Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson maalauttaminen.
1 2
zxcasdqwe
04.05.2011 14:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä..
 
Osaako kukaan suositella Helsink/pääkaupunkiseudulta soitinrakentajaa yms. jonka palveluihin kuuluisi soittimien uudelleen hionta/maalaaminen? Ajattelin jos joku pystyisi maalata ton mun japsitokain ihan plain mustaksi ja samalla ehkä ton lavankin? Ja olis kiva myös, jos noi ruuvien reijät saisi tilkittyä ennen maalausta. En pidä plektrasuojusta.
 
BassoSisko
04.05.2011 17:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Elikkä..
 
Osaako kukaan suositella Helsink/pääkaupunkiseudulta soitinrakentajaa yms. jonka palveluihin kuuluisi soittimien uudelleen hionta/maalaaminen? Ajattelin jos joku pystyisi maalata ton mun japsitokain ihan plain mustaksi ja samalla ehkä ton lavankin? Ja olis kiva myös, jos noi ruuvien reijät saisi tilkittyä ennen maalausta. En pidä plektrasuojusta.

 
Minä tein tuon itse, kitaralle, ja vielä tapetoinkin sitä. Miksi et siis sinäkin?
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
zxcasdqwe
04.05.2011 17:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Minä tein tuon itse, kitaralle, ja vielä tapetoinkin sitä. Miksi et siis sinäkin?
 
Missä? Asun kerrostaloasunnossa Helsingin keskustassa.
Miten? Nykyajan modernin miehen ongelmia. Miten tyhjennän paskahuussin? Vaihdan öljyt autosta? Maalautan basson mustaksi ja täytän siinä olevat kiusalliset ruuvinmentävät reiät?
 
BassoSisko
04.05.2011 17:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Missä? Asun kerrostaloasunnossa Helsingin keskustassa.
 
Esim taloyhtiön kerhohuone tai tarvittaessa voin selvittää erään julkisen paikan. En muista nyt sen nimeä.
 
Miten?
 
Otat ja rupeat tekemään.
 
Nykyajan modernin miehen ongelmia. Miten tyhjennän paskahuussin? Vaihdan öljyt autosta? Maalautan basson mustaksi ja täytän siinä olevat kiusalliset ruuvinmentävät reiät?
 
Kaivan kuopan metsään, mieluummin naapurin tontille. Otat sen astian ja tyhjennät siihen. Täytät kuopan. Älä oksenna.
 
Laita astia alle, avaa se korkki alhaalta...
 
Tai sitten odotat järkeviä vastauksia sun kysymyksiin. Jos haluat itse tehdä niin se ei tosiaan ole vaikeaa.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Antti1
04.05.2011 18:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Jos haluat itse tehdä niin se ei tosiaan ole vaikeaa.
 
Priimalaadun tekeminen on, ei ne ammattilaiset turhaan ole ammattilaisia. Vaatii välineitä, kunnon tilat, aikaa, tietotaitoa, kokeilua, harjoittelua ja rahaa. Jos haluaa saada helposti, niin maalauttaminen ulkopuolisella on parempi vaihtoehto mun mielestä.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
zxcasdqwe
04.05.2011 18:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisitteko kertoa millä tavalla toi lopputulos olisi sitten parempi ammattilaisen tekemänä? Varmasti itse työnjälkikin on parempaa, mutta onko esimerkiksi soundillisia vaikutuksia? Ei sillä että olisin mikään hirveän kova hifistelijä tämänkaltaisten asioiden suhteen, mutta olisi kiva tietää tästä soittimien maalaamisesta ja maaleista enemmänkin.
 
Antti1
04.05.2011 18:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Osaisitteko kertoa millä tavalla toi lopputulos olisi sitten parempi ammattilaisen tekemänä? Varmasti itse työnjälkikin on parempaa, mutta onko esimerkiksi soundillisia vaikutuksia? Ei sillä että olisin mikään hirveän kova hifistelijä tämänkaltaisten asioiden suhteen, mutta olisi kiva tietää tästä soittimien maalaamisesta ja maaleista enemmänkin.
 
Noh, väittävät ohuemman lakka- ja maalipinnan estävän sitä soundin nuhaisuutta kovasti. Oikeastaan ehkä vielä niin päin, että paksu pintakäsittely voi vetää soundia tukkoon. Mä en oo samaan soitinyksilöön tollaista testiä koskaan tehnyt, joten en osaa sanoa varmaksi. Sensijaan olen todennut samansuuntaista ilmiötä paksun pintakäsittelyn poiston jälkeen.
 
Työnlaadun jäljen mainitsitkin jo. Itse tekemällä saa sellaisen, kuin sattuu tulemaan. Kovasti yrittämällä voi onnistua täydellisestikin, mutta vaatii pientä harrastuneisuutta.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
BassoSisko
04.05.2011 19:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Priimalaadun tekeminen on, ei ne ammattilaiset turhaan ole ammattilaisia. Vaatii välineitä, kunnon tilat, aikaa, tietotaitoa, kokeilua, harjoittelua ja rahaa. Jos haluaa saada helposti, niin maalauttaminen ulkopuolisella on parempi vaihtoehto mun mielestä.
 
No joo, harrastan maalausta ja on tullut joskus myös kunnostettua huonekaluja. Ei nyt ammattilaisen tasoista jälkeä ehkä tule, mutta riittävän hyvää omiin tarpeisiin.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
calster
04.05.2011 20:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maalauksen lopputuloksessa huomaa hyvin ammattilaisen ja amatöörin erot.
Niin sanottu appelsiinipinta vai mikä persikka olikaan :D tulee helposti jos ei ole maali/liuotin/tatsi kohdillaan.
MUTTA onko sen oltava aivan täydellinen niin on ihan makuasia.
 
Itsekkin varmasti voi saada hyvää jälkeä jos eka testaa ja sitärataa.
Ammattilaiset myös soitinpuolellakin saattaa esim. kiillottaa lakan pintaa ihan auton maai/lakka kiillottimella jne jne.. Mutta varmaankin tuolla highEnd osastossa näin..
 
leksi-B
04.05.2011 22:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse maalailin kitarani paukkupullosta ja vesihioin kunnolla, niin pinnasta tuli parempi kuin hyvä ja kerta oli ensimmäinen. Tietysti mustassa pinnassa on se ongelma, että siinä näkyvät sitten kaikki pienimmätkin virheet, jos ei tee kunnolla.
 
"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
Siderocks
05.05.2011 01:33:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää kokeilin viime syksynä maalailla spraymaalilla yhden basson mut siitä pinnasta tuli ihan helevetin huono. En suosittele tekemään itse jos ei oo kokemusta :D
 
www.myspace.com/heavyspacehero
sartzan
05.05.2011 07:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat itse tehdä niin se ei tosiaan ole vaikeaa.
 
Ilmeisesti kysyjä ei lähtökohtaisesti halua tehdä itse, koska etsii tietoa mahdollisesta työn tekijästä.
 
Mutta ymmärrän kyllä, miksi itsetekemiseen suositellaan. Maalauttamisesta kysellään täällä ja kitarapalstalla aika taajaan, ja vastaus on että saattaa mansikoita maksaa teettää. Työ on monivaiheinen: hiontaa, maali- ja lakkakerroksia, joiden välillä kuivatusta ja hiontaa ja lopussa vielä kiillotus. Toki tätä ennen soittimesta hilppeiden purku pois tieltä.
 
Kaikissa taloyhtiöissä ei ole askarteluhuonetta tai vastaavaa (ite olen asunut ikäni kerrostaloissa, mutten kertaakaan ko. tilalla varustetussa, mikä on harmi) ja asunnossa spreijjaaminen on idea, jota kannattaa harkita pari kertaa ennen aloittamista. Jos tila ja innostus tekemiselle löytyy, niin maalaamisesta on keskusteltu tuolla soitinrakennuspuolella, olikohan siellä paukkupurkein maalaamisesta faqikin pysyvänä. Jos soitin taas on kovin rakas, eikä ajatus maalipinnan jäämisestä ei-täydelliseksi tunnu hyvältä, tekijän löytäminen lienee viisainta. Tiiä sitten pääsisikö halvemmalla, jos itse hioisi (ja kaulan osalta teippailisi) soittimen valmiiksi, ja kiikuttaisi vaikka automaalaamoon.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Rämppy
05.05.2011 12:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Elikkä..
 
Osaako kukaan suositella Helsink/pääkaupunkiseudulta soitinrakentajaa yms. jonka palveluihin kuuluisi soittimien uudelleen hionta/maalaaminen? Ajattelin jos joku pystyisi maalata ton mun japsitokain ihan plain mustaksi ja samalla ehkä ton lavankin? Ja olis kiva myös, jos noi ruuvien reijät saisi tilkittyä ennen maalausta. En pidä plektrasuojusta.

 
Mulle tulee ekana mieleen Sound trade / Petri Kallio. Pätevä ja edullinen vaihtoehto.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
rapture
05.05.2011 20:15:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suosittelisin itse maalaamista
 
uudet kokemukset auttavat yleensä muusikon uraa
 
i'm back again olin intissä
hollmi-5
05.05.2011 21:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rapture: suosittelisin itse maalaamista
 
uudet kokemukset auttavat yleensä muusikon uraa

 
En suosittele suoraan basson kanssa harjoittelemista. Jokin muu harjoittelukappale ja sitten vasta bassoa maalaamaan.
 
Automaalaamoissa tulee hyvää jälkeä. Itse kun purkaa ja teippailee tarvittavat paikat, niin hintakin on kohtuullinen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Volle
06.05.2011 10:47:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5:
Automaalaamoissa tulee hyvää jälkeä. Itse kun purkaa ja teippailee tarvittavat paikat, niin hintakin on kohtuullinen.

 
Mitä luokkaa hinta on jos sinne kuskaa pelkän rungon valmiiksi teipattuna? viiskymppiä? satanen? kaksi?
 
uupunutsusi
22.05.2011 00:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksivärinen (musta) onnistui itseltäni kohtuullisesti. Edullisella Maston-värillä;runko oli tosin pohjamaalattu DR-Parts. Katselin netistä haulla: guitar painting ohjeita.
Laitoin runkoon lyhyehkön valekaulan ja ripustin sen puun oksaan .Sitten vain tasaisia kerroksia maalia(nettiohjeet) ja lopuksi pari kerrosta kirkasta lakkaa(Maston) Ei mitään hiomisia ja jälki oli hyvä. Ainakin materiaalikustannukset pysyi
alhaisina n. 10 €. Varmaan eri juttu on maalata paljaalle puulle pohjamaaleineen ja
hiomisineen
 
calster
22.05.2011 12:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuo maalin /lakan paksuus vaikuttaa sointiin?.
 
Windreaper
22.05.2011 16:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: Mitenkäs tuo maalin /lakan paksuus vaikuttaa sointiin?.
 
Akustiseen vai sähköiseen? Ohkaisesti viimeistellyt bassot ovat tuntuneet akustisesti hieman kirkkaammilta, mutta sähkösaundissa en ole huomannut mitään eroa (viiteryhmänä erilaiset jatsarit).
 
calster
22.05.2011 19:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windreaper: Akustiseen vai sähköiseen? Ohkaisesti viimeistellyt bassot ovat tuntuneet akustisesti hieman kirkkaammilta, mutta sähkösaundissa en ole huomannut mitään eroa (viiteryhmänä erilaiset jatsarit).
 
Lähinnä noita sähköpuolen keppejä meinasin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «