Lennu 17.05.2011 10:34:37 | |
---|
Hehhee, mä taisin ymmärtää. Internet-Tosikko. |
Kailis 18.05.2011 09:04:28 | |
---|
...jopa sivistyneistö pukee leijonapaidat ylleen ja alkaa käyttäytyä kuin ihmisapinat. Mun mielestä se raja kulkee juuri tässä mutta kohta kerrot mulle omakohtaisia esimerkkejä sivistyneistä ihmisapinaystävistäsi. Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Jussiman 18.05.2011 10:34:29 | |
---|
Kailis: Mun mielestä se raja kulkee juuri tässä mutta kohta kerrot mulle omakohtaisia esimerkkejä sivistyneistä ihmisapinaystävistäsi. Huomaa sana kuin |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 12:16:23 (muokattu 18.05.2011 12:20:10) | |
---|
Oikeastaan se ,että nostaa itsensä muiden yläpuolelle kuvitellen olevansa eliittiä ja kuvittelee tietävänsä asioita joita ei oikeasti tiedä on mielestäni varsin junttimaista.Myös se ,että peittää tietämättömyytensä sivistyssanarykelmän alle on mielestäni varsin junttimaista.Tietämättömyyttä musiikista kuvastaa mielestäni esimerkiksi se ettei tajua tarkastella musiikinlajeja niiden oman estetiikan puitteissa.Vakava puute musiikillisessa tietämyksessä.Vai liekö puute? Ehkä kyseessä on kyvyttömyys nähdä asioita - mene ja tiedä. Anteeksi offtopic. Junttimusiikkia? No kantrihan voisi olla sitä ,mutta vain jos junttius merkitsee "maalaisuutta".Sitäkin on korostettava ,että junttimusiikki ei välttämättä ole negatiivinen määre.Jazzkin voi olla "junttimusaa" ihan heittämällä.Bluesista sekin on kehittynyt ja juuret siis vahvasti maalaisuudessa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Lennu 18.05.2011 12:35:07 | |
---|
No kyllä blues on junttimusaa, jazz sitten siitä "vähän" kehitellympää. En mä tajua, miksi tätä pitäis erikseen perustella, kuunnelkaa sitä musaa. Internet-Tosikko. |
velipesonen 18.05.2011 12:46:33 | |
---|
PsychedelicWarlord: Oikeastaan se ,että nostaa itsensä muiden yläpuolelle kuvitellen olevansa eliittiä ja kuvittelee tietävänsä asioita joita ei oikeasti tiedä on mielestäni varsin junttimaista.Myös se ,että peittää tietämättömyytensä sivistyssanarykelmän alle on mielestäni varsin junttimaista.Tietämättömyyttä musiikista kuvastaa mielestäni esimerkiksi se ettei tajua tarkastella musiikinlajeja niiden oman estetiikan puitteissa.Vakava puute musiikillisessa tietämyksessä.Vai liekö puute? Ehkä kyseessä on kyvyttömyys nähdä asioita - mene ja tiedä. Kyllä junttia on minusta juuri se että luulee musiikinlajeja tarvitsevan tarkastella niiden omasta estetiikasta käsin so. kontekstisidonnaisesti. Terv. Elitisti Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Kailis 18.05.2011 13:40:36 | |
---|
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Sergei Fallinen 18.05.2011 13:45:49 | |
---|
PsychedelicWarlord: Junttimusiikkia? No kantrihan voisi olla sitä ,mutta vain jos junttius merkitsee "maalaisuutta". Kantri on junttimusaa Amerikassa, samoin kuin vaikka Kiss, mutta Euroopassa kummankin kuuntelu on mahdollista ilman junttileimaa. Jonkun AC/DC:n kans homma on taas toisinpäin, täällä se on junteinta mitä on mutta jossain muualla ei välttämättä. Ja pisteen jälkeen tulee välilyönti. Tästä on puhuttu ennenkin. |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:04:19 (muokattu 18.05.2011 14:12:23) | |
---|
velipesonen: Kyllä junttia on minusta juuri se että luulee musiikinlajeja tarvitsevan tarkastella niiden omasta estetiikasta käsin so. kontekstisidonnaisesti. En sanonut ,että tässä suhteessa kyse olisi "junttiudesta" vaan silloin kun ei osaa/kykene tarkastelemaan musiikinlajeja niiden omasta estetiikasta käsin on kyse yksinkertaisesti tietämättömyydestä - tiedon puutteesta.Itse pidän junttiutena juurikin sitä ,että esittää tietävänsä vaikkei tiedä."Junttiuden" voi toki käsittää muullakin tavalla. Ja itse itsensä eliittiin kohottaminen on aika koomista :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:07:05 | |
---|
Sergei Fallinen: Kantri on junttimusaa Amerikassa, samoin kuin vaikka Kiss, mutta Euroopassa kummankin kuuntelu on mahdollista ilman junttileimaa. Aivan oikein. Tästä juuri puhuin tarkentaessani edellistä kommenttiani: Junttiuden voi käsittää monella tavalla ja se merkitsee eri asiaa eri ihmisille.Junttimusiikki positiivisessa mielessä taas voisi olla jonkinlaista rehellisyyttäkin? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:08:29 | |
---|
Lennu: No kyllä blues on junttimusaa, jazz sitten siitä "vähän" kehitellympää. En mä tajua, miksi tätä pitäis erikseen perustella, kuunnelkaa sitä musaa. Yksinkertaisuus ja junttius eivät liene sama asia? Kyllähän varmaan 20- ja 30-lukujen swing oli aikansa "junttimusaa"? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:11:00 | |
---|
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
PsychedelicWarlord: Yksinkertaisuus ja junttius eivät liene sama asia? Kyllähän varmaan 20- ja 30-lukujen swing oli aikansa "junttimusaa"? Juntti on yksinkertainen = junttimusa on yksinkertaista. Esim. Kaija Saariahon biisit ei ole juntteja, eikä Schnittken. Mutta Popedan Sukset on. Internet-Tosikko. |
velipesonen 18.05.2011 14:17:41 | |
---|
PsychedelicWarlord: En sanonut ,että tässä suhteessa kyse olisi "junttiudesta" (...)) Mutta minä sanoin. Terv. Elitisti Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:26:39 | |
---|
Lennu: Juntti on yksinkertainen = junttimusa on yksinkertaista. Toi on sinun tulkintasi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:27:18 (muokattu 18.05.2011 14:27:55) | |
---|
velipesonen: Mutta minä sanoin. Terv. Elitisti Aivan sama mitä sanot jos sulla ei ole mitään perusteita. Terv.Elitisti (ajattelin nimittää itseni elitistiksi) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Sakmongkol 18.05.2011 14:34:46 | |
---|
Eiks tää keskustelu oo käyty jo? |
Lennu 18.05.2011 14:40:19 | |
---|
Itsehän olen suuri junttimusiikin ystävä, mutta onnistunut kuitenkin skippaamaan pahimmat tunnusmerkit, kuten Lynyrd Skynyrd -selkälippu, Zippo, tai buutsit. Ne on jo vähän liikaa ;-) Internet-Tosikko. |
Musta Arkipyhä 18.05.2011 14:45:15 | |
---|
Lennu: Itsehän olen suuri junttimusiikin ystävä, mutta onnistunut kuitenkin skippaamaan pahimmat tunnusmerkit, kuten Lynyrd Skynyrd -selkälippu, Zippo, tai buutsit. Ne on jo vähän liikaa ;-) Niinku sanoin niin junttimusiikki voi olla myös positiivinen määre: Näin minulle esim.Skynyrdin kohdalla.Se voi olla sellasta rehellistä ja konstailematonta meininkiä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Kailis 18.05.2011 15:16:17 (muokattu 18.05.2011 15:17:41) | |
---|
PsychedelicWarlord: Eli on esim.oikein sanoa ,että Steve Morse on parempi kitaristi kuin Segovia koska Segovialla on huonompi plekutekniikka? Ei, mutta voi sanoa että plektran käyttö on yksi merkki junttiudesta. =D Nyt pitäis määritellä junttius. Musta se esimerkiksi ei voi olla sellasta rehellistä ja konstailematonta meininkiä. Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |