DJKaaos 05.07.2014 20:50:49 | |
---|
sellisti: Niin. Oot varmaan riittävän fiksu kaveri ymmärtämään että se 20 senttiä nyt oli satunnainen heitto. Pointti ei ollut jossain tarkassa senttimäärässä tai siinä miten hieno maali on. Sikäli tuo saivartelu oli aika turhaa. Tietenkin sääntö on sääntö ja näillä mennään, en ole mitään "armopoikkeuksia" ollut siihen ehdottamassa. Kunhan omia fiiliksiäni näistä tilanteista kuvailin. Kirjoittelit tuossa myötämieliseen sävyyn siitä, että voisiko ehkä katsoa hieman läpi sormien näitä kireimpiä paitsiotilanteita. Vaikka vähän katsottaisiin läpi sormien, niin johonkin se raja/sääntö pitäisi siltikin vetää, joten siksi mua kiinnosti kovasti, että mihin se raja vedettäisiin ja miten määrittelisit uuden säännön? Ja edelleen, jos hienon kuvion päätteeksi syntyy niukka paitsiomaali, joka olisi sääli hylätä, niin mikä on riittävän hieno kuvio, jotta paitsiotilanne katsotaan sormien läpi? Jos ehdotat puolivakavasti näitä asioita tai mietit fiilispohjalta, niin mun mielestä voisit keksiä jotain vastauksia ja perusteluita noihin esittämiini kysymyksiin, jotka ovat kai ihan aiheellisia? Nuo olivat sinun omia fiiliksiä ja ajatuksia, joihin kaipaan selvennyksiä, kun en itse keksi mitään järkeviä ratkaisuja, kuten varmaan huomasit. Ekat demot. |
dipshit 05.07.2014 20:51:12 (muokattu 05.07.2014 20:55:37) | |
---|
Tylsää paskaa kyllä tämä matsi. Argentiina on väläytellyt yhteensä ehkä parin minuutin ajan, ja Belgiakin ollut taas aivan totaalisen mitäänsanomaton. Kuvaa kyllä Argentiinan näiden kisojen joukkuetta aika hyvin jos ja kun menevät tästä välieriin tuurimaalin siivittämänä :D E: ja näinhän siinä kävi, huoh. Toivottavasti Hollanti/CRC rankaisee sitten välierässä. |
barclay 05.07.2014 21:01:41 | |
---|
Tämähän meni niikuin mä epäilinkin. Paitsi että Messi ei ollu oikein messissä. Ja tuuri maali? Vastustajan vikahan toi syöttö oli. Ja täysin yhtä tylsä pelihän tämä oli kuin eilinen Saksa-Ranska -pelikin. Alkupuolella tulee maali ja se on sitten siinä, sitten vain pelaillaan ja yritellään. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj |
sellisti 05.07.2014 21:12:08 | |
---|
DJKaaos: Kirjoittelit tuossa myötämieliseen sävyyn siitä, että voisiko ehkä katsoa hieman läpi sormien näitä kireimpiä paitsiotilanteita. En ole kyllä missään ehdottanut sormien läpi katsomista, tuon olet keksinyt itse. Kirjoitin että harmittaa kun hienot kuviot menee hukkaan ja maaleja hylätään muutaman sentin paitsioiden takia. Ne oli ne omat fiilikset, ei muuta. En ole pohtinut mitään niistä asioista joihin niin kovasti nyt kaipaat vastausta ja tarkennusta, kuten sitä monenko sentin paitsio olisi hyväksyttävä tai mikä on riittävän hieno maali jotta paitsiota ei vihellettäisi. Et kai nyt ihan tosissasi kuvitellut että jotain tuollaista olisin ehdottamassa? Jossain kirjoitin että kai sitä sääntöä on hankala ruveta muuttelemaan. Tällä en tarkoittanut minkään senttimääräisen toleranssin mukaan ottamista paitsiosääntöön tms. vaan ylipäätään koko paitsiosäännön mielekkyyttä. Jos olin tässä epäselvä niin pahoittelut siitä. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
Secreterial 05.07.2014 21:13:47 | |
---|
Mun mielestä Wilmots teki liian samanlaiset vaihdot. Okei, no Lukaku vs. Origi nyt oli vähän eri juttu, mutta esim. Mirallas ja Mertens on molemmat melko samantyyppisiä pelaajia kuitenkin. Chadli melkolailla kans, vaikkei yhtä nopea ja taitava olekaan. Argentiina kuitenkin pimensi tehokkaasti niin Hazardin kuin Mirallasinkin, niin olisi ollut mun mielestä fiksumpaa heittää sisään vaikka Januzaj, joka olisi tuonut aivan uudenlaisen haasteen Zabaletalle tai Basantalle. "I never bluff" - Cordell Walker |
hullu_ukko 05.07.2014 21:22:28 | |
---|
Vai että Brasilia ja Argentiina välierissä... En nauti tästä. Onneksi minulle on kuitenkin ilmoitettu, että finaalissa pelaavat kaikesta huolimatta Hollanti ja Saksa. ✡ | Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | ✡ |
Scrobble 05.07.2014 21:32:09 (muokattu 05.07.2014 21:32:18) | |
---|
Tämä oli melkein yhtä tylsä peli kuin eilinen Saksa-Ranska. "There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch"
-Michael Caine |
DJKaaos 05.07.2014 21:36:14 (muokattu 05.07.2014 21:45:03) | |
---|
sellisti: En ole kyllä missään ehdottanut sormien läpi katsomista, tuon olet keksinyt itse. Kirjoitin että harmittaa kun hienot kuviot menee hukkaan ja maaleja hylätään muutaman sentin paitsioiden takia. Ne oli ne omat fiilikset, ei muuta. En ole pohtinut mitään niistä asioista joihin niin kovasti nyt kaipaat vastausta ja tarkennusta, kuten sitä monenko sentin paitsio olisi hyväksyttävä tai mikä on riittävän hieno maali jotta paitsiota ei vihellettäisi. Tässä on nyt tämä teksti, johon nojaan jossain määrin: Toinen asia mikä aina vähän harmittaa on se, jos joukkueelta hylätään komea pelitilannemaali siksi että ylin pelaaja on 20 senttiä paitsiossa. Okei, säännöt on säännöt mutta tuntuu kohtuuttomalta. Mielestäni olisi kohtuutonta jättää paitsio viheltämättä, jos pelaaja on paitsiossa, vaikka maali olisi miten hieno. Et suoraan ehdota läpi sormien katsomista, mutta sain tuosta sellaisen mielikuvan, että suhtaudut myötämielisesti siihen, jos vähän venytettäisiin sääntöjä tiukoissa tilanteissa. En kuitenkaan käsitä, että mikä tossa asiassa on harmittelun arvoista tai kohtuutonta, koska sääntö on selkeä ja yksiselitteinen, joten sen mukaan pitäisi pelata. Et kai nyt ihan tosissasi kuvitellut että jotain tuollaista olisin ehdottamassa? Kuten varmaan havaitsit, niin kyllä mulla kävi mielessä, että pohtiiko aikuinen mies ihan tosissaan näitä asioita? E: Tarkemmin kun pohdin, niin ymmärrän jossain määrin tuon "harmittamisen", ainakin omalle joukkueelle sattuessa. Mitään kohtuutonta en silti näe asiassa. Ekat demot. |
dipshit 05.07.2014 21:40:44 (muokattu 05.07.2014 21:57:44) | |
---|
barclay: Ja tuuri maali? Vastustajan vikahan toi syöttö oli. Ja sekö teki siitä maalipaikasta jotenkin vähemmän onnenkantamoisen? :D Higuainin viimeistely oli toki huippuluokkaa, kuten tuli jo aiemmin mainittua. Ja täysin yhtä tylsä pelihän tämä oli kuin eilinen Saksa-Ranska -pelikin. Alkupuolella tulee maali ja se on sitten siinä, sitten vain pelaillaan ja yritellään. En mä muuta ole väittänytkään. En yritä saada tässä mitään väittelyä aikaiseksi, kunhan vain ilmaisin omia tunteitani tästä ottelusta. Saksan eilinen peli oli varmaan "neutraaleille" ihan yhtä puuduttava. |
barclay 05.07.2014 22:23:21 | |
---|
dipshit: Ja sekö teki siitä maalipaikasta jotenkin vähemmän onnenkantamoisen? :D Higuainin viimeistely oli toki huippuluokkaa, kuten tuli jo aiemmin mainittua.. Mutta kun minä nussin pilkkua ja takerrun tuohon tässä tilanteessa virheelliseen yhdyssanaan tuurimaali. ;) Siinä oli tuurimaalisyöttö, josta tuli tuurimaalitilanne, mutta itse maali ei ollut tuurimaali vaan taitomaali. Se meni taidolla juuri sinne minne maalintekijä sen halusikin. Tuon maaliin suuntautuneen potkun jälkeen pallo ei kimmonnut eikä vaihtanut suuntaa mistään, ei lipunut maaliviivalle vaan meni reippaasti sisään, eikä maalivahtiakaan häiritty esim. laserilla yms yms. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj |
sellisti 05.07.2014 22:29:56 | |
---|
DJKaaos: Mielestäni olisi kohtuutonta jättää paitsio viheltämättä, jos pelaaja on paitsiossa, vaikka maali olisi miten hieno. Et suoraan ehdota läpi sormien katsomista, mutta sain tuosta sellaisen mielikuvan, että suhtaudut myötämielisesti siihen, jos vähän venytettäisiin sääntöjä tiukoissa tilanteissa. En kuitenkaan käsitä, että mikä tossa asiassa on harmittelun arvoista tai kohtuutonta, koska sääntö on selkeä ja yksiselitteinen, joten sen mukaan pitäisi pelata. E: Tarkemmin kun pohdin, niin ymmärrän jossain määrin tuon "harmittamisen", ainakin omalle joukkueelle sattuessa. Mitään kohtuutonta en silti näe asiassa. Jees. En toki tarkoittanut että sääntöjä pitäis venyttää tai että tuomari on kohtuuton kun viheltää tuossa tilanteessa paitsion, tietenkin sääntöjen mukaan pitää viheltää ja säännöt on kaikille samat. "Kohtuuttomuus" nyt oli vaan tunnetasolla se termi mikä tuli mieleen, kun tosiaan senteistä on monesti kiinni syntyykö pelin lopputulokseen paljonkin vaikuttava maali vai ei, ja tosiaan toisinaan tulee niitä väärinkin vihellettyjä paitsioita. Tässä on nyt ehkä kyse vähän siitäkin, että mä seuraan futista tosi vähän, seuratasolla en oikeastaan ollenkaan, enkä näin ollen ehkä osaa arvostaa tai ainakaan seurata ihan kaikkia pelin nyansseja mitä kentällä matsin aikana tapahtuu. Silloin harvoin kun futista tulee katsottua (=arvokisat) niin näkisin mielelläni hienoja hyökkäyksiä ja niitä päättäviä maaleja. Sitten tilanne kuivuu kasaan kun yksi pelaaja on hidastuksen perusteella vaikka nyt sitten just sen 20 senttiä väärässä paikassa. Asia, joka äkkiseltään ajateltuna tuntuu vaikutukseltaan kovin vähäpätöiseltä koko isossa hyökkäyskuviossa. Ymmärrän toisaalta kyllä paitsiosäännön merkityksen ja sen, että taitavan paitsioansan rakentaminen vaatii taitoa ja taktiikkaa yhtä paljon kuin näyttävän hyökkäyskuvion luominen. Joskus pienenä mulle selitettiin paitsiosääntö niin, että "ettei siellä olis sitten vastustajan maalilla koko ajan vaan joku odottelemassa pitkiä palloja, olis aika tylsää". Ehdottomasti olis. Mutta tollanen 20 senttiä... no joo. :) Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
barclay: Mutta kun minä nussin pilkkua ja takerrun tuohon tässä tilanteessa virheelliseen yhdyssanaan tuurimaali. ;) Siinä oli tuurimaalisyöttö, josta tuli tuurimaalitilanne, mutta itse maali ei ollut tuurimaali vaan taitomaali. Se meni taidolla juuri sinne minne maalintekijä sen halusikin. Tuon maaliin suuntautuneen potkun jälkeen pallo ei kimmonnut eikä vaihtanut suuntaa mistään, ei lipunut maaliviivalle vaan meni reippaasti sisään, eikä maalivahtiakaan häiritty esim. laserilla yms yms. Nussit pilkkua taidokkaasti. Olet oikeassa. |
LordWinter 05.07.2014 22:37:12 | |
---|
Kohta taas Kristian Arje kaatuilee Hollannille voiton. "Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus |
DJKaaos 05.07.2014 22:37:13 | |
---|
sellisti: Tässä on nyt ehkä kyse vähän siitäkin, että mä seuraan futista tosi vähän, seuratasolla en oikeastaan ollenkaan, enkä näin ollen ehkä osaa arvostaa tai ainakaan seurata ihan kaikkia pelin nyansseja mitä kentällä matsin aikana tapahtuu. Silloin harvoin kun futista tulee katsottua (=arvokisat) niin näkisin mielelläni hienoja hyökkäyksiä ja niitä päättäviä maaleja. Jep. Varmaan vähän eri silmin katsellaan, kun itse katson kauden aikana vajaa 200 ottelua, niin ymmärrettävää toki, että ei välttämättä samoin mietitä asioita. Eikä tässä nyt ollut tarkoitus alkaa vääntämään tarkoituksella mitään. Osittaista väärinymmärtämistä puoleltani ja kyseenalaistamista. Ekat demot. |
Secreterial 05.07.2014 22:41:52 | |
---|
Varmasti tosiaan paitsiosääntö vaikuttaa melko typerältä välillä, jos ei futista aktiivisesti seuraa. Mutta tosiaan just joku linjan oikea-aikainen nostaminen on oikeesti hieno taktinen suoritus. Tai just jonkun Hernandezin tai jo lopettaneen Inzaghin pelissä se liikkeen ajoitus täydellisesti paitsion välttämiseksi (tai sitten puolustajan hieno taktinen ajoitus niin, että hyökkääjä jää paitsioon). "I never bluff" - Cordell Walker |
sellisti 05.07.2014 22:43:22 | |
---|
DJKaaos: Jep. Varmaan vähän eri silmin katsellaan, kun itse katson kauden aikana vajaa 200 ottelua, niin ymmärrettävää toki, että ei välttämättä samoin mietitä asioita. Eikä tässä nyt ollut tarkoitus alkaa vääntämään tarkoituksella mitään. Osittaista väärinymmärtämistä puoleltani ja kyseenalaistamista. Ihan aiheesta tavallaan kyllä kyselit, tällaisen asiaan perehtymättömän on niin helppo väännellä mutkia suoriksi kun ei osaa ihan niin monelta kantilta miettiä. :) Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
sellisti 05.07.2014 22:48:39 (muokattu 05.07.2014 22:52:35) | |
---|
Secreterial: Varmasti tosiaan paitsiosääntö vaikuttaa melko typerältä välillä, jos ei futista aktiivisesti seuraa. Mutta tosiaan just joku linjan oikea-aikainen nostaminen on oikeesti hieno taktinen suoritus. Tai just jonkun Hernandezin tai jo lopettaneen Inzaghin pelissä se liikkeen ajoitus täydellisesti paitsion välttämiseksi (tai sitten puolustajan hieno taktinen ajoitus niin, että hyökkääjä jää paitsioon). Näin se varmaan just on, hyvin sanottu. Ja voi kai sitä tarkemmin ajateltuna miettiä niinkin, että kun se paitsiosääntö lienee alkujaan syntynyt siksi ettei pelit menis ihan sellaseks koulun liikuntatuntifutikseks (siis että siellä vastustajan maalilla roikkuu se yks läski jätkä joka ei jaksa juosta mutta potkasee niin saatanan lujaa), niin kun siinä on tavallaan tullut vähän niinkuin "ikävänä välttämättömyytenä" nää niukatkin paitsiot kun toleranssia ei tosiaan oo edes sitä 20 senttiä niin siitä on sitten osattu luoda tollanen pelitavallinen erikoishienous ja käyttää sitäkin yhtenä taktisena aseena - niukan paitsion luominen tai sen välttäminen. Onko ihan sekavaa..? E. Ja vaatii se vaan aika rautaiset linjamiehet että nuo taidolla rakennetut tilanteet menee sitten oikein päin. Kahteen paikkaan ei kuitenkaan yhtäaikaa pysty katsomaan jos ei kovin pahasti silmät harita, siitä kai ne virheetkin sitten joskus tulee. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Qsine 05.07.2014 22:54:09 | |
---|
Onko näiden kisojen yksikään selostaja, kommentaattori tai studioäijä käyttänyt missään vaiheessa sanaa "kulmuri"? http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen |
Antti1997 05.07.2014 22:58:57 | |
---|
Tapsan selostus pilasi tämän pelin jo nyt. Samantien vois laittaa tv:n kiinni. "...mutta eihän sellainen mitään oikeaa pyöräilyä ole." -Sompi |
Meadow 05.07.2014 23:04:37 | |
---|
Antti1997: Tapsan selostus pilasi tämän pelin jo nyt. Samantien vois laittaa tv:n kiinni. Mielipiteesi on paska. |