Gabe 23.04.2012 10:43:29 | |
---|
Nopeasti on tavarat vaihtaneet omistajia pääasiassa ongelmitta. Tosin aina postiennakolla ihan periaatteen vuoksikin. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
wavelength 23.04.2012 10:45:20 | |
---|
Hyviä kokemuksia täälläkin, ja paljon olen ostanut ja myynyt. Suurin osa musakamppeistani on käytettynä ostettuja, ja ne toimivat moitteettomasti ammattikäytössäkin. Kerran tuli vastaan toimimaton laite (mahdollisesti toimituksessa vaurioitunut), jonka sain kuitenkin palautettua myyjälle. Huijareilta olen toistaiseksi onnistunut välttymään. |
horseface 23.04.2012 11:16:52 | |
---|
Torihan on suunnilleen maailman paras soitinkauppa, missä viihtyy päivittäin, vaikka juuri silloin ei olisi edes ostoaietta. Kerran olen tullut kusetetuksi ja silloinkin omaa tyhmyyttäni. Kyseessä oli yksi näistä perusrosvoista Merimaskun suunnalta, jolle suostuin laittamaan etukäteen rahat tilille. Googletin hemmon sitten vasta hetken päästä, kun homma alkoi haista. Oli miten oli, näin on! |
phiit 23.04.2012 11:37:20 | |
---|
Kyllä täältä tulee paljon hankittua ja monesti löytää just sitä mitä on hakemassakin. Ostokokemuksista 100% hyviä kokemuksia, myyjänä 95%, muutamaan otteeseen ostajat jättäny postiennakkopaketin noutamatta mikä kyrpii.. mutta eipä niitä enää tule läheteltyäkään. Ite olen aina maksanu ennakkoon tilille ja kertaakaan ei ole viilattu linssiin *kop kop* :) |
horseface: Kyseessä oli yksi näistä perusrosvoista Merimaskun suunnalta, jolle suostuin laittamaan etukäteen rahat tilille. Googletin hemmon sitten vasta hetken päästä, kun homma alkoi haista. Kannattaa aina pyytää postiennakolla, jos se ei onnistu niin kannattaa miettiä kaksi kertaa. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
phiit 23.04.2012 13:21:21 | |
---|
Gabe: Kannattaa aina pyytää postiennakolla, jos se ei onnistu niin kannattaa miettiä kaksi kertaa. Niin kannattaa myyjänkin näkökulmasta miksi/jos ei onnistu postiennakko.. |
Gabe 23.04.2012 13:58:07 | |
---|
Myyjänä voi toki pyytää postimaksut/puolet postimaksuista ennakkoon riskiä pienentämään. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
phiit 23.04.2012 14:24:08 | |
---|
Gabe: Myyjänä voi toki pyytää postimaksut/puolet postimaksuista ennakkoon riskiä pienentämään. Ei niillä parilla eurolla mitään merkitystä ole, mutta se että kamat lojuu turhanpäiten viikkotolkulla jossain |
MaxDamage 23.04.2012 14:29:47 (muokattu 23.04.2012 14:40:00) | |
---|
Osto- ja myyntikokemuksia torilta on vuosien varrella kertynyt varmaankin lähemmäs viisikymmentä. Lähes aina kaupat ovat sujuneet jouhevasti ja usein on myös matkahuollon ennakolla hoidettu maksu. Erinäisistä soittimen kokeilu/ostoreissuista on jäänyt mukavia muistoja kun on matkattu täältä Kotkasta vaikka Tampereelle tai Porvooseen (ja ties minne). Perillä on usein keitetty kahvit ja turistu soittimista pitkät tovit kaupanteon ohessa. Näillä reissuilla on kitaroiden lisäksi ihasteltu jenkeistä tuotuja autoja, onnistuneita remontteja, emännältä salaa hankittuja instrumentteja ynnä muuta hauskaa. :D Hienoihin persooniin on tutustuttu ja ollut mielenkiintoista nähdä monen M.Netin tunnetun hahmon tosielämän kasvot. Kaukaisin skitan kokeilijavieras oli jostain Rovaniemen yläpuolelta ja sattumalta työkeikalla etelässä. Kitara lähti mukaansa. Kaukaisin tavaran lähetyskohde on omalla kohdallani Skotlanti. Negatiivisia kokemuksia on ainoastaan pari. Kerran tuli naurettavan huonolla englannilla myyntitarjous muka Lontoosta, jonka puhelinumero ohjautui tarkemman tutkinnan perustella jonnekin Viron suuntaan. Joskus alkuaikoina ostin sinisilmäisenä rahat ensin tilille-meiningillä ibanezin delayn, joka ei sitten toiminutkaan niin moitteettomasti kuin myyjä oli mainostanut.. Omasta puolesta olen aina pyrkinyt hoitamaan kaupat asiallisesti ja pyrkinyt kaupanteon hetkellä viestittelyn sijasta puheyhteyteen ostajien tai myyjien kanssa ja mieluiten tavannut heidät henkilökohtaisesti. Ainoastaan yksi asia on jäänyt vuosien varrelta kaivelemaan. Yhä hävettää, että unohdin vuosia sitten muuton keskellä postittaa erään myymäni Gibsonin lespan takuukuitin. Onneksi kuitti yhä löytyi ostajan otettua yhteyttä karmean muuttorumban jälkeen. All in all. Muusikoiden.netin tori on Suomen paras käytettyjen soittimien osto/myyntipaikka. Edit: Niitä ainaisia kielivirheitä.. |
LaMotta 23.04.2012 17:28:47 | |
---|
Kaikki omat myynti- ja ostoilmoitukset ovat päätyneet ennemmin tai myöhemmin kauppaan, joten ei mitään syytä narinaan. "Hyvä ja halpa? Osta molemmat!" |
Laulava Kylätohtori 26.04.2012 09:25:50 | |
---|
Jonkin verran kauppaa käynyt ja hyvin on toiminut. Speduja ja elmenttejä olen maksellut etukäteen, mutta kitarat naamatusten. Muutamille tuntemattomille välillä vähän epäilyttänyt maksaa, mutta kun ei ole googletuksella mitään löytynyt, niin olen ottanut riskin. Itse haluan rahat etukäteen tilille ja sitten paketti matkaan. Niin paljon kaiken maailman hulluja tuolla, että en halua ottaa riskiä, että maksan postimaksut turhaan ja paketti makaa jossain postin perähuoneessa muutaman viikon. Paitsi kitaran myymiset naamatusten tai postiennakolla. Ymmärrän, jos joku jättää minulta sen takia ostamatta, ikäväähän se on, mutta ei sille sitten mitään voi... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
StevieRayVehkakoski 26.04.2012 13:24:10 (muokattu 26.04.2012 13:28:34) | |
---|
Kyllä kaikki kamppeet on aina loppuviimein mennyt kaupaksi mutta kyllä tässä lähiaikoina on ollut taas sellaista kaupantekoa että meinaa usko mennä ihmisiin. Muutama kauppa/kitaran testaus sovittu ihan selvästi johonkin päivään ja kellonaikaan ja sitten kun hetki koittaa niin ei kuulu mitään, ei vastata puhelimeen ei kerrota mitään syytä miksei tulla ym. Näitä ostajia on tässä kevään mittaan ollut liikenteessä aika ilahduttavan monta, ei onneksi ole pahemmin joutunut ajelemaan turhia mutta onpa noita romuja saanut raahata mukanaan. Toinen ostajatyyppi mikä v*tuttaa on nämä: "Mä olen just tollasta etsinyt niin ja niin kauan mutta mä saan rahaa vasta ens viikon torstaina ja ostan sen kyllä varmasti sitten." Ja aina vaan mä olen niin tyhmä että muuttelen ilmoituksiin "VARATTU"-tekstejä ja odottelen torstaihin ja perjantaihin ja mitään ei kuulu. Sitten kun seuraavalla viikolla kysyy että mihinköhän se torstai hävisi niin 75% ei vastaa mitään ja 25% sanoo ettei saanutkaan rahaa. Tähän voisi antaa ostajille muutaman pikaisen vihjeen: Ilmoittakaa jos ette ole tulossa sovittuun aikaan sovittuun paikkaan! Vaikka ei olisi edes mitään syytä olla tulematta niin valehdelkaa ja keksikää joku tekosyy mutta ilmoittakaa etukäteen! You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Alfons Åberg 26.04.2012 13:45:00 | |
---|
^^ Toi on kyllä todella vittumainen temppu, kun luvataan muttei ilmoiteta mitään. Mutta väitän, että mnetin torilla tuo on marginaalisempi ilmiö. Siitä en tiedä sitten, miten on laita +2k tavaran myynnissä, kun en ole sellaista koskaan myynyt. Moottoriajoneuvojen puolella tällainen toiminta on kaiketi jotenkin vakiintunut käytäntö. Kadonneen Jäljilla -ohjelmassa voitaisiin omistaa kokonainen tuotantokausi niille, jotka katosivat pankkiautomaattireissulle kesken auton oston. |
Laulava Kylätohtori 26.04.2012 13:52:56 (muokattu 26.04.2012 13:54:53) | |
---|
On kyllä todella säälitävää, jos ei uskalla suoraan sanoa, että ei ostakaan. Kusipäistä touhua, jos sopii ja katoaa ilmoittamatta mitään... Eikö tänne voisi tehdä plussa-systeemiä, jossa plussia annettaisiin onnistuneista kaupoista? Miinukset ovat vähän ongelmallisia, mutta jos annettaisiin vain plussia? Toisaalta piankos sitä jonkun venkulan kaverit antaisivat huijarille 10 plussaa tai huijari voisi itse antaa useilla eri tunnuksilla itselleen plussia, joten ei taitaisi sekään toimia... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Spirocore 26.04.2012 15:28:22 | |
---|
Onhan tuolla yksi ketju jossa kiitellään onnistuneista kaupoistakin. Harva sitä kai jaksaa ylläpitää kuitenkaan. Myös minulla on pääasiallisesti hyviä kokemuksia m.netin torista. Paljon kaikenlaista on tullut liikuteltua, sekä muutaman euron juttuja että niitä tyyriimpiä vermeitä. Parista kaupanteosta on jäänyt vähän paha maku suuhun, eräs poitsu myi laitetta joka lopulta ei osoittautunutkaan ihan siksi mitä sen piti olla. Mitään hyvitystä ei koskaan kuulunut, vaikka kovasti peräänkuulutin. Toinen harmillinen keissi sisältää omaa mokailua, olin hävittänyt palasen DiMarzion Cliplockista laittaessani sitä kuoreen, eikä se tietenkään toimi vajaana. No, hyvityseurot perään ja sillä selvä, mutta harmihan se oli. Mutta se on kyllä tosi, että mielelläänhän kaupantekemisen lomassa jutustelee niitä näitä. Kitaraa monta kertaa vaihtaneena voinkin ilmaista tyytyväisyyteni siihen, kuinka paljon hyviä tyyppejä suomenmaasta löytyykään. Huijarit ovat onneksi pääasiassa pelkästään taparikollisia, muusikoiden kanssa ei ole esiintynyt mitään ongelmia. You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose! |
Alfons Åberg 26.04.2012 23:58:11 (muokattu 28.04.2012 14:58:53) | |
---|
Juuri kun pääsi toria kehumaan niin sattuikin ohari-olli kohdalle. No okei, harva torilla seikkailee "ostanpa 1,6K€ kitaran" -mielellä, mutta pitäisi olla sen vertaa miestä hyvissä ajoin ilmoittaa ettei saavukaan katselemaan tuotetta. Turhaan taas puoli viikkoa pidin tavaraa varattuna. Ilmoittamatta peruneet: olette munattomia miehiä. |
AngieRainbow 27.04.2012 01:46:36 (muokattu 27.04.2012 01:47:05) | |
---|
Pitäiskö itsekkin jotain sanoa... Suurin osa tämän hetken laitteistosta on ostetu m.netin torilta, eli siitä suuri kiitos! Olen myös myynyt aika paljon tavaraa ja usein miten ihan ok meiningillä, mutta olen kyllä kaiken näköistä hiihtäjää nähnyt niin ostaessa kuin myydessäkin. Mitään isompaa ei ole sattunnut, mutta vittumainen temppu on se, kun laitetaan tekstivietsi, että mä ostan sulta ton. Paketti postiennakolla jonnekin, jonka jälkeen "ostaja" ei hae pakettia, ei vastaa puhelimeen eikä tekstivieteihin. Vaiva ja kulut tulee itselle eikä tavaraa voi myydä muille, kun se on jossain postissa toisessa kaupungissa pari viikkoa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
slapvete 27.04.2012 18:18:34 | |
---|
Hyviä kokemuksia pääsääntöisesti. Kaupat ovat sujuneet hienosti sekä s-postin välityksellä että nokakkain. Taitaapa olla, että nykyiset kitarakamani ovat 80% mnetistä hommattuja. Kiitos kaikille, joiden kanssa on tullut vuosien varrella kauppoja tehtyä! Pikaviesteistä on hieman ristiriitaisia tuntemuksia. Välillä niiden kautta kaupat tehdään todella rivakasti, mutta myös renkaanpotkijat tuntuvat rakastavan niiden lähettelyä. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Spiral 27.04.2012 19:04:30 | |
---|
Pääasiassa hyviä kokemuksia. Joku urpo on joskus heittänyt jotain että jos myyty laite hajoaa pian niin "tullaan sitten isolla porukalla reklamoimaan, tiedän missä asut" jne. Ei siinä mitään, kerran menee vitsinä, mutta jos sitä alkaa toistelemaan niin ei se enää niin valtavan hauskaa ole. Ei sillä että tuommonen uhkailu mitenkään pelottaisi, se on vaan jotenkin niin mautonta. Harmi etten ollut nopeampiälyisempi ja sanonut että "jätäpä se sitten saman tien siihen, tuossa rahat". Itse en epäsosiaalisena ihmisenä yleensä kauhean mielelläni jää jaapailemaan ja niitä näitä puhumaan, mutta monesti on kauppoja tehdessä tullut juteltua aika paljonkin. Joskus sitä jopa innostuu jäpisemään, kun muuten tulee vähän naamakkain kitarakamoista puhuttua ihmisten kanssa. Kuitenkin yritän ostajan hoitaa homman kohtuullisessa ajassa, ja toisaalta myyjänä annan testailla rauhassa. Parhaita kauppamiehiä ovat ne jotka sekä myyjänä että ostajana tiedottavat että missä mennään ja pitävät sovituista asioista kiinni. |
Gubb3 27.04.2012 19:08:59 (muokattu 27.04.2012 19:56:31) | |
---|
Hieno mesta! ehkä enemmän myynyt kuin ostanut, mutta aina on ollut asiallisia ja viimesenpäälle mukavia jannuja liikenteessä! suuremmista kaupoista esim. Amfin routa arcticiasta.. Terveisiä Mr. Speedille.. ikävä on =/ Iso Plus koko porukalle! |