Aihe: Tamburiinin äänitys
1
SamPpaa
30.03.2004 22:12:02
Sen äänitys tuotti mulle suurta ongelmaa. Ei hyvää soundia millään! Kun lueskelin mikkiäänestys topicia oli tamburiiniin käytetty vähän kaikkea 57:sta isoon konkkaan.

Itse kokeilin NT-2:lla ja sen jälkeen 57:lla vaan ei hyvää soundia millään. Kokeilin myös muuttaa tamburiinin soundia teippaamalla osan helistimistä paikalleen, mutta meni vaan huonommaks. Päädyin ottamaan NT-2:lla noin metrin päästä ja lisäsin hieman kompuraa. En silti päässyt sellaiseen tulokseen että oisin ollut tyytyväinen.

Joten kertokaas mitä mikkiä käytätte. Miten mikin asettelu ja onko jotain suuntaa antavia equtus/kompurointi/muuta ohjeita.
Rock'n roll will never die!!!
Jabbe
30.03.2004 22:57:32
Kannattaisko kokeilla jotain pienikalvoista konkkaa? Esim. Röde NT-5, AKG C451, Oktava MK012 tai jos löytyy niin Neumann KM184 tms.
My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
SamPpaa
31.03.2004 00:23:29
Jep testaan varmaan ens kerralla kaverin opus83:lla. Viimeksi ei ollut siihen mahdollisuutta. Onko muita vinkkejä?
Rock'n roll will never die!!!
sami_sumea
31.03.2004 12:33:26

tilapaavo

:-D

Muahaha, uus termi. Yleiskäyttöinenkin laite?

...
Mikael
31.03.2004 13:22:04

Yleiskäyttöinenkin laite?

Ihan oppivainen, mut omani ei ainakaan vielä tiskaa, siivoa tahi laita ruokaa. Moduloi vaan niin stanasti...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jabbe
31.03.2004 16:40:33
Mikaelilla on kyl hyviä termejä välillä. "Mikkitekniikat vs. plugarit" pääs ihan telkkariinkin... ;)
My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Mikael
01.04.2004 11:18:50

"Mikkitekniikat vs. plugarit" pääs ihan telkkariinkin... ;)

häh?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Raimo
01.04.2004 14:28:37 (muokattu 01.04.2004 15:10:42)

Hyvä tamburiini on tärkeä!

Ite ottaisin kauempaa jos tila vaan tosiaan on vähän parempi.
Timo JM
02.04.2004 00:29:50

Kyllä silläkin on paljon merkitystä miten sitä tamburiinia soitetaan! Varsinkin jos vedetään yksittäisiä iskuja esimerkiksi ballaadiin virvelin päälle. Silloin on parempi pitää soitin paikallaan toisessa kädessä ja sitten toisella lyödä sitä. Eikä niin, kuten joskus näkee, että soittaja heilauttaa sitä tamburiinia toista kättä vasten. Silloin voi olla varma, että tulee aika sekavaa helinää. Jos taas soitetaan 16 osia, niin silloin täytyy eliminoida helistimen turhat kiemurat ja soittaa mahdollisimman tasaisesti. Ihan en ensimmäiseksi lähtisi kyllä teippailemaan.
...siis mun mielestä.
jPekka
02.04.2004 10:01:26

Ite ottaisin kauempaa jos tila vaan tosiaan on vähän parempi.

Tamburiinin kanssahan on nyvä pelata tuolla etäisyydellä ja tehdä siitä osa soitinsuoritusta... a-osan satunnaisissa efekteissä kauempana mikistä, sitten kiihdytyksessä astellaan hiljaa lähemmäs mikkiä ja kertsin kuudestoistaosat paukutetaan ihan vierestä. Tai jotain sinnepäin.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
Jabe
02.04.2004 13:23:24

Mun levylle Hämis äänitti isokalvoisella konkkamikillä (joku Neumann vissiin) ehkä noin metrin päästä. Hyvältä soundaa mun mielestä. Tosin oli hyvä soittajakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)