Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5349 350 351 352 353
kojones
23.04.2021 17:59:32
JuSu: No olkoon sitten sääntö. Ei lappua -> ilmoitus poistuu. Käyttäjät valvovat ja bosaavat, moden vaivoiksi jää poistaminen.

Mutta kuten sanottua, tää on jo menetetty peli, koska vaatisi aktivisuutta käyttäjiltä.

Vaatisi aktiivisuutta lähinnä niiltä moderaattoreilta ja se tuossa on mun mielestä se ongelma.
Guitarfreak
23.04.2021 18:07:39
o0o: Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto.

Ei oikeen taida olla ku ihmiset kyseessä molemmissa päissä :(
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Sir Härö
23.04.2021 18:56:09
kojones: Vaatisi aktiivisuutta lähinnä niiltä moderaattoreilta ja se tuossa on mun mielestä se ongelma.

Juuh. Tällä modepoolilla ei riitä paukut valvoa toria niin tiuhaan, että millään lappusysteemeillä saavutettaisiin mitään etua. Toki jos timestamp-kuvat olisivat automaatio torin käyttäjiltä, niin tällöin ne lappukuvattomat ilmoitukset automaattisesti olisivat ostajilla herkemmin hälytysmerkki.

Mutta jos moista vaaditaan että torille voi laittaa ilmoituksen, niin loppuu kädet kesken. Itse esimerkiksi vältän jo nyt mobiilivehkeellä moderoimista, joten foorumin puolellakin puhutaan parista hassusta tunnista viikossa kun ehdin varoitettuja ketjuja kahlimaan.

Mut itse aion ainakin jatkossa laittaa omiin myynti-ilmoihin timestampin. Jospa saataisiin porukalla siitä tehtyä uusi peruskäytäntö ilman sääntöhelvettiä

-— Moderaattori —-

parek
23.04.2021 19:29:09
Oli kyllä todella pieni vaiva lisätä toi paperi pedaalin kanssa samaan kuvaan. Toi oli kirjaimellisesti sen minuutin homma kun etsin paperin ja tussin ja otin kuvan. https://muusikoiden.net/dyn/tori/1027035.jpg
Sjömanni
23.04.2021 19:45:16
Funkånaut: Näinhän se loppujen lopuksi on.

Samaa mieltä. Tällä foorumilla lukko napsahtaa liian rehellisille ketjuille.
Loppu on seurausta. Lion # 79
parek
23.04.2021 19:52:05
Sir Härö: Toki jos timestamp-kuvat olisivat automaatio torin käyttäjiltä, niin tällöin ne lappukuvattomat ilmoitukset automaattisesti olisivat ostajilla herkemmin hälytysmerkki.

Tuskin tulee tavaksi muille kuin tosi aktiiveille ellei asiasta tulisi jotain ohjeistusta siihen sivulle missä ladataan kuvat ilmoitukseen. Aika moni varmasti käy vain heittämässä tavaraa torille sen kummemin katselematta mitä muut myyvät. Puhdasta mutua.
Durty
23.04.2021 21:18:47
Tästä lähtien, kun myyn torilla jotakin, laitan kuvaan tuollaisen lapun.
Sir Härö
23.04.2021 21:30:21
Durty: Tästä lähtien, kun myyn torilla jotakin, laitan kuvaan tuollaisen lapun.

Oikein. Joku voisi mun mielestä tehdä vaikka aihetta mainostavan ketjun, kun ei kaikki aktiivisimmatkaan kuitenkaan tätä ketjua lue.

Timestamppiin voisi laittaa vaikka oman nimimerkin, m.nettiin rekisteröitymisvuoden ja päivämäärän kuvan ottamisesta. Ja tosi_torin_käyttäjille tietysti se lappu soittimen mukaan kun myy. Joku saa siitäkin keräilemisen aihetta :D

-— Moderaattori —-

rijnswand2
24.04.2021 00:45:00
Durty: Tästä lähtien, kun myyn torilla jotakin, laitan kuvaan tuollaisen lapun.

Jep. Sen verran helppo ottaa tavaksi, etten keksi miksi ei.
Laulava Kylätohtori
24.04.2021 08:30:01
Tuollainen lappu on myös luvattoman helppo väärentää kuvaan, joten siihen ei kannata kuitenkaan liikaa alkaa luottamaan. Otat kuvan lapusta, irrotat siitä pelkän lapun ja lisäät sen sopivasti netistä otettuun kuvaan. Pelkällä kännykällä tekee todella uskottavia feikkejä paljon monimutkaisemmistakin asioista.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
joku muu sikko
24.04.2021 08:35:55
Melko hyvä olisi pankkitunnistautuminen mutta kun sekin maksaa. Ilmoituksen jättäjä ohjautuisi nettipankkiin niinkuin nykyään joka paikassa missä tarvitaan vahvaa tunnistautumista.
Kuka keksisi ilmaisen vahvan tunnistautumisen jonka voi tehdä kuka tahansa.
Sillä saisi nämä surkeat konnat aisoihin
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
TTV
24.04.2021 09:09:13
Eikös vaan laiteta Tori-ilmoitusten julkaisuun vaikkapa vuoden jäsenyysraja? Se karsisi nämä pikakusettajat heti ja sallisi muiden normaalin ilmoittelun. Jos joku peelo haluaa vuoden päästä alkaa perseilemään, niin tunnari kiinni ja taas on rauha maassa. Täydellistä suojaa ei koskaan saada vilunkia vastaan, mutta tuollaisella pikkukikalla ainakin vaikeutettaisiin höpöilmoitusten tehtailua.

Tuollainen aikaraja ilmoitteluun ei estäisi ostamista tai kommentointia tuoreiltakaan jäseniltä, joten yleiset hyödyt olisivat haittoja suuremmat. Mitä mieltä olette?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Hynkel
24.04.2021 09:21:09
TTV: Eikös vaan laiteta Tori-ilmoitusten julkaisuun vaikkapa vuoden jäsenyysraja? Se karsisi nämä pikakusettajat heti ja sallisi muiden normaalin ilmoittelun. Jos joku peelo haluaa vuoden päästä alkaa perseilemään, niin tunnari kiinni ja taas on rauha maassa. Täydellistä suojaa ei koskaan saada vilunkia vastaan, mutta tuollaisella pikkukikalla ainakin vaikeutettaisiin höpöilmoitusten tehtailua.

Tuollainen aikaraja ilmoitteluun ei estäisi ostamista tai kommentointia tuoreiltakaan jäseniltä, joten yleiset hyödyt olisivat haittoja suuremmat. Mitä mieltä olette?

Huijarit karsiutuisi, mutta miun kitarakaupoista iso osa olisi jäänyt tekemättä. Ei jatkoon, tori hiljenisi liikaa.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
TTV
24.04.2021 09:33:13
Hynkel: Huijarit karsiutuisi, mutta miun kitarakaupoista iso osa olisi jäänyt tekemättä. Ei jatkoon, tori hiljenisi liikaa.

Meinaatko, että teet eniten kauppaa alle vuoden olleiden jäsenten kanssa tai että sellaiset olisivat enemmistönä hyvässä torikaupassa? Jos tuo aikaraja koskee vain ilmoitusten luomista, niin eikö vanhat parrat voi laittaa ostoilmoituksia haluamilleen asioille, joihin sitten tuoreetkin jäsenet voi tarjota tavaraansa?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JuSu
24.04.2021 10:10:38 (muokattu 24.04.2021 10:11:07)
TTV: ....joihin sitten tuoreetkin jäsenet voi tarjota tavaraansa?

Tsihihi.

T: Setämies
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Piepe
24.04.2021 10:18:36
Sir Härö: Helpompaa kuitenkin on, jos ostajalla alkaa hälytyskellot soimaan, kun joku kaksi päivää sitten rekisteröitynyt käyttäjä myy vuoden '67 stratocasteria 1600€ hintaan Nuorgamissa, ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei toimi, myyjä tahtoo rahat etukäteen tilille ja ainakin aiemmissa tapauksissa itse kokeiltuani, antaa kaksi eri tilinumeroa ja kummatkin eri nimellä.

Hei. Ainahan noihin joku menee. Miten ihmeessä jokainen ostaja voisi tunnistaa huijauksen. Väitän, että helpompaa kuitenkin on, jos myyjä sen lapun sinne laittaa. Kuin että JOS ostajalla alkaa kellot soimaan.
professori
24.04.2021 10:20:22
Ehdotin tätä lappusysteemiä muutama sivu takaperin. Selailin vähän sivuja, ja en oikein vielä näe argumentteja, jotka itseäni vakuuttavat siitä, että systeemiä ei voisi ottaa käyttöön. Tuntuu olevan enemmänkin periaatteellista vastustusta. Moderointihaaste on tosin sellainen näkökulma, joka on helppo ymmärtää. Joskin itse uskon, että jos lappusysteemi otetaan käyttöön, jonkin ajan päästä torin toimintakulttuuri muuttuu siihen että käyttäjät harjaantuvat siihen, että laput puuttuvat sekä osaavat vaatia niitä itse, eli valvontaa siirtyy myös käyttäjille. Näin on tapahtunut ainakin FB-kirpparilla, jossa olen.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy | Grunge, stoner, alternative, whatever https://fubear.bandcamp.com/
Piepe
24.04.2021 10:29:54
Joo kattelin ite kans tossa tarkemmin ja tosiaan kummallista muistilappuihin kohdistuvaa, miten sen nyt sanoisi, asenteellista negatiivisuutta havaittavissa itse arvon moderaattoriltakin.
Kipponi
24.04.2021 10:53:00
Kevennys. Huorat käyttää muistilappuja päivämäärineen ja on vielä parikymppisiä blondeja ilmoituksissa. Totuus on sitten ihan muuta paikan päällä.
No, itse aika paljon luotan noihin kommentteihin: hyvä kauppakumppani,
tavara mitä luvattiin jne.

Muutamilla käyttäjillä jopa lista onnistuneista kaupoista nimimerkkineen? Nämä voisi laittaa paremmin esille johonkin?
Nyt ne löytää vain sattumalta.
Vaikea juttu. Kauppa, kun pitäisi perustua luottamukseen ja se pitää ansaita.
Talousasioiden (diletantti positiivisessa mielessä) homekoira.
joku muu sikko
24.04.2021 10:58:21 (muokattu 24.04.2021 10:58:52)
Peepö: Hei. Ainahan noihin joku menee.

Niin, massahuijauksessa on voimaa. Ihmiset naureskelee nigerialaisten kosinta yrityksille ja niille "prinssin pitäisi siirtää miljardi rahaa Eurooppaan ja sinä saat provikat kun autat" -jutuille, mutta pitää muistaa että vaikka vain 1/1000 menisi tuohon lankaan niin silti se tuotto voi olla sille huijarille vaikka sata tonnia. Se on iso raha siellä päin mualimmoo.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)