Käyttäjätunnus 03.01.2011 19:51:26 | |
---|
No mitäs helvettiä? Jääkiekko on iha paska laji. Hajaantukaa... Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher |
Jokapaikanapina 14.02.2011 01:06:21 | |
---|
|
HaloOfFlies 04.05.2011 11:01:56 (muokattu 04.05.2011 11:18:49) | |
---|
Hommasin Who Sell Outin. Kyllä huomaa kuunnellessa, että tekovaiheessa elettiin vuotta 1967. Levy on ikäänkuin jonkinnäköinen siirtymävaihe siitä alkuaikojen mod-bändistä Tommyn ja Who's Nextin aikoihin. On hyviä biisejä kuten Tattoo, I Can See For Miles, Early Morning Cold Taxi. Ja sitten on aika paljon psykedeliaa, vaikkapa Jaguar ja Hall Of The Mountain Kingin käkätys-röyhtäilyversio. Olin huomaavinani, että yksi levyn biiseistä kuulostaa aivan Amazing Journey/Sparksin esiversiolta. Täytynee kuunnella hieman lisää tätä levyä. Ainakin ensikuuntelulla hyvinkin sekava teos. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
velipesonen 04.05.2011 11:40:08 | |
---|
danny: Hommasin Who Sell Outin. Kyllä huomaa kuunnellessa, että tekovaiheessa elettiin vuotta 1967. Levy on ikäänkuin jonkinnäköinen siirtymävaihe siitä alkuaikojen mod-bändistä Tommyn ja Who's Nextin aikoihin. On hyviä biisejä kuten Tattoo, I Can See For Miles, Early Morning Cold Taxi. Ja sitten on aika paljon psykedeliaa, vaikkapa Jaguar ja Hall Of The Mountain Kingin käkätys-röyhtäilyversio. Olin huomaavinani, että yksi levyn biiseistä kuulostaa aivan Amazing Journey/Sparksin esiversiolta. Täytynee kuunnella hieman lisää tätä levyä. Ainakin ensikuuntelulla hyvinkin sekava teos. Niin siis tämä joka sinulla on on Sell Outin bonuspiiseillä laajennettu remaster-cd. Rael oli tavallaan luonnos, jonka raaka-aineet muodostivat Tommyn temaattisen rungon kun Townshendista tuntui että bändin pelastamiseen ei riitä mikään vähempi kuin ooppera. Kuunteles sillä korvalla I Can't Reach You, eikö olekin ensiluokkaista euroviisukamaa? Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
HaloOfFlies 13.05.2011 00:30:02 | |
---|
velipesonen: Niin siis tämä joka sinulla on on Sell Outin bonuspiiseillä laajennettu remaster-cd. Rael oli tavallaan luonnos, jonka raaka-aineet muodostivat Tommyn temaattisen rungon kun Townshendista tuntui että bändin pelastamiseen ei riitä mikään vähempi kuin ooppera. Kuunteles sillä korvalla I Can't Reach You, eikö olekin ensiluokkaista euroviisukamaa? On kyllä todellakin. Roger Daltrey on näemmä lähtenyt soolona tien päälle "Tommy"-kiertueen merkeissä. Brittikiertue oli menestys ja seuraavana vuorossa on Amerikka. Kiertueella Roger bändeineen esittää Tommyn alusta loppuun kokonaisuudessaan. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
Rämppy 13.05.2011 10:35:15 | |
---|
Onkohan Quadropheniasta vieläkään luvassa uutta painosta? Samanlaista deluxe editionina kuin mm. Tommysta, Who's nextistä ja Live at leedsistä on tarjolla. En sitten malttanut olla sanomatta. |
velipesonen 13.05.2011 12:06:45 | |
---|
Kyllä mä jostain muistaakseni luin että Townshend on miksannut sitä kauan ja hartaasti surroundiksi. En kyllä muista että mistä. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
texjazz 26.05.2011 07:28:24 | |
---|
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
joukov 26.05.2011 21:52:20 | |
---|
glx405: http://www.youtube.com/watch?v=iJCXpFy0E5s&feature=related The Who Isle of Whitella kyykyttää vanhaa miestä. Osoitus siitä, että kaikki on jo tehty. Pete niputtaa soittoonsa hevit ja kaikki. Ja John soittaa jossain tuolla puolen tätä maailmaa. Tämä on vaarallista, vmaista ja rock. Paremmin tuota ei voi sanoa! Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com |
Funkånaut 26.05.2011 21:56:14 | |
---|
glx405: http://www.youtube.com/watch?v=iJCXpFy0E5s&feature=related The Who Isle of Whitella kyykyttää vanhaa miestä. Osoitus siitä, että kaikki on jo tehty. Pete niputtaa soittoonsa hevit ja kaikki. Ja John soittaa jossain tuolla puolen tätä maailmaa. Tämä on vaarallista, vmaista ja rock. Ei saakutti tota Entwistlen bassottelua. Ei noin menevästi VOI soittaa! Uskomatonta. Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |
velipesonen 26.05.2011 22:11:01 | |
---|
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Kailis 27.05.2011 15:00:00 | |
---|
Hyviä esimerkkejä siitä miksi The Who ei mulle toiminut koskaan Moonin jälkeen. Ei sitä voi korvata. Siis munsta. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
Kailis: Hyviä esimerkkejä siitä miksi The Who ei mulle toiminut koskaan Moonin jälkeen. Ei sitä voi korvata. Siis munsta. Ei voi, mutta on se silti nykymuodossakin ihan mahdottoman hyvä bändi. |
texjazz 27.05.2011 15:11:55 | |
---|
Tuo Isle of Wight -versio on tyystin erilainen kuin Live at Leedsilla. Eli bändi lähti tuntemattomille vesille ainakin tuohon aikaan improvisoiden ja riskejä ottaen. Ei klikit haitanneet eikä koneet määränneet. Ja päinvastoin. Tuskin noita kaikkia muutoksia on etukäteen sovittu, ainakaan PT:n kitaroinnin suhteen. Arvaamattomuus ja vaarallisuus, niistä se homma muodostui. Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
velipesonen 29.05.2011 09:00:28 | |
---|
glx405: Tuo Isle of Wight -versio on tyystin erilainen kuin Live at Leedsilla. Eli bändi lähti tuntemattomille vesille ainakin tuohon aikaan improvisoiden ja riskejä ottaen. Ei klikit haitanneet eikä koneet määränneet. Ja päinvastoin. Tuskin noita kaikkia muutoksia on etukäteen sovittu, ainakaan PT:n kitaroinnin suhteen. Arvaamattomuus ja vaarallisuus, niistä se homma muodostui. Joo, niissä on yleensä määrämittaisuus joka sitten ilmeisen spontaanisti venyy ja paukkuu. Tiedä sitten onko Whon improvisointityylillä tekemistä jazzin kanssa, Townshend ja Entwistlehän olivat soittaneet jazzia, tosin pääasiassa dixie'ä. Olikos se nyt Ox itse joka sanoi ettei Whossa koskaan ollut basistia koska hän hoiti rumpalin tonttia bassollaan ja Moon soitti urkuja rummuillaan. Että tavallaan jonkinlaisen bassolinjan voi poimia myös Moonin bassorummuista. Toisaalta Townshend sanoi että hän olisi halunnut torvisektioita ja sen sellaisia biiseihinsä ja Entwistlen tehtäväksi jäi sitten matkia bassollaan kaikkea sitä. Ehkä tää tällainen jatkuva rumpalin ja basistin roolien epämääräisyys ja häälyntä ruokkivat Townshendin soittoa, joka soolopuolella on raskaasti aliarvostettua. Kaikki on yhtä mieltä että komppi toimii kuin tauti mutta soolot ovat myös erinomaisia. Hienoa soittoa jota on erittäin vaikea matkia. Mutta kaiken takana oli Keith Moon, jota ilman Who olisi jäänyt yhdeksi niistä bändeistä, joista nykyään sanottaisiin "He olivat parempia kuin Rolling Stones mutteivät koskaan saavuttaneet kuin paikallista suosiota". Kun Wholla on nykyään rumpuja soittava rumpali ja bassoa soittava basisti, Townshendille jää mielestäni liikaa hommia. Mies suoriutuu niistäkin erinomaisesti mutta on nää 60-70-lukujen vaihteen pätkät sentään jotain! Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
kepe-5 29.05.2011 13:42:39 | |
---|
velipesonen: Toisaalta Townshend sanoi että hän olisi halunnut torvisektioita ja sen sellaisia biiseihinsä ja Entwistlen tehtäväksi jäi sitten matkia bassollaan kaikkea sitä. Mun mielestäni yks alkuaikojen Whon hienoimpia juttuja on myös se käyrätorvi, jota Entwistle soittelee esimerkiksi Circlesissä. And you don't stand an outside chance |
velipesonen 29.05.2011 14:01:11 | |
---|
kepe-5: Mun mielestäni yks alkuaikojen Whon hienoimpia juttuja on myös se käyrätorvi, jota Entwistle soittelee esimerkiksi Circlesissä. Jos tuota ajattelee orkesterin kannalta niin Who saavutti tasapainon eri elementtien kesken Quadrophenialla. Alkuaikojen torventööttäilyt olivat joskus vähän päälleliimatun oloisia. Joukossa oli myös kiinnostavia puolipastisseja kuten Entwistlen Someone's Coming: http://www.youtube.com/watch?v=L9plMa1VvzM&feature=related Quadropheniassa on sulassa sovussa särötöntä sähkökitaraa, särökitaroita, akustisia kitaroita, syntetisaattoreita, pianoja ja puhaltimia sekä Entwistle-Moonin leikkaamaton jytinäpommi. Jos jollekin ei vielä tuttu niin Gilmourkin on jälkikäteen tunkenut lusikkansa soppaan: http://www.youtube.com/watch?v=P_9FvKQ4xMw Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
Kailis 30.05.2011 18:01:53 | |
---|
Olikos se nyt Ox itse joka sanoi ettei Whossa koskaan ollut basistia koska hän hoiti rumpalin tonttia bassollaan ja Moon soitti urkuja rummuillaan. Jostain haastattelusta luin että Ox joutui melko usein seuraamaan katseellaan Moonin basarityöskentelyä jotta pystyi poimimaan biitin. Samassa lehden erikoisnumerossa bändin tyypit sanoivat, että oli loppujen lopuksi jonkinlainen helpotus kun Moon kuoli. Ne loppuajat tais olla aika raastavia. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
Planetist 31.05.2011 03:13:24 | |
---|
|
Numb 31.05.2011 13:22:43 | |
---|
Kailis: Ne loppuajat tais olla aika raastavia. No joo... Varmaan siksikin, kun Moon ei ollut enää soittokunnossa, ei esimerkiksi saanut soitettua 6/8 -tahdissa menevää Music Must Change -biisiä Who Are You -levylle... Ja miehen kokonaisvaltaisen alamäen on täytynyt olla surkeaa seurattavaa kaiken kaikkiaan. |