Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostan ekaa vahvaria neuvokaa pliis
1 2
Heroooh
06.05.2011 21:24:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarviin apua koska olen vielä täysin tumpelo vahvistimissa. Tyyli lajini on folk,metal,rock,indie ja budjetti on alle 400.asun omakotitalossa joten on varaa soittaaa kovaa
 
-rokkijumala-
06.05.2011 21:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on soittoharrastus kestävällä pohjalla niin heti laatusaundia:
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_studio_20_combo.htm
Loistokas särö ja kaikki taittuu. Puhtaatkin hyvät. Riittää bändikäytössä ok.
 
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht5_combo.htm
Budjettiin, vähän vähemmän tehoja, saattaa riittää bändin kanssa.
 
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht1_combo.htm
Ei riitä bändin kanssa mutta mahtava särösoundi ja volaa riittää omaan soitteluun paremmin kuin hyvin.
 
Tietysti jos et ole kauaa soittanut niin rolandin cube, koon saat päättää itse.
 
Vetehinen
06.05.2011 23:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaperäinen kysymys. folk, metal, rock, indie. Eli Bob Dylanista Meshuggahiin. Helppo tehtävä. Osta mallintava, vaikkapa Peavey Vypyr.
 
Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen.
Gubb3
06.05.2011 23:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
jos olet aloittelija ja haet treenivaffaria, niin osta Fender Mustang I, II tai III.
Mulle ainakin MI on kelvannut makuuhuoneeseen, vaikka musiikinopiskelua takana 15+ vuotta. Jos sulla on tietokone USB:llä (kaikilla lienee), niin mustang on vielä parempi kuin muut halpiscubet.
-G
 
Ikosaedri
16.05.2011 23:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko tässä se Bugeran V22 ok?
 
Muutenkin varmaan jelppikerhoketjua kannattaa käyttää tulevaisuudessa tämmösissä =)
 
Viking
17.05.2011 14:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Oisko tässä se Bugeran V22 ok?
No ei tuota ainakaan voi sanoa monipuoliseksi treenivahvistimeksi, puhumattakaan kuulokeliitännöistä tms. joita moni vasta-alkaja saattaa tarvita.
 
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
Mental_Schok0_Gummi
21.05.2011 23:13:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut pari Laneyta. Ihan kelpo pelejä, vaikka *ransu*-comboja olivatkin. 50W:sellakin pärjännee ihan mugavasti. 8)
 
Jk. -oli suunnilleen samat olosuhteet. Eli silloin okt.ssa asuin, en enää.
 
Mun eka Laney olikin semmoinen päkäpäkä-versio eli tremololla. Rola Celestionin kajari kesti jopa lisäliitännät. Kerran meni oikkariin & syttyi tuleen, jopa :-0
 
Jotkut tykkää nuppivehkeistä, mä taasen suosittelisin comboa. Helpompi käyttää. 8)
 
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
chill
22.05.2011 15:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Classic 30 vois olla jokseenkin passeli. Säröäkin lähtee ja kliinit tosi jees. Käytettynä johonki 400-500 voisi irrota.
http://www.youtube.com/watch?v=DM1Ys2JJSbA
Tossa jotai overviewii kyseisestä lootasta.
 
chill
22.05.2011 15:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm toisaalta ensimmäiseksi vahvariksi transistori on kyllä käyttäjäystävällisempi. Lisäksi monet ovat todella monipuolisia.
Esimerkiksi roland cube -sarja:
http://www.thomann.de/fi/roland_cube_40xl.htm
Vox vt-sarjalaiset:
http://www.thomann.de/fi/vox_vt40.htm
Peavey Vypyrit:
http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_30.htm
 
mattim
22.05.2011 21:26:13 (muokattu 22.05.2011 21:27:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Peavey Classic 30 vois olla jokseenkin passeli. Säröäkin lähtee ja kliinit tosi jees. Käytettynä johonki 400-500 voisi irrota.
http://www.youtube.com/watch?v=DM1Ys2JJSbA
Tossa jotai overviewii kyseisestä lootasta.

 
Muuten kiva, mutta aivan törkeän äänekäs kunnon soundeilla kotioloissa., Mulla moinen vaihtui paljon notkeampaan Bugera V22:een, Etsin vielä kaveriksi käytettyä V55 nuppia.
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Miikathebest
22.05.2011 21:38:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Hmm toisaalta ensimmäiseksi vahvariksi transistori on kyllä käyttäjäystävällisempi.
 
Perusteluja kaivataan!
 
Liikaa säröä!
Ramenia
22.05.2011 22:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Valveking 212 sais varmaan käytettynä tuohon hintaan.
 
Itsensä korottava...
chill
23.05.2011 13:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Perusteluja kaivataan!
 
Trankuilla ei tarvitse odotella putkien lämpememistä, piuha kiinni vaan ja voi rimputella.
Elikkä trankkujen kanssa ei tarvii paljoa miettiä/tietää mitä tekee.
Putkivahvistimet paljon herkempiä laitteita, esim roudauksessa ja basistien käsittelyssä voi putkia rikkoontua ja muutenkin putkia on vaihdeltava aika ajoin. Tämä lisää a)kustannuksia b)vitutusta.c)huolta.
Toki voi putkipelin ensimmäiseksi vahvariksi ostaa, mutta käyttö vaatii jonkunlaista tietämystä kyseisistä laitteista.
 
novo
23.05.2011 13:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Trankuilla ei tarvitse odotella putkien lämpememistä, piuha kiinni vaan ja voi rimputella.
Elikkä trankkujen kanssa ei tarvii paljoa miettiä/tietää mitä tekee.
Putkivahvistimet paljon herkempiä laitteita, esim roudauksessa ja basistien käsittelyssä voi putkia rikkoontua ja muutenkin putkia on vaihdeltava aika ajoin. Tämä lisää a)kustannuksia b)vitutusta.c)huolta.
Toki voi putkipelin ensimmäiseksi vahvariksi ostaa, mutta käyttö vaatii jonkunlaista tietämystä kyseisistä laitteista.

 
Kyllä nuo trankkupelitkin huonosti roudattuna osaa pistää tinauksia hajalle. Sitä odottelua putkien lämpenemisen osalta ei taia ihan älyttömästi kertyä, ehkä jopa minuutti päivässä. Mites nup basistit muuten tähän liittyy? Kustannuksia, huolta ja vitutusta tulee myös maanantaikappaleesta, väärästä vahvarista soundipoliittisesti GAS:sta, en ois siis kovin huolissani.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
chill
23.05.2011 13:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Kyllä nuo trankkupelitkin huonosti roudattuna osaa pistää tinauksia hajalle. Sitä odottelua putkien lämpenemisen osalta ei taia ihan älyttömästi kertyä, ehkä jopa minuutti päivässä. Mites nup basistit muuten tähän liittyy? Kustannuksia, huolta ja vitutusta tulee myös maanantaikappaleesta, väärästä vahvarista soundipoliittisesti GAS:sta, en ois siis kovin huolissani.
 
Pointtini nyt käyttäjäystävällisyydessä, en ota kantaa sinun kaasuihisi. Anteeksi jos osuin hermoon basisti-sivalluksellani.
Olet nähtävästi eri mieltä vähän joka asiasta, väitätkö etteivät putkivahvistimet olisi herkempiä laitteita ja vaatisi enemmän huoltoa..? Trankut täten käyttäjäystävällisempiä?
 
Antti1
23.05.2011 14:13:28 (muokattu 23.05.2011 14:13:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Olet nähtävästi eri mieltä vähän joka asiasta, väitätkö etteivät putkivahvistimet olisi herkempiä laitteita ja vaatisi enemmän huoltoa..? Trankut täten käyttäjäystävällisempiä?
 
Käytännön merkityksen ero on erittäin vähäinen.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
chill
23.05.2011 14:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Käytännön merkityksen ero on erittäin vähäinen.
 
Noh minä ainakin olen saanut harmaita hiuksia putkivahvareiden kanssa väkertäessäni. Trankkujen kanssa ei lyhyehkön muusikonurani aikana ole ollut mitään ongelmia.
Tämä näkyy myös täällä foorumeilla, kyllä putkivahvareiden ongelmista on kyselty lähes viikottain - trankkujen osalta ei niinkään, koska ongelmat niiden kanssa paljon harvinaisempia...
Käytännössä ero on siis se että mahdollisesti puolen vuoden välein putkivahvari vietävä ammattilaiselle kitarakauppaan (aloittelija ei välttämättä rupea itse ongelmaa ratkomaan) ja transistorivahvari taas saa nököttää huoneen nurkassa 10v ongelmitta.
 
Antti1
23.05.2011 14:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamoista sontaa on sattunut käsiin, jos puolen vuoden välein korjata tarvitsee. Mulla on ollut tarvetta tasan kerran käyttää mitään vahvareistani huollossa.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
chill
23.05.2011 14:33:55 (muokattu 23.05.2011 14:38:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Aikamoista sontaa on sattunut käsiin, jos puolen vuoden välein korjata tarvitsee. Mulla on ollut tarvetta tasan kerran käyttää mitään vahvareistani huollossa.
 
Jos putkivahvistin on kovassa päivittäisessä käytössä, kyllä pääteputket saattaa joutua vaihtamaan puolenkin vuoden välein. Jos nyt kuitenkin normaalikäytössä niin 1-2.5 v välein vaihdot kuitenkin.
E: tämähän ei siis toki ole mikään vika kun putket luonnollisesti kuluvat, mutta monet teettävät putkien vaihdot kitarakaupassa/-huollossa.
 
Joees
23.05.2011 14:41:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Jos putkivahvistin on kovassa päivittäisessä käytössä, kyllä pääteputket saattaa joutua vaihtamaan puolenkin vuoden välein.
E: tämähän ei siis toki ole mikään vika kun putket luonnollisesti kuluvat, mutta monet teettävät putkien vaihdot kitarakaupassa/-huollossa.

 
Ja kaikkia vahvistimia ei välttis edes tarvitse biasoidakaan. Jos moinen vahvistin löytyy ja osaa vaihtaa lampun niin samalla sen putkenkin vaihtaa.
 
Ei ole ollut tarvis kuin kerran käyttää vahvistinta mua fiksummalla kaverilla tsekattavana.
 
Trankut on monasti jees ja yhtä monasti myös ei-niin-jees. Sama homma putkilootillakin. Joskin mä silti ottaisin sen putkilootan "riesakseni" mieluummin nykyisten tarpeideni pohjalta.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «