Aihe: Jääkiekon MM-kisat, Minsk 9.-25.5.
1 2 3 4 545 46 47 48 49
Quru
25.05.2014 23:51:57
Parempi voitti, mutta huikea suoritus. Vaikka kuinka on yksi maailman parhaista veskareista tolppien välissä niin on se aika kova juttu että Ovetshkiniä, Malkinia ja kumppaneita vastaan finaalissa on pelaamassa joukkue jonka pelaajista suurin osa pelasi viime kauden sm-liigassa. Tuomaritoimintaa varjosti läpi turnauksen luokaton ja ennennäkemätön linjattomuus mikä kyllä näkyi finaalissakin. Venäläisleirissä se oli pistetty ilmeisesti merkille, miten ihmeessä Immonen muuten tönäisisi paikallaan seisovan Ovien kumoon kulmaväännössä pienellä töytäisyllä?

Suomella tältä vuodelta värisuora täynnä: U21-kultaa, MM-hopeaa ja olympiapronssia. Kaikki ennakkoon parjatuilla altavastaajajoukkueilla hehjuum. Pitäiskö näihin maajoukkueisiin alkaa jossain vaiheessa suhtautumaan muutenkin kuin haukkuen paskaksi nimilistojen perusteella?
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
LordWinter
25.05.2014 23:54:05
Oli kyllä mielenkiintoisimmat kisat pitkään aikaan. Höntsäkisa- sekä floppijoukkuepuheet joutavat järveen.
"Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus
Bongowing
25.05.2014 23:55:08
sellisti: Tarkennetaan sen verran että sm-liigajengi NHL-maalivahdilla, yhdellä maailman parhaista. Kyllä ilman Rinnettä olis kisat päättyneet jo aikaisemmin. Siitä huolimatta Suomen muukin osasto kyllä paransi hurjasti kisojen edetessä, mutta kuten joku muukin jo totesi - se maalinteko on edelleen vaikeaa. Tosin ei nyt olleet tolpatkaan leijonien puolella.

Joo oli tossa viimeistelyssä ihan sitä perinteistä paskaa tuuriakin tänään, noiden tolppien lisäksi se lehterän sivuverkko tyhjiin, kun kiekko oli pystyssä ja pyörähti just "sopivasti" lavasta. Luovuutta, rohkeutta ja etenkin liikettä piisasi, mutta näin tällä kertaa.
But where the heck is magenta?
Vessajono
25.05.2014 23:56:13
sellisti: Se Ovetshkinin tasoitusmaali oli paha nukahdus Suomelta, siinä kääntyi mun mielestä matsi... ehdin siinä maalien välillä jo ajatella että nyt jos saatais pidettyä johtoasema tarpeeksi pitkään että Venäjän tähtöset alkaisivat hermostua, niin tämä voisi vielä päättyä hyvin...

Juuri tätä mäkin odotin. Se on niin miljoonaan kertaan nähty että venäläisillä ei vaan kestä kasetti kun niihin lyödään tarpeeksi painetta ja sitten alkaa se kiukuttelu ja hölmöjen jäähyjen kerääminen.

Harmi vaan, että Venäjän ylivoima on myös aika miljoonaan kertaan nähty ja sit käy juuri näin. Mutta eipä siinä, hopee ei oo häpee ja ruotsalaiset olivat vielä huonompia. Olihan toi aivan huikea nousu tuolta jengiltä.

Tuomareista ei oo mitään sellaista sanottavaa mitä muut eivät olisi jo sanoneet. Toivottavasti Kalella jo puhelinlangat laulaa ja nuo raitapaidat viheltävät tästedes korkeintaan jotain puulaakiotteluita.
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
Funkånaut
26.05.2014 00:00:37

Vessajono: Tuomareista ei oo mitään sellaista sanottavaa mitä muut eivät olisi jo sanoneet. Toivottavasti Kalella jo puhelinlangat laulaa ja nuo raitapaidat viheltävät tästedes korkeintaan jotain puulaakiotteluita.

Eiköhän noille käy kuten "Suomen tappaja" Vinneborgille, eli vastaisuudessa päätyy JUURI Suomen otteluita puhaltelemaan.
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
novo
26.05.2014 00:05:34
Funkånaut: Jos noista filmeista vastustajalle antaa jäähyjä, niin optikkokäynnille olisi paikka.

Ihanku Immonen Ovien seinille heittäisi. :{DDDDDD

Sun mielestä poikkari niskaan on "seinille heittämistä"? Asia kunnossa.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Funkånaut
26.05.2014 00:18:37

novo: Sun mielestä poikkari niskaan on "seinille heittämistä"? Asia kunnossa.

Vertaa samaa Ovechkinia rapakon takana ja Minskissä, niin ilmeisesti melkonen ripuli miehellä ollut kun niin kevyestä tippuu jäähän kuin kuoleva joutsen. Tai nihkeämmät lääkkeet, miten sen ottaa.

Perus kulmativolihan se oli.
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
sellisti
26.05.2014 00:25:45 (muokattu 26.05.2014 00:30:05)
Quru: Suomella tältä vuodelta värisuora täynnä: U21-kultaa, MM-hopeaa ja olympiapronssia. Kaikki ennakkoon parjatuilla altavastaajajoukkueilla hehjuum. Pitäiskö näihin maajoukkueisiin alkaa jossain vaiheessa suhtautumaan muutenkin kuin haukkuen paskaksi nimilistojen perusteella?

Jep, ja toisin päin kääntäen - kuinka monta kertaa esim. Venäjä on flopannut NHL-tähtiä vilisevällä rosterilla arvokisoissa? Eipä se pelaajalista kerro kaikkea, mutta peruspertti ei tietysti oikein osaa muuta kuin tuijottaa sitä ja laskea että kuinka monta tuttua nimeä sieltä löytyy. Sitten huudellaan varmana tietona että tällä jengillä ei kyllä tule menestystä. Suomella on korkeaa valmennusosaamista, vaikka Erkkakin on saanut paskaa niskaan eräänkin sporttiaviisin taholta tämän turnauksen osalta ihan kohtuuttomasti. Sai jengin kuitenkin pelaamaan niin hyvin että oltiin lopulta toiseksi parhaita, vaikka vaati vähän sopivia tuloksia muistakin peleistä. Ja kyllä kai sitten lopulta joku tietynlainen suomalainen nöyrä ja sinnikäs mentaliteetti on osaltaan auttanut siinä että monesti on jopa käännetty eduksi se, että joukkueessa ei ole yhtä tai kahta supertähteä joiden kautta yritettäisiin sitten koko ajan pelata. Tähänhän se on Venäjällä usein kaatunut, plus turhautumiseen siitä että joku nimetön SM-liigapelaaja voittaa Ovetshkinin kaksinkamppailutilanteessa tai antaa kunnon taklauksen. Kyllähän tästäkin joukkueesta lopulta sellainen positiivinen henki on huokunut, vaikka on ollut välillä turhautumistakin. Joukkuepelillä Suomi pärjää supertähtiä vastaan, ja onneksi siinä ollaan aika hyviä.

novo: Sun mielestä poikkari niskaan on "seinille heittämistä"? Asia kunnossa.

No oli kyllä sen verran hellä kosketus että tuosta ei olis kukaan muu kaatunut kuin venäläinen joka tietää että nyt kannattaa kalastella jäähyjä.

Jos tuo oli poikkari niskaan, niin mikähän se Malkinin poikkari naamaan samalla asteikolla olis?
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
novo
26.05.2014 00:29:33
Funkånaut: Vertaa samaa Ovechkinia rapakon takana ja Minskissä, niin ilmeisesti melkonen ripuli miehellä ollut kun niin kevyestä tippuu jäähän kuin kuoleva joutsen. Tai nihkeämmät lääkkeet, miten sen ottaa.

Perus kulmativolihan se oli.

Ovie oli ihan eri pelimies nuissa kisoissa verrattuna meleko synkkään Washingtonin kauteen. Ja jos Immonen tykkää antaa poikkaria siellä kulmassa ni paree varautua, että sieltä voi se boksiki tulla.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Funkånaut
26.05.2014 00:32:28

novo: Ovie oli ihan eri pelimies nuissa kisoissa verrattuna meleko synkkään Washingtonin kauteen. Ja jos Immonen tykkää antaa poikkaria siellä kulmassa ni paree varautua, että sieltä voi se boksiki tulla.

Eihän noissa kulmaväännöissä kukaan pysyis pystyssä, jos kaikki heittäis tommosista hipaisuista samanmoiset äkkikuolemat.
Funkånaut
26.05.2014 00:37:51

sellisti: Jos tuo oli poikkari niskaan, niin mikähän se Malkinin poikkari naamaan samalla asteikolla olis?

Varmaankin "jonkun onnettoman lasi leuan onneton vilmaus yritys."
novo
26.05.2014 00:44:13
Jätkät on kyllä kujalla. Tollasella tuomarilinjalla ei vaan kannata hölmöillä. Immonen tarjos poikkaria, se tuli Ovea niskaan ja Ove kaatu syystä tahi toisesta. Sä katot sitä töllöstä, tuomari ties mistä kulmasta jne. Te saatte puhua sit lisää vaikka lahjuksista. Puhukaa te Malkinista, mie en oo maininnu siitä mitään. Mut ehkä sekin oli puistofutis-Funkon mielestä heittäminen seinille.
sellisti
26.05.2014 00:45:24 (muokattu 26.05.2014 01:02:20)
Huvittaa nuo Urheilulehden synkät etusivun otsikot parin viime viikon ajalta; "Pihalla kuin lumiukko" (Westerlund), sekä "MM-katastrofin syyt ja syylliset". Tietenkin siellä kommentoidaan aina senhetkistä tilannetta, mutta tuntuu oudolta etteivät asiantuntijat (toivottavasti ne on asiantuntijoita?) malta seurata turnausta loppuun asti ennen kuin antavat noin jyrkkiä arvioita. Toivottavasti siellä osataan nyt hopeamitalin jälkeen hiukan ottaa sanoja takaisin eikä lähdetä väärin voitettu -linjalle sönköttämään jälleen kerran miten Erkan pelitapa ei ollut "Meidän peliä" ja miten suomalaisen jääkiekon tulevaisuus on näin uhattuna vaikka nyt yksi tuurihopea yksittäisessä turnauksessa saatiinkin. Mä en muutenkaan ymmärrä sitä, että turnausmenestys pitäisi ilman muuta uhrata jonkun pelitavallisen linjan alle, etenkään jos valmentaja ja saatavilla olevat pelaajat eivät pysty sitä noudattamaan. Oltaisiinko Urheilulehdessä tyytyväisiä jos Erkka olisi yrittänyt väkisin peluuttaa jukkajalosmaisen maagista kiekkokontrollipeliä tällä taito- ja kokemustasolla, ja oltaisiin jääty alkusarjaan? Historiallisen perseelleen meni, mutta "Meidän peli" elää!? Jos kerran Erkka on haluttu valmentajaksi, niin miksi ei anneta hänen valmentaa omilla vahvuuksillaan, joihin varmastikin kuuluu kyky säätää pelitapaa sen mukaan minkälaisia pelaajia on joukkueessa? Toki alussa kone yski pahasti, mutta kyllä mun mielestä Erkka sai lopulta aika maksimaalisesti irti Suomen joukkueesta. Venäjäkin tarvitsi finaalissa tuomareiden apua voittaakseen. :) No ei.

E. Otsikko korjattu.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
sellisti
26.05.2014 00:48:32
novo: Jätkät on kyllä kujalla. Tollasella tuomarilinjalla ei vaan kannata hölmöillä. Immonen tarjos poikkaria, se tuli Ovea niskaan ja Ove kaatu syystä tahi toisesta. Sä katot sitä töllöstä, tuomari ties mistä kulmasta jne. Te saatte puhua sit lisää vaikka lahjuksista. Puhukaa te Malkinista, mie en oo maininnu siitä mitään. Mut ehkä sekin oli puistofutis-Funkon mielestä heittäminen seinille.

Hieman ihmettelen vaan jos tuo tapaus oli pelin ainoa tuomarin näkemä poikittainen maila kulmassa. Suomen pelaajat vaan eivät vissiin kaadu ihan yhtä herkästi jotta siitä käsi nousisi. Totta kai, kun tuomarilinja oli mitä oli, olisi pitänyt olla hipaisematta yhtään Venäjän pelaajaa. Linja olis sitten vaan voinut olla tasapuolinen. Kyllä siellä naapuritkin harrastivat aika rajua mailahäirintää ja koukkimista.
LordWinter
26.05.2014 00:58:00
"Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus
sellisti
26.05.2014 01:01:09 (muokattu 26.05.2014 01:01:44)
LordWinter: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.ne … otos/large/838924772.gif?1392369344

:D Sitäkö se Jagrin turhautuminen jäähyboksissa olikin, paineet oli vaan kasautuneet... onneksi apu löytyy omasta jengistä.
laakeri
26.05.2014 02:02:40 (muokattu 26.05.2014 02:13:37)
Helposti näköjään onnistui toimitsijakiellon kiertäminen Venäjän päävalmentajalta. Ainakin IIHF:n sivujen mukaan kaikki kontakti joukkueeseen pelin aikana oli kielletty kuten myös loppuseremonioihin osallistuminen, mutta eipä noilla kielloilla näköjään mitään käytännön merkitystä ollut. Vaihtoaitioon välitettiin ohjeita radioteitse ja kaukalossakin juhlittiin pelaajien mukana. Tiedä sitten miten alkuperäinen tuomio oli muotoiltu, mutta IIHF:n sivujen mukaan asian piti olla näin:

"As a result of the suspension Znarok and Gronborg will not be allowed to be involved with the team in any manner prior to or during the game. This also includes any post-game ceremonies."

http://www.iihfworlds2014.com/en/news/znaroksuspension/

Kumman paljon nämäkin höntsäkisat herättivät tunteita itsessäni ja näköjään monessa muussakin. Tiesin kyllä katsovani kaikki tärkeimmät matsit, mutta ihan näin suurella mielenkiinnolla en uskonut kisoja seuraavani. Kullan lipeämiseen en osaa olla hirveän pettynyt, koska uskoni mestaruusmahdollisuuksiin oli lähellä nollaa lähes koko turnauksen ajan. Finaalin aikana tosin näytti pitkään ihan hyvältä, joten eipä tämä lopputulos tällä hetkellä hirveästi riemastutakaan. Varsinkin tapa jolla tappio tuli antaa paljon jossiteltavaa.

edit: IIHF onkin näköjään kommentoinut tuota radiopuhelinjuttua jo ennen peliä ja todennut sen sääntöjen mukaiseksi.
Jormaz
26.05.2014 02:12:56
tuomari peliäm urheilu lehti kiekko skantaali toimitsia kielto korva tappi koira kaappi kyrväm nuppi mm 95 never forget
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Scrobble
26.05.2014 03:41:31
Alexander "-50" Ovechkin voitti jotain, uskotteko kotona? Selkeästi voittajatyyppi.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)