Muusikoiden.net
12.05.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiina-ilmiö - studioroinaa persaukisille
1 2
Niq
09.12.2015 15:20:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensinnäkin: Hifistit ja rahamiehet älkööt vaivautuko. Tonnin kamat on eri kamoja kuin kympin kamat, sitä ei varmasti tarvitse enää tällä palstalla toistella. Tämä ketju keskittyköön halpoihin, mutta asiassaan jollain tavalla toimiviin halpistuotteisiin; jos "Made in kaukoitä" aiheuttaa välittömiä näppylöitä elitistisessä selkänahassasi, niin ei kannata jatkaa lukemista tämän pidemmälle. ;)
 
Olen viime aikoina tilaillut paljonkin sälää eBayn ihmeellisestä maailmasta - valokuvaussälää, soitintarvikkeita ynnä muuta. Tuotteita, jotka maksavat euroja tai maksimissaan kymppejä, eikä postikuluja ole nimeksikään. Samat tuotteet ovat toki saatavilla monesta suomalaisestakin verkkokaupasta, mutta yleensä viisinkertaisella hinnalla, kalliimmilla postikululla ja hieman lyhyemmällä toimitusajalla.
 
Olisi mukava kerätä kokemuksia näistä kiinanpoikien bulkkituotteista - keskustelua on netin ulkomaalaisfoorumeillakin melko vähän ja suomeksi ei lainkaan. Mutta jos jostain on mahdollisuus hankkia esimerkiksi isokalvoinen konkkamikki muutamalla kympillä, niin luulisi kotipajojen pitäjillä intoa lähteä ainakin kokeilemaan mitä sieltä tulee. Riskihän on melko olematon, mikäli tuote on täysin paska - en siis missään nimessä kannusta ostamaan mitään kalliimpia tuotteita puuttuvan takuun vuoksi, vaikkakin kiinalaisten jälkimarkkinointi on yllättänyt jouhevuudellaan.
 
Itse olen pyöritellyt paria eri laajakalvoista konkkaa ebayn ostoskorissa, mutten vielä ole tilannut, onko kellään kokemuksia?
BM800: http://www.ebay.com/itm/Condenser-M … ragm-With-Shock-Mount-/121746332432
SK999: http://www.ebay.com/itm/PROFESSIONA … PHONE-STUDIO-SK-999BK-/281744602366
 
Näitähän saattaa olla sitten usein eri merkkisiä, mutta täsmälleen samoja malleja kymmenillä eri myyjillä, eli kun löydät kiinnostavan tuotteen, yritä löytää joku mallinumero, jolla hakemalla sama tuote saattaa löytyä brändättynä tunnetummaltakin "valmistajalta" tai huomattavasti halvemmalla. eBay myöskin suosittelee monesti sitä kalliimpaa tuotetta Euroopasta ja vaihtamalla lajitteluvalinnan Best Matchista Lowest Price + Shipping -asentoon alkaa löytyä niitä halvempia samanlaisia.
 
Ja vielä yksi vinkki: Tilaa aina yksi tavara kerrallaan, mikäli postikulut on ilmaiset. Näin välttyy helpommin ylimääräisiltä tullimaksuilta. :)
 
tmuikku
09.12.2015 19:10:36 (muokattu 09.12.2015 19:11:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meitsillä on paljo huonoja kokemuksia halvasta roinasta mikä yleensä joutaa suoraan roskiin, jos eijo ostettaessa jo valmiiksi rikki ni särkyy ekalla käyttökerralla.
 
Puhun lähinnä työkaluista, lasten leluista ja muusta käyttisroinasta. Ehkä näillä musavehkeillä laatu on parempi? vanha sanonta "köyhällä ei ole varaa halpaan" on tullu todettua monesti. Mielestäni on turha välivaihe ostaa roskaa ja saastuttaa maailmaa. En tue. Lähtömaalla ei yleensä ole väliä, hinta korreloi laatuun.
 
Parempi mieli tulee kun ostaa käytettyä (ehjää) roinaa ;)Kantapään kautta oppii parhaiten.
 
Congi
09.12.2015 22:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq:
Itse olen pyöritellyt paria eri laajakalvoista konkkaa ebayn ostoskorissa, mutten vielä ole tilannut, onko kellään kokemuksia?
BM800: http://www.ebay.com/itm/Condenser-M … ragm-With-Shock-Mount-/121746332432
:)

 
Riippuu mihin tarkoitukseen. Tilasin aikoinaan kyseisen BM800 aihioksi omaan mikrofoniprojekteihin (juu, olen muutaman rakennellut). Sisällä EI ollut suurkalvokonkkaa vaan pieni elektrolyyttikapseli. Ei ollut mielestäni edes käyttökelpoinen. Jos edes jonkinlaisen edullisen ja toimivan suurkalvoisen mikrofonin haluat suosittelen tutustumista Recording Hacks:in sivustoon. Sinne on käytännössä kerätty lähes kaikki markkinoilla olevat merkit, mallit ja myös hintatietoja. http://recordinghacks.com/microphones
 
T.Congi
Spedemix
10.12.2015 13:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Congi: Tilasin aikoinaan kyseisen BM800 aihioksi omaan mikrofoniprojekteihin. Sisällä EI ollut suurkalvokonkkaa vaan pieni elektrolyyttikapseli. Ei ollut mielestäni edes käyttökelpoinen.
 
No voi lol!! :D
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
dewil
10.12.2015 14:10:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensinnäkin, vanha viisaus: Köyhän ei kannata ostaa halpaa, on ottanut hieman takapakkia. Nykyään se kuuluu, ettei köyhän kannata ostaa halvinta.
Lisäksi maailma ei todellakaan pelastu, jos tilailee kaikenlaista halpaa krääsää, millä ei lopulta tee mitään.
Mutta sanoohan se ihan tolkkukin, ettei parilla kympillä kateta edes valmistuskuluja, hyvästä mikistä. Vaikka ois kuinka tehty lapsityövoimalla (Mitä noi ihan satavarmasti on!)
 
Enihow, oman kokemuksen mukaan nämä kaks mikkiä olivat ihan käsittämättömän hyviä hintaisikseen:
Tää ei todellakaan ole isokalvoinen konkka, mutta silti hämmentävän hyvän kuuloinen, vaikkakin aika kirkkaanpuoleinen:
https://www.monoprice.com/product?c … =1150201&p_id=600800&seq=1&format=2
Ja tää dynaaminen on hämmentävän tervesoundinen kapula:
https://www.monoprice.com/product?c … =1150202&p_id=600020&seq=1&format=2
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Niq
10.12.2015 14:17:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskin kukaan haluaa ostaa käyttökelvotonta roinaa - siksihän tämän ketjun perustin, että porukalla löytyisi ne "helmet" sieltä roinan seasta. Totuus kuitenkin on se, että "merkkivalmistajat" tilaa yhtälailla ne roinansa kiinasta ja monesti sama tuote löytyykin kiinalaisen oem-valmistajan omasta katalogista ilman hinnan kymmenkertaistavaa logoa.
 
Ideana siis on ostaa roina suoraan tuottajalta, ilman että monikansallinen länsimainen riistoyhtiö myyntikanavineen vetää hillot välistä taskuunsa. Mä en oo koskaan ollut valmis maksamaan yhdestäkään logosta tai brändistä, tuote on joko toimiva tarkoitusperäänsä tai sitten ei ja se kannattaa hankkia niin edullisesti kuin suinkin mahdollista, jotta jää rahaa muuhunkin. Tää kuitenkin on vain harrastus.
 
dewil
10.12.2015 14:47:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli et ole myöskään valmis maksamaan siitä, että insinööriryhmä on sen tuotteen suunnitellut ja testannut toimivaksi. Teolliset muotoilijat suunnitelleet toimivan ulkoasun ja markkinointiosasto suunnitellut keinot, jolla kamat saa markkinoille, vuosien tuotekehittelyt kustannettua ja firmalle voittoa.
 
Ajatteletko samalla logiikalla myös, että musiikkia vaan tulee radiosta ja spotifystä. Miksi siitä pitäis kellekään maksaa?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Tympee Huttunen
10.12.2015 14:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omien kokemusten mukaan kiinaromun ongelma on, että ostaessa saman tuotteen samalta ostajalta, voi se olla silti täysin erilainen. Näin kävi esim. ostaessani pari kertaa in-car-camerat autoon.
 
saastara
10.12.2015 15:03:42 (muokattu 10.12.2015 15:18:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Eli et ole myöskään valmis maksamaan siitä, että insinööriryhmä on sen tuotteen suunnitellut ja testannut toimivaksi. Teolliset muotoilijat suunnitelleet toimivan ulkoasun ja markkinointiosasto suunnitellut keinot, jolla kamat saa markkinoille, vuosien tuotekehittelyt kustannettua ja firmalle voittoa.
 
Yksi homma tämmöisessä brändittömässä bulkkikamassa on myös quality control. Vaikka joku firma teettäisi / teettää Kiinassa komponentit tai koko tuotteen, harvalla länsimaisella firmalla on varaa myydä mitä vaan kuonaa. Toleranssien on oltava pienet ja laadun tasaista.
 
Silloin kun myydään bränditöntä bulkkikamaa, tähän ei välttämättä ole niin paljon painetta. Omaan kokemukseen, lähes kaikki mitä on jonkin alibaban tmv kautta hommannut, lähinnä jotain kledjuja ja pienelektroniikkaa, on laatu ollut ihan hirveää paskaa. Toistuva trendi tuntuu olevan, että sen tuotteen qc mitä kuvassa näkyy, on aika huomattavasti korkeampi kuin mitä kotiin putkahtaa postista. Tuntuu, että siellä linjastolla lapset heittää noppaa, että mitähän komponentteja tällä kertaa lätkitään kasaan.
 
Mutta voihan tossa varmasti tähdet olla oikeassa ja käydä tuuri, itsellä vaan ei koskaan ole.. Paitsi eGon 3200mah sähköröökiakku, joka toimi passelisti ja oli mitä luvattiin.
 
Mutta eikös, ohimennen, nykynen trendi ole teettää tuolla Intian ja Vietnamin seuduilla tota oikeasti halpaa orjapalkkapaskaa, ei sillä, että Kiinassa olisi työntekijöiden tilanteet parantuneet? Ovat tainneet vaan perkeleet saada niin tiukan kuristusotteen länsimaisista kulutustuottajista, että kehtaavat nykyään pyytää enemmän rahaa, olkoonkin se silti edelleen naurettavan halpaa länsimaisille standardeille.
 
E: Mutta hetki vakavasti puhuen, tarviiko tuolta toiselta puolelta maailmaa muka oikeasti rontata orjatyövoimalla tehtyä halpaa paskaa? Hyllyt, ojat ja kaatikset pursuaa muutenkin. Jos haluaa markalla jotain paskaa läpällä testiin, jos tuurilla olisikin käyttistä, niin eikö voisi mennä vaikka kierrätyskeskukseen tai divariin? Tuurilla samalla rahalla saa jotain minkä asiaansa vihkiytynyt ammattilainen on rakentanut, orjatyöläisen sijaan. Ja vaikka ostaisikin jotain laitteistoa jonka alkuperä on kiinalaisella linjastolla, ainakaan ei ruoki sitä myrkkyä enempää, vaan antaa rahansa vaikka kierrätyskeskukselle tai suomalaiselle divari- tai kirppisyrittäjälle.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
nakedzen
10.12.2015 15:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t.bonen RB500 on kyllä ollut toimiva peli. Muutamaan kertaan kunnolla kolhittu rankasti pitkin lattioita ja rumpupeltejä ja silti pelaa kuin uusi, mikä on halpis-nauhamikiltä minusta aika hyvä saavutus.
 
Verrataan esim. Roden "made in Australia" -tuotteisiin, niin niistä on joka ikinen mikki sanonut itsensä irti vähän yli vuodessa (sopivasti takuun päätyttyä) vaikka on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Ei enää Rodea tähän taloon.
Niq
10.12.2015 15:51:56 (muokattu 10.12.2015 15:54:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Eli et ole myöskään valmis maksamaan siitä, että insinööriryhmä on sen tuotteen suunnitellut ja testannut toimivaksi. Teolliset muotoilijat suunnitelleet toimivan ulkoasun ja markkinointiosasto suunnitellut keinot, jolla kamat saa markkinoille, vuosien tuotekehittelyt kustannettua ja firmalle voittoa.
 
Ajatteletko samalla logiikalla myös, että musiikkia vaan tulee radiosta ja spotifystä. Miksi siitä pitäis kellekään maksaa?

 
No ei se nyt noinkaan ihan ole. Itse kun työkseen myy kivijalkakaupassa sitä brändättyä bulkkiroinaa paskalla katteella, niin ei oikein pysty naurahtamatta suhtautumaan tällaisiin lauseisiin, jossa oletetaan että isot firmat oikeesti hyvää hyvyyttään tekee ihan hirveen duunin et saa jonkun tosi hienon tuotteen markkinoille tai että niillä katteilla työllistettäisiin tavallisia veronmaksajia. Kyllähän se niin menee, että yksi innovoi, muut matkii, tehtaat työntää kamaa markkinoille eri leimoilla ja kassakone laulaa jossain muualla kuin siellä paikallisessa liikkeessä. Se nyt on sitten vaan se, että kuka haluaa mistäkin kellekin maksaa. Suomalainen takuu ja siten toimiva kuluttajansuoja riittää hyväksi syyksi tavalliselle tallaajalle ostaa se tuote ja maksaa välikäsille siitä hyvästä että saa jonkinlaisen laatulupauksen. Ei siinä ole mielestäni mitään väärää, varmasti ihan toimiva ratkaisu suurimmalle osalle ihmisistä.
 
Mä tiedostan kiinasta tilaillessani että se kampe ei välttämättä oo mitään priimaa, joskus täytyy turvautua pellepeloton-viritelmiin ja joskus roina on roskiskamaa. Ei kai se ole keneltäkään pois? Pari kertaa viallisen tuotteen saatuani tosin olen laittanut myyjälle viestiä jonka jälkeen ehjä tuote on tullut viikon päästä postissa tilalle. Eli sinänsä olen selvinnyt ostoksistani "kuivin jaloin". Näin kotimaisen palkkahaitarin alapään duunarina en koe muutenkaan olevani vastuullinen lihottamaan yhdenkään pörssisedän osinkosalkkuja, jonne tosiasiassa ne kotimaisen retail-kaupan katteet valuu, kun kyse on elektroniikasta.
 
Ja kuten jo aloitusviestissä totesin - kukin maksakoon siitä mistä haluaa. Ja mitä tulee viimeksimainitsemaasi logiikkaan, niin sitähän ei väitteessä ole - päin vastoin sijoitan mieluummin vähät pennoseni käymällä keikalla ja ostamalla suoraan artistilta paitaa ynnä muuta sälää, kuin suoltamalla sitä osinkomiljonäärien loputtomiin säkkeihin.
 
Mutta se politikoinnista, jospa nyt vain pysyttäisiin aiheessa. Jos jotain syö niin paljon kiina-ilmiö ja sen haittavaikutukset, niin perustakoon sille vaikka oman ketjunsa. ;)
 
saastara
10.12.2015 16:47:00 (muokattu 10.12.2015 17:00:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Mutta se politikoinnista, jospa nyt vain pysyttäisiin aiheessa. Jos jotain syö niin paljon kiina-ilmiö ja sen haittavaikutukset, niin perustakoon sille vaikka oman ketjunsa. ;)
 
Henkilökohtaisesti mua alkaa aina melko ankarasti vituttamaan siinä kohtaa kun ihmiset alkaa sivuuttamaan eettisiä ja moraalisia piirteitä keskustelussa, ikään kuin ne olisi jossain omassa kuplassa. Toisia kiinnostaa se, että halvemman kiinakopiomikin kapseli säröytyy taajuusalueella x tietyllä tavalla. Toisia kiinnostaa se, että rahoittamalla omalta osaltaan kiinatuotantoa, edistää toiminnallaan tapahtumaketjuja jotka on moraalisesti melko vaikeita niellä, jos niitä vaivautuu hetkeksi miettimään.
 
Molemmat on kuitenkin mun kirjoissa ihan yhtä valideja näkemyksiä, eikä eettisiä tai poliittisia vivahteita kannata lakaista joihinkin omiin puiseviin nynnylankoihin. Ei se nyt ihan niinkään voi mennä, että mieluusti säästää vähät rahansa köyhille taiteilijoille, ostamalla halpaa orjatyöpaskaa toiselta puolelta palloa. Kyllä näistä asioita pitää voida keskustella ihan yhtä 'todellisena' asiana, kun jostain toisesta parametristä tuotteen x valmistuksessa.
 
Toisekseen, en mä näe oikein mitään hedelmällistä siinä, että keskustelu rajataan käsittelemään vain jotain halpatuotettua liukuhihnakamaa vinkuintiasta. Käytettynä liikkui niin järjetön määrä kamaa, ja myös laadukasta, että itse en näe mitään syytä ostaa edes uteliaisuutta testiin jotain vastaavaa halpatuotantoa uutena?
 
Lähinnä siis, että jos mä näen netissä, että 'hohoo! 12€ uudet tietstikkakajarit! Varmaan paskaa mutta kokeillaan..' Tai, 'jiihaa 45€ viisi dynaamista random-mikkiä!' Miksi mä en suoraan osta vaan eBaysta, divarista, kierrätyskeskuksesta, kirpparilta tmv jotain samanlaista? Todennäköisyydet hyvän kaman saamiseen on vähintään yhtä hyvät, ainoa ero on se, että jälleen yhtä turhaa hilavitkutinta ei ole mennyt kaupaksi uutena, ja jälleen on kuihtunut yksi mikropuro rahaa, niiltä edellämainituilta optioporhoilta, joille sitä rahaa ei alunperinkään haluttu antaa.
 
E: Tää nyt ei ollut siis niinkään Niqulle vaan yleisesti todettu, että ostakaa käytettyä hyvät ihmiset.
 
Mutta mitä tulee optioporhoiluun ja hirvittäviin katteisiin, kummatkohan tässä tarinassa niitä oikeita 'pahiksia' on? Ne valtavat tehdaskompleksit ja Guitar Centerit, Thomannit ja Behringerit jotka noita halpoja bulkkeja syytää miljoonittain markkinoille tai sitten pienemmät putiikit joilla on tuotantoerät huomattavasti pienemmät, kulut isommat ja koko operaatio kalliimpaa..?
 
Lähinnä sillä siis, että jos jonkun motivaatio ja innostus tähän bulkkiroinaan tulee siitä, ettei halua rahoittaa ahneita megakorporaatioita ja Illuminatia ja Reptiliaaneja, on tuo kiinaosasto aika iso puu kiivetä perse edellä.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Niq
10.12.2015 17:04:22 (muokattu 10.12.2015 17:04:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: ....
 
En vaan käsitä, miten se voisi olla eettisesti enemmän väärin, että ostan sen kiinassa halpatyöntekijän väkertämän tuotteen joltain hemmetin Steve Jobsilta, kuin suoraan sieltä tuottajalta ilman välikäsiä?
 
Mä en yleensäkään osta mitään uutena, koska en halua maksaa poistuvasta jälleenmyyntiarvosta. Mut ei vaan esimerkiks mistään saa kahdella eurolla objektiiviadapteria digijärkkäriin edes käytettynä ja jos saisikin, niin kotimaiset postikulut jo itsessään ovat enemmän kuin se kaksi euroa. Mä ostelen tuolta sellaista pientä tarviketta, mitä ei tahdo löytyä paikallisesta liikkeestä, eikä mulla ole mikään kiire hankkia sitä nyt ja heti.
 
Oishan se kiva, jos kirppareilta joskus löytäisi jotain kohtuuhinnalla, mutta täällä maakunnassa siellä on vaan jobbareiden ylihintaista lumppua ja roinaa tai sitten "toivotaan että joku hölmö ostais kalliimmalla kuin kaupasta" -hintapyyntejä. Valitettavasti.
 
saastara
10.12.2015 17:10:41 (muokattu 10.12.2015 17:36:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: En vaan käsitä, miten se voisi olla eettisesti enemmän väärin, että ostan sen kiinassa halpatyöntekijän väkertämän tuotteen joltain hemmetin Steve Jobsilta, kuin suoraan sieltä tuottajalta ilman välikäsiä?
 
Mä en yleensäkään osta mitään uutena, koska en halua maksaa poistuvasta jälleenmyyntiarvosta. Mut ei vaan esimerkiks mistään saa kahdella eurolla objektiiviadapteria digijärkkäriin edes käytettynä ja jos saisikin, niin kotimaiset postikulut jo itsessään ovat enemmän kuin se kaksi euroa. Mä ostelen tuolta sellaista pientä tarviketta, mitä ei tahdo löytyä paikallisesta liikkeestä, eikä mulla ole mikään kiire hankkia sitä nyt ja heti.
 
Oishan se kiva, jos kirppareilta joskus löytäisi jotain kohtuuhinnalla, mutta täällä maakunnassa siellä on vaan jobbareiden ylihintaista lumppua ja roinaa tai sitten "toivotaan että joku hölmö ostais kalliimmalla kuin kaupasta" -hintapyyntejä. Valitettavasti.

 
Juu, en mä nyt mikään Jeesus tässä yritä olla. On mullakin Mac Pro, näpytän tätä iPhonella jne. Ja onhan muailmaanmeno mennyt juuri tohon suuntaan, että pieni roina, kuten just piuhat, adapterit jne hommat on täällä periferiassa järjettömän hintaisia.
 
Mutta toi mun nillittäminen oli lähinnä nyt juuri siis äänikamalle, elektroniikalle ymv juttuihin. Että kun vaihtoehtoja on ihan perseettömästi, ja maailma on turhaa roinaa täynnä, niin ostettaisiinko sitä halpaa paskaa mielummin käytettynä.
 
E: Vielä pitänee nyt teroittaa, että tää koko mun homma meni nyt siis aika paljon ohi tosta Niqun aloituksesta, koska kysehän oli aloituksessa juuri tommoisesta pikkusilsasta jonka hinta 20-kertaistuu kun siihen laitetaan 'hyvän firman' brändi. Ite puhuin nyt enemmän mikki-etuaste-piuha-soitin-kuuloke-kaiutin-osaston tuotteista.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Groovi
10.12.2015 17:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Materiaalit ja valmistus maksaa. Mitä halvempi tuote, sitä vähemmän on edellytyksiä luoda mitään toimivaa ja hyvää.
 
Mä en sinänsä näe tällaisten halpis-helmien metsästämisessä mitää vikaa, mutta ihan käytännön syistä rajaisin kaikki ns. sikahalvat tuotteet metsästyksen ulkopuolelle. Tämä siitä syystä, että todennäköisyys löytää esim. hyvä mikrofoni maailman halvimpien joukosta on tasan nolla.
 
Ja ongelma rahan säästämisen suhteen piilee myöskin samoissa todennäköisyyksissä. Jos haluaa löytää halvoista tuotteista helmen, joutuu testaamaan ainakin 20 eri tuotetta ja niiden joukosta löytyy ehkä 1 sellainen "kohtalaisen hyvä". Ja sekin tuote on "kohtalaisen hyvä" vain siinä viitekehyksessä, missä testi on tehty, eli tässä tapauksessa sikahalpojen romujen kategoriassa.
 
Sitten kun sä otat ja vertaat sitä löytämääsi halpis-helmeä johonkin oikeasti hyvään tuotteeseen, niin timantti muuttuikin juuri tuhkaksi ja toteat mikrofonin olevan aivan hanurista. Samaan aikaan sä tulit käyttäneeksi koko rumbaan enemmän rahaa, kuin yksi hyvin toimiva länsimainen tuote olisi maksanut.
 
Oikea asenne korvaa väärät välineet.
tender.insanity
10.12.2015 20:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä orjatyövoimaa täälläkin löytyy. Aina voi tutkiskella missä tietyt brändit ihan Suomessakin tehdään. Otetaan nyt vaikka eräs tunnettu mm. joulun alla varsin kysytty suomalainen tuote. Niitä teetetään alihankintana esimerkiksi paikassa, missä on sekä työttömiä 9e/pv rahalla toimenpiteessä tai sitten vammaispalvelujen kautta samassa paikassa työtoiminnassa olevilla.
 
Jape Muusa
11.12.2015 00:37:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottamatta kantaa Kiina-kaupan moraaliseen puoleen, on sanottava, että tätä olen kuolannut kovasti:
 
http://www.aliexpress.com/item/BLA- … searchweb201644_0,searchweb201560_1
 
oksatboys
11.12.2015 09:15:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vissiiin mitään kokonaista värkkiä tilannut, eikä sinänsä kiinnostakkaan noi markan mikit mutta todella paljon kaikke komponenttia ja muuta olen tilannut. Suurin osa on ollut hyvää laatua ja selkeesti samaa tavaraa kuin mitä kaupoissa myydään.
 
Pari kertaa on tullu tilattua jotain paskaa mutta sen kyllä tiesi jo siinä tilatessa :D Esim. plugit olivat ihan hirveitä mutta toisaalta xlr-liittimet olivat hyviä. Jonkun capon ja kieliveivin olen myös tilannut ja ne ovat just samaa tavaraa kuin kaupoissa.
 
Meinasin tilata d-luokan vahvistimenkin, mutta toistaiseksi jäi tilaamatta kun ostinkin päätettä mnetin torilta. Pari jännitelähdettä olen tilannu noihin projekteihin ja ne ovat aivan käyttis kamaa myös.
 
Krice
11.12.2015 10:11:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: En vaan käsitä, miten se voisi olla eettisesti enemmän väärin, että ostan sen kiinassa halpatyöntekijän väkertämän tuotteen joltain hemmetin Steve Jobsilta, kuin suoraan sieltä tuottajalta ilman välikäsiä?
 
Ei se nyt välttämättä ole ihan sama asia. Kiinassakin ja muualla kaukoidässä on eroja siinä miten työntekijöitä kohdellaan jne. Isommille ja oikeille yrityksille on varmasti jonkin verran tärkeää, että ei esimerkiksi käytetä lapsityövoimaa. Se on ihan varmaa, että jos mennään nollabudjetilla niin jossakin on leikattu kustannuksissa. Ei kai siinä mitään, jos moraaliasiat ei paina mieltä, mutta sitäkin pitää ihmetellä, että ostetaan läjäpäin halpaa laadutonta kamaa, joka hajoaa parissa viikossa tai on jo valmiiksi hajalla. Varsinkin näissä studiohommissa siinä ei ole mitään järkeä. Jos musiikin tekemisen ottaa tosissaan niin oikeat hyvät työvälineet kuuluvat asiaan. Ei tarvitse olla edes kalliita huipputuotteita.
 
AoA
13.12.2015 15:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä T. Bonen nauhamikkejä huvittais enemmän testailla ku ovat niin halpoja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «