MikeS 09.05.2004 18:25:47 | |
---|
Terve. Nyt tarttis nopeesti tietoa/ehdotuksia/suosituksia straton namiskoista. Olen hommaamassa stratoa kahdella humbuckerilla, ja mietin tässä millaiset säätönamiskat kitaraan kannattaisi asennututtaa. Perinteisessä kolmemikkisessä stratossa eikös namiskat ole volume-tone-tone? Minkä mikkien tonea nuo tone-namiskat säätävät? Vaikuttaako yksi tone-napeista kahden mikin toneen, ja toinen sitten yksin jäljelle jääneen mikin toneen? Ja tästä tullaankin kysymykseeni: kannattaisiko minun hommata kahden humppaukkelin kitaraani kaksi tonea (yksi molemmille mikeille) + yksi vola? Vai kenties kaksi volaa + yksi yhteinen tone mikeille? Eli siis V-T-T vai V-V-T? Mitä käytännön hyötyä noista vaihtoehdoista olisi? Tänks! Ai niin? Onko namiskoiden saavutettavuudella soittaessa jotain väliä? Eli oisko ihan älytöntä laittaa järjestykseen T-T-V (volume siis alimpana/kauimpana kielistä)? MIKKO |
toxic 09.05.2004 18:33:22 | |
---|
Kaksi volumea ja yksi tone. |
D-Kay 09.05.2004 18:40:49 | |
---|
Perus-stratossa tonet vaikuttavat kaula- ja keskimikkiin. Itseäni kiinnostaisi kolmella volumella varustettu strato. Mitä kukin kaipaa, itse on tullut aika vähän koskettua tone-namiskoihin. |
MikeS 09.05.2004 18:51:57 | |
---|
Kaksi volumea ja yksi tone. Komppaako muut tätä ehdotusta? |
toxic 09.05.2004 19:04:21 | |
---|
Komppaako muut tätä ehdotusta? En tiedä mutta se vois olla aika hyvä verrattuna vaikka kahteen toneen. Kun silleenhän saa vaikka minkälaista mössöä ulos. (hymiö) |
askomiko 09.05.2004 19:08:55 (muokattu 09.05.2004 19:27:11) | |
---|
Kun itelleni teetin kahden napin kitaran niin siihen tuli tone ja volume, koska siihen aikaan oli tapana pyöräytellä tone pois vähän väliä kaulamikkisooloja varten. Sitten tein vähän itse lisää häiriönsuojauksia niin molemmat muuttuivat volumenapeiksi.. :P Ja niin, alunperin stratossa eka tone oli kaulamikille ja toinen keskimikille. Tallamikkiin ei ajateltu tarvittavan. Tonenapin olemassaolo kun jo tummentaa hieman soundia. Nykyään useimmiten eka on kaulamikille ja toinen lopuille. |
1 vol ja 1 tone on musta ihan riittävä, ei sillä toisella tonella tee mitään. |
jPekka 09.05.2004 22:32:01 | |
---|
1 vol ja 1 tone on musta ihan riittävä, ei sillä toisella tonella tee mitään. Itse olen tykännyt kyllä kahden humpparin kitaroissa siitä että molemmille mikeille on omat volyymi- ja sävysäätimet. Esimerkiksi sellainen makea BB King -tyylinen soundi vaatii pientä vain toisen mikin tonen ja volyymin peruuttamista. (Riippuen tietysti kitarasta ja sen mikkien keskinäisestä balanssista.) "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Jaakko Hyvärinen 09.05.2004 22:47:33 | |
---|
Mulla on ibassa, jossa 2 humppaa V-V-T ja toisen volapotikan vois heittää suohon siitä, koska sillä ei tee mitn. Itku pitkästä ilosta, Pieru paskan jauhannasta |
Kossu 10.05.2004 07:25:34 | |
---|
Ja niin, alunperin stratossa eka tone oli kaulamikille ja toinen keskimikille. Tallamikkiin ei ajateltu tarvittavan. Tonenapin olemassaolo kun jo tummentaa hieman soundia. Tone tosiaan hieman muuttaa Vintage-Straton soundia vaikka se olisikin kokonaan pois päältä, mutta se korjaantuu muuttamalla kondensaattorin arvoja - en muista nyt mitkä ne olivat . vaikka olen konkan muuttanut parista Stratosta. Mutta kyllä ne arvot löytyvät tuolta maailman Strato-sivuilta. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |