestareihin. Sitten joku kutsuu näitä ihmisiä junteiksi halventavassa mielessä. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
Lennu 21.07.2014 12:17:30 | |
---|
velipesonen: En ole soittajana törmännyt missään niin mukavaan, avoimeen ja ennakkoluulottomaan meininkiin kuin joissain auto- ja prätkäharrastajien bileissä, kooltaan pikku illanvietosta tuhansien kävijöiden ulkoilmafestareihin. Sitten joku kutsuu näitä ihmisiä junteiksi halventavassa mielessä. Se on vaan sitä kun tuntee jossain olonsa kotoisaksi. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
Epämuusikko 21.07.2014 14:12:41 | |
---|
velipesonen: En ole soittajana törmännyt missään niin mukavaan, avoimeen ja ennakkoluulottomaan meininkiin kuin joissain auto- ja prätkäharrastajien bileissä, kooltaan pikku illanvietosta tuhansien kävijöiden ulkoilmafestareihin. Sitten joku kutsuu näitä ihmisiä junteiksi halventavassa mielessä. Prätkäbileiden ihmisistä on itsellänikin pelkästään hyviä kokemuksia. Enkä suoranaisesti haukkunut kaikkia autotuunareita ihmisryhmänä. Onhan nyt puhe junttimusiikista, ei junttiEN musiikista? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
velipesonen 22.07.2014 07:50:43 | |
---|
Epämuusikko: Onhan nyt puhe junttimusiikista, ei junttiEN musiikista? En tiedä, hyvä kysymys. Minä olen puhunut tuosta junttiEN musiikista varmaan lähinnä. Siis että Radiohead ja Wgiwam ovat junttien musiikkia koska osa niiden muusikoista on maaseudulta kotoisin. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |