Aihe: Tatuointi
1 2 3 4 585 86 87 88 89112 113 114 115 116
Sergei Fallinen
11.05.2011 20:01:01
Manaatti:
http://imageshack.dk/imagesfree/k2p10930.jpg - kyynärvarsi. Pitäisikö sitä lähteä salille, jotta voi hankkia tatskan? :|

Itel vähän samoja ajatuksia. Tosin olkavarteen tai olkapäähän voisin myös hyvin ottaa. Mut turhan luikkua nekin

Kuvakin mietityttää. Jotain riikinkukkoaiheista haluaisin mut en oo varma olisko sellanen sarjakuvamainen kokokukko vai sit joku yksittäinen pyrstösulka. Ylipäätään en oo viel nähny yhtäkään oikeesti hyvännäköstä riikinkukkotatskaa miehellä vaik aihees potentiaalia olis vaikka mihin. Ja ite ei toisaalta kauheesti kiinnostais lähteä piirrustelemaan
Thet
11.05.2011 23:28:20
Manaatti: Kuka valittaa? Ja miksi? Eikö duunissakin tatskat saa piilotettua aika tehokkaasti?

On mulla työtä hakiessa pidetty tautointia kyynärvarressa huonona asiana. Vaikka ei oo mikään iso, 6*6cm varmaanki. En ainakaan haluaisi, että tatuointi estäisi multa työnsaantia yhtään enempää. Mutta tokihan niitä tatuoituja tyyppejä näkee monenlaisessa duunissa ilman, että tarvii peitellä. Joissain töissä pitkähihanen on vaan aika tukala.

Toisaalta kyl tekis mieli jatkaa tohon kyynärvarteen jotain. Joku koi-fish olis siisti sillai kun sen oon aatellu tohon aika värikkäänä, mut ehkä vähän liian turhan käytetty tatuoinnin aihe.
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth " - Barney Stinson
Entropia666
12.05.2011 11:27:41 (muokattu 12.05.2011 11:33:41)

Mulla on koko käsi nyt täynnä ja oon asiakaspalveluhommia tehnyt ihan tiskilläkin t-paidassa. Missään ei oo ainakaan työnantajia haitannu, asiakkaatkaan ei oo valittanu. Mun mielestä työpaikka ei oo ainakaan mun osaamiseen arvonen jos nykymaailmassa ei tatuoitua otetta töihin. Ties mitä muuta nihkeilyä odotettavissa tuommoselta firmalta?

Itse en mieti tatuointeja töitten kannalta, kyllä sitä jotain hommaa aina löytyy.
Mirrinsane
12.05.2011 11:42:08 (muokattu 12.05.2011 11:44:02)

Thet: On mulla työtä hakiessa pidetty tautointia kyynärvarressa huonona asiana. Vaikka ei oo mikään iso, 6*6cm varmaanki. En ainakaan haluaisi, että tatuointi estäisi multa työnsaantia yhtään enempää. Mutta tokihan niitä tatuoituja tyyppejä näkee monenlaisessa duunissa ilman, että tarvii peitellä. Joissain töissä pitkähihanen on vaan aika tukala.

Toisaalta kyl tekis mieli jatkaa tohon kyynärvarteen jotain. Joku koi-fish olis siisti sillai kun sen oon aatellu tohon aika värikkäänä, mut ehkä vähän liian turhan käytetty tatuoinnin aihe.

Mä olen ajatellut asian niin, että jos en saa jotain työtä tatuointieni/lävistysten(pikkuinen rinkula nenässä ja venytykset korvissa), en luultavasti siinä työssä viihtyisikään. Viisi vuotta asiakaspalveluhommia takana, että tuota. Stockalle en pääsisi, sen tiedän, sen hyväksyn. Muuten ei toppia ole tatskojen takia tullut.

(ja näkyviksi tatuoinneiksi minulla laskettaneen ranteet ja kyynärvarsi)
kalamies#52 >-)))> Nälkänen kissa on kiukkunen. Vittu moon tässä puoli tuntia jäystänyt, enkä oo vieläkään päässy munaan kiinni. -Pussokisu
JPQ
12.05.2011 15:59:07

En tiedä miten ruoan käsittely tuollaisten kanssa mutta lävistyksethän on ielletty esim. lihatiskin myyjiltä kyllä myös korujen roikutus korvissa ja sormuksetkin. Joskus vaan näkee tuota sääntöä rikotun ja inhottaa ymmärtänette miksi ne aika mosiia bakteeri pesiä. Mutta kiva olisi tietää miten tautuointien kanssa on saanen ehkä selvitettyä sen mutta sanon johonkin ammatteihin ne ei sovi mutta sanoisin automaatti ei sen takia minusta vähän typerää paitsi just tietyissä hommissa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Funkånaut
12.05.2011 16:47:02

JPQ: Mutta kiva olisi tietää miten tautuointien kanssa on saanen ehkä selvitettyä sen mutta sanon johonkin ammatteihin ne ei sovi mutta sanoisin automaatti ei sen takia minusta vähän typerää paitsi just tietyissä hommissa.

Mahtava virke, ei voi muuta sanoa.
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Entropia666
12.05.2011 16:56:27

JPQ: En tiedä miten ruoan käsittely tuollaisten kanssa mutta lävistyksethän on ielletty esim. lihatiskin myyjiltä kyllä myös korujen roikutus korvissa ja sormuksetkin. Joskus vaan näkee tuota sääntöä rikotun ja inhottaa ymmärtänette miksi ne aika mosiia bakteeri pesiä. Mutta kiva olisi tietää miten tautuointien kanssa on saanen ehkä selvitettyä sen mutta sanon johonkin ammatteihin ne ei sovi mutta sanoisin automaatti ei sen takia minusta vähän typerää paitsi just tietyissä hommissa.

En tajunnu yhtään mitä ajoit takaa. Saavutus sinällään sekin. Jos viittasit siihen, että ruokahommissa tatuoinnit haittaa hygienisessä mielessä, niin paskapuhetta. tatuointi on suht syvällä ihon alla, eikä sieltä mikään leviä sen kummemmin kuin paljaasta ihosta muutenkaan. Lisäksi tatuoinnit tehdään ammattimestoissa täysin steriileillä välineillä kumihanskat kädessä, ei paljoo taudit tartu.
dipshit
12.05.2011 22:55:11
Onko tuo JPQ jotenkin vammainen vai ainoastaan onnistunut trolli, jota ei vain jostain syystä ole vieläkään bannattu. En ole koskaan lukenut kyseiseltä käyttäjältä etäisestikään ymmärrettävää viestiä.
"näin on , ei Räppi muusikot ei osaa ees laulaa ja lisäks yks räppäri vei mun tyttö kaverin . joten hevi on parasta" -hevi man
Sergei Fallinen
12.05.2011 22:55:57
Dipsetcityboy: Onko tuo JPQ jotenkin vammainen vai ainoastaan onnistunut trolli, jota ei vain jostain syystä ole vieläkään bannattu. En ole koskaan lukenut kyseiseltä käyttäjältä etäisestikään ymmärrettävää viestiä.

käsittääkseni siinä joku oikee ongelma on, ei ainakaan trollilta vaikuta munsta
Manaatti
13.05.2011 15:25:50
Thet: On mulla työtä hakiessa pidetty tautointia kyynärvarressa huonona asiana. Vaikka ei oo mikään iso, 6*6cm varmaanki. En ainakaan haluaisi, että tatuointi estäisi multa työnsaantia yhtään enempää. Mutta tokihan niitä tatuoituja tyyppejä näkee monenlaisessa duunissa ilman, että tarvii peitellä. Joissain töissä pitkähihanen on vaan aika tukala.

Itse olen aina ajatellut työhönottotilanteet persoonanmyymisenä. Pitkähihaisessa kauluspaidassa ja mahdollisimman formaalina myymään itseään henkisenä otuksena, ei ulkoisia avujaan. Sitten töissä, jos niihin pääsee, voi paahtaa t-paidassa ja tatuoinnit näkyvillä, sillä se ei ole erottamisen peruste.

Itse olen harkinnut myös Koi-kalaa, mutta luultavasti värikäs Shiva on enemmän meikäläisen taidemakua vastaava. Värikkäitä tatuointeja tulee varmasti otettua, kun sille päälle sattuu ja rahatilanne antaa periksi. Vähän kyllä mietityttää vielä, kun ei tiedä Etelä-Savon tai Lappeenrannan tatuointiliikkeiden laadusta mitään. Lappeenrannassa kuulemma ainakin yksi tatuoija tekee hommia välillä kännissä ja parhaimmillaan aivan seinille, joten tuskin on Etelä-Karjalan tatuointiliikkeet meikäläisen targettina aivan ensimmäisenä.
"Perussuomalaiset tekevät hyvää suomalaiselle demokratialle samalla tavalla kuin punk-rokkarit tekivät suomalaiselle rockille. Perusidea on, että nekin saavat soittaa, jotka eivät sitä lainkaan osaa." - Heikki Laurinolli, Aikalainen 5/2011
Thet
13.05.2011 15:42:43
Manaatti: Itse olen aina ajatellut työhönottotilanteet persoonanmyymisenä. Pitkähihaisessa kauluspaidassa ja mahdollisimman formaalina myymään itseään henkisenä otuksena, ei ulkoisia avujaan. Sitten töissä, jos niihin pääsee, voi paahtaa t-paidassa ja tatuoinnit näkyvillä, sillä se ei ole erottamisen peruste.

No joo näinhän mä sen oon myös aatellu. Viime haastattelussa kysyttiin onko tatuointeja näkyvillä paikoilla ja kerroin tietty, että on. Jos oisin valehdellu ja se olisi myöhemmin selvinnyt niin se olisi kuulemma ollut irtisanomisperuste.
Tääkin on varmaan aika paljon työpaikasta riippuvainen, joissain on, kuten aiemmin mainittukkin, aika tarkat kriteerit näiden suhteen ja jossain ei. Ja tosiasiahan se on, että tuskin semmosessa työssä viihtyisikään jos omaa tyyliään pidettäisiin huonona.
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth " - Barney Stinson
sartzan
13.05.2011 22:02:55
Mirrinsane: Stockalle en pääsisi, sen tiedän, sen hyväksyn. Muuten ei toppia ole tatskojen takia tullut.

Mää oon asioinut Helsingin stokkalla muistaakseni kangas- yms. -osastolla varsin selkeästi tatuoidun naispuolisen asiakaspalvelijan kanssa. Siitä kyllä on jokunen vuosi jo, enkä tiedä oliko tilapäinen vai vakkarityöntekijä. Mietin silloin itsekseni, että onpas siistiä, varsinkin kun erittäin mukavalta ja asiansa osaavalta vaikutti, ja aprikoin että ehkä konservatiiviseksi mieltämässäni puljussa asiakaspalvelutaidot menee kuitenkin leimojen edelle. Liekö ajat muuttuneet.:(

Dipsetcityboy: Onko tuo JPQ jotenkin vammainen vai ainoastaan onnistunut trolli, jota ei vain jostain syystä ole vieläkään bannattu. En ole koskaan lukenut kyseiseltä käyttäjältä etäisestikään ymmärrettävää viestiä.

Kuinka vammaista on päästellä tuommoista tekstiä ketjuun, johon mainitsemasi henkilö itse on kirjoitellut? Palsta ei ole äidinkielen koe, enkä ole JPQ:n nähnyt vielä perseilevän ketjuissa, mistä syystä siis pitäisi bannata tarkalleen ottaen? En JPQ:n tilanteesta tiedä, mutta _joka_kymmenennellä_ aikuisella on jonkinlainen lukihäiriö, ja aivan normitasoisen suomen kielen kielitaidon omaava ihminen kyllä ymmärtää JPQ:n tekstiä. Ehkä välimerkit pitää asetella itse paikoilleen, mutta jokatapauksessa.:)
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
JPQ
14.05.2011 02:04:49 (muokattu 14.05.2011 02:07:13)

Osa ymmärtää minua ihan hyvin. Olen monivammainen muuta en nyt muista kuin CP vamma mutta muutakin on ja osaa ei ole edes minulle kerrottu lääkärit pitäneet omana tietonaan. Olen kyllä joskus pelleillyt mutta liika vakavuus minusta pahasta mutta jos peleilenkin pyrin siihen etten ketään henkilökohtaisesti loukkais ja jos loukkaannut ilmopita katsotaan onko vika ymmäryksessäsi vai olinko karkea kielinen jota joskus olen myönnettäköön. ps. eikä muutenkaan pitäs toisesta kirjoittaa ennen kuin tietää missä vika ja onnea teille jotka tautointeja olette tai haluatte ottaa. ITseäni kiinnostaa niistä kuvataiteelliset arvot. ja tekninen puolikin sen verran että väriaineet kiehtoo enkä oikein ole tarkkaa kuvaa saanut mitkä väriaineet soveltuu.....
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Manaatti
14.05.2011 11:50:04 (muokattu 14.05.2011 11:51:28)
Thet: No joo näinhän mä sen oon myös aatellu. Viime haastattelussa kysyttiin onko tatuointeja näkyvillä paikoilla ja kerroin tietty, että on. Jos oisin valehdellu ja se olisi myöhemmin selvinnyt niin se olisi kuulemma ollut irtisanomisperuste.

En usko, että menisi läpi oikeudessa, jos tatuoinnin perusteella irtisanotaan. Valehtelu tietenkin erikseen, mutta kuka nyt valehtelee jos kysytään suoraan? Oletettavasti jokaisessa työpaikassa tulisi joskus käytettyä t-paitaa, joten tuollaisessa tilanteessa valehtelu on itseään jalkaan ampumista.
"Perussuomalaiset tekevät hyvää suomalaiselle demokratialle samalla tavalla kuin punk-rokkarit tekivät suomalaiselle rockille. Perusidea on, että nekin saavat soittaa, jotka eivät sitä lainkaan osaa." - Heikki Laurinolli, Aikalainen 5/2011
hullu_ukko
14.05.2011 14:11:51
Mites mahtaa olla arpikudoksen päälle tatuoimisen laita? Ei siis ole kyse leikkausarvesta tai vanhoista palovammoista, vaan venytysjuovista, jotka ilmestyivät teininä tuohon molempien käsien hauisten ympäristöön, kun sitä massaa ilmestyi ko. alueelle melko nopealla tahdilla. Ilmeisesti vanhojen arpien päälle pystyy tatuoimaan ihan hyvälläkin tuloksella, mutta oonko mä nyt käsittänyt ihan väärin, että nuo venytysjuovat tykkäävät jatkua niihin paikkoihin, joissa niitä on jo valmiiksi, jos innostuu taas esim. nostelemaan rautaa enemmänkin? Eli meneekö koko paska aivan vituiksi, jos kuvan alueelle ilmestyy lisää tuota arpeutunutta kudosta?
Fee-fi-fo-fum, I smell Kraft Dinner!
Entropia666
14.05.2011 15:12:16

hullu_ukko: Mites mahtaa olla arpikudoksen päälle tatuoimisen laita? Ei siis ole kyse leikkausarvesta tai vanhoista palovammoista, vaan venytysjuovista, jotka ilmestyivät teininä tuohon molempien käsien hauisten ympäristöön, kun sitä massaa ilmestyi ko. alueelle melko nopealla tahdilla. Ilmeisesti vanhojen arpien päälle pystyy tatuoimaan ihan hyvälläkin tuloksella, mutta oonko mä nyt käsittänyt ihan väärin, että nuo venytysjuovat tykkäävät jatkua niihin paikkoihin, joissa niitä on jo valmiiksi, jos innostuu taas esim. nostelemaan rautaa enemmänkin? Eli meneekö koko paska aivan vituiksi, jos kuvan alueelle ilmestyy lisää tuota arpeutunutta kudosta?

Monet peittelee arpia tatuoinneilla. Itelläänkin on kädessä parin yli vedetty. Kannattaa vielä konsultoida tatuoijaa tosta venymisjutusta, mutta kyllä niitten päälle pystyy tekemään.
Mirrinsane
15.05.2011 09:25:10

Entropia666: Monet peittelee arpia tatuoinneilla. Itelläänkin on kädessä parin yli vedetty. Kannattaa vielä konsultoida tatuoijaa tosta venymisjutusta, mutta kyllä niitten päälle pystyy tekemään.

Mulle sanoi tatuoija joskus, että väri kyllä pysyy, mutta saattaa levitä. Eli jos raja on arven kohdalla, niin suttaantuu tms.
kalamies#52 >-)))> Nälkänen kissa on kiukkunen. Vittu moon tässä puoli tuntia jäystänyt, enkä oo vieläkään päässy munaan kiinni. -Pussokisu
slowdive
22.05.2011 07:55:45
Muutamia kuvia tullut otettua satunnaisesti, nyttemmin ehkä vähän tiuhempaan ja tavoitteellisemmin (hiha täyteen).

Ikinä en ollut kipua pitänyt tatuoinnin otossa mitenkään isona juttuna, tokihan se välillä kirpaissu enemmän ja välillä vähemmän mutta kaikipuolin ihan ylipeloteltua tuo sattuminen. Eilen tuli kuitenkin istuttua semmonen 3-4h session jossa tikattiin enimmäkseen käsivarren taivetta ja ympärystää... moniväristä, paljon viivaa & varjostusta - ja nyt voi kyllä kiteyttää tuon iltapäivän aikalailla niin että AI SAATANA.
one good thing about music, when it hits you feel no pain (bob marley)
Stag
03.06.2011 22:02:45

Sivulla 82 tiedustelin mitä about maksaisi sellainen kukkatribaali, joka lähtisi kämmenestä käden alakautta kyynärtaipeeseen saakka ja koska se on aika vaikea selittää, pistän tähän kuvan samantapaisesta tatuoinnista jota ajattelen:

http://img26.imageshack.us/img26/4710/flowertribal.png

Siinä kaksi kuvaa eri kohdista. Ja kysytääs vielä, että onko käsi erityisen kipeä kohta ottaa tatuointi? :)
"We were like two parts of an apple, We were nothing without each other"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)