Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 567 68 69 70 71258 259 260 261 262
Velli
14.05.2011 02:39:11
Mallaslahti: mun mielestä Big Jackin voisi korvata Who Made Wholla...

Tanakkaa komppia tälle!
Umpihullu
14.05.2011 07:16:14
Ärsyttävän näköistä tuossa Riverissä on tuo huojuntaefekti jota on tungettu joka paikkaan, elokuvankäsittelyohjelmalla on laitettu se ihmismeri heilumaan, pomppimaan ja huojumaan edestakaisin. Ei ne siellä heilu tuohon malliin kun kamerakulma on paikallaan. Toki ne siellä hengaavat, mutta tuolla ohjelmalla ne on laitettu vellomaan yli äyräitten. Nehän näyttävät liukuvan sivuttain ja limittäin monessakin kohtaa, ei siellä oikeasti virrata tuolaisessa ihmismassassa tuohon malliin. Tulisi nyt se Let There Be Rock blu-ray sieltä ulos, järkihän tässä menee odotellessa.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
pekkap82
14.05.2011 08:28:41
Kuulostaako Anguksen kitara jotenkin digitaaliselta vai kuvittelenko vain?
sirdickyj
14.05.2011 11:54:47
krautio: Miinusta

- tylsä biisilista, samat 14-15 biisiä, joita ovat veivanneet viimeiset 20 vuotta plus muutama uusi biisi levyltä

Tää on tavallaan totta, mutta kun siellä on n.10 biisiä joita ilman ei voi olla AC/DC keikkaa. Lopputulostahan tämä tosiasia ei toki muuta mihinkään suuntaan, mutta sit pitää vaan miettiä että hommaako k.o. orkesterin livetallenteita tai meneekö kattomaan keikalle.

Onhan tossa Shot down in flames ja Dog eat dog, vakio-vakio biisien lisäksi.

Mutta siis, biisilista on tosiaan tylsä, jos omistaa muitakin livetallenteita.

High Voltage puuttuu tästä, väitän edelleen että siksi että Phil Rudd ei saa sitä rullaamaan.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Nick Bone
14.05.2011 12:08:46
sirdickyj: Tää on tavallaan totta, mutta kun siellä on n.10 biisiä joita ilman ei voi olla AC/DC keikkaa. Lopputulostahan tämä tosiasia ei toki muuta mihinkään suuntaan, mutta sit pitää vaan miettiä että hommaako k.o. orkesterin livetallenteita tai meneekö kattomaan keikalle.

Onhan tossa Shot down in flames ja Dog eat dog, vakio-vakio biisien lisäksi.

Mutta siis, biisilista on tosiaan tylsä, jos omistaa muitakin livetallenteita.

High Voltage puuttuu tästä, väitän edelleen että siksi että Phil Rudd ei saa sitä rullaamaan.

High Voltage puuttuu siksi, että se ei ollut settilistassa vuonna 2009 (jolloin nämä Platen keikat soitettiin), vaan vasta vuoden 2010 puolella. HV:llahan korvattiin Dog Eat Dog (vrt. Helsinki-Tampere). Turha tuosta Ruddia on jälleen syyttää, eiköhän se rullauta ne biisit, mitkä Youngin pojat lyö listalle.

Mä diggaan tästä uudesta julkaisusta; blu-rayn kuva on uskomaton ja soundit on enemmän kuin kohdallaan. Soitto pelaa ja Brianin tuubitkin puhaltavat hyvällä höngällä. Jälkikäsittelystäkin voidaan keskustella, mutta eiköhän sitä tee kaikki bändit.

Settilistasta voidaan kinata maailman tappiin asti; siellä nyt sattuu vaan olemaan ne 10-15 biisiä aina, joita ilman ei kai AC/DC-keikkaa voi vetää. Ne on ne "pakkopullabiisit", joille setti rakentuu.

Kyllä mäkin haluaisin kuulla Riff Raffia, Gone Shootinia, Who Made Whota, Flickin aikasta kamaa yms., mutta jäänee haaveeksi. Uudet sukupolvet haluaa kuulla vanhat hitit ja bändikin sen tietää. En valita, kyllähän noitakin biisejä käy mielellään livenä kuuntelemassa ja Shoot To Thrill on aina ollut mulle eräänlainen kohokohta.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.myspace.com/blackflyfinland
krautio
14.05.2011 12:27:04 (muokattu 14.05.2011 12:30:14)

Jos saisin päättää settilistan niin se olisi tämä:

Pakolliset hitit:

Hells Bells
Highway To Hell
Fot Those About To Rock
Shook Me All Night Long
Back In Black
Shoot To Thrill
Thunderstruck

ja sitten ne harvemmin kuullut

Rock and Roll Aint Noise Pollution
Sink The Pink
Shake Your Foundation
Flick Of The Switch
It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll)
Live Wire
Problem Child
Ride On
Riff Raff
Sin City
If You Want Blood (You've Got It)
Are You Ready
Moneytalks

Väittäisin, että jos stadikalla olisi 45000 ihmistä, niin tuskin kovin moni murheissaan lähtisi tuollaisen setin jälkeen kotimatkalle.
Hey Ho, Let's Go!
J.Hollström
14.05.2011 14:20:18
sirdickyj: High Voltage puuttuu tästä, väitän edelleen että siksi että Phil Rudd ei saa sitä rullaamaan.

Jankkaajien kuningas iskee taas. Vai luulitko että unohdettiin jo tää totuus?
msalama
14.05.2011 17:00:41

No kyllä se sen ainakin aikoinaan sai rullaamaan ihan mainiosti:

http://www.youtube.com/watch?v=DlQdiGvWIKw&feature=related

Ja mä taas puolestani väitän, ettei sitä kukaan ton paremmin rullaamaan saa. En edes mää :D
hollmi-5
14.05.2011 18:58:17
Riverplate ruudussa. Phil Ruddille tehdyt kapulat käsissä ja Philin virppakalvo tuopinalusena. Paistakoon vain aurinko pihalla. Minä olen sisällä. Tämä on tiukkaa soitantaa ja Rudd ajaa isoa rekkaa.

https://picasaweb.google.com/mikaho … 3JvwE#slideshow/5606601665323529970
Soundit, piuhat ja kajarit.
sirdickyj
14.05.2011 20:59:52
msalama: No kyllä se sen ainakin aikoinaan sai rullaamaan ihan mainiosti:

http://www.youtube.com/watch?v=DlQdiGvWIKw&feature=related

Ja mä taas puolestani väitän, ettei sitä kukaan ton paremmin rullaamaan saa. En edes mää :D

Niin sai aikoinaan. Ainoo et tossa on hiukan eri svengi kun studioversiossa.

Slade sai sen rullaamaan paremmin.

Siksi jauhan tästä, että oma paikkansa silläkin on bändin historiassa. Ja ihan ansaittu.
rheinone
14.05.2011 21:15:04 (muokattu 14.05.2011 21:21:26)
Ensifiilikset Riverplaatasta:
- The Jack jaksaa hymyilyttää yhä, suureksi osaksi Angusin kitaroinnin ansiosta.
- nää Black Icen piisithän toimii tässä ihan mainiosti. Nimipiisissä itsessään hyvinkin on ideaa eikä ne muutkaan ihan turhia vetoja ole.
- Let There Be Rockin ylivenytettyä nysväystä ei vanha mies jaksa.
E:
- tästä jotenkin puuttuu ne huippukohdat, joita vois hehkuttaa. Hell Ain't A Bad Place To Be ja Shoot To Thrill lähti parhaiten.
- saatana ku tässä ei oo sitä High Voltagea.
hollmi-5
14.05.2011 21:18:40
sirdickyj: Niin sai aikoinaan. Ainoo et tossa on hiukan eri svengi kun studioversiossa.

Slade sai sen rullaamaan paremmin.

Olet ihan ysin mielipiteesi kanssa, mutta ole vain.

Siksi jauhan tästä, että oma paikkansa silläkin on bändin historiassa. Ja ihan ansaittu.

Kun ei Phil-setä ollut käytettävissä, mutta heti kun oli, ei kukaan Sladen perään kaipaillut. Jos Cliff sanoo, että Phil on paras rumpali bändiin, niin mikä sinä olet vastaan väittämään?
hollmi-5
14.05.2011 21:20:16
rheinone: Ensifiilikset Riverplaatasta:
- The Jack jaksaa hymyilyttää yhä, suureksi osaksi Angusin kitaroinnin ansiosta.
- nää Black Icen piisithän toimii tässä ihan mainiosti. Nimipiisissä itsessään hyvinkin on ideaa eikä ne muutkaan ihan turhia vetoja ole.
- Let There Be Rockin ylivenytettyä nysväystä ei vanha mies jaksa.

Let There Be Rockin aikana olen keikoilla käynyt kusella ja kaljalla, mutta on se tautisen pitkää katseltavaa ja puuduttavaa kuunneltavaa kotisohvallakin ...
sirdickyj
14.05.2011 21:29:14
hollmi-5:Kun ei Phil-setä ollut käytettävissä, mutta heti kun oli, ei kukaan Sladen perään kaipaillut. Jos Cliff sanoo, että Phil on paras rumpali bändiin, niin mikä sinä olet vastaan väittämään?

Ihan sama olen sanomaan kun sinäkin. Ota korvat pois ämpäristä ja kuuntele. On siinä kaahauksessa hetkensä. Mut jos sä haluat pitää jästipäisesti kiinni tosta Ruddin palvomisesta niin pidä. Ihminen sekin on.
J.Hollström
14.05.2011 21:30:58
Voi vittu taas.
hollmi-5
14.05.2011 21:33:55
sirdickyj: Ihan sama olen sanomaan kun sinäkin. Ota korvat pois ämpäristä ja kuuntele. On siinä kaahauksessa hetkensä. Mut jos sä haluat pitää jästipäisesti kiinni tosta Ruddin palvomisesta niin pidä. Ihminen sekin on.

Luulen, että olen kuunnellut AC/DC-musaa enemmän, kuin suurin osa tällä saitilla. Rumpalina kuuntelen varmaan eri tavalla, kuin sinä.

Tällä uudella BluRaylla Phil on ihan päällikkö. Slade varmaan availee soolona joitain maaratakisojen maakunnallisia nykyäänkin...
hollmi-5
14.05.2011 21:35:33
J.Hollström: Voi vittu taas.

Jeje... Toisaalta puupäiden kanssa ei kannataisi vääntää ;)
J.Hollström
14.05.2011 21:38:02
hollmi-5: Jeje... Toisaalta puupäiden kanssa ei kannataisi vääntää ;)

Eikä uskovaisten. Ihan sama mikä on aiheena.

Lopettakaa jo saatana tää saman paskan jauhaminen.
sirdickyj
14.05.2011 21:45:54
hollmi-5: Luulen, että olen kuunnellut AC/DC-musaa enemmän, kuin suurin osa tällä saitilla. Rumpalina kuuntelen varmaan eri tavalla, kuin sinä.

Tällä uudella BluRaylla Phil on ihan päällikkö. Slade varmaan availee soolona joitain maaratakisojen maakunnallisia nykyäänkin...

Ei kukaan moittinu Philiä, eihän?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)