Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 599 100 101 102 103174 175 176 177 178
velipesonen
06.05.2011 12:54:35

Exhausted: Onhan se selvä, että The Wall on enemmän lyriikka- ja tunnelmalevy kuin sävellys-, sovitus- tai saundilevy, joita ovat enemmän sitten DSOTM ja WYWH. The Wallilla kierrätetään monia samoja musiikillisia motifeja pitkin levyä, kuten esimerkiksi Another Brick in the Wallin laulumelodia, joka toistuu kitaralla soitettuna heviriffinä ainakin Hey Youssa ja Waiting for the Wormsissa. Toinen toistuva juttu on "oh babe"-hoilaukset. Toisaalta kun levyn tarinaan ja meininkiin pääsee kunnolla sisään, niin levy on todella elokuvamaisen vangitseva, ja onnistunut musiikillisen tarinankerronnan merkeissä. Lisäksi muutamat huippusävellykset voidaan tarvittaessa irroittaa kontekstistaan.

Levy onkin ihan hyvä (vaikka onkin Waters-Floydin ehkä huonoin), mutta ainakin minun korvissani, niin uskon, juuri Gilmourin tekemiset saavat meininkiin tiettyä houkuttelevuutta, tylsänkin asian voi soittaa niin monella tavalla ja parhammillaan niin ettei se sitten tylsä ollutkaan. Lavalla hääränneet vara-Gilmourit eivät vain olleet tarpeeksi hyviä kumoamaan Watersin puisevuutta. Eli The Wall on sittenkin bändilevy!

Sitten vielä sanoisin että The Wall -albumin hienous on juuri tuossa näköjään Gilmourin taikomassa hypnoottisuudessa joka vallitsee yllättävässä ympäristössä eli Watersin kurjuudenmaksimoinnissa. Animalsista voisi sanoa samaa mutta kappaleet ovat täysin erilaisia joten eipäs sanotakaan mitään siitä aiheesta.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
Funkånaut
06.05.2011 16:53:12

Mitens jengi diggaa tästä Kingston Wallin tulkinnasta Comfortably Numbista? https://www.youtube.com/watch?v=5Ndl0B9ylRQ Omasta mielestäni kyllä varsin mahtava. Ei liikaa haettu identtistä alkuperäiseen nähden.
"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut
Bongowing
06.05.2011 17:24:45 (muokattu 06.05.2011 17:26:15)
velipesonen: Levy onkin ihan hyvä (vaikka onkin Waters-Floydin ehkä huonoin), mutta ainakin minun korvissani, niin uskon, juuri Gilmourin tekemiset saavat meininkiin tiettyä houkuttelevuutta, tylsänkin asian voi soittaa niin monella tavalla ja parhammillaan niin ettei se sitten tylsä ollutkaan. Lavalla hääränneet vara-Gilmourit eivät vain olleet tarpeeksi hyviä kumoamaan Watersin puisevuutta. Eli The Wall on sittenkin bändilevy!

Eiks kyse ollu kuitenkin enemmän tuosa showsta ja Gilmourin puutteen siinä mahdollisesti esille tulleista seikoista.
But where the heck is magenta?
velipesonen
06.05.2011 17:29:23

Bongowing: Eiks kyse ollu kuitenkin enemmän tuosa showsta ja Gilmourin puutteen siinä mahdollisesti esille tulleista seikoista.

Suomennatko, ei saa selvää.
Bongowing
06.05.2011 17:31:13 (muokattu 06.05.2011 17:37:48)
velipesonen: Suomennatko, ei saa selvää.

Olin huomaavinani tiettyä punaisen langan katkeamista, kun siirryttiin keikan arvioinnista itse levyn arviointiin, liittyen Gilmourin osuuteen tai sen osuuttomuuteen.
But where the heck is magenta?
velipesonen
06.05.2011 20:24:59

Bongowing: Olin huomaavinani tiettyä punaisen langan katkeamista, kun siirryttiin keikan arvioinnista itse levyn arviointiin, liittyen Gilmourin osuuteen tai sen osuuttomuuteen.

Jaa että mitenkä?
Peoplez
07.05.2011 14:57:59
Levy on loistava, sitä ei oikein voi verrata muihin Floyd-levyihin. Periaatteessa se on Watersin levy, mutta veikkaanpa että ilman Gilmouria yhtälö olisi hajonnut. Ei noi Watersin soololevyt vaan iske samalla tavalla mulle.

Liveshow kyllä pärjäs ilman Gilmouriakin kun pääosassa oli itse seinä.
koera
08.05.2011 20:54:24 (muokattu 08.05.2011 20:58:21)
The Wall nousi noitten Watersin keikkojen jälkeen Floydin ykköslevyks meikäläisen listalla, ainakin toistaseksi siis, mieltymykset aina tuppaa kausittain vaihtelemaan.

Olin sen verran vaikuttunut siitä ekasta showsta, että menin seuraavana iltana kattomaan sen vielä uudestaan ja roudasinpa vaimokkeenkin mukaan. Ehdottomasti huikein, näyttävin ja hienoin produktio, mitä oon koskaan nähny. Ja nyt kun noitten keikkojen jälkeen oon kuunnellu Wallia enemmälti, niin onhan se ihan pelkkiä sävellyksiäkin ajatellen aivan timanttinen levy. Tykkään kovasti.

Edit. Sen verran pitää vielä mainita, että ennen noita keikkoja The Wall oli mulle melko toissijainen levy Dark Sideen, Wish You Were Hereen, Animalsiin ja muihin aikaisempiin klassikoihin verrattuna, mutta nyt on eri ääni kellossa.
I'm on a seafood diet: I see food, I eat it.
Peoplez
09.05.2011 08:52:29
Mulle taas kävi silleen, että kun kuulin että Waters tuo The Wall-shoyn Suomeen, niin päätin silloin vaan juntata levyn haltuun vaikka väkisin. Noh lopulta siinä kävi niin, että The Wallista tuli yksi tärkeimmistä levyistä joita olen koskaan kuunnellut :) Se toimii niin monella tasolla, ja tarinaan on tosi helppo samaistua. Musiikki ja tuotanto sopivat lopulta myös kokonaisuuteen kuin nyrkki naamaan.
The Rikza
10.05.2011 17:26:54 (muokattu 10.05.2011 17:27:20)
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
kepe-5
10.05.2011 17:38:51
Hmm, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta uudelleenjulkaisuprojektilta. Kuultavaksi jää, millaista käsittelyä noille bonusraidoille annetaan.
And you don't stand an outside chance
mrk
10.05.2011 21:00:20 (muokattu 10.05.2011 21:05:46)
Mallaslahti: http://www.whypinkfloyd.com/

Ostakaa joku mun vanhat cd-versiot pois, tuli rahalle tarvetta :)

Tulee kyllä tarpeeseen, varsinkin kun osa Euroopassa nykyisin myynnissä olevista versioista ei ole remasteroitu. Esim Animals kuulostaa tosi sumealta verrattuna vuonna 1997 remasteroituun Amerikassa mynnissä olevaan versioon. http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=231317
"Short On Long Term Goals"
The Rikza
12.05.2011 22:12:33 (muokattu 12.05.2011 23:28:40)
NPF:ssa luki, että DSOTMin Experience-versiolla on tuota Wembleyn '74 matskua. WYWHin bonuksilla tulee olemaan lisää Wembleya "Shine on you crazy diamond 1-6". "Raving and Drooling" ja "You gotta be Crazy". Lisäksi Household Objects-kamaa, sekä Have a Cigarin ja Wish you were heren aiemmin julkaisemattomat versiot.

Niin, ja noilla Immersion-bokseilla on vaikka mitä mixejä ja bonusmatskua ja tilpehööriä etc.
Pedroz
13.05.2011 07:34:33

"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Jarkko G.
13.05.2011 08:01:28
No olisi se Nick voinut muutakin kuin Tamburiinia takoa, mutta kyllähän tuo sydäntä lämmittää.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Jarkko G.
13.05.2011 11:45:01
http://www.youtube.com/watch?v=TTHX6VsU2ZA

siinähän herrat seisovat, melko hyväntuulisina.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
HaloOfFlies
13.05.2011 11:47:48 (muokattu 13.05.2011 12:06:08)

Pedroz: http://www.rollingstone.com/music/n … oger-waters-show-in-london-20110512

Masonin mukanaolo tuli vähän yllätyksenä, kun ei siitä oltu mitään puhuttu. Mutta hienoa että tapahtui!

Gilmourin virallisessa faniblogissa muuten luki, että tuota eilisiltaista Comfortably Numbia missä Gilmour soitti soolon, ei tulla sisällyttämään DVD:lle.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
The Rikza
13.05.2011 15:20:44
danny: Masonin mukanaolo tuli vähän yllätyksenä, kun ei siitä oltu mitään puhuttu. Mutta hienoa että tapahtui!

Gilmourin virallisessa faniblogissa muuten luki, että tuota eilisiltaista Comfortably Numbia missä Gilmour soitti soolon, ei tulla sisällyttämään DVD:lle.

Vittu.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
kepe-5
14.05.2011 13:08:37
Mallaslahti: Lisäksi Household Objects-kamaa - -

Onko Household Objects -materiaalia julkaistu muuten bootleginäkään koskaan? Ois ihan kiinnostavaa kuunneltavaa.
And you don't stand an outside chance
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)