Aihe: Pianonsoitosta tutkinto
1 2
Janus
26.04.2011 22:21:18
HarjoittelijaPianisti: Mitä pohjaa sulla itellä sitten oli kun pyrit tuonne pop/jazz puolelle AMK:ssa?

Omasta puolestani: 8 vuotta pääinstrumenttia, 6 vuotta sivuinstrumenttia, 3-4v kokemusta säännöllisestä yhtyesoitosta eri genreissä, studiotyötä 1 julkaistun albumin sekä omien demo- jne. äänitysproggisten verran. Toivoakaan ei ollut päästä instrumentalistina sisään, menin siis musateknologialla.

Nyt olisi tarkoitus keväällä pyrkiä AMK:hon uudestaan (instrumenttipedagogi/aikuispuoli), päivitetyt luvut samassa järjestyksessä 17, 7, 12-13, 9+, ja muu musaduuni ja itseopiskelu/täydennyskoulutus siihen lisäksi. Saa nähdä kuinka käy, ei se mikään läpihuutojuttu ole edelleenkään.

Ja olen siis samaa mieltä kuin sellisti ja Epämuusikko tässä asiassa. Enkä valittele. Suosittelen yksityistunteja, teoria-asioissakin on mahdollista saada yksilöllistä ohjausta kun vain sopiva ope löytyy. Toivoisin myös hieman perspektiiviä asioihin.
sellisti
26.04.2011 23:57:29
HarjoittelijaPianisti: Mikä sinä olet sanomaan!?

:D

Ei pidä suuttua jos itse kysyy täällä neuvoja. En mä ole sun elämästä päättämässä enkä epäilemässä sun kykyjäsi pianistina. Se, mitä sanoin, valitettavasti pitää paikkansa: eli jos pianonsoiton opettajan ammattitutkinnon haluat, niin olet ikävä kyllä pikkuisen myöhässä liikkeellä. Jos et mun sanaa usko, niin kysy viisaammilta. Saman vastauksen saat sieltäkin. Kyse ei ollut siitä että olisit liian vanha soittotunneilla käymiseen. Ihan apuani olen tässä ollut tarjoamassa, mutta jos sun asenne ja suhtautuminen on tuollainen niin mitäs täällä kyselet, senkun menet toteuttamaan sitä omaa unelmaasi johon niin kovasti uskot.
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
Velli
27.04.2011 00:09:31
HarjoittelijaPianisti: ...no ei todellakaan ole kuin omasta mielestään vaan. Minä olen itse oikeassa omaa elämää koskevissa asioissa. Jos antaisi aina epäilijöiden vaikuttaa elämään ei kannattaisi enää yrittää yhtään mitään eikä toteuttaa omia unelmiaan. Joten MULLE ON aivan sama mitä mieltä "poikkiajattelevat" asiasta ovat.

Hmm, mä en nyt oikein tiedä mitä sä haet tältä keskustelulta? Oletko kiinnostunut eri vaihtoehdoista kouluttautua musiikin ammattilaiseksi vai haluatko kartuttaa taitojasi harrastajapianistina joka antaa mahdollisesti myös soittotunteja aloittelijoille?

Jälkimmäiseen vaihtoehtoon on rajana vain oma mielenkiinto ja motivaatio. Kuka tahansa voi myös antaa yksityisiä soittotunteja ilman mitään virallista koulutusta. Jonkin verran asioita kuitenkin kannattaa otta haltuun, jotta tietää mistä puhuu. Tällaiseen koulutukseen olen yrittänyt ehdottaa sitä Ouluopistoa.

Omaehtoisesti voi kouluttautua ihan niin pitkälle kuin haluaa, mutta jos aiot saada viralliset paperit esim. AMK:n musiikkipedagogilinjalta, niin silloin sulla on oikeasti melko raskas urakka edessä. Veikkaisin, että tätä Sellisti ja Epämuusikko ovat erinäisin sanankääntein ajaneet takaa. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi sun olisi alettava tekemään töitä nyt heti ja todella paljon. Sulla on näet otettavana haltuun asioita n. 10 opiskeluvuoden edestä, jotta pääset edes sisään kyseiseen laitokseen.

Kyllä mä näkisin että Sellisti on yrittänyt ihan vaan auttaa sua. Turhasta aloit hänelle jauhamaan.
HarjoittelijaPianisti
27.04.2011 08:20:00 (muokattu 27.04.2011 11:12:21)
Velli: Hmm, mä en nyt oikein tiedä mitä sä haet tältä keskustelulta? Oletko kiinnostunut eri vaihtoehdoista kouluttautua musiikin ammattilaiseksi vai haluatko kartuttaa taitojasi harrastajapianistina joka antaa mahdollisesti myös soittotunteja aloittelijoille?

Jälkimmäiseen vaihtoehtoon on rajana vain oma mielenkiinto ja motivaatio. Kuka tahansa voi myös antaa yksityisiä soittotunteja ilman mitään virallista koulutusta. Jonkin verran asioita kuitenkin kannattaa otta haltuun, jotta tietää mistä puhuu. Tällaiseen koulutukseen olen yrittänyt ehdottaa sitä Ouluopistoa.

Omaehtoisesti voi kouluttautua ihan niin pitkälle kuin haluaa, mutta jos aiot saada viralliset paperit esim. AMK:n musiikkipedagogilinjalta, niin silloin sulla on oikeasti melko raskas urakka edessä. Veikkaisin, että tätä Sellisti ja Epämuusikko ovat erinäisin sanankääntein ajaneet takaa. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi sun olisi alettava tekemään töitä nyt heti ja todella paljon. Sulla on näet otettavana haltuun asioita n. 10 opiskeluvuoden edestä, jotta pääset edes sisään kyseiseen laitokseen.

Kyllä mä näkisin että Sellisti on yrittänyt ihan vaan auttaa sua. Turhasta aloit hänelle jauhamaan.

Mua ei kyseiset laitokset kiinnosta menen omia reittejäni... eikä tosiaan kiinnosta enää jatkaa tätä keskustelua..

Mod.huom. Ilmeisesti aloittaja sai jotenkin kaipaamansa tiedon, joten laitetaanpa homma tästä poikki...
ikk68
30.04.2011 21:44:48
Janus: Omasta puolestani: 8 vuotta pääinstrumenttia, 6 vuotta sivuinstrumenttia, 3-4v kokemusta säännöllisestä yhtyesoitosta eri genreissä, studiotyötä 1 julkaistun albumin sekä omien demo- jne. äänitysproggisten verran. Toivoakaan ei ollut päästä instrumentalistina sisään, menin siis musateknologialla.

Nyt olisi tarkoitus keväällä pyrkiä AMK:hon uudestaan (instrumenttipedagogi/aikuispuoli), päivitetyt luvut samassa järjestyksessä 17, 7, 12-13, 9+, ja muu musaduuni ja itseopiskelu/täydennyskoulutus siihen lisäksi. Saa nähdä kuinka käy, ei se mikään läpihuutojuttu ole edelleenkään.

Ja olen siis samaa mieltä kuin sellisti ja Epämuusikko tässä asiassa. Enkä valittele. Suosittelen yksityistunteja, teoria-asioissakin on mahdollista saada yksilöllistä ohjausta kun vain sopiva ope löytyy. Toivoisin myös hieman perspektiiviä asioihin.

Oma kokemus on kyllä noista OAMK:n pianistiopiskelijoista, että ovat kyllä käsittämättömän paskoja soittajia. Aaronin kolmostasoa. En kyllä ymmärrä mistä täällä sellainen käsitys on tullut että ne jotain iirolennikalleja on. Kuuntelin niiden soittoa kun työn puolesta mittasin lihasjännitystä EMG;llä ja itsellä on 3/3 vuodelta -83 :)
baron
30.04.2011 22:15:57

ikk68: Oma kokemus on kyllä noista OAMK:n pianistiopiskelijoista, että ovat kyllä käsittämättömän paskoja soittajia. Aaronin kolmostasoa. En kyllä ymmärrä mistä täällä sellainen käsitys on tullut että ne jotain iirolennikalleja on. Kuuntelin niiden soittoa kun työn puolesta mittasin lihasjännitystä EMG;llä ja itsellä on 3/3 vuodelta -83 :)

Utelias: Minkä paikan EMG:tä?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
doppelgänger
30.04.2011 22:29:30
Ehdottomasti klassikkoainesta tämä ketju
Entinen basisti jr. "Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
Epämuusikko
01.05.2011 15:18:52
ikk68: Oma kokemus on kyllä noista OAMK:n pianistiopiskelijoista, että ovat kyllä käsittämättömän paskoja soittajia. Aaronin kolmostasoa. En kyllä ymmärrä mistä täällä sellainen käsitys on tullut että ne jotain iirolennikalleja on. Kuuntelin niiden soittoa kun työn puolesta mittasin lihasjännitystä EMG;llä ja itsellä on 3/3 vuodelta -83 :)

Klasari- vai kevaripuolella?
6-stroke troll.
Epämuusikko
01.05.2011 15:31:47 (muokattu 01.05.2011 17:58:44)
Sergei Fallinen: öö, miks tää aukes uudelleen?

emt, mielenkiintoiseksi meni taas.

otetaan tähän väliin yhteislaulu

http://www.youtube.com/watch?v=3ZZoX7rH63c

+ Aaronin pianokoulu mainittu, keskustelun pedagogianrippeet menetetty.
6-stroke troll.
ikk68
01.05.2011 22:23:06
baron: Utelias: Minkä paikan EMG:tä?

En nyt muista latinankielisiä nimiä, mutta ranteen ja kyynärpään väliltä ylä- ja alapuolelta, hartioista ja alaselästä. Tuloksista näkyi jännitykset selvästi. Niitä oli jopa opettajilla.
ikk68
01.05.2011 22:25:07
Epämuusikko: Klasari- vai kevaripuolella?

No tunnustettakoon että edellinen kommentti oli kirjoitettu "vähän väsyneenä" :) Klassisella puolella ja taisivat ainakin osa olla sivuaineopiskelijoita. Mutta silti yleisvaikutelma oli aika heikko.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)