Aihe: Yleisurheilun MM-kisat 2013
1 2 3 4 5 619 20 21 22 23
Bluesmies
02.08.2013 16:00:35
phren: Lajit on ihan eriarvoisessa asemassa. Pituushypyn A-raja on 825, olis aika julmaa jättää 820 hypännyt valitsematta.

Miksi? Täysin turhaa sinne turisteja on edes lähettää.
Rotuvaari
02.08.2013 18:34:39 (muokattu 02.08.2013 18:36:48)
Bluesmies: Miksi? Täysin turhaa sinne turisteja on edes lähettää.

http://www.youtube.com/watch?v=rUZZt-BYDIQ

Tämä saa aina hyvälle tuulelle. Tyylikin on aika suomalainen.

E: Ei sillä, että tuossa turvalleen lentämisessä mitään hauskaa olisi, mutta kun on itse joskus liian pitkillä piikeillä tullut röydettyä samalla lailla.

http://www.youtube.com/watch?v=L8L_1Lww8Ao
Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi.
sellisti
02.08.2013 23:29:14
Funkonaut: No ei siitä silti turhan isoa joukkuetta tullut.

No eipä kyllä, mutta kuvittelin että ne A-rajat olis koko lailla ehdottomia. Taisin olla sitten väärässä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
DM
03.08.2013 00:29:45
sellisti: No eipä kyllä, mutta kuvittelin että ne A-rajat olis koko lailla ehdottomia. Taisin olla sitten väärässä.

Onhan ne B-rajatkin olemassa ja vähemmän kisakokemusta omaaville tietty nuo reissut on tärkeitä. Onhan tuolla ns. "urheilijapiireissä" sit kaikennäköistä intressiä ja vaikuttajaa tarjoamassa osaansa valintaprosesseihin varmasti vielä paljonkin, mut niistä nyt tavan seuraaja ei oikein tiedä mitään.

En mäkään oikein sulata sitä jos lähdetään arvokisoihin turistiksi, vaikka kuinka tiedetään, että ei pystytä voittamaan mitalia. Suurin osa onneksi yrittää parhaansa ja saa siitä reissusta jotain muutakin kuin rusketuksen.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Funkånaut
03.08.2013 00:34:30

sellisti: No eipä kyllä, mutta kuvittelin että ne A-rajat olis koko lailla ehdottomia. Taisin olla sitten väärässä.

Onhan ne muualla, paitsi Suomessa.
"Mulkoili ympärilleen vihaisesti ja potkaisi mäyräkoiraa. On se nyt jo saatana!!!" Kuuntelen tämmöistä
sellisti
03.08.2013 01:06:54 (muokattu 03.08.2013 01:08:45)
DM: Onhan ne B-rajatkin olemassa

On toki, tosin niistä ei ole paljon iloa lajissa, jossa on jo A-rajan rikkoneita. Niin kuin nyt vaikka tuo miesten keihäänheitto. Voi tietysti olla että joku sääntömuutos on mennyt multa ohi korvien, mutta ainakin joskus oli niin, että jos lajissa ei ole yhtään A-rajan rikkonutta niin yhden B-rajan rikkoneen saa lähettää. A-rajan rikkoneita saa lähettää kolme. Jos tuo on edelleen voimassa, niin en ymmärrä mitä Wirkkala tekee kisoissa ilman rikottua A-rajaa. Vaikka kuinka olisi ennätyspieni joukkue muutenkin. Onko A-rajat jotenkin nousussa vai Suomen taso laskussa?

E. Olishan se nyt tietysti hupaisaa jos Mannio paiskaisi Kuortaneella lähelle 90 metriä, mutta se on voi voi sitten lähinnä hänen omasta näkökulmastaan. On tässä ollut aikaa antaa niitä näyttöjä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
jra
03.08.2013 02:43:21 (muokattu 03.08.2013 02:50:59)
En nyt jaksa tarkistaa, enkä edes tiedä mistä tarkistaisin, mutta eikös se Suomen viimeisin ei-keihäsmiehen tuoma MM-mitali yleisurheilussa ole B-rajalla mukana olleen tuoma?

2011 MM-kisoihin IAAF:n sääntö noiden A- ja B-rajojen kanssa oli tämmöinen: "Kisoihin voi yksilölajiin valita enintään neljä IAAF:n A-rajan rikkonutta tai yhden B-rajan rikkoneen 0, 1, 2 tai 3 A-rajan saavuttaneen urheilijan kanssa. Vain kolme saa kilpailla. Suomella ei ole yhtään Euroopan- tai maailmanmestaria. Heidät voisi lähettää Daeguun ilman saavutettua tulosrajaa."

Melkoisen lajikohtainen tosiaan tuo missä voi pärjätä hyvinkin vaikka olisi alle A-rajan suorittanut. Esim. 2012 Lontoon keihäässä oli sen verran köykäinen taso, että aivan hyvin tuommoinen suomalainen parikymmentä senttiä A-rajasta jäänyt olisi voinut olla mitaleilla. Pikamatkoilla taas ei mitään jakoa, tai vaikka korkeushypyssä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
sellisti
03.08.2013 12:52:10
jra: 2011 MM-kisoihin IAAF:n sääntö noiden A- ja B-rajojen kanssa oli tämmöinen: "Kisoihin voi yksilölajiin valita enintään neljä IAAF:n A-rajan rikkonutta tai yhden B-rajan rikkoneen 0, 1, 2 tai 3 A-rajan saavuttaneen urheilijan kanssa. Vain kolme saa kilpailla. Suomella ei ole yhtään Euroopan- tai maailmanmestaria. Heidät voisi lähettää Daeguun ilman saavutettua tulosrajaa."

OK, ajattelinkin että on ne säännöt nyt varmaan vähän muuttuneet niistä ajoista mistä mulla tuo mielikuva oli. On kyllä todella pieni joukkue tuohon nähden Suomella.

Melkoisen lajikohtainen tosiaan tuo missä voi pärjätä hyvinkin vaikka olisi alle A-rajan suorittanut. Esim. 2012 Lontoon keihäässä oli sen verran köykäinen taso, että aivan hyvin tuommoinen suomalainen parikymmentä senttiä A-rajasta jäänyt olisi voinut olla mitaleilla. Pikamatkoilla taas ei mitään jakoa, tai vaikka korkeushypyssä.

Totta, kyllähän teoriassa kuka vaan jolla on potentiaalia voi yllättää arvokisoissa vaikka koko kesänä olisi tehnyt tiukkaa rajojen kanssa. Sehän se onkin että kun niitä kaikkia potentiaalisia ei voi kisoihin lähettää. Harmittaahan se sitten jos Mannio jossain piirikunnallisissa tempasee lähelle 90 metriä samaan aikaan kun Moskovassa voitetaan kultaa 85-metrisellä. En usko että näin käy, mutta vois käydä.
Funkånaut
03.08.2013 12:58:32

sellisti: Totta, kyllähän teoriassa kuka vaan jolla on potentiaalia voi yllättää arvokisoissa vaikka koko kesänä olisi tehnyt tiukkaa rajojen kanssa. Sehän se onkin että kun niitä kaikkia potentiaalisia ei voi kisoihin lähettää. Harmittaahan se sitten jos Mannio jossain piirikunnallisissa tempasee lähelle 90 metriä samaan aikaan kun Moskovassa voitetaan kultaa 85-metrisellä. En usko että näin käy, mutta vois käydä.

Eihän viime Olympialaisissa kultatulos millään mittapuulla ihmeellinen ollut. Ja voittaja paransi ennätystään finaalissa liki kaks metriä. Edellisvuoden lokakuusta parannusta ennätykseen liki neljä metriä.

Joten, kaikkihan on mahdollista. Finaali on vain yksi kilpailu, eikä kauden keskiarvotuloksella ratkaista mitään.
"Mulkoili ympärilleen vihaisesti ja potkaisi mäyräkoiraa. On se nyt jo saatana!!!" Kuuntelen tämmöistä
Parasite
03.08.2013 13:04:13
Funkonaut: Eihän viime Olympialaisissa kultatulos millään mittapuulla ihmeellinen ollut. Ja voittaja paransi ennätystään finaalissa liki kaks metriä. Edellisvuoden lokakuusta parannusta ennätykseen liki neljä metriä.

Joten, kaikkihan on mahdollista. Finaali on vain yksi kilpailu, eikä kauden keskiarvotuloksella ratkaista mitään.

Juu, varsinkin noilla isoilla stadionilla (kuten Lontoossa tai Moskovassa) tollasessa lajissa kun keihäänheitto voi nuo tulokset olla mitä tahansa, ihan riippuen siitä miten tuuli sattuu stadionin sisälle milloinkin pääsemään, vaikka sitten stadionin portteja aukoen tiettyjen heittäjien kohdalla ;)
"Mies ei voi elää ilman viiksiä." -Kersu
bedlam
03.08.2013 17:49:47 (muokattu 03.08.2013 17:52:40)

Ruuskanen nakkas 85,70. E: Pitkämäeltä yli 86. Jänniä kisoja lupailee.
http://www.petrilampela.net
Rotuvaari
03.08.2013 18:36:18
bedlam: Ruuskanen nakkas 85,70. E: Pitkämäeltä yli 86. Jänniä kisoja lupailee.

Noihin olosuhteisiin kisa jäi ehkä vähän vaisuksi tulostasoltaan. Moskovassa täytyy olla kovempi niin Pitkämäen kuin Ruuskasenkin.
Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi.
Röntgen-Jeesus
03.08.2013 18:52:16

Bergiuksen Jere taas vireessä.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
LordWinter
03.08.2013 20:02:46
Jos Jere onnistuu pudottamaan riman MM-kisoissa niin olen ihan tyytyväinen.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
sellisti
03.08.2013 20:20:58 (muokattu 03.08.2013 20:22:21)
Funkonaut: Eihän viime Olympialaisissa kultatulos millään mittapuulla ihmeellinen ollut.

Juu, ei osannu RRuuskanenkaan olla alkuun kovin iloinen RRonssista kun kultamitaliin ei olis vaadittu edes kauden parasta.

LordWinter: Jos Jere onnistuu pudottamaan riman MM-kisoissa niin olen ihan tyytyväinen.

Reps :D Meni Kuortane ohi, eikö päässy taaskaan rimalle asti?
Prophet
03.08.2013 21:05:53
Mikäs Evilälle tuli? Eikö Team Evilä (äiti pesee pyykit ja laittaa ruokaa, isä valmentaa, tyttöystävä huolehtii tarpeista) ollut oikein vedossa?
janezki_
03.08.2013 23:37:57
Prophet: Mikäs Evilälle tuli?

Oli käynyt hieronnassa ja jalasta oli hävinnyt tunto. Vaatii taitoa sekin...

Mutta Pergiuksen Jere... Eisss :D
Mie oon vaan basisti...
Börje
04.08.2013 08:15:47
janezki_: Oli käynyt hieronnassa ja jalasta oli hävinnyt tunto. Vaatii taitoa sekin...

Mutta Pergiuksen Jere... Eisss :D

Millain Perkiukselle nyt kävi?
Johann Onn
04.08.2013 16:04:29
Börje: Millain Perkiukselle nyt kävi?

515 oli taällä kertaa liikaa. Hmmm. Hame päälle ja naisten puolelle kilpailemaan, jos vaikka sitten pärjäisi jo?.

Ja Sormunen teki Moskovan B-rajan, mutta viikon verran liian myöhään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)